LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concert Duran Duran via See Ticket

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

[quote="maulili"]onderstaande vond ik terug over het Royal Beach Concert wat af was geblazen, wellicht is het een idee om met meerdere mensen de consumentenbond aan te schrijven.
en inderdaad Duran Duran zelf aanschrijven....

Als je een adres voor mij hebt dan wil ik best namens ons allen een goed woordje doen. :P

Rene Sjoerdsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:32

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Rene Sjoerdsma »

Ook ik ben gedupeerd door See tickets/The Hague Jazz.
Zojuist een claim ingediend bij de curator. Nu maar afwachten.

pacmaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2011 19:02

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door pacmaas »

Beste allemaal,

Ik heb intussen al veel stappen ondernomen en het beste werkt het volgende;
Neem contact op met Visa, zij gaan het verhalen omdat ook zij als maatschappij heer voor verzekerd zijn, meer kans dan via de curator.
Voor de mensen die twijfelen of ze naar Brussel gaan.

Neem contact op met [email protected], stuur een scan mee van je kaartje of aankoop bewijs en je krijgt 50% korting op de ticketprijs. Kaartje kost dan 25 euro + verzendkosten. Krijg je het geld niet terug van See dan ben je in totaal 75 euro armer maar heb je ze wel gezien. Krijg je het geld wel terug ben naar Duran voor 25 euro geweest. Lijkt mij toch wel een win win situatie.

Daarnaast verkoopt het concert dan misschien ook nog uit. Een half gevulde Vorst National (toch zo'n 8000 man) is ook niet leuk.

Succes allemaal

HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

See tickets is ook lekker vlot met hun mededeling :? . Vandaag het onderstaande van ze ontvangen.

"Amsterdam, 24 november 2011

Betreft: Definitieve afgelasting Duran Duran


Geachte meneer/mevrouw,

Met dit bericht informeren wij u over de huidige stand van zaken met betrekking tot het uitgestelde concert van Duran Duran. Al enige tijd probeerden wij te achterhalen of dit concert alsnog plaats zal vinden. Daar werd door ons geen duidelijkheid over verkregen.

Op 1 november 2011 is de organisator van het concert (The Hague Jazz B.V.) door de rechtbank
's-Gravenhage in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. S.H. Broeseliske tot curator.

Van de curator van The Hague Jazz B.V. vernamen wij:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er komt helaas geen concert meer. Er is ook geen geld aangetroffen om de kopers de betaalde entreegelden terug te betalen.

Kaartkopers kunnen hun vorderingen indienen bij:
Mr. S.H. Broeseliske, curator
Laan van Zuid Hoorn 31
2289 DC RIJSWIJK
Of per email: [email protected]

Deze vorderingen worden dan op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren geplaatst. Het is evenwel niet waarschijnlijk dat er een uitkering aan de concurrente crediteuren zal plaatsvinden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op grond van de van toepassing verklaarde voorwaarden (artikel 7.2) is See Tickets zelf niet tot terugbetaling van de entreegelden aan de kopers verplicht. See Tickets faciliteert de kaartverkoop voor producenten; ticketgelden worden aan deze producenten overgedragen. See Tickets is daarom niet in staat om ticketgelden aan u als consument uit te keren; wij verwijzen u hiervoor naar de curator.

See Tickets betreurt het definitief niet doorgaan van het concert van Duran Duran en het faillissement van de organisator. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
See Tickets"

Ik heb gisteren de curator aangeschreven. Weet niet of het wat opleverd maar goed niets doen is het andere uiterste.

Redmart
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2011 21:37

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Redmart »

Hallo allemaal,

ook ik maak me geen illusies, dat geld is weg. Maar als therapie en uit principe ga ik me er toch druk over maken.

Naast de mails aan
seetickets - ik heb iets bij hen gekocht, en kunnen ze zich wel verschuilen achter allerlei ander partijen of voorwaarde, maar volgens mij werkt dat niet zo. Leveren of geld terug is volgens mij het devies hier in Nederland.

de curator - voor de vorm, geen schijn van kans dat er nog een cent terug komt maar het is op zijn minst nuttig als alle gedupeerden bekend zijn.

weetwaarjekoopt.nl - op de website weetwaarjekooopt.nl wordt Seetickets als betrouwbaar aangemerkt. Ik heb deze site al een mail gestuurd waarin ik die status betwist en verzoek Seetickets op de "waar niet kopen" lijst te plaatsen.

ga ik in de komende donkere maanden op zoveel mogelijk plaatsen iedereen afraden om zaken te doen met online ticketverkopers, met name Seetickets. Als deze branche zichzelf het bestaan onmogelijk wil maken wil ik ze daar best bij helpen.

En verder kan ik alleen maar hopen dat Radar hier iets aan kan doen, of het in ieder geval aan de kaak wil stellen.

