LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Mensenzijnbeesten schreef: Vandaag werden plots uit het niets 100 hoezen met toetsenbord vrijgegeven. Die er ook al ellendig lang stonden, zou het dan toch warm onder de voeten worden bij de douane?
Nou, misschien zijn ze gewoon klaar met de dagvaarding/aanklacht en vormen de hoezen/keyboards géén onderdeel van de bewijsstukken? Zomaar een random gedachte maar meestal is het meest voor de hand liggende ook gewoon waar, toch?

Uit ervaring kan ik u zeggen dat er toch ècht wel meer nodig is voordat de douane het "warm onder de voeten" krijgt, u vleit uzelf.

Mensenzijnbeesten
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 nov 2011 13:38

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

Newmikey, het ziet er naar uit dat u weer een productieve dag tegemoet gaat...

We gaan ook opgenomen gesprekken met de douane in de media lanceren.

De brief zouden we na telefonisch contact vandaag krijgen.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

Dit meent u toch niet echt he? Namaak is ook namaak als iedereen weet dat het namaak is.
Wat is dit voor onzin, is iets per definitie namaak als het een soortgelijk product is?
Stel dat Phillips als eerste met een televisie op de markt kwam, dan zijn volgens u
alle andere televisie merken namaaktroep!
Consumenten kochten willens en wetens een veel goedkoper product, een tablet voor nog geen 200 euro terwijl een Apple als meer dan het dubbele kost. Maar dan kan je nog niet spreken over namaak!

De rechter bepaald dit en niemand anders. Volgens het Nederland recht ben je
onschuldig tot de rechter anders beslist!
U heeft een niet te volgen wantrouwen in de overheid. Ik denk dat u er vanuit mag gaan dat als de douane hele zendingen tegenhoudt, ze dit niet doen omdat ze een slechte dag hebben. Dan stinkt er iets...
Neen ook dit klopt niet,
Ik heb geen vooroordelen, in het verleden is voldoende gebleken dat overheids instanties er volledig naast zaten. Helaas gaan hier sommigen al op de stoel van de rechter zitten en zonder dat deze waarschijnlijk meer weten dan wat er op het forum staat, staan deze al met hun vooroordelen en mening klaar.

De rechter bepaald: Schuldig of onschuldig en niemand anders!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mensenzijnbeesten schreef:@ J@@n dank voor deze mooie verwoording.

Ik begrijp dat mensen sceptisch zijn, en denken dat dit hele douane verhaal verzonnen is.
Helaas is niets minder waar, en ik weet niet wat meer schrikwekkend is? Dat er oplichters op het internet actief zijn, of dat een gouvernementele instantie zomaar hardwerkende mensen de nek kunnen omdraaien.

Echter wil ik benadrukken dat wij hier open kaart spelen over de gang van zaken, en dat wij net zoals veel mensen nu ook wanhopig wachten op de brief van de rechter.

Moesten we echt oplichters zijn, waren we gewoon verdwenen en vroegen we het faillissement aan?
Echter blijven wij vechten, omdat wij weten dat we wel recht in onze schoenen staan.

Doch blijf ik overtuigd dat er wel een weg is om rechtvaardigheid te halen!
Hiervoor wil ik nog eens aandringen dat we eventueel allemaal de handen in elkaar moeten slaan en samen een uitweg zoeken. Ik snap wel dat de meeste lezers als klant enorm gefrustreerd zijn, en dat de meesten het niet willen aanvaarden dat wij als Rowenco zijnde ook het slachtoffer zijn geworden van een heleboel onjuistheden. Maar helaas is dit wel de realiteit.

Nogmaals benadrukken wij als het hele Rowenco-team dat we blijven doorgaan tot het laatste gevecht gestreden is, opgeven staat immers niet in het woordenboek.

Dit kan een voorbeeld worden voor veel andere bedrijfjes die in hetzelfde hoekje zijn geduwd door corrupte instanties.

