Pardon Jolijn, spoor je soms niet? Verklaar je nader!Jolijn schreef:@AGGB, je maakt een nieuwe account (wandbord)aan om dit topic te plaatsen en vervolgens in hetzelfde topic als AGGB te reageren?
@dhc, fijn dat de HC die bevoegdheid heeft, maar is hier toch niet van toepassing?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Rustig maar, lees maar even verder.AGGB schreef:Pardon Jolijn, spoor je soms niet? Verklaar je nader!Jolijn schreef:@AGGB, je maakt een nieuwe account (wandbord)aan om dit topic te plaatsen en vervolgens in hetzelfde topic als AGGB te reageren?
@dhc, fijn dat de HC die bevoegdheid heeft, maar is hier toch niet van toepassing?
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
OK Jolijn, het is je vergeven, echter ik wens je een gezellig samenzijn met de conducteur in een reclamespotje voor een nieuwe bril als straf.
Ik kon je mager excuus nog niet lezen, want de berichten waren nog niet op de site te lezen voor mij. Zoals je ziet volgden die elkaar snel op.
Ik kon je mager excuus nog niet lezen, want de berichten waren nog niet op de site te lezen voor mij. Zoals je ziet volgden die elkaar snel op.
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
O, maar een nieuwe bril ( die wil ik dan natuurlijk als salaris) is geen straf hoor!AGGB schreef:OK Jolijn, het is je vergeven, echter ik wens je een gezellig samenzijn met de conducteur in een reclamespotje voor een nieuwe bril als straf.
Ik kon je mager excuus nog niet lezen, want de berichten waren nog niet op de site te lezen voor mij. Zoals je ziet volgden die elkaar snel op.
Daarvoor neem ik die conducteur op de koop toe.
Misschien is 'ie wel heeeel leuk, als 'ie de juiste bril heeft.
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Die conducteur was niet consequent, want als hij fraude vermoedt omdat iemand anders reist op die OV-kaart had hij die kaart moeten innemen. Als hij BOA is, en vermoedt dat iemand identiteitsfraude pleegt met een ID-kaart, had hij daar ook gevolg aan moeten geven.
Kortom, inconsequent. Zij moeten aantonen dat je partner niet diegene was van de OV-kaart, ID-kaart en bromrijbewijs.
Zoals eerder gezegd dien een klacht in, met alle details van de treinreis en het gekochte treinkaartje, eis je geld terug en een excuus.
Kortom, inconsequent. Zij moeten aantonen dat je partner niet diegene was van de OV-kaart, ID-kaart en bromrijbewijs.
Zoals eerder gezegd dien een klacht in, met alle details van de treinreis en het gekochte treinkaartje, eis je geld terug en een excuus.
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Iedereen bedankt voor de reacties.
De pasfoto op de id-kaart is inderdaad anders dan die op de chipkaart, dus mocht de conducteur hem inderdaad niet herkennen in de foto op de chipkaart, dan toch zeker wel in die op de id-kaart.
ik vraag me ook af hoe dat eigenlijk precies zit: op het werk werken we veel met jongeren die een bijbaantje hebben, en bij id-kaarten van 2 jaar of ouder zijn vaak de verschillen tussen de persoon toen en nu enorm.
Verder had ik er nog niet bij stil gestaan dat de conducteur mijn partner in feite beschuldigde van het stelen van chipkaart, id-kaart, etc.
Mijn partner was inderdaad nogal overdonderd door het hele voorval en heeft toen maar gedaan wat de conducteur zei. Tot overmaat van ramp wordt station Zwolle momenteel verbouwd, dus het was ook nog een hele onderneming voor hem om een kaartje te bemachtigen.
Hij had uiteraard de zaak hoog kunnen laten oplopen door de spoorwegpolitie er bij te laten komen, maar daar is hij het type niet voor, daarnaast had hij die afspraak die hij niet wou missen.
Verder hebben we begin dit jaar met een kennis van ons ondervonden dat je ook op je tellen moet passen met halsstarrige conducteurs.
Een kennis van mij was onderweg in de trein met een verstandelijk beperkte vriend. Die had zijn kaartje niet afgestempeld, had daar ook geen idee van eigenlijk hoe dat werkt, wat die kennis dus verkeerd had ingeschat. Dat kwam aan het licht bij de kaartjescontrole, waardoor de de conducteur tegen hem brieste dat hij zwart reed en om opheldering vroeg. De jongen, die door zijn handicap oa moeite heeft om te communiceren raakte daardoor uit evenwicht en trok zich helemaal in zijn schulp, wat bij de conducteur alleen maar werkte als olie op het vuur. Ondertussen probeerde de kennis de situatie uit te leggen aan de conducteur, maar die zag hem als een bemoeial die hij buiten de discussie hield. Op een gegeven moment was het geduld op en heeft die kennis de conducteur een mafkees genoemd.
Gevolg raad zich raden: boete van zo'n 600 euro wegens belediging van een ambtenaar in functie.
Dit is later in de rechtbank afgezwakt tot 250 euro.
Terugkomend op onze eigen kwestie: we hebben besloten om een officiele klacht in te dienen tegen de conducteur.
De pasfoto op de id-kaart is inderdaad anders dan die op de chipkaart, dus mocht de conducteur hem inderdaad niet herkennen in de foto op de chipkaart, dan toch zeker wel in die op de id-kaart.
ik vraag me ook af hoe dat eigenlijk precies zit: op het werk werken we veel met jongeren die een bijbaantje hebben, en bij id-kaarten van 2 jaar of ouder zijn vaak de verschillen tussen de persoon toen en nu enorm.
