LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arkefly misleid consumenten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mk

Re: Arkefly misleid consumenten

Ongelezen bericht door Mk »

Waar haal je vandaan dat Arkefly bij het ANVR is aangesloten? Het is 'gewoon'
een luchtvaartmaatschappij en daarvoor geldt net als bij alle andere luchtvaartmaatschappijen dat je bij boeking betaalt. En net als bij alle andere luchtvaartmaatschappijen geldt dus dat annuleren niet kan (tenzij je een flexibel ticket koopt dat veel duurder is dan een 'regulier' ticket).

Maar volgens mij ben jij inderdaad beter af bij je reisbureau als je daar voor losse tickets (dus niet als onderdeel van een pakket) niet vooraf helemaal hoeft te betalen.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

[quoteHet gaat hierbij wel om een groep van 8 personen en een bedrag van ruim 4.500 euro. Geen peanuts dus][/quote]

En dan,over drie maanden kan je wel betalen en nu niet of wat!

meniles

Ongelezen bericht door meniles »

Wat een onzin, iedereen weet toch dat je losse vliegtickets altijd direct moet betalen! (ergens in het topic wordt nog specifiek naar ryanair of wizzair verwezen) maar het geldt gewoon voor iedere airline.. Vaak boek je tickets natuurlijk met je creditcard en krijg je de afrekening misschien pas een maandje later, maar dan nog is er al wel betaald...

Dus ik snap niet waar de topic starter zich druk om maakt.. Hij/zij stelt dat er niet geboekt zou zijn als dit van te voren bekend was geweest, maar dan was de groep van 8 personen gewoon NIET op vakantie gegaan, want iedere airline werkt zo. Ik vind het ook niet meer dan normaal.

Heb net 3 weken geleden een aantal tickets naar New York geboekt voor september volgend jaar en deze zijn gewoon al netjes betaald, ik vind het prima dat de betreffende airline daar een paar maandjes rente van kan trekken, want die staat toch op een dramatisch dieptepunt..

Stairway2heaven

Ongelezen bericht door Stairway2heaven »

sprookje schreef:
En dan,over drie maanden kan je wel betalen en nu niet of wat!
Het gaat erom dat ik bij Travelpoort nog nooit het hele bedrag vooruit heb hoeven betalen, ook niet voor losse tickets.
Bovendien moet ik het geld van alle anderen nog krijgen.
Had dat toch wel graag van te voren geweten.
Dan had ik op zeker niet bij Arkefly geboekt.

Stairway2heaven

[quote="meniles"]Wat een onzin, iedereen weet toch dat je losse vliegtickets altijd direct moet betalen! [quote]

Nou ik wist dat dus niet!!
Kan ook niet alles weten.
Bovendien staat nog steeds in de ANVR voorwaarden:
ZIJ MAKEN DAT VOORAF DUIDELIJK AAN DE REIZIGER KENBAAR!!

Krijg zo langzamerhand de indruk dat sommige mensen betaald worden voor hun reacties.
Weet uit ervaring dat bepaalde bedrijven dat doen.

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Krijg zo langzamerhand de indruk dat sommige mensen betaald worden voor hun reacties.
Weet uit ervaring dat bepaalde bedrijven dat doen.
Haha nou holland international mag altijd contact met mij opnemen, ik wil graag bertaald worden voor alle positieve post over hen,ben namelijk zeer tevreden over hen .Zij zijn dan ook mijn favoriet.Zelfs bij arke ben ik tevreden.
Dus euh arke en Hi graag reaktie op mijn post aub.

troyair

Ongelezen bericht door troyair »

tufima schreef:
troyair schreef:
tufima schreef:Typisch gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Onbetaalbaar!
En aan wie is dit gericht?
Mocht je naar mij willen verwijzen. Sorry tufima, ik werk zelf voor een touroperator dus ik weet maar al te goed van de hoed en de rand :wink:
Nee, was niet aan jou gericht. :)

never mind :!:
Verkeerd begrepen, dat krijg je als je discusieerd op een forum terwijl je ook tegelijkertijd aan het werk bent :wink:

Mk

Stairway2heaven schreef: Bovendien staat nog steeds in de ANVR voorwaarden:
ZIJ MAKEN DAT VOORAF DUIDELIJK AAN DE REIZIGER KENBAAR!!

