LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Ben jij bereid te schikken? Zo ja; met welke minimum eisen.

Inleg terug + kwijtschelding eventuele restschuld
19
48%
Inleg terug + kwijtschelding eventuele restschuld + alle onkostenvergoed en wettelijke rente (oftewel géén schikking)
9
23%
Kwijtschelding restschuld
7
18%
Met het Dexia aanbod wil ik alsnog graag akkoord gaan.
1
3%
Géén mening
3
8%
Andere mening toegedaan.
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 40

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

nu dhr. Oosting (CGA) Commissie Geschillen Aandelenlease probeert te schikken, vraag ik me af of de leasebeleggers dat wel willen.

Wat is daarop uw mening....

Mijn mening is dat ik best wil schikken als ik me inleg maar terug krijg en de eventuele restschuld wordt kwijtgescholden.

Kosten en wettelijke rente mogen ze dan behouden.

m.v.g.

justice man 007

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

vanavond weinig mensen een mening toegedaan,

zal wel zijn dat het vrijdagavond is en de mensen lekker op stap willen gaan i.p.v. nog serieus in te gaan op een poll denk ik....

m.v.g.

justice man 007

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door Anke »

Hoi Justiceman,
Leuk dat je zo'n pol maakt, vind ik erg interessant elke keer. Tja, ik ben al blij als mijn restschuld kwijtgescholden wordt. Ik ben geen eegaleasers dus ik heb onder protest het bedrag overgemaakt. Dan heb ik mijn rust. Ik denk namelijk dat dit al een schikking opzich is, dat de nodige inspanningen nodig heeft. Laat staan als ook de inleg, de wettelijke rente erbij komen. Ik denk zelf persoonlijk dat Dexia toch niet gaat schikken en dat iedereen voor zichzelf moet gaan procederen. Tja ik zie het allemaal even heel negatief eerlijk gezegd. :(

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door Pieter »

Oplichters dienen aangepakt te worden en mogen nooit en te nimmer beloond worden. Of leven we in een bananenrepubliek?

Geen pardon voor de aanbieder.

Mvg Pieter

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Pieter, je hebt wel gelijk maar als ik het realistisch bekijk...zit er weinig in een volledige schikking. Ik kan gewoon naar mijn geld fluiten, daar komt het volgens mij gewoon op neer. Daarom ben ik al blij als mijn restschuld kwijtgescholden word. De gesprekken met de commissie zijn naar mijn mening ook niet echt vooruitstrevend. Althans, ik lees er weinig over. Denk jij zelf dat uit die gesprekken zal voortkomen dat er een volledige schikking uitkomt. We moeten allemaal zelf handelen met een advocaat lijkt mij. Daarbij moet je afwegen of je daarmee je recht inderdaad wel haalt terwijl je ook weer advocaatkosten kwijt bent dus dan ben je eigenlijk nog duurder uit. De uitspraken van de rechtbanken zijn verschillend per stad.

Ik heb nog wel mijn hoop gevestigd op het rondje politiek die Pay-Back gaat houden zodat het probleem de nodige politieke aandacht krijgt. Wie weet wat daaruit voorvloeit. Naar mijn mening mag het ook niet langer duren. Er zijn genoeg mensen die nog steeds incassobrieven krijgen en die het niet kunnen betalen. Kortom, ik blijf het somber inzien helaas. :cry:

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste mensen,

Jullie geven min of meer aan dat een schikking er hoogstwaarschijnlijk toch niet komt; zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om die gedachte kracht bij te zetten door te stemmen op de poll hoe groot acht jij de kans dat CGA iets concreets bereikt?
Aangezien er pas een aantal mensen gestemd hebben is een (voorlopige) conclusie trekken momenteel (nog) niet echt waardevol; maar ben ervan overtuigd dat er nog meer mensen een bepaalde mening hebben over een (eventuele) schikking.

Dus wachten nog even af…..

m.v.g.

justice man 007

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door trudy »

Persoonlijk zou ik akkoord kunnen gaan met het kwijtschelden van mijn restschuld. Die restschuld is nl datgene geweest waardoor bij mij de paniek toesloeg. Je inleg kwijt is niet leuk, maar daar hoef ik nu geen schulden meer voor te maken. Achteraf denk ik ook wel, dat als je belegt in aandelen, je een deel kwijt zou kunnen raken. Ik heb overigens nooit gedacht dat je je hele inleg kwijt kon raken. Immers, dan ligt heel Nederland "plat", werd mij door een verkoper verteld.

Maar de mogelijkheid dat we met een compromisse tevreden moeten zijn, acht ik niet onwaarschijnlijk. Ook al ben ik van mening dat mij een wanproduct is verkocht.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Trudy,

Dat verhaal van: om je gehele inleg te verliezen dan moet (heel) Nederland “plat” liggen is mij min of meer ook verteld worden; het wasniet voor te stellen; je was naïef als je dat zou denken!
Maar Nederland (nog) niet “plat” maar wel tienduizenden gezinnen diep in de problemen en gehele inleg kwijt; sterker nog bij meer dan 50% is de restschuld nog hoger dan de maandtermijnen!!!