Verder had ik er nog niet bij stil gestaan dat de conducteur mijn partner in feite beschuldigde van het stelen van chipkaart, id-kaart, etc.
Mijn partner was inderdaad nogal overdonderd door het hele voorval en heeft toen maar gedaan wat de conducteur zei. Tot overmaat van ramp wordt station Zwolle momenteel verbouwd, dus het was ook nog een hele onderneming voor hem om een kaartje te bemachtigen.
Hij had uiteraard de zaak hoog kunnen laten oplopen door de spoorwegpolitie er bij te laten komen, maar daar is hij het type niet voor, daarnaast had hij die afspraak die hij niet wou missen.
Verder hebben we begin dit jaar met een kennis van ons ondervonden dat je ook op je tellen moet passen met halsstarrige conducteurs.
Een kennis van mij was onderweg in de trein met een verstandelijk beperkte vriend. Die had zijn kaartje niet afgestempeld, had daar ook geen idee van eigenlijk hoe dat werkt, wat die kennis dus verkeerd had ingeschat. Dat kwam aan het licht bij de kaartjescontrole, waardoor de de conducteur tegen hem brieste dat hij zwart reed en om opheldering vroeg. De jongen, die door zijn handicap oa moeite heeft om te communiceren raakte daardoor uit evenwicht en trok zich helemaal in zijn schulp, wat bij de conducteur alleen maar werkte als olie op het vuur. Ondertussen probeerde de kennis de situatie uit te leggen aan de conducteur, maar die zag hem als een bemoeial die hij buiten de discussie hield. Op een gegeven moment was het geduld op en heeft die kennis de conducteur een mafkees genoemd.
Gevolg raad zich raden: boete van zo'n 600 euro wegens belediging van een ambtenaar in functie.
Dit is later in de rechtbank afgezwakt tot 250 euro.
Terugkomend op onze eigen kwestie: we hebben besloten om een officiele klacht in te dienen tegen de conducteur.
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
jammer dat uw kennis de medereiziger verkeerd had ingeschat , daar heeft hij nu wat van geleerd ,wandbord schreef:Een kennis van mij was onderweg in de trein met een verstandelijk beperkte vriend. Die had zijn kaartje niet afgestempeld, had daar ook geen idee van eigenlijk hoe dat werkt, wat die kennis dus verkeerd had ingeschat. Dat kwam aan het licht bij de kaartjescontrole, waardoor de de conducteur tegen hem brieste dat hij zwart reed en om opheldering vroeg. De jongen, die door zijn handicap oa moeite heeft om te communiceren raakte daardoor uit evenwicht en trok zich helemaal in zijn schulp, wat bij de conducteur alleen maar werkte als olie op het vuur. Ondertussen probeerde de kennis de situatie uit te leggen aan de conducteur, maar die zag hem als een bemoeial die hij buiten de discussie hield. Op een gegeven moment was het geduld op en heeft die kennis de conducteur een mafkees genoemd.
Gevolg raad zich raden: boete van zo'n 600 euro wegens belediging van een ambtenaar in functie.
Dit is later in de rechtbank afgezwakt tot 250 euro.
Terugkomend op onze eigen kwestie: we hebben besloten om een officiele klacht in te dienen tegen de conducteur.
hoop ik
Je begeleidt niet voor niets zo iemand in het vervoer, toch ?...
Ik was eens vergeten in te checken met mijn kaart , en ik mocht het doen op het eerstvolgende station
Daar kon ik geen paal vinden , en was bang dat mijn trein weer zou vertrekken .
De conducteur niet meer gezein, om mij te controleren
Maar ik was er zelf zo verbaasd overm, dat ik dat vergeten was,, hij moest er zelfs om lachen
Ik denk dat communiceren ook iets heel belangrijks is
.
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Ik wens u succes en dien die klacht niet in bij de klantenservice, maar zoek het hogerop, maw schrijf naar de NSdirectie, nmm staat u sterk in deze trieste zaak.
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Daar ga ik wel van uitduiner schreef: jammer dat uw kennis de medereiziger verkeerd had ingeschat , daar heeft hij nu wat van geleerd
Het was meer dat ze samen op reis waren, niet dat hij meeging omdat de jongen per se begeleiding bij zich moet hebben.Je begeleidt niet voor niets zo iemand in het vervoer, toch ?...
Klopt, en als de conducteur gewoon op normale wijze de jongen er op had gewezen dat hij vergeten was zijn kaartje af te stempelen en daarvoor een boete kreeg, dan was die wellicht niet in de stress geraakt en had de conducteur wellicht zelf ook in de gaten gekregen dat de jongen verstandelijk gehandicapt is.Ik denk dat communiceren ook iets heel belangrijks is
.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 nov 2011 01:35
Re: uit de trein gezet vanwege niet-gelijkende pasfoto
Dag Topicstarter,
Heel naar dat dit meegemaakt moest worden.
Simpel antwoord. ALTIJD vragen naar de naam van de Conducteur en dan vervolgens de klantenservice opbellen en klacht indienen. Ze gaan daar inderdaad goed mee om. En wordt altijd opgepikt.
Heel naar dat dit meegemaakt moest worden.
Simpel antwoord. ALTIJD vragen naar de naam van de Conducteur en dan vervolgens de klantenservice opbellen en klacht indienen. Ze gaan daar inderdaad goed mee om. En wordt altijd opgepikt.