LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB wegenwacht voorwaarden 2012 zijn gewijzigd!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
witte angora

Re: ANWB wegenwacht voorwaarden 2012 zijn gewijzigd!

Ongelezen bericht door witte angora »

@ gtp, bij mijn weten is er behalve de ANWB alleen Route Mobiel (bestaat dat nog?) alleen die accepteren geen auto's van 21 jaar oud in hun bestand. Dus als jij een alternatief hebt?

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

witte angora, zie mijn eerdere reaktie, mag hier eigenlijk geen reklame maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

gtp schreef:witte angora, zie mijn eerdere reaktie, mag hier eigenlijk geen reklame maken.
Ik zal eens kijken, maar dat zal het dit jaar in ieder geval niet meer worden denk ik. Bedankt voor de tip.

Maar misschien toch een ideetje voor Radar om de diverse pechhulpdiensten eens te vergelijken, wat prijs, aanbod, en voorwaarden betreft?

(Kost nog minder dan dat item over de groene thee, en levert gegarandeerd een hoop kijkers op. :mrgreen: )

gtp

Ongelezen bericht door gtp »

reaktie van 17 november jl. succes

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mon!que schreef:Ongeveer 10 dagen geleden las ik toevallig op een forum dat de ANWB m.i.v 1 januari de voorwaarden voor Europa hulp met aanhangwagensupplement gaat veranderen. (Hier hebben we geen enkel officieel schrijven van de ANWB over ontvangen!)
Dan kun je doen alsof je neus bloed. Niet de nieuwe maar de oude voorwaarden zijn van toepassing, alleen wanneer je met pech langs de weg staat is het gezeur.

Mon!que

Ongelezen bericht door Mon!que »

Dat is nu precies wat ik niet wil, gezeur als ik langs de weg sta.

Wanneer onze auto in het buitenland tijdens een vakantie kapot gaat en niet gemaakt kan worden, wil ik een vervangende auto om de caravan mee te trekken en de reis verder voort te kunnen zetten. Onze auto moet dan gerepatrieerd worden.

Onze huidige caravan weegt beladen maximaal 1700Kg. De vorige caravan mocht 1450Kg wegen. We hebben nog steeds dezelfde auto.

Waarom deze auto ineens niet gerepatrieerd kan worden nu we een zwaardere caravan hebben dan eerst begrijp ik niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:
Mon!que schreef:Ongeveer 10 dagen geleden las ik toevallig op een forum dat de ANWB m.i.v 1 januari de voorwaarden voor Europa hulp met aanhangwagensupplement gaat veranderen. (Hier hebben we geen enkel officieel schrijven van de ANWB over ontvangen!)
Dan kun je doen alsof je neus bloed. Niet de nieuwe maar de oude voorwaarden zijn van toepassing, alleen wanneer je met pech langs de weg staat is het gezeur.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het schrijven van de ANWB over de gewijzigde voorwaarden nog moet komen. Ik heb een gewoon lidmaatschap bij ANWB en meestal krijg ik de informatie over gewijzigde voorwaarden samen met de rekening die ik nog moet ontvangen.

Indien de rekening dan keurig op tijd betaald wordt, kan men niet zo makkelijk meer zeggen dat men daar nooit een schrijven over ontvangen heeft.
Mon!que schreef:Waarom deze auto ineens niet gerepatrieerd kan worden nu we een zwaardere caravan hebben dan eerst begrijp ik niet.
Volgens mij kan de auto zelf ook wel gerepatrieerd worden, maar er kunnen altijd situaties voordoen waarbij of de hele combi of alleen de caravan gerepatrieerd moeten worden.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Vlg de ANWB verandert er weinig aan de A V en zo ja dan wordt je daar keurig over geinformeerd.
Ook de auto mobiliteits card zorgt voor de het thuisbrengen van auto met caravan :mrgreen:

Mon!que

Har06 schreef:Vlg de ANWB verandert er weinig aan de A V en zo ja dan wordt je daar keurig over geinformeerd.
Ook de auto mobiliteits card zorgt voor de het thuisbrengen van auto met caravan :mrgreen:
Har, heb je de openingspost wel gelezen?

Hier een link naar de AV van de ANWB voor 2012:
http://www.anwb.nl/binaries/pdf/wegenwa ... _ww_lr.pdf.