Tevens blijf ik er ook van overtuigd dat zo'n dingen de reden zijn waarom er zoveel problemen zijn in Nederland. Mensen krijgen de kans niet zelf wat te ondernemen, mensen worden onrechtvaardig behandeld en in sommige gevallen verhinderen grotere bedrijven het succes van kleinere ondernemingen.
Is dit dan ook niet meteen de reden waarom zoveel Nederlandse gezinnen leven van een uitkering? Mensen met ondernemingszin worden gewoon brutaal afgeslacht.

Nog steeds zijn wij op zoek naar allerhande manieren om ons verhaal en onze ervaringen naar buiten te brengen via de media. Zoals iemand hier reeds eerder had aangehaald zou dit wel eens meer zinvol kunnen zijn dan een juridische strijd aan te gaan met instanties zoals de douane.
Ik ben er nog niet helemaal uit of u de boel oplicht of niet. In ieder geval bent u een slecht ondernemer. Bij de 1e bestelling in september had u al moeten ingrijpen en voorlopig geen tablets meer verkopen van dat soort. Tevens had u een goede rechtsbijstand verzekering moeten afsluiten zodat u niet het geld van klanten hoeft te gebruiken om te procederen. Ook had u zich beter moeten informeren over wat er komt kijken bij het importeren en inklaren van goederen.

U wendt uw verantwoordelijkheid nu af op de onschuldige klant en daarmee bent u verkeerd bezig, hoe dan ook of er sprake is van oplichting of niet.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Mensenzijnbeesten schreef:Newmikey, het ziet er naar uit dat u weer een productieve dag tegemoet gaat...
<wrijft in handen>Joepie, dat klinkt uitstekend!</wrijft in handen>
We gaan ook opgenomen gesprekken met de douane in de media lanceren.
Hoezo? Was er al iets anders gelanceerd dan? Opgenomen gesprekken openbaar maken in de media hè? Het lijkt wel alsof u zich steeds verder in een onhoudbare positie aan het manoevreren bent.

Had u niet meer baat gehad bij een raadsman die bekend is met douanezaken en Europees recht? Ook het woord "bezwaarschrift" heb ik nog niet één keer horen noemen, terwijl dat toch mijn instapper zou zijn op het moment dat de douane een aangifte aanhoudt of goederen in bewaring neemt cq een onterechte heffing op de aangifte zet.

Het staat notabene op alle beslissingen van onze overheid, douane incluis: "als u het niet eens ben met dit besluit, kunt u binnen 6 weken bezwaar maken....etc.etc". Gewoon op basis van de AWB (Algemene Wet Bestuursrecht).

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

tabletfan schreef:
Vandaag werden plots uit het niets 100 hoezen met toetsenbord vrijgegeven. Die er ook al ellendig lang stonden, zou het dan toch warm onder de voeten worden bij de douane?
@mensenzijnbeesten
Ik wil u toch een vraag stellen. Waarom geeft u niet toe dat het een grote fout is geweest om toestellen te verkopen (met een fictieve voorraad op uw website), terwijl u die toestellen nog niet in bezit had? Had u dat niet gedaan, dan was u een hoop bespaard gebleven.
@Tabletfan,

U wilt geloof ik maar een ding horen: SCHULDIG!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mensenzijnbeesten schreef:Newmikey, het ziet er naar uit dat u weer een productieve dag tegemoet gaat...

We gaan ook opgenomen gesprekken met de douane in de media lanceren.

De brief zouden we na telefonisch contact vandaag krijgen.
Kan de rechtbank het vonnis niet faxen? Volgens mij kan je dat zo opvragen bij de griffier. Is er wel een vonnis?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

J@@N schreef:
tabletfan schreef:
Vandaag werden plots uit het niets 100 hoezen met toetsenbord vrijgegeven. Die er ook al ellendig lang stonden, zou het dan toch warm onder de voeten worden bij de douane?
@mensenzijnbeesten
Ik wil u toch een vraag stellen. Waarom geeft u niet toe dat het een grote fout is geweest om toestellen te verkopen (met een fictieve voorraad op uw website), terwijl u die toestellen nog niet in bezit had? Had u dat niet gedaan, dan was u een hoop bespaard gebleven.
@Tabletfan,

U wilt geloof ik maar een ding horen: SCHULDIG!
Als je op deze site leugens publiceert, gaat schelden op anderen en ook nog gaat bedreigen per mail (althans zo ziet het eruit), heb je wel de schijn tegen ja.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Nog even over het merkenrecht, voor alle duidelijkheid:

Bedrijven zoals importeurs en grootwinkelbedrijven kunnen licenties aanschaffen om van een bepaald merk of een bepaalde techniek gebruik te mogen maken. Dan kunnen deze bedrijven gewoon de spullen laten maken in China en probleemloos importeren.