Succes allemaal!

maulili
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2011 12:01

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door maulili »

@Honeybee 1977, hier is het adres van de consumentenbond

Adresgegevens consumentenbond

Telefoon (070) 445 45 45
Fax (070) 445 45 96
Postadres: Postbus 1000, 2500 BA Den Haag
Bezoekadres: Enthovenplein 1, 2521 DA Den Haag

Maar er maar een mooie klacht van ;-) , wie weet......

hammie_1
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2011 23:20

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door hammie_1 »

Beste gedupeerden van het Duran Duran concert,
is het misschien een idee om met zn allen een zaak te starten tegen See Tickets.
De wet zegt namelijk dat de verkopende partij de dienst moet leveren of moet restitueren als zij die dienst niet kunnen leveren.Wij hebben de tickets gekocht van See Tickets en niet van The Hague jazz,dus is See Tickets verantwoordelijk.Het is wel erg makkelijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven.

HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

hammie_1 schreef:Beste gedupeerden van het Duran Duran concert,
is het misschien een idee om met zn allen een zaak te starten tegen See Tickets.
De wet zegt namelijk dat de verkopende partij de dienst moet leveren of moet restitueren als zij die dienst niet kunnen leveren.Wij hebben de tickets gekocht van See Tickets en niet van The Hague jazz,dus is See Tickets verantwoordelijk.Het is wel erg makkelijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
+1

Noot : reeds de consumentenbond aangeschreven met een soortgelijkig argument wat Hammie_1 hier boven geeft. Ik ben heel benieuwd of er iets van actie door de consumentbond ondernomen wordt.

Tommie75
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:42

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Tommie75 »

Niet er netjes van Seetickets, wel (o.a. administratiekosten) innen, maar nu geen verantwoordelijkheid willen dragen. Maar ben bang dat we het geld gewoon kwijt zijn.....
Laatst gewijzigd door Tommie75 op 29 nov 2011 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

JoJa Dhara
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:56

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door JoJa Dhara »

Ik ben terug betaald door Artist Arena een bureau waar ik de kaarten heb gekocht en de kaarten van See Tickets heb gekregen.
Dit bureau als je goed leest heeft de zelfde voorwaardes als See Tickets maar verschil is:

* Mail gestuurd met mijn issue naar twee mail adressen omdat het onbekend was welke ik moest hebben. Daar heb ik mijn mail met bevestiging meegestuurd

* ArtistArena heeft daar zelf een ticket voor mij aangemaakt en gewezen om even weer in te loggen op hun site.

* Ingelogd gaven ze me als antwoord dat ik even nog geduld moest hebben ze waren aan het uitzoeken wat er aan de hand was.

* 11 november zijn fans terug betaald maar ik nog niet..dus ik weer in tickets systeem

* Na wat wisselingen bleek dat ze op een oude CC hadden teruggestort en graag mij wilde bellen om gegevens door te namen. NOGMAALS MIJ BELLEN vanuit AMERIKA.

* Ik ben gebeld en het is in orde! Ik heb hun geprezen voor hun service.

Dit had Artist Arena niet hoeven te doen. Want ook zij hebben geld afgegeven en is daar de dupe van. Maar zij zijn verzekerd en geven service duidelijke communicatie naar hun klanten toe!!!

See Tickets heeft ons lang in onbekende gelaten. Heeft de website niet aangepast en als je ziet hoe men geprobeerd heeft om communicatie te krijgen is het stroef gegaan en nu als smoes op de website eindelijk...."ja sorry moet je bij Jazz festival zijn"
Totale laksheid!!!

Dat je voorwaardes maakt zodat iemand niet zomaar tickets terug geeft voor refund ok dat is logisch. Maar kaarten te gaan verkopen en totaal geen product aflevert ook al ben je een tussen persoon nee dat gaat er bij mij niet in.
Buiten dit er bestaat ook iets dat voor dit soort dingen een bedrijf verzekert is.

De consument weet niet hoe deze zaken geregeld worden en horen ook niet de dupe hiervan te zijn. Dan koop ik liever kaarten rechtstreeks van de organisator

Echt heb vaak met MoJo kaarten gekocht voor allerlei concerten en was een artiest ziek of wat dan ook kreeg je gewoon terug.

Nogmaals een Roep aan Kassa voor deze issue!!!

note: is bevestiging van Artist Arena

"Thank you very much for using Online Ticketing.
Your Order No. is: xxxxx

<
All prices are in EUROs

Will Call Orders
Please bring your confirmation number and a picture ID. Will Call ticket orders cannot be picked up before the doors open on the evening of the show.

Delivery via Mail
You should receive your tickets one week prior to the event. If you have not received your tickets, please contact +44 207 368 2801.

All sales are final. There are no refunds, no exchanges for any reason."

p.s. beetje krom dat nu Duran Duran zelf heeft aangegeven dat ze inderdaad de helft van de prijs willen aanbieden aan de getroffenen om naar Brussel te komen. Betekend nog meer kosten... boven op deze al. Ze bedoelen het goed ...maar basic gaat het See Tickets die gewoon geen service verleent zoals Artist ARena open gedaan heeft..

HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

p.s. beetje krom dat nu Duran Duran zelf heeft aangegeven dat ze inderdaad de helft van de prijs willen aanbieden aan de getroffenen om naar Brussel te komen. Betekend nog meer kosten... boven op deze al. Ze bedoelen het goed ...maar basic gaat het See Tickets die gewoon geen service verleent zoals Artist ARena open gedaan heeft..[/quote]

Heeft Duran Duran dit zelf als oplossing gesteld of is dit een aanname ?

Kate1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 18:56

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Kate1969 »

Misschien dat we ons Duran Duran kaartje als diner cheque kunnen gebruiken. Die organisator van Duran Duran die niet betaalt, heeft vandaag een restaurant geopend in Delft. Kan ie ons minstens een gratis maaltijd geven.

http://www.dossierdenhaag.nl/000593-Sch ... z1fIK6hxlX

HoneyBee1977
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 nov 2011 15:19

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door HoneyBee1977 »

Zojuist met de consumentenbond gesproken. Gezien het feit dat de zaak van de organisator bij de curator ligt is er bijna geen kans ( lees : nihil ) dat wij geld terug zullen zien uit één van beide kanalen ( SEE / Mr Wijkniet ). Gezien bovenstaand gaat ik nogmaal maar is verhaal halen bij de curator en RTL Boulevard aanschrijven :P . Dit is tenslotte zeer troebele koffie.

Wellicht ook een goed idee om het management van DD hiervan op de hoogte te stellen.

Kate1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 18:56

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door Kate1969 »

Troebele koffie inderdaad. Misschien moet Boulevard maar eens een kopje koffie gaan drinken in die nieuwe zaak van die oplichter.

hammie_1
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2011 23:20

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door hammie_1 »

Ik wil het hier niet bij laten zitten en weet dat wij vis see tickets ons geld moeten terugkrijgen algemene voorwaarden of niet,de wet is duidelijk over de bescherming van consumenten.We kunnen met meerder mensen makkelijk een advocaat inschakelen of als jullie dat leuker vinden met een grote groep in het restaurant van die oplichter gaan eten en betalen met duran tickets.Voor [email protected]
Tot gauw,medegedupeerden

FEV
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2011 08:17

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door FEV »

Ik heb inmiddels via Artist Arena ook mijn geld terug gehad. Net als bij een bovenstaande poster was het bedrag naar mijn oude Mastercard overgemaakt en met behulp van Mastercard is het overgehevelt naar mijn nieuwe kaart.

Ik hoop dat er voor de gedupeerden die via Seetickets kaarten gekocht hebben (en niet via de site van de band zoals ik) iets geregeld wordt maar ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden.

djkill
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2011 15:15

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door djkill »

hammie_1 schreef:Ik wil het hier niet bij laten zitten en weet dat wij vis see tickets ons geld moeten terugkrijgen algemene voorwaarden of niet,de wet is duidelijk over de bescherming van consumenten.We kunnen met meerder mensen makkelijk een advocaat inschakelen of als jullie dat leuker vinden met een grote groep in het restaurant van die oplichter gaan eten en betalen met duran tickets.Voor [email protected]
Tot gauw,medegedupeerden
@hammie_1 en @Kate1969 : super idee. Lijkt me erg leuk om de rekening te vereffenen met een etentje in Miles te Delft, kunnen we ons verdriet tenminste wegdrinken.

Ook heel goed hoe de site "Dossier Den Haag" hier aandacht aan geeft. Op de site een telefonisch interview (ondervraging ;-)) met de mede-eigenaresse van die tent.
http://www.dossierdenhaag.nl/000675-Hel ... Delft.html

Wat een verhaal zeg, behoorlijk wat mensen en bedrijven krijgen nog geld van " the hague jazz".....

1961147
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:16

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door 1961147 »

Tja, ik krijg sterk de indruk dat die organisatoren ( Royalbeachconcert en de organisatoren van concert Duran Duran ) eerst tonnen binnenharken en vervolgens het geld elders onderbrengen ( Bahamas? ) Dan laten ze hun BV-tje ploffen en valt er niets meer te halen. Rijden nu zeker net als die vastgoed jongens van Palminvest in dikke Ferraris ergens op de wereldbol. Prima idee om lekker in Delft te gaan eten voor het bedrag dat die tickets gekost hebben. Ticket achterlaten en de deur uitlopen.
Is het zeker dat je met je ticket korting krijgt voor het concert in België? Hoe werkt dat precies? groeten Sner

security86
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2013 16:49

Re: concert Duran Duran via See Ticket

Ongelezen bericht door security86 »

Tot mijn grote verbazing zie ik hier allemaal gedupeerde, mensen die zich voelen/ beleven/ blijken opgelicht te zijn. Nu vind ik het een vreemde situatie dat dhr wijkniet een restaurant heeft maar ook een beveiligingsbedrijf, met een vergunning van justitie. (gescreend) hoe is het mogelijk dat hij met en door deze vergunning richting mensen kan laten zien,dat hij,te vertrouwen is?

Gesloten