LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beslag inboedel

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Mohammed Mehmet schreef:Van mij wel maar van de honden dus niet.
Dat wordt vaak lastiger ja

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Mohammed Mehmet schreef:Rechters zijn onnozele ingedutte apen.
Had je ook die mening toen je gelijk kreeg toen de deurwaarder van je erf was gejaagd?

Mohammed Mehmet

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Mohammed Mehmet »

Ach ik vind deurwaarders wel lief hoor als ze maar van mijn spullen afblijven :lol:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door sacredfour »

er kan geen sprake zijn van eigendom bij uw papieren koper zolang als deze niet de auto op naam heeft staan.
Maar ik dacht dat we het er over eens waren dat het auto kentekenbewijs niet de eigendomspapieren zijn(hoeven zijn) er staat ook nergens op dat dit zo is.
Ik heb ook bevestiging van het RDW dat kentekenhouder niet eigenaar hoeft te zijn.

Papieren koper is ook daadwerkelijk de gene die de auto gekocht heeft van de vorige eigenaar.

De deurwaarder zal eerst moeten proberen de auto in zijn bezit te krijgen. :mrgreen:

Actio-pauliana zal bewezen moeten worden.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Actio Pauliana hoeft niet perse bewezen worden, er zijn situaties die dit vermoeden aangeven. Het artikel staat hieronder met een deel dat in de meeste gevallen van toepassing is.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005291/B ... 22-11-2011
Artikel 46

1.Indien de rechtshandeling waardoor een of meer schuldeisers zijn benadeeld, is verricht binnen één jaar voor het inroepen van de vernietigingsgrond en de schuldenaar zich niet reeds voor de aanvang van die termijn tot die rechtshandeling had verplicht, wordt vermoed dat men aan beide zijden wist of behoorde te weten dat een zodanige benadeling het gevolg van de rechtshandeling zou zijn:
1°. bij overeenkomsten, waarbij de waarde der verbintenis aan de zijde van de schuldenaar aanmerkelijk die der verbintenis aan de andere zijde overtreft;
2°. bij rechtshandelingen ter voldoening van of zekerheidstelling voor een niet opeisbare schuld;
3°. bij rechtshandelingen, door de schuldenaar die een natuurlijk persoon is, verricht met of jegens:
a. zijn echtgenoot, zijn pleegkind of een bloed- of aanverwant tot in de derde graad;
b. een rechtspersoon waarin hij, zijn echtgenoot, zijn pleegkind of een bloed- of aanverwant tot in de derde graad bestuurder of commissaris is, dan wel waarin deze personen, afzonderlijk of tezamen, als aandeelhouder rechtstreeks of middellijk voor ten minste de helft van het geplaatste kapitaal deelnemen;
4°. bij rechtshandelingen, door de schuldenaar die rechtspersoon is, verricht met of jegens een natuurlijk persoon:
a. die bestuurder of commissaris van de rechtspersoon is, dan wel met of jegens diens echtgenoot, pleegkind of bloed- of aanverwant tot in de derde graad;

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Mohammed Mehmet schreef:Ach ik vind deurwaarders wel lief hoor als ze maar van mijn spullen afblijven :lol:
Zolang er geen reden toe is kom ik niet aan je spullen :wink:

Mohammed Mehmet

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Mohammed Mehmet »

Jij bent altijd welkom hoor :wink:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

sacredfour schreef: De deurwaarder zal eerst moeten proberen de auto in zijn bezit te krijgen. :mrgreen:
Sleepwagen... Auto moet een keer geparkeerd worden

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Mohammed Mehmet schreef:Jij bent altijd welkom hoor :wink:
Dank je, maar ik geef de honden geen koekjes of een stukje worst.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Sacredfour,

Nu gaat u voorbij aan hoe eigendom beschreven staat in de wet, en de afbreuk welke u aan dit eigendom doet door de papieren en dus de tenaamstelling zelf te houden, welk eigendom dus geen eigendom conform de wet daarsteld, zulks nog afgezien van de verdere feiten en omstandigheden.