Zo kan het zonder meer dat importeur A die netjes een licentie heeft aangeschaft het product in de winkel heeft liggen terwijl importeur B die dacht goedkoper uit te zijn tegen de lamp loopt en zijn spullen geconfisceerd zal zien.

Te denken valt bijvoorbeeld aan alles waar Disney figuurtjes op staan, Jip & Janneke producten maar ook technologie kan onder licentie op de markt worden gebracht.

Tegenvaller is wel dat betaalde royalties en andere vergelijkbare vergoedingen bij invoer bij de factuurwaarde dienen te worden opgeteld en worden belast met dezelfde rechten bij invoer en BTW als het product zelf. Dat is trouwens géén uitvinding van Nederland, zelfs niet van Brussel. Dat werd al vastgelegd in de GATT overeenkomst van 1947 en later door de WTO bevestigd in 1994. Deze beide overeenkomsten zijn ondertekend door vrijwel alle landen ter wereld.

Mensenzijnbeesten
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 nov 2011 13:38

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

Wij begrijpen best wel dat er mensen zijn die denken dat we hier de hele zaak aan het oplichten zijn.

Echter blijft ons voorstel gelden, kom bij ons langs en krijg inzicht in alle documenten en alle verwikkelingen tot zover.

Ook u bent welkom tabletfan, het is makkelijk om iemand volledig de grond in te boren zonder enige kennis van zaken.

Uiteraard hebben we hier en daar een beetje te hard gereageerd tegen bepaalde mensen, houd u er ook wel rekening mee dat die mensen foto's en cafepraat zaten te posten hier op het forum? Dat is wel een beetje vergaand vind ik dan persoonlijk.

Ik snap niet dat mensen hier ons dagelijks uitmaken voor oplichters, hadden we de boel willen oplichten gingen we niemand hier te woord staan. En hadden we tevens ook niet alle moeite gedaan inzake kortgeding etc...

@newmikey, beter doet u even wat research dan over de licenties die Mediamarkt, Intertoys, Bart-Smit en consoorten hanteren. Of dacht u dat wij nog geen contact hadden gemaakt daarover?
U wilt gewoon sensatie, u wilt gewoon hier wat extra olie op het vuur gooien.

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Ik lees met belangstelling alle berichten die op dit topic worden geplaatst, omdat ik dus wel een gedupeerde ben.
Het valt mij op dat iedereen een menig heeft, iedereen gooit met verhalen over en weer, maar als gedupeerde krijg je geen antwoord. Niet van Rowenco in elk geval. Mensenzijnbeesten blijkt gewoon de nickname van de heer Westerink te zijn, die zich probeert schoon te praten als onschuldige 'medewerker' die het allemaal zo goed bedoeld en het 'opneemt' voor mij als klant. :cry: :lol:

:idea: Het zou een betere move zijn van Rowenco om die klanten die zij zo hoog hebben (ja logisch, ze hebben toch al betaald) netjes via de mail te informeren over het hele verloop van deze zaak, dan de tijd hier te verdoen met modder gooien naar die klanten die het lef hebben om te klagen. :x Maar in al de tijd die ik al wacht (intussen bijna een maand) heb ik nog niet een mail mogen ontvangen die van hen zelf is uitgegaan. Maar omdat Rowenco dus wel tijd heeft om op deze site actief te zijn en zich 'te verdedigen' wil ik bij deze aangeven dat ik dus echt wel mijn geld terug gestort wil hebben en niet allerlei excuses te horen over het probleem van Rowenco en dat dus nu mijn probleem wordt gemaakt. :evil: Ik heb mijn zuurverdiende geld en dat van mijn kinderen uitgegeven aan .... wat eigenlijk? Gebakken lucht? Sorry dat ik het zeg, maar daar pas ik toch echt voor.

