LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samenwerking tussen luchtvaartmaatschappijen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Peter4902

samenwerking tussen luchtvaartmaatschappijen

Ongelezen bericht door Peter4902 »

Ik ben tegen het fenomeen aangelopen dat je weliswaar via de KLM een vlucht naar USA kunt boeken, maar als die wordt uitgevoerd door Delta air, dan kun je als KLM klant geen gebruik maken van de Economy Comfort klasse die ook aanwezig is in Delta vliegtuigen. :evil:
Mijn reisbureau is vandaag 6 uur :!: bezig geweest met IATA kantoren, ticketkantoren, Delta air en KLM om te proberen dit voor elkaar te krijgen. Niet gelukt. :x :twisted:
M.a.w. je moet in USA een retourticket kopen voor een Delta vlucht vanuit Amsterdam naar een plaats in USA en terug en dan kun je de Delta air comfort zone boeken. :mrgreen:
Hoe bedoel je samenwerkingsverband en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel.
Een reden te meer (afgelopen periode 4 keer met KLM gevlogen, elke vlucht was vertraagd, slechte communicatie etc.) om de KLM en Delta in het vervolg links te laten liggen.

meniles

Re: samenwerking tussen luchtvaartmaatschappijen

Ongelezen bericht door meniles »

Ok..

troyair

Ongelezen bericht door troyair »

Peter4902 schreef:.
Sorry Peter, maar als jouw reisbureau deze tickets heeft geboekt, hadden ze beter kunnen weten.
Bij boeking van een vlucht staat namelijk altijd door wie de vlucht wordt uitgevoerd en wie het ticket uitgeeft.
Dat zij niet de precieze regels weten omtrent het boeken van "speciale" stoelen of klasse, kan ik me nog voorstellen, maar dat zij achteraf erachter komen dat je met DL vliegt maar een KL ticket hebt.... vindt ik niet echt professioneel / klantvriendelijk.
BTW, bijna alle KL, CO, UA en DL vluchten vanaf Schiphol naar The States zijn codeshare, dus de kans dat je met een andere carrier vliegt dan op je ticket staat, is behoorlijk groot.

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

Helemaal mee eens. Fout ligt bij uw reisbureau, die hadden u juist moeten informeren. En als ze een beetje verstand van zaken hadden gehad, wisten ze dat veel vluchten van de KLM door Delta worden uitgevoerd. Is ook vaak aan het vluchtnummer te zien. Ik geloof, maar dat weet ik niet 100% zeker, dat vluchtnummers naar Amerika met KL en vervolgens 4 cijfers altijd door Delta worden uitgevoerd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Juist ja schreef:Helemaal mee eens. Fout ligt bij uw reisbureau, die hadden u juist moeten informeren. En als ze een beetje verstand van zaken hadden gehad, wisten ze dat veel vluchten van de KLM door Delta worden uitgevoerd. Is ook vaak aan het vluchtnummer te zien. Ik geloof, maar dat weet ik niet 100% zeker, dat vluchtnummers naar Amerika met KL en vervolgens 4 cijfers altijd door Delta worden uitgevoerd.
Naast het reisbureau kan je dat als reiziger ook heel makkelijk opzoeken. In de dienstregeling van KLM staat precies aangegeven welke carrier de vlucht verzorgd.

jp77

Ongelezen bericht door jp77 »

GJvdZ schreef: Naast het reisbureau kan je dat als reiziger ook heel makkelijk opzoeken. In de dienstregeling van KLM staat precies aangegeven welke carrier de vlucht verzorgd.
Ga je diep schamen!
Dat zou betekenen dat wanneer TS zelf bepaalde voorkeuren heeft, hij zelf dingen zou moeten opzoeken.

Gesloten