LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor bijna € 500,= het schip in

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
fam-korsten

Voor bijna € 500,= het schip in

Ongelezen bericht door fam-korsten »

Eind 2009 een nieuwe LCD-TV gekocht met kastje en smartcard van Ziggo.
Bij activering van kaart zat (waarschijnlijk) 2 maanden gratis E-Live.
Dit heb ik nooit gebruik en nooit gewild.
Nu bleek dat we ongeveer 24 maanden betaald (16,95 ex. BTW) voor iets dat we niet wilden en niet gebruikt hebben.
Waarschijnlijk is de 2 maanden-actie automatisch verlengd en hebben we dus al die tijd betaald.

Kan er nog iets gedaan worden om het geld terug te krijgen.

Heb inmiddels telefonisch opgezegd en kreeg uit coulance 2 maanden E-libe terug.

Pareltje31

Re: Voor bijna € 500,= het schip in

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

je had dit in de gaten moeten houden, iedere maand schrijven ze het af en nu wil je ineens 24 maanden terug? Helaas je kan fluiten naar je geld

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wat als u er over 3, 4 of 5 jaar pas was achtergekomen ? Dus u wilt uw eigen slordigheid afwentelen op Ziggo ? U bent zelf ook verantwoordelijk voor wat u precies afsluit en waar u voor betaald.
Schrale troost, E-live kostte 2 jaar geleden nog geen 16,95.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Eigenlijk vind ik het heel erg netjes dat Ziggo je
uit coulance 2 maanden abo geld terg geeft.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

UPC is daar gelukkig beter en correcter in en voorkomt slordigheid van consumenten door na het aantal maanden zelf al het abonnement stop te zetten.
Bij de verhoging naar UPC digitaal 'met' hd en dvr kreeg ik ook 3 maanden gratis film1 en sport1. Na de 3 maanden ging vanzelf het slotje weer op die kanalen en ik hoefde niks op te zeggen.

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

En jij hebt dat 2 jaar lang niet gezien op je bankafschriften??? Goeie administratie dan!!

Emmy75

Daan_1978 schreef:UPC is daar gelukkig beter en correcter in en voorkomt slordigheid van consumenten door na het aantal maanden zelf al het abonnement stop te zetten.
Dit was afgesloten in 2009. Inmiddels hebben meerdere providers dit aangepast en krijgt men (bijvoorbeeld bij een overstap) vaak wel een proefperiode met alle zenders waarna ze automatisch worden stopgezet en de zenders worden aangeboden van het afgesloten abonnement.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En zo verdient Ziggo elk jaar weer duizenden euro's extra. Want er zijn altijd genoeg mensen die er instinken. Zoals topicstarter. Onbegrijpelijk dat je klant wil zijn bij zo'n bedrijf. Uiteraard is deze manier van handelen van Ziggo vooropgezet om klanten te benadelen en de eigen kas te spekken.

Overigens is het nog maar de vraag of Ziggo hier rechtmatig handelt: als er geen overeenkomst is afgesloten voor het Eredivisie-pakket, mogen ze geen kosten in rekening brengen. Het kan best zijn dat ze dit pakket zonder rechtsgeldige overeenkomst gratis hebben geleverd en na die 2 maanden kosten zijn gaan berekenen zonder dat er een rechtsgeldige overeenkomst is. In dat geval kan ik me voorstellen dat Ziggo die circa 400 euro gewoon moet terugbetalen.

Je kan een geschil aanspannen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie ECD: http://www.sgc.nl

Emmy75

@bob,

Inmiddels doet ziggo dit niet meer en gaan de extra zenders na de proefperiode gewoon op zwart en is het aan de consument om dat pakket wel of niet te nemen.

Aangezien het geval van TS in 2009 speelde kan ik me ook goed voorstellen dat in die overeenkomst iets stond dat ze gewoon verlengd werden en dat het aan de klant was deze op te zeggen. Na 2 jaar er pas achter komen dat je voor iets betaald wat je niet wilt, maakt de zaak er niet sterker op. Klant had ook 2 jaar lang de facturen kunnen nakijken, nog een aardige aanwijzing zal zijn dat de zender gewoon gekeken kan worden.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

Emmy75 schreef:@bob,

Inmiddels doet ziggo dit niet meer en gaan de extra zenders na de proefperiode gewoon op zwart en is het aan de consument om dat pakket wel of niet te nemen.

Aangezien het geval van TS in 2009 speelde kan ik me ook goed voorstellen dat in die overeenkomst iets stond dat ze gewoon verlengd werden en dat het aan de klant was deze op te zeggen. Na 2 jaar er pas achter komen dat je voor iets betaald wat je niet wilt, maakt de zaak er niet sterker op. Klant had ook 2 jaar lang de facturen kunnen nakijken, nog een aardige aanwijzing zal zijn dat de zender gewoon gekeken kan worden.
precies, meestal is het de nalatigheid van de klant , die niet oplet
voordat er allerlei protest brieven worden gestuurd, en dat bedrijf weer zwartgemaakt wordt
.

Bob Schurkjens

... kan ik me ook goed voorstellen dat....
Je kent de feiten toch niet? Aan aannames heb je niets: alleen feiten tellen.