Dus, of mijn geld terug of jullie leveren, maar niet van dit geneuzel. En al die documenten die we dus allemaal op uitnodiging van Rowenco mogen komen bekijken interesseren me niet. Ik heb een tablet besteld dat op voorraad was en dat binnen 5 werkdagen geleverd zou worden. Als Rowenco dit tablet niet op voorraad had (omdat het door de douane wordt vastgehouden :shock: ) dan had dit ook nooit als voorradig op de site mogen staan. Mensen kopen en betalen dan voor iets watt er niet is!!!! En alle papieren die dan door mij ingezien zouden mogen worden veranderen hier niets aan. :twisted:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mensenzijnbeesten schreef:Wij begrijpen best wel dat er mensen zijn die denken dat we hier de hele zaak aan het oplichten zijn.

Echter blijft ons voorstel gelden, kom bij ons langs en krijg inzicht in alle documenten en alle verwikkelingen tot zover.

Ook u bent welkom tabletfan, het is makkelijk om iemand volledig de grond in te boren zonder enige kennis van zaken.

Uiteraard hebben we hier en daar een beetje te hard gereageerd tegen bepaalde mensen, houd u er ook wel rekening mee dat die mensen foto's en cafepraat zaten te posten hier op het forum? Dat is wel een beetje vergaand vind ik dan persoonlijk.

Ik snap niet dat mensen hier ons dagelijks uitmaken voor oplichters, hadden we de boel willen oplichten gingen we niemand hier te woord staan. En hadden we tevens ook niet alle moeite gedaan inzake kortgeding etc...

@newmikey, beter doet u even wat research dan over de licenties die Mediamarkt, Intertoys, Bart-Smit en consoorten hanteren. Of dacht u dat wij nog geen contact hadden gemaakt daarover?
U wilt gewoon sensatie, u wilt gewoon hier wat extra olie op het vuur gooien.
Olie op het vuur gooien doe je door mensen uit te schelden, te liegen, te bedreigen per email en nicknames te kiezen als mensen zijn beesten.

tabletfan
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 nov 2011 19:04

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door tabletfan »

Niemand maakt u uit voor oplichter, maar voor een slechte ondernemer.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

WAt hebben de gedupeerde er nu aan om bij u langs te komen??

Dat u niet moedwillig de boel hebt opgelicht is wel duidelijk, TUURLIJK had u niets liever gezien dan dat de lading gewoon bij u was aangekomen en dat u, uw klanten had kunnen leveren...DAT BETWIST OOK NIEMAND

Maar feit blijft dat u de mensen in de waan gelaten hebt dat u de spullen op voorraad had, en u hebt ze laten betalen voor iets wat u niet had en we zijn nu een pagina verder (in het topic) en nog steeds geeft u daar geen antwoord op.

En ipv de mensen terug te storten betaald u van hun geld uw advocaat en dat vinden sommige hier nog normaal ook.....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

truisch schreef: Dus, of mijn geld terug of jullie leveren, maar niet van dit geneuzel. En al die documenten die we dus allemaal op uitnodiging van Rowenco mogen komen bekijken interesseren me niet. Ik heb een tablet besteld dat op voorraad was en dat binnen 5 werkdagen geleverd zou worden. Als Rowenco dit tablet niet op voorraad had (omdat het door de douane wordt vastgehouden :shock: ) dan had dit ook nooit als voorradig op de site mogen staan. Mensen kopen en betalen dan voor iets watt er niet is!!!! En alle papieren die dan door mij ingezien zouden mogen worden veranderen hier niets aan. :twisted:
@ Truisch -

Da`s bijna logica.
En in andere woorden wat ik ook heb gesteld.

Door te adverteren met 'binnen 5 dagen leveren' schept men een verwachting, en als daar niet aan voldaan word - en men (in ogen klant) begint met of zwijgen, of vage excuses, is het logisch dat deze klant denkt in de **** genomen te worden - en deze roept dan al snel oplichting. Los van de discussie of dit mag of niet - de klant voelt het zo, dus voor de klant is het zo. Al het gedoe rond documenten, extra kosten maken om excuses in te zien - nogmaals - dat doet totaal geen ene ruk ter zake.

