LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING stuurt van kastje naar muur. Help!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
[email protected]

ING stuurt van kastje naar muur. Help!

Ongelezen bericht door [email protected] »

Wij hebben een nieuw huis gekocht, maar zeer onverwacht ging de verkoop van ons oude huis niet door. Vandaar dat wij binnenkort met dubbele lasten te maken zullen krijgen. Wij proberen daar nu al op te anticiperen door zoveel mogelijk kosten te verkleinen. Onze oude ING hypotheek heeft een gekoppelde verzekeringspolis van Zwitserleven. Ik probeer dus om het voor elkaar te krijgen de premie op die verzekering stop te zetten. Alle kleine beetjes helpen, nietwaar? Zwitserleven zegt dat ik daarvoor bij de 'pandhouder' moet zijn (ING dus, lijkt me eigenlijk ook logisch); zij hoort daar toestemming voor te geven. Na ruim 2 uur aan de telefoon te hebben gehangen met allerlei afdelingen van de ING, kwam het erop neer dat ik toch bij Zwitserleven moest zijn. Zwitserleven reageerde ietwat geirriteerd dat het eigenlijk heel simpel is: ING dient gewoon een standaard (volgens Zwitserleven) briefje met goedkeuring aan Zwitserleven te sturen, waarna het geregeld kan worden. Niemand bij ING kan of wil me echter verder helpen.
Ja, men deed me nog de suggestie om gewoon niet meer te betalen, waardoor ik in een soort ingebreke-procedure terecht kom, waarna ze me wel kunnen helpen. Je reinste kolder! Ten eerste wil ik helemaal niet geregistreerd staan als wanbetaler, maar ik wil gewoon voorkomen dat er betalingsproblemen gaan optreden... Ten tweede wordt dus slecht gedrag wel beloond met medewerking en correct gedrag weer eens niet. Bijna symptomatisch voor geheel Nederland tegenwoordig.
Een van de 500 mensen die ik bij ING heb gesproken (ietwat gechargeerd) liet nog wel vallen dat er wellicht een rentepauze ingelast kan worden, maar wederom kon niemand me vertellen of dat ook preventief geldt, en zo ja hoe dan...

Is er dan niemand bij ING die me wat verder kan helpen???
Ik begin langzamerhand te denken dat ING het hele 'kastje.naar.de.muur' gezegde heeft uitgevonden...

een vraag, een antwoord

Re: ING stuurt van kastje naar muur. Help!

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Je moet inderdaad in eerste instantie bij ING zijn, die moeten toestemming geven.

Vraag je toch gewoon aan je hypotheekadviseur of hij je wil helpen. Sedert ING Bank het Postbankconcept heeft overgenomen is het een zooitje, alles moet telefonisch, maar je adviseur zal een intern contact hebben (als hij tenminste zaken met ING doet en het een ongebonden adviseur is)

ingwebcareteam
Contacteer:

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Dag [email protected],
Ik wil graag kijken of we wat voor je kunnen doen en stuur je zo een Persoonlijk Bericht zodat we gegevens kunnen uitwisselen.

Vriendelijke groeten,

Roy
ING Webcare Team
http://www.ing.nl/webcare

bolleke

Ongelezen bericht door bolleke »

Je kan 2 dingen doen:
1. het 0900-1900 nummer bellen en vragen om een face 2 face gesprek ivm het omzetten van je bestaande(oude ING) hypotheek. Je wilt feitelijk aflosvrom omzetten door het loskoppelen van je Zwitserleven polis.
2. een ING bank kantoor binnenlopen en vragen of er een hypotheekadviseur aanwezig is, zo nee,wanneer wel of onder een afspraak laten inplannen door de kantoor medewerker.

Succes!!

[email protected]

Update: vooralsnog lang leve het webteam van ING! N.a.v. mijn berichtje heeft deze afdeling contact met mij opgenomen. Ik heb nu in ieder geval een rechstreeks telefoonnummer en naam van iemand die er nu echt in gaat duiken. Wordt vervolgd.

een vraag, een antwoord

Gelukkig maar dat hier door ING wordt meegelezen, maar betreurenswaardig dat het nodig is. ING heeft haar zaakjes nog lang niet op orde!

CB

Ongelezen bericht door CB »

een vraag, een antwoord schreef:Gelukkig maar dat hier door ING wordt meegelezen, maar betreurenswaardig dat het nodig is. ING heeft haar zaakjes nog lang niet op orde!
Het barst hier op het forum van de webcareteams. Je doet net of ING de enige is. Helaas is dat niet zo. Bij heel veel bedrijven schort er iets aan.

Het voordeel daarvan is, dat het goed is voor de werkgelegenheid. :wink:

een vraag, een antwoord

CB schreef:Het barst hier op het forum van de webcareteams. Je doet net of ING de enige is. :wink:
Even reageren. Ik doe niet net alsof ING het enige webcareteam hier is. Als je dit topic hebt gelezen zou je weten dat het om een ING probleem gaat, vandaar.