Dat Ziggo dit soort achterbakse fratsen niet meer zou uithalen, heeft vast een interessante reden. En uiteraard is het knap stom om je afschriften niet regelmatig te controleren. Maar we zijn niet allemaal even snugger en dat mag geen reden zijn voor bedrijven om daar misbruik van te maken. En Ziggo zwart maken is beslist niet nodig: zie hier wat Ziggo zelf doet om klachten op te lossen:

http://www.klacht.nl/ziggo/

Helemaal NIETS.

Emmy75

Bob Schurkjens schreef:
... kan ik me ook goed voorstellen dat....
Je kent de feiten toch niet? Aan aannames heb je niets: alleen feiten tellen.
Ja zeg... over feiten en aannames gesproken.. :?
Bob Schurkjens schreef:....Overigens is het nog maar de vraag of .....Het kan best zijn dat .... In dat geval kan ik me voorstellen dat
Goeiedagschotel. Uw eigen post loopt over van de aannames, kan zijn datten en kan me voorstellen zussen. Daarom weerleg ik dit met 'ik kan me ook voorstellen dat' hiermee aantonend dat u (net zo min als ik) over de feiten beschik.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:En zo verdient Ziggo elk jaar weer duizenden euro's extra. Want er zijn altijd genoeg mensen die er instinken. Zoals topicstarter. Onbegrijpelijk dat je klant wil zijn bij zo'n bedrijf. Uiteraard is deze manier van handelen van Ziggo vooropgezet om klanten te benadelen en de eigen kas te spekken.

Overigens is het nog maar de vraag of Ziggo hier rechtmatig handelt: als er geen overeenkomst is afgesloten voor het Eredivisie-pakket, mogen ze geen kosten in rekening brengen. Het kan best zijn dat ze dit pakket zonder rechtsgeldige overeenkomst gratis hebben geleverd en na die 2 maanden kosten zijn gaan berekenen zonder dat er een rechtsgeldige overeenkomst is. In dat geval kan ik me voorstellen dat Ziggo die circa 400 euro gewoon moet terugbetalen.

Je kan een geschil aanspannen tegen Ziggo bij de Geschillencommissie ECD: http://www.sgc.nl
Misschien heb je gelijk, maar volgens mij is de verjaaringstermijn hiervoor 1 jaar.

Emmy75

olaf79 schreef:Misschien heb je gelijk, maar volgens mij is de verjaaringstermijn hiervoor 1 jaar.
Als Bob gelijk heeft en er geen overeenkomst aan ten gronslag ligt, is het een onverschuldigde betaling en die termijn is langer.

Bob Schurkjens

Goh, dan zou ik dus toch wel gelijk kunnen hebben. Maar zoals zo vaak: topicstarter Fam. Korsten reageert hier niet meer. Zo makkelijk is het voor bedrijven als Ziggo om klanten een oor aan te naaien. Sommige mensen zijn niet in staat om hun rekeningen te controleren. Een geschil aanspannen zit er dan natuurlijk al helemaal niet in. Ziggo: gefeliciteerd met de "bijna 500 euro" die jullie er zo extra bijgegraaid hebben.

Emmy75

Bob Schurkjens schreef:Goh, dan zou ik dus toch wel gelijk kunnen hebben.
Goh heb ik mijn mening gewijzigd dan ? Ik gaf enkel antwoord op de reactie van olaf die stelde dat de verjaringstermijn dan 1 jaar is welke m.i. onjuist en zelfs langer is. Deze post begon ik ook met als

Ik heb mijn mening totaal niet veranderd. U betichtte mij van aannames, terwijl uw eigen post daarvoor doorspekt was met aannames. Daar stelde ik alleen tegenover dat er ook een andere mogelijkheid is. Een mogelijkheid impliceert dat dit misschien zo zou kunnen zijn, maar dat het ook anders kan zijn. Ik wilde enkel aantonen dat geen van beiden over de feiten beschikt, u ook niet toen u uw post schreef, dus niet gaan roeptoeteren dat ik aannames doe.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Emmy75 schreef:
Bob Schurkjens schreef:Goh, dan zou ik dus toch wel gelijk kunnen hebben.
Goh heb ik mijn mening gewijzigd dan ? Ik gaf enkel antwoord op de reactie van olaf die stelde dat de verjaringstermijn dan 1 jaar is welke m.i. onjuist en zelfs langer is. Deze post begon ik ook met als

Ik heb mijn mening totaal niet veranderd. U betichtte mij van aannames, terwijl uw eigen post daarvoor doorspekt was met aannames. Daar stelde ik alleen tegenover dat er ook een andere mogelijkheid is. Een mogelijkheid impliceert dat dit misschien zo zou kunnen zijn, maar dat het ook anders kan zijn. Ik wilde enkel aantonen dat geen van beiden over de feiten beschikt, u ook niet toen u uw post schreef, dus niet gaan roeptoeteren dat ik aannames doe.
Nee Emmy doet geen aannames foei :wink:

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

joh, je had gewoon zelf je administratie in de gaten moeten houden en dan had je dit kunnen ondervinden, 24 maanden niet naar je rekeningen kijken en opvallen dat er maandelijks onrechtmatig een bedrag afgeschreven wordt.

lekker makkelijk om dan Ziggo hiervan de schuld te geven zeg.

je zapt toch ook door die zenders heen, is het je dan serieus echt nooit opgevallen dat je die zenders nog had?

Gesloten