Klant betaald - wil goederen. Klant krijgt geen goederen, dus klant wil geld terug.
Leverancier dient terug te betalen, en wel binnen 30 dagen - tenzij hij de klant geinformeerd heeft, en de klant de keuze gegeven heeft.
Ik begrijp dat dit niet zo is. Derhalve is Rowenco verplicht om terug te betalen, binnen 30 dagen nadat de fatale levertermijn is afgelopen. Indien ze dit niet doen, is er van vermoeden van geknoei geen sprake meer -dan is het zekerheid.

Ondernemersrisico mag je niet op de klant afwentelen.
De enige actie die Rowenco nu nog kan doen is gewoon iedereen die al betaald heeft, maar nog niet geleverd heeft gekregen terug te betalen. Andere smaken zijn er niet!

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

Mensenzijnbeesten schreef: @newmikey, beter doet u even wat research dan over de licenties die Mediamarkt, Intertoys, Bart-Smit en consoorten hanteren.
Alledrie de bedrijven zijn grote importeurs die hun zaakjes hopelijk prima hebben geregeld. U draait de zaken om, er ligt géén aanklacht tegen deze bedrijven en deze bedrijven hoeven hun onschuld dus ook helemaal niet te bewijzen noch hoef ik dat te doen.

Dat meteen naar anderen wijzen begint wel ietwat vervelend te worden terwijl u de hamvraag blijft ontwijken: "waarom verkoopt u zaken die u niet op voorraad heeft en waarom bleef u dat gewoon doen nadat de eerste problemen zich hadden voorgedaan?".

Dat dit kan gebeuren, ja zelfs bij grotere bedrijven, kan ik me best voorstellen maar de aangewezen handelswijze zou dan zijn om het product van de site te verwijderen, klanten die reeds betaald hadden het geld terug te storten. Dan had u méér dan genoeg tijd en geld gehad om, wat toen nog een kleine zaak was met de douane af te handelen.

U blijft de kern van de zaak ontwijken en met een beschuldigende vinger naar de douane, de leverancier, de merkenrecht eigenaar, de grootwinkelbedrijven en de kritische posters op dit forum te wijzen. Waarom toch? Ik zit er nog op te wachten dat u ook uw eigen advocaat en zelfs uw eigen klanten de schuld geeft.

Op dit consumentenforum moet het consumentenbelang voorop staan. In dit geval is dat dat consumenten die u wèl betaald hebben maar géén product hebben ontvangen hun geld van u terug krijgen.

martinawillmann
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2011 11:51

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door martinawillmann »

Ook ik heb 4 november een tablet besteld. Volgende dag wilde ik evt. nog een tabletbij bestellen ( dus 2). Ik mailte rowenco en vroeg of dit nog mogelijk was op in een zending te versturen. Geen probleem. Even nogmals 150 Euro overmaken en allebei tablets worden verstuurd. ( Toen was er al niets meer op vooraad). Gelukkig toch besloten om het bij alleen 1 tablet te laten( welke al betaald was via ideal) . Via mail was mij toegezegd dat het betaalde tablet wordt verstuurd. Naar dagen wachten weer geen tablet geen reactie. Telefoon wordt niet beantwoord.Ook voor ons ist dit zwaar verdiend geld. Erg teleurstellen.Inderdaad zou het toch meer als normaal zijn als rowenco elke klant via mail op de hoogte houd. Ik hoop snel mijn geld terug te krijgen , zodat ik alsnog bij Mediamarkt of Bart Smit en tablet kan kopen.

Mensenzijnbeesten
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 nov 2011 13:38

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

PERSBERICHT 25-11-2011 Rowenco`s Webshop.

Zoals te lezen is op www.rowenco.nl heeft Rowenco zich door gerichte acties van de Douane Nijmegen gedwongen gezien haar bedrijfsmatige activiteiten te staken.