Martijn T

Ongelezen bericht door Martijn T »

tja, je kan er weinig mee, maar: in de hypotheken en verzekeringsbrache staat ING bekend om het ondeskundige en horkerige gedrag van de "klantenservice". Een kennis van mij (verzekeringsadviseur) had laatst klanten op zijn kantoor met een hypotheek bij ING, ooit gesloten bij het kantoor waar hij werkt. ING gebeld en hij kreeg geen antwoord (want was de klant niet, maar ja die kunnen de juiste vragen niet stellen, want te weinig kennis van zaken) of onjuiste info, de telefoon stond op speaker en zijn klanten vielen nog net niet van verbazing van hun stoel af. Maar dat terzijde.

ING dient inderdaad, mits geen bezwaar, Zwitserleven te informeren dat het pandrecht eraf kan.

Wat ik mij wel afvraag:
U heeft dus een nieuwe hypotheek elders gesloten voor het nwe huis. Uw adviseur MOET (WetFinancieelToezicht) dan een financieel advies geschreven hebben waarin onder meer omschreven staat hoe om te gaan met de oude levenpolis. Normaal gesproken zou de oude polis gebruikt moeten/kunnen worden bij de nieuwe hypotheek. (waarom een nwe afsluiten als er al 1 is?) Indien er een nieuwe hypotheek is, dan zou ik adviseren uw nwe hypotheekadviseur te vragen hoe om te gaan met de oude levenpolis en waarom de oude polis niet gewoon mee wordt genomen in de nwe hypotheek en/of waarom deze niet keurig losgekoppeld en afgekocht is. (indien afkoop verstandig is) Dat hoort allemaal bij zijn werkzaamheden...

In zijn hele hypotheekinventarisatie en financieel rapport moet dit uitgewerkt staan.

van website AFM:
Waar moet ik op letten bij een hypotheekadviesgesprek?
Check altijd of de organisatie waar de hypotheekadviseur voor werkt een vergunning heeft bij de registers van de AFM. Zorg dat je volledig geïnformeerd wordt en vraag door als je iets niet begrijpt. Via de checklist hypotheekgesprek kun je controleren of alle relevante informatie aan de orde komt.

Een goede adviseur vraagt in ieder geval naar:
jouw financiële positie (zoals inkomen, uitgaven, je lopende hypotheek, financiële verplichtingen, bezittingen, nabestaandenvoorzieningen)
jouw doelstellingen (zoals de maandlasten die je maximaal wilt betalen en je aflossingsdoelstellingen, je plannen voor de toekomst)
de mate waarin je risico wilt lopen of juist zekerheid wenst (zoals of je stabiele maandlasten wilt of lasten die van maand tot maand variëren en en het risico dat je wilt nemen bij het aflossen van je hypotheek)
jouw kennis en ervaring met financiële producten zoals een hypotheek
Een goede adviseur rekent de bruto (zonder aftrek van de rente) en netto (na aftrek van de rente) kosten van een hypotheek voor je uit en verstrekt dit in een meerjarig nettolastenoverzicht (liefst over de gehele looptijd).
Ook controleert hij altijd of je de uitleg begrepen hebt, geeft je de tijd om een aanbieding te beoordelen, beantwoordt al jouw vragen en geeft een adviesrapport.

Heeft hij geen financieel plan geschreven, tja, dan zou ik een ander zoeken en een klacht indienen bij de "adviseur" heeft dat geen effect Kifid en melding AFM

[email protected]

De huidige polis (levensverzekering/beleggingspolis) heeft achteraf niets opgeleverd. Dat is het risico van beleggen en dat is erg jammer, maar ik stap hierdoor wel van het hele beleggingsverhaal af. Mijn adviseur heeft me inderdaad diverse opties aan de hand gedaan m.b.t. deze polis. Zo gauw het oude huis verkocht is, blijkt pas wat de waarde van deze polis uiteindelijk is (het blijven beleggingen) en wat we hiermee gaan doen. Of we het in de hypotheek van het nieuwe huis stoppen of dat we het gebruiken voor verbouwing, weet ik op dit moment nog niet. Dat hangt ook een beetje af van hoe lang het allemaal nog gaat duren totdat het oude huis verkocht is en wat ik dan nog aan overwaarde overhou.

courier

Ongelezen bericht door courier »

Die adviseur is van het pragmatische type: "Oh uw huis wordt verkocht, dus wordt de hypotheek afgelost en moet de bank de polis vrijgeven, dan krijgt u vanzelf bericht van Zwitserleven en kunnen we die polis alsnog aan de nieuwe hypotheek koppelen". Bij een andere bank uiteraard, anders verdient m/v de adviseur niks.

Gesloten