Ik raadt u aan de wetgeving aangaande de actio pauliana er nog eens op na te slaan (3:45-48 BW), zeker gezien in het licht van uw veronderstelling dat paulianeus handelen een door mij verzonnen term betreft.

Wanneer de deurwaarder de auto niet aantreft, heeft u deze ontrokken aan het beslag. Dit is ex. 198 Sr naar ik meen strafbaar.
adSolvendum schreef:Betreft dit een hypothetische situatie, of hanteert u een dergelijke constructie?
Vindt u het moreel aanvaardbaar de verhaalsmogelijkheid van een schuldeiser bewust te beperken door dergelijke constructies?

sacredfour schreef: De uitleg van de wet wordt wel gebruikt om een oor aan te naaien.
Vertel?

Mohammed Mehmet

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Mohammed Mehmet »

Dank je, maar ik geef de honden geen koekjes of een stukje worst.
Die worst krijg je dan wel van mij :D

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

adSolvendum schreef: Dit is ex. 198 Sr naar ik meen strafbaar.
Aangifte (laten) doen van de onttrekking.
Geldboete 4e categorie is ruim € 11.000,00

Ik vraag me af wie er bereidt is dit strafrisico te lopen, deze straf komt niet in de plaats van de vordering waarvoor de deurwaarder het beslag heeft gelegd, het komt er boven op.

Artikel 198

1.Hij die opzettelijk enig goed aan het krachtens de wet daarop gelegd beslag of aan een gerechtelijke bewaring onttrekt of, wetende dat het daaraan onttrokken is, verbergt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk enig krachtens de wet in beslag genomen goed vernielt, beschadigt of onbruikbaar maakt.
3.Met dezelfde straf wordt gestraft de bewaarder die opzettelijk een van deze feiten pleegt of toelaat, of de dader als medeplichtige ter zijde staat.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Mohammed Mehmet schreef:
Dank je, maar ik geef de honden geen koekjes of een stukje worst.
Die worst krijg je dan wel van mij :D
Dus geen koekje bij de koffie?

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Discussie loopt lekker door, maar TS laat zich niet meer horen.
Ik weet niet op welk ander forum ook gepost is, maar het zou TS sieren hier de uitkomst te laten weten.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Guusje61 schreef:Ik vraag me af wie er bereidt is dit strafrisico te lopen, deze straf komt niet in de plaats van de vordering waarvoor de deurwaarder het beslag heeft gelegd, het komt er boven op.
Onwetendheid is een slechte raadgever denk ik.
gerda1956 schreef:Gelezen op Kassa:
bloempje1987 dinsdag 15 nov 2011, 16:12
het is allemaal al opgelost.bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Het scheelt dan dat degene die hier lezen en/of mee discussiëren steeds minder onwetend zijn.

Voor mij reden genoeg om te (blijven) posten

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guusje61 schreef:Discussie loopt lekker door, maar TS laat zich niet meer horen.
Ik weet niet op welk ander forum ook gepost is, maar het zou TS sieren hier de uitkomst te laten weten.
Door omstandigheden 8) heb ik me een tijdje terug ook op het Kassaforum van de Vara laten registreren. Ik lees daar nog wel eens en er zijn echt veel onderwerpen die zowel hier als daar geplaatst worden.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Daar is niets mis mee, vragen van hier zag ik ook vaak terug op het prikbord van de advocaten, maar deze is al enige tijd uit de lucht.
Maar topic-starters stellen vragen, er wordt door de forumleden op gereageerd, en vervolgens reageren TS nergens op.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien willen mensen alleen maar hun verhaal kwijt, zonder echt advies te willen (opvolgen).
Of ze weten inlognaam + wachtwoord niet meer, omdat ze op meerdere fora plaatsen?

't Is idd wel zo netjes om een evt. vervolg hier te melden....ben ik zelf vaak ook nieuwsgierig naar! 8)

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: beslag inboedel

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar de afloop, en daarnaast kunnen anderen ook weer leren uit de vraag, de antwoorden/adviezen en uit de resultaten.

Gesloten