LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een aangeboden onstslag

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
randell1

een aangeboden onstslag

Ongelezen bericht door randell1 »

hierbij mijn probleem,

ik werk in een zorg instelling hier bij ik nu ruim een jaar werkzaam. ik kwam uit een langdurige werkeloosheid en ben via omscholing en stage bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. nu is het probleem dat dit bedrijf op dit moment wordt overgenomen.
ik had in de eerste instantie een contract voor een halfjaar gekregen. na deze periode gewerkt te hebben heb ik een contract voor een jaar gekregen omdat zij hier ook subsidie voor zouden krijgen. na dit contract te hebben getekend hebben ik en mijn partner ervoor gekozen om een huis te kopen, dus een Hypotheek te nemen. de bank vraagt heel logisch een werkgevers verklaring met intentie verklaring erbij. deze hebben we netjes gekregen en deze is goedgekeurd door de bank. nu komen zei na de werkgeversverklaring met een boete clausule van €5000.-. eerst in mondeling overleg en na een aantal dagen kwamen zei met een klein contract.

hier staat in. dat ik akkoord ga met een verbouwings lening van € 5000.- met een datum van 1.5 week later dan mijn intentie verklaring.
ik had weinig keus om deze niet te tekenen en heb dit gedaan.

in de tussentijd heb ik een hernia operatie gekregen. zit dus nu in de ziektewet. in de afgelopen 6 weken is besloten dat het bedrijf wordt verkocht. hier zit ik dus ook bij. dit is ook niet het probleem maar ze hebben me nu ook al 8 weken niet betaald en willen dus ook niet betalen tot dat ik teken voor ontslag.

uiteraard doe ik dit nu niet omdat ik a. in de ziektewet zit en zei me dit kunnen geven en of accepteren. b. omdat ze mij ook al weken niet betaald hebben.
nu belt de nieuwe eigenaar dat hij me wil uitbetalen tot eind van mijn contract periode, maar dan moest ik wel afzien van mijn contract en geen aanspraak maken op de intentie verklaring. hij geeft mij de rekensom op die klopt maar haalt hier de boete van € 5000.- vanaf. wat naar mijn idee niet klopt.

hoe hier te handelen. wat is verstandig.

hoop op een serieus antwoord.

met vriendelijke groet,

Randell

crazyme

Re: een aangeboden onstslag

Ongelezen bericht door crazyme »

Jij hebt juridische bijstand nodig.

Ga naar het juridisch loket, daar kunnen ze je advies geven tegen redelijke voorwaarden of zels gratis.

Niets tekenen, eerst advies inwinnen !

CSM

Re: een aangeboden onstslag

Ongelezen bericht door CSM »

Ik snap er echt geen jota van. Volg in hemelsnaam de tip van crazyme op.

Gesloten