Rowenco beseft dat dit veel onrust maar ook ongeloof en wantrouwen teweeg heeft gebracht bij haar consumenten.
We zijn dan ook van mening dat onze consumenten recht hebben op informatie over de stand van zaken.
Mede middels dit persbericht willen we hierin voorzien.
We zullen de beschikbare opnames uit privacyoverwegingen niet publiekelijk te maken
maar de media uitsluitend desgevraagd ter info doen toekomen.
Mocht dit nodig blijken zullen wij echter alsnog tot publicatie op onze site overgaan.

Op dit moment staan nog steeds 7 volledige vrachten vast.
Tot op heden heeft de Douane geen enkele informatie gegeven over deze zendingen.
Uiteraard heeft Rowenco onophoudelijk geïnformeerd bij de douane, maar kreeg slechts desinformatie..
Van 2 wel heel opmerkelijke telefoongesprekken met de douane zijn opnames.
Met het oog op de privacy gegevens van de betrokkenen zullen we u de links naar deze opnames uitsluitend desgevraagd doen toe komen.

Uitsluitend van de zendingen met vrachtbriefnummer 7387766470, 5586391543, 7994175066 werd pas na 10 weken (!) gemeld dat zich in de zending goederen bevonden welke inbreuk zouden maken op de intellectuele eigendomsrechten van resp. Apple, en Intel.
Medewerkers van Rowenco zijn ter plekke bij de vestiging van DHL opheldering gaan vragen.
In de zendingen bevonden zich namelijk ook artikelen die niet “verdacht” waren, deze zouden juridisch gezien
al vrijgegeven moeten worden bij de inklaring, en gescheiden moeten worden van de “verdachte” artikelen.
Van dit bezoek zijn opnamen gemaakt met een verborgen camera.
Hierop is te zien hoe verschillende (betaalde) artikelen van Rowenco her en der verspreid staan in het kantoor.
Gadgets en tablets staan op het bureau bij medewerkers.
Ter plekke worden na een uur wachten ook nog eens een aantal notebooks in beslag genomen, inbreuk op de rechten van Microsoft.
Alles om maar niets mee te hoeven geven. Onze medewerkers zijn vertrokken met slechts een 15 tal hoesjes,
maar met glasheldere opnames van het gebeuren.

Apple (tablets) Microsoft en Intel (notebooks) hebben vervolgens laten weten niet te willen procederen tegen Rowenco.
Dit leek ons al onwaarschijnlijk; exact dezelfde tablets liggen namelijk heden ten dage in diverse winkels als Bart Smit, Mediamarkt, Intertoys, en ook in diverse webshops.

Enkele links:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Q ... 89813.html
https://www.bartsmit.com/nl_BE/457526-t ... android-22

Onze advocaat, Mr. Brusse heeft hierop de Douane diverse sommaties doen toekomen, zonder ook maar een reactie van de kant van de douane.
Inmiddels wordt er zonder nadere info weer een volledige vracht van Rowenco aan de kant gezet.
De vestigingsmanager van DHL Apeldoorn verspreekt zich en weet te melden dat de douane speciaal vanuit Beekbergen gekomen is om zendingen van Rowenco te stoppen.
Even daarvoor hadden we maar weer eens gebeld met de douane. Deze meldde ons dat we “toevallig” weer deel uitmaakte van een “grootscheepse algemene controle”
Douane Groningen melde dat de controle een controle op documenten van DHL betrof.
Douane De Lutte, vanwaar de Douane Nijmegen aangestuurd wordt, laat weten dat er helemaal geen controles zijn geweest… Ook hiervan bestaan opnamen.

Onze advocaat ziet geen andere mogelijkheid dan een kort geding aan te spannen, deze heeft afgelopen 9 november gediend bij de Rechtbank te Utrecht.
Eis: onmiddellijke vrijgave van de goederen.


Hierop besluit de douane dat ze “ambtshalve” van mening is dat Rowenco strafrechtelijk moet worden vervolgd, nu Apple niet wenst te procederen.
Belanghebbende? Onbekend!!
Precies een dag voor de zitting worden daarom de goederen formeel in beslag genomen.
Een bijzonder handige move zo blijkt nu: nu de zaak onder de Strafrechter is kan de voorzieningenrechter de zaak niet vrijgegeven.
De eis tot vrijgave kan niet toegewezen worden.
Een en ander zal in de strafprocedure uitgevochten moeten worden.

