LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rudodudo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2011 14:16

Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Ongelezen bericht door rudodudo »

Hallo allemaal, ik heb een issue met CB. Ik heb een autoverzekering aangevraagd via een offerte. Offerte gekregen en na de aankoop direct CB gebeld met het verzoek om de offerte in te laten gaan. Na enkele dagen te hebben gewacht op de polis maar even aan de bel getrokken waar deze bleef. Een aardige mevrouw heeft het voor mij uitgezocht en wist te vertellen dat er nog een bedrag van een oude verzekering openstond. (dit was van een auto die was geschorst en waarvan ik dacht dat dit afgemeld was bij CB)Dit blokkeerde de aanvraag en of ik dit even wilde overmaken en een schermuitdraai naar debiteurenbeheer wilde sturen dan werd de verzekering direct geaktiveerd. Zogezegd zo gedaan. Na 10 dagen nogmaals maar eens gebeld waar de polis bleef. Alweer een aardige dame wist mij te vertellen dat er helemaal geen verzekering ingegaan was??!! Waarom niet, vroeg ik, nou omdat de afdeling administratie mij toch liever niet wou als klant (er waren een aantal storneringen geweest en daar kunnen ze niet zo goed tegen, zei ze). Ik heb nog uitlegd dat ik mijn rekening exact volstort nagelang er een bedrag afgeschreven gaat worden (ik teveel ellende meegemaakt met automatische afschrijvingen), maar er was een onverbiddelijke uitslag-geen polis meer voor mij-. Nou zit ik uiteraard niet op CB te wachten als ze me niet willen, maar het erge ik heb dus een maand onverzekerd rondgereden door dit geintje, ik krijg hier zeer waarschijnlijk een boete van het RDW voor (zeker als ze dit lezen ;-) en wat was er wel niet gebeurt als ik bij een ongeluk was betrokken?

Het iemand dezelfde ervaringen of kan iemand me helpen met wat ik nu moet doen? Alvast mijn hartelijke dank! Groet.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

RDW gaat boetes geven als je ongekeurd rond rijd. Volgens mij niet als je onverzekerd rond rijd.
Maar dat terzijde. Ik kan me erg goed voorstellen dat - indien er meerdere storneringen plaats gevonden hebben - een verzekeraar je weigert.
Die oorzaak zul je dan toch echt bij jezelf moeten zoeken. Kennelijk ben je zelf de veroorzaker van jouw huidige probleem.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Ongelezen bericht door frenchy »

Die oorzaak zul je dan toch echt bij jezelf moeten zoeken. Kennelijk ben je zelf de veroorzaker van jouw huidige probleem.
tja ja, altijd maar met het vingertje wijzen, dit weet hij zelf ook wel.

Je bent idd niet correct behandeld @Rudodudo. Ondanks je slechte betalingsverleden, vind ik wel dat zij jou hierover hadden mogen inlichten. Fout bij deze ligt bij CB, als het idd zo gegaan is.

En @daan__1978, boete voor onverzekerd rondrijden kun je zeker krijgen. Die boete is 380 eu (dacht ik)

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Ongelezen bericht door Martijn T »

Daan_1978 schreef:RDW gaat boetes geven als je ongekeurd rond rijd. Volgens mij niet als je onverzekerd rond rijd.
Maar dat terzijde. Ik kan me erg goed voorstellen dat - indien er meerdere storneringen plaats gevonden hebben - een verzekeraar je weigert.
Die oorzaak zul je dan toch echt bij jezelf moeten zoeken. Kennelijk ben je zelf de veroorzaker van jouw huidige probleem.
RDW geeft zeker boetes (€ 380 + € 6 admin) voor onverzekerd rijden!!

Je bent zelf verantwoordelijk voor het tijdig afsluiten van een verzekering. Gedragingen (dus ook storneringen) uit het verleden, net als bepaalde typen auto's, kunnen een reden zijn om een verzekering inderdaad te weigeren.

Je hebt de auto nu elders verzekerd neem ik aan?
Wel de acceptatievraag,"is er een verzekering aan u geweigerd door een verzekeraar?" eerlijk beantwoord (standaard acceptatievraag bij elke verzekeraar) indien niet aangegeven kan dat nog problemen geven bij schade later. (verzwijging, vinden verzekeraars ook niet leuk)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Centraal beheer laat niets van zich horen, reed onverzekerd!

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

rudodudo schreef:Hallo allemaal, ik heb een issue met CB. Ik heb een autoverzekering aangevraagd via een offerte. Offerte gekregen en na de aankoop direct CB gebeld met het verzoek om de offerte in te laten gaan. Na enkele dagen te hebben gewacht op de polis maar even aan de bel getrokken waar deze bleef. Een aardige mevrouw heeft het voor mij uitgezocht en wist te vertellen dat er nog een bedrag van een oude verzekering openstond. (dit was van een auto die was geschorst en waarvan ik dacht dat dit afgemeld was bij CB)Dit blokkeerde de aanvraag en of ik dit even wilde overmaken en een schermuitdraai naar debiteurenbeheer wilde sturen dan werd de verzekering direct geaktiveerd. Zogezegd zo gedaan. Na 10 dagen nogmaals maar eens gebeld waar de polis bleef. Alweer een aardige dame wist mij te vertellen dat er helemaal geen verzekering ingegaan was??!! Waarom niet, vroeg ik, nou omdat de afdeling administratie mij toch liever niet wou als klant (er waren een aantal storneringen geweest en daar kunnen ze niet zo goed tegen, zei ze). Ik heb nog uitlegd dat ik mijn rekening exact volstort nagelang er een bedrag afgeschreven gaat worden (ik teveel ellende meegemaakt met automatische afschrijvingen), maar er was een onverbiddelijke uitslag-geen polis meer voor mij-. Nou zit ik uiteraard niet op CB te wachten als ze me niet willen, maar het erge ik heb dus een maand onverzekerd rondgereden door dit geintje, ik krijg hier zeer waarschijnlijk een boete van het RDW voor (zeker als ze dit lezen ;-) en wat was er wel niet gebeurt als ik bij een ongeluk was betrokken?

Het iemand dezelfde ervaringen of kan iemand me helpen met wat ik nu moet doen? Alvast mijn hartelijke dank! Groet.
Beste rudodudo,

Ik heb je klacht gelezen.
Dit is voor jou inderdaad een vervelende situatie.
Het Webcare team van Centraal Beheer wil je graag verder helpen en het een en ander voor je na zoeken.

Wil je zo vriendelijk zijn om je klacht/vraag te e-mailen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl met in ieder geval je postcode/ huisnummer/ telefoonnummer en achternaam.

Bij onderwerp graag vermelden: n.a.v. TROSRADAR.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055-579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Gesloten