Nogmaals; waar haal je vandaan dat Arkefly is aangesloten bij de ANVR?

meniles

Ongelezen bericht door meniles »

Mk heeft hier het grote gelijk. Arkefly heeft helemaal niets nopes nada met de ANVR te maken. De statuten van de ANVR hebben alleen betrekking op organisaties die pakketreizen aanbieden. Arkefly doet dit niet en heeft er dus niets mee van doen...

Het is overigens ook niet zo dat Arkefly een dochter oid van de touroperator Arke is (waar overigens wel ANVR voorwaarden op van toepassing zijn). Arkefly valt onder TUI Airlines (waar ook oa. Thomson en Jetairfly onder vallen) en Arke valt onder TUI Nederland N.V.

Kortom het argument dat ze onder de ANVR zouden vallen slaat als een tang op een spreekwoordelijk varken

Stairway2heaven

meniles schreef:Kortom het argument dat ze onder de ANVR zouden vallen slaat als een tang op een spreekwoordelijk varken
Ja dan is het toch wel vreemd dat zij op hun site aangeven aangesloten te zijn bij de ANVR.
Werd mij al eens verweten dat ik niet goed zou lezen maar dit slaat werkelijk alles!!

Stairway2heaven

Mk schreef: Nogmaals; waar haal je vandaan dat Arkefly is aangesloten bij de ANVR?
http://www.tui.nl/nl/tuinederland/algem ... nanvr.html
Alle merken van TUI Nederland zijn aangesloten bij de brancheorganisatie ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen). De ANVR hanteert strikte normen voor het lidmaatschap en waarborgt hiermee het kwaliteitsniveau van haar leden. De reis- en boekingsvoorwaarden die ANVR-leden hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Voor meer informatie over de ANVR verwijzen wij u graag http://www.anvr.nl.

Dit kun je vinden op de site van Arkefly.
En zoals iedereen weet is Arkefly een onderdeel van TUI.
Is dit voldoende?

Overigens (achteraf) helemaal met je eens dat je beter via een reisorganisatie kunt boeken :)
Ik heb overigens wel al menig keer met plezier met Arkefly gevlogen.

Mk

Ah, nu wordt het een beetje technisch. Op de site van Arkefly staat nergens dat ze onder de ANVR vallen. TUI geeft inderdaad aan dat al haar merken onder de ANVR vallen en Arkefly is een merk van TUI. Maar vervolgens heeft Arkefly daar weer eigen vervoersvoorwaarden waar de ANVR niet in voorkomt. In de algemene voorwaarden van TUI staat een lijstje met merken van TUI waar de ANVR op van toepassing is. Arkefly staat daar niet tussen.

Volgens mij snapt TUI het zelf ook niet meer ;-) :D

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Stairway2heaven schreef:
Mk schreef: Nogmaals; waar haal je vandaan dat Arkefly is aangesloten bij de ANVR?
http://www.tui.nl/nl/tuinederland/algem ... nanvr.html
Alle merken van TUI Nederland zijn aangesloten bij de brancheorganisatie ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen). De ANVR hanteert strikte normen voor het lidmaatschap en waarborgt hiermee het kwaliteitsniveau van haar leden. De reis- en boekingsvoorwaarden die ANVR-leden hanteren zijn overeengekomen met de Consumentenbond. Voor meer informatie over de ANVR verwijzen wij u graag http://www.anvr.nl.

Dit kun je vinden op de site van Arkefly.
En zoals iedereen weet is Arkefly een onderdeel van TUI.
Is dit voldoende?

Overigens (achteraf) helemaal met je eens dat je beter via een reisorganisatie kunt boeken :)
Ik heb overigens wel al menig keer met plezier met Arkefly gevlogen.
In de voorwaarde van de ANVR staat duidelijk dat bedrijven voor reizen buiten europa (en voor reizen naar landen liggende aan de Middenlandsezee) van de betalingsvoorwaarde van ANVR mogen afwijken.
Ik weet niet waar de reis heen gaat?

troyair

Ongelezen bericht door troyair »

[quote="Stairway2heaven"][/quote]

Heb je alleen tickets geboekt of een pakketreis?
Dat is namelijk een groot verschil als het gaat om ANVR voorwaarden etc.
ArkeFLY is een luchtvaartmaatschappij, en die vallen zo goed als NIET onder de ANVR/SRG, maar onder de IATA. ( International Air Transport Association ).
Heb je een pakketreis geboekt, dus hotel plus vlucht bijvoorbeeld, is het een ander verhaal en val je wel onder de ANVR voorwaarden.

Gesloten