Er wordt in 2012 aan de AV toegevoegd dat de auto+caravancombinatie niet zwaarder mag zijn dan 3.500

Wat is de auto mobiliteits card? Heb je een linkje naar de website van deze organisatie?

Har06

Ik heb een mddenklasse auto en een caravan van 1400 kg met auto tesamen 2850 kg, 3500 kg lijkt met nog steeds erg veel, kun je vermoedelijk bij verzekeren.

Bij elke aut ontvang je van de dealer een mob. card

Mon!que

Onze auto is leeg 1665KG en de caravan is leeg 1360KG. Samen zitten we dan nog ruim onder de 3500KG

Echter de toegestane maximum massa van de auto (mtm) is 2206KG en van de caravan is het 1700KG en de voorwaarden van de ANWB gaan uit van de mtm.

In werkelijkheid is de caravan niet zwaarder beladen dan 1650 en in de auto zitten we vaak maar met 2 personen en de voortent, extra koelkast en reservewiel van de caravan. Hoeveel dat is samen, weet ik niet precies. Maar het zal er net om hangen of we meer of minder wegen dan 3500.

Maar het gaat volgens de uitleg die ik tot nu toe van de klantenservice van de ANWB heb gekregen, dus om de mtm van de combinatie.

Wij rijden altijd tweedehands auto's en daar krijgen we nooit een mobiliteitscard bij.

Mon!que

Vandaag de volgende mail ontvangen van de ANWB:

"Hierbij een overzicht van de hulp voor ampeerauto s > 3.500kg:
• in NL: wel sleutelhulp door de Wegenwacht, maar geen transporthulp. Dit is gelijk aan de voorwaarden 2011;
• in EU: wel sleutel- en transporthulp naar de dichtstbijzijnde garage, maar geen repatriëring naar Nederland of vervangend vervoer. Het repatriëren van deze zware voertuigen kost veel geld. Om het product rendabel en betaalbaar te houden voor iedereen hebben we deze maatregel moeten doorvoeren.

Ook zijn er vragen gesteld over het gewicht voor auto s met een aanhanger die in het buitenland zijn. In de voorwaarden 2012 staat dat deze combinatie niet zwaarder mag zijn dan 3.500kg. Deze beperking van het gewicht voor een auto met aanhanger wordt opgeheven. In Nederland is het wel max. 3.500kg, dit is ongewijzigd ten opzichte van 2011.

Let op dat wettelijk geregeld is, dat je met een rijbewijs B in een auto met aanhanger mag rijden die niet zwaarder is dan 3.500kg. Is het voertuig wel zwaarder dan 3.500kg dan is een rijbewijs BE verplicht.

Bovenstaande wijzigingen zullen deze week in de voorwaarden op anwb.nl aangepast worden. De papieren versie van de voorwaarden kan helaas niet meer worden aangepast omdat deze al gedrukt is."

We zijn helemaal blij en gaan ons snel weer aanmelden voor Europadekking incl. vervangend vervoer en aanhangwagensupplement en ook de reisverzekering gaat weer terug naar de ANWB.

Har06

Mon!que schreef:Vandaag de volgende mail ontvangen van de ANWB:

"Hierbij een overzicht van de hulp voor ampeerauto s > 3.500kg:
• in NL: wel sleutelhulp door de Wegenwacht, maar geen transporthulp. Dit is gelijk aan de voorwaarden 2011;
• in EU: wel sleutel- en transporthulp naar de dichtstbijzijnde garage, maar geen repatriëring naar Nederland of vervangend vervoer. Het repatriëren van deze zware voertuigen kost veel geld. Om het product rendabel en betaalbaar te houden voor iedereen hebben we deze maatregel moeten doorvoeren.

Ook zijn er vragen gesteld over het gewicht voor auto s met een aanhanger die in het buitenland zijn. In de voorwaarden 2012 staat dat deze combinatie niet zwaarder mag zijn dan 3.500kg. Deze beperking van het gewicht voor een auto met aanhanger wordt opgeheven. In Nederland is het wel max. 3.500kg, dit is ongewijzigd ten opzichte van 2011.