Direct na de zitting worden weer 2 vrachten voor Rowenco zonder nadere mededeling in beslag genomen door dezelfde Douane medewerkers van de Douane Nijmegen.
Een vracht bestaat echter uit enkel covers voor de tablets, waarvan al vast is komen te staan dat deze geen inbreuk maken op welk recht dan ook.
Weer bewijst de douane Nijmegen gericht te werk te gaan om Rowenco de das om te doen.
Onze advocaat reageert als volgt:
http://www.rowenco.nl/briefonzeadvocaat ... ouane.docx

Rowenco heeft inmiddels wegens begrijpelijke klachten over de vertraagde leveringen meer dan € 25.000 aan annuleringen terugbetaald.
De juridische kosten zijn inmiddels ook aanzienlijk.
Rowenco moet de conclusie trekken dat het niet langer verantwoord is de Webshop open te houden.

Hoe nu verder?

Gezien de situatie ligt het aanvragen van een faillissement voor Rowenco voor de hand.
We hebben echter vooralsnog anders besloten.

De media aandacht heeft inmiddels kennelijk gezorgd voor enige beweging bij de douane;
Heden ochtend werden ineens 100 covers vrijgegeven en afgestuurd.!
We willen dan ook alles uit de kast halen om ook de overige zendingen vrij te krijgen!
Het is echter zoals u zult begrijpen wel zaak dat Rowenco in deze enige ruimte krijgt van haar consumenten.

We zullen voor onze gedupeerde consumenten per direct op zoek gaan naar een derde partij welke de
belangen van deze consumenten zal gaan behartigen.
Deze partij zullen we dagelijks op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Tevens zullen we via collega`s en andere kanalen alsnog de bestelde tablets gaan uitleveren of aankoopbedragen restitueren.
Dagelijks zullen we de gestelde namens de consumenten informeren over de voortgang hiervan.
We zullen zo spoedig mogelijk op zoek gaan naar deze partij.
Wilt u zich als bedrijf of natuurlijk persoon stellen namens de gedupeerden dan kunt u zich aanmelden via [email protected].

Ook de verklaring inzake het strafproces zullen we heden publiceren op onze site.

We gaan ervan uit u voorlopig van alle beschikbare info te hebben voorzien.
Mocht u evenwel enige toelichting wensen horen we graag.

Vriendelijke groet,

Rowenco`s Webshop.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Mag ik even hardop lachen!! :lol: :lol: :lol:

U wilt iemand aanstellen voor de gedupeerden???
Dat slaat natuurlijk nergens op
Nog steeds geeft ondanks de lange reactie geen antwoord op onze vraag!! en het is al eerder gezegd u wenteld het ondernemersrisico af op de klant.

De klant moet nu maar af wachten!!!

Beste klanten IK ZOU DIT NIET DOEN!! ik zou zelf een mailadres openen en jullie vereningen en als je dan na 30 dagen (na de bestelling) je geld nog niet terug hebt.
gezamelijk een procedure op starten neem contact op met uw rechtsbijstandverzekeraar!!of juridisch loket

- Jullie bestellen en betalen artikelen
- vervolgens allerlei stomme smoesjes/mailtjes om u zoet te houden
- dan volgen de "dreigementen"voor mensen die klagen
- dan komt via een forum de ware aap uit de mouw >.de winkel heeft de spullen niet
- dan wil dezelfde winkel een belangenbehartiger aanstellen om voor jullie op te komen
- en heeft nog het lef om nog meer geduld aan jullie te vragen om zijn Complot theorie juridisch te financieren van jullie geld!!!!

En nee nogmaals ik heb GEEN ENKEL belang maar ik vind dit zo oneerlijk voor de gewone man

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Gedupeerden hier lijken te denken dat wachten de grootste kans op succes geeft, ik kan alleen maar aanraden zsm actie te ondernemen.

Gesloten