Adviezen van 3x niks dus!

Bij mij kwam het advies van een Spaar Select adviseur bij jou toevallig ook?
De verhalen komen me in ieder geval bekend voor.

m.v.g.

justice man 007

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door trudy »

Het domme bij mij is, dat ik niet eens weet of het iemand van Spaarselect is geweest. Ben zijn kaartje kwijtgeraakt (3 jaar geleden). Dacht eigenlijk dat het iemand van Legio Lease zelf was. Dit maakt voor mij misleiding niet te bewijzen, maar zorgplicht des te meer. Ben dus ook geen eegalease, helaas.

Ja natuurlijk, mijn restschuld is ook 3 x mijn inleg ! Tel uit je winst :twisted:

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door Pieter »

Trudy,

Op het contract staat een nummer van de advisuer. Aan de hand hiervan kun je achterhalen van wie of wat hij was.

Vraag een kopie van je dossier op bij Dexia. Hoewel dexia dit niet geeft is zij wel verplicht om inzage te geven dus laat je niet afschepen met een schrijven van bla bla bla bla bla en je vervolgens met een kluitje het riet in stuurt.

Een kopie van het dossier is vuurwerk voor je advocaat en een bom voor dexia. Daar is namelijk uit te halen dat dexia de zorgplicht verzaakt heeft en niet naar de richtlijnen van het AFM gehandeld heeft in de persoonlijke zaak.

Tegenstrijdig is dat dexia DSI verwijt dat zij niet naar de individuele situatie kijkt? Maar aan de andere kant doet dexia er alles aan om te zorgen dat de individuele dossiers niet ter inzage gegeven wordt?

Mvg Pieter

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door trudy »

Bedankt voor je reactie Pieter. Zelf doe ik niets meer. Mijn advocaat doet het verdere schrijfwerk. Heb hem gevraagd mijn gegevens op te vragen. D weet in ieder geval dat ik de zaak uit handen heb gegeven, misschien geeft dat een beetje meer druk op de ketel. Maar het blijft giswerk.

Vr. gr.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Beste Trudy,


Ik heb de zaak ook drie weken geleden uit handen gegeven aan een advocatenkantoor, we hebben in overleg afgesproken dat we niks meer versturen, tekenen etc. zonder overleg.
Dus zowel ik als de advocaat doen niks meer zonder elkaars toestemming.
Had zelfs begrepen van mijn advocaat dat hij zelfs verplicht was met mij te overleggen of het goed was wat hij wilde versturen, daarbij kun je dan zelf als eindverantwoordelijke mogelijke onwaarheden, schrijffouten etc. nog eruit halen!

Dus tip voor alle mensen die een advocaat in de arm hebben genomen: overleg eerst voordat je op eigen houtje weer brieven gaat sturen!

m.v.g.

justice man 007

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door croosjes »

het wordt steeds erger die topic's van 007,gedupeerde trap hier toch niet in.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Na zoveel kritiek op mij Croosjes dan even het volgende:

Op elke nieuw bericht reageer je wel om de naam van jou opgerichte stichting te promoten, om die reden doe je ook steeds (1 van de) topics stichting ….. opgericht naar bovenhalen.

En dan ga je mij verwijten dat ik reclame maak voor iets?

Waar zou ik reclame voor moeten maken??!

Ben géén medewerker van 1 van de bedrijven die hier dagelijks worden afgeschilderd als dubieus, maffio etc. etc., ben bij géén enkele stichting/ vereniging actief, misschien wel in heden maar tot op heden nog niet.

Verder ben ik alleen lid van SLV en dat al sinds mei 2002.

Dus voordat je kritiek gaat uitte kijk eerst eens naar jezelf; je lijkt wel een wandelend reclameblad voor je eigen stichting.

m.v.g. justice man 007

fenneken oo3
Berichten: 293
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:36

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door fenneken oo3 »

justice man jehebt volkomen gelijk mbt. je verweer tegen dhr. de Croos
het wordt zolangzamerhand van de gekke met zijn reclame voor zijn
stichting. Justice man ga zo door.
Mvg. Bart

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Helemaal eens met fenneken oo3, ik vind die croosjes echt wel een forum-weg-pester..
Deze poll vind ik overigens best interessant om te zien waartoe anderen bereid zijn om te schikken.
PAY-BACK vind ik ook wel wat voor te zeggen maar croos verpest alles!

HS
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:40

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door HS »

U lijkt mij iemand die geen enkel plezier in zijn/haar leven heeft. Klopt dat ? En is dat de reden dat u uw zelf zo noemt................. lijkt me geen fijn leven.

HS


justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Ben jij bereid te schikken? Zo ja met welke "minimum in

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Ik vind het ook een leuke, interessante, belangrijke poll, niet dat ik hem zelf heb gemaakt maar toch wel oke…

m.v.g. justice man 007

Gesloten