Let op dat wettelijk geregeld is, dat je met een rijbewijs B in een auto met aanhanger mag rijden die niet zwaarder is dan 3.500kg. Is het voertuig wel zwaarder dan 3.500kg dan is een rijbewijs BE verplicht.

Bovenstaande wijzigingen zullen deze week in de voorwaarden op anwb.nl aangepast worden. De papieren versie van de voorwaarden kan helaas niet meer worden aangepast omdat deze al gedrukt is."

We zijn helemaal blij en gaan ons snel weer aanmelden voor Europadekking incl. vervangend vervoer en aanhangwagensupplement en ook de reisverzekering gaat weer terug naar de ANWB.
De ANWB heeft groot gelijk met deze aanpassing gezien de eenzijdige hoge kosten voor een enkeling,er zullen maar weinig mensen met de 3500 kg regel van doen hebben, campers hebben een eigen verzekering :lol: ,

Emmy75

Mon!que schreef:We zijn helemaal blij en gaan ons snel weer aanmelden voor Europadekking incl. vervangend vervoer en aanhangwagensupplement en ook de reisverzekering gaat weer terug naar de ANWB.
Da's mooi toch. Denk dat de ANWB ook wel een beetje is gaan nadenken na alle klachten en ophef op verschillende sites.

Har06

Emmy75 schreef:
Mon!que schreef:We zijn helemaal blij en gaan ons snel weer aanmelden voor Europadekking incl. vervangend vervoer en aanhangwagensupplement en ook de reisverzekering gaat weer terug naar de ANWB.
Da's mooi toch. Denk dat de ANWB ook wel een beetje is gaan nadenken na alle klachten en ophef op verschillende sites.
link van deze sites graag, terrecht dat een ANWB de joekels van auto,s en 2 assige caravans apart aanslaat :wink:

Emmy75

Har06 schreef:
Emmy75 schreef: Da's mooi toch. Denk dat de ANWB ook wel een beetje is gaan nadenken na alle klachten en ophef op verschillende sites.
link van deze sites graag, terrecht dat een ANWB de joekels van auto,s en 2 assige caravans apart aanslaat :wink:
Dat krijg je nu als iemand met een hoop roeptoeterij halverwege binnenvalt in een topic. TS hoef ik hier niet meer van te overtuigen, die schreef er zelf over in de OP dus lees die eens.

Har06

Emmy75 schreef:
Har06 schreef:
Emmy75 schreef: Da's mooi toch. Denk dat de ANWB ook wel een beetje is gaan nadenken na alle klachten en ophef op verschillende sites.
Dat krijg je nu als iemand met een hoop roeptoeterij halverwege binnenvalt in een topic. TS hoef ik hier niet meer van te overtuigen, die schreef er zelf over in de OP dus lees die eens.
Jij hoeft van mij helemaal niets,natuurlijk heb de kampeerderslink gezien,nogmaals een combi van boven de 3500 kg mag van mij apart belast worden door de ANWB daar vind ik niets onrechtmatigs aan :oops:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:
Jij hoeft van mij helemaal niets,natuurlijk heb de kampeerderslink gezien,nogmaals een combi van boven de 3500 kg mag van mij apart belast worden door de ANWB daar vind ik niets onrechtmatigs aan :oops:

Ook het bericht van de ANWB aan Mon!que gelezen?

Trouwens is het voor Mon!que opgelost, of je daar mee eens bent of niet. :wink:

Mon!que

En dit schreef ik al in mijn openingspost:
Wij vragen ons af waarom deze nieuwe regel is ingesteld? Ook zijn we best bereid om meer premie te betalen voor het feit dat we een zwaardere combinatie rijden.
Als we maar bij de ANWB kunnen blijven!
En de links naar die sites waar je om vroeg, staan daar ook in.

Emmy75

Har06 schreef:Jij hoeft van mij helemaal niets,natuurlijk heb de kampeerderslink gezien,nogmaals een combi van boven de 3500 kg mag van mij apart belast worden door de ANWB daar vind ik niets onrechtmatigs aan :oops:
Gaat u eerst maar eens het hele topic lezen, wie zegt nu dat daar iets onrechtmatigs aan zou zijn ???
secondadvies schreef:Trouwens is het voor Mon!que opgelost, of je daar mee eens bent of niet. :wink:
Precies, niets meer aan toe te voegen.

Gesloten