Hi,
Ik heb recentelijk gelezen dat Apple eindelijk toegeeft dat hun MagSafe lichtnet adapters (voor een bepaalde reeks MacBook Pro's) niet deugen (zie http://support.apple.com/kb/ts1713?viewlocale=nl_NL).
Nu ben ik er na veel zoeken achter gekomen dat mijn MacBook Pro in die reeks valt (MacBook Pro 17 inch early 2008).
Er staat op de nederlandse en engelse versie van de Apple site dat alleen klanten uit de VS in aanmerking komen voor het vervangingsprogramma (ook al zijn het dezelfde producten).
Mijn lichtnetadapter is gelukkig niet in heel slechte staat want heb er niet veel mee rondgesjouwd, maar je kan wel duidelijk zien dat het snoer aan het verdraaien is (aan de kant van het stroomblok).
Mijn vraag is, hebben klanten in Nederland ook recht op dit vervangingsprogramma. Ik weet dat Apple vaak de wetgeving aan hun laars lapt, maar dat zou in dit geval toch niet mogen in verband met brandgevaar en dergelijke.
Groet,
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apple MagSafe lichtnetadapter
-
Re: Apple MagSafe lichtnetadapter
Brandgevaar levert het niet echt op, daar zijn ze wel tegen beveiligd. Heb het probleem bij de laptop van mijn dochter ook gehad en voor de "makkelijkste" weg gekozen... een nieuwe adapter besteld en de huidige houden voor reserve. Was iets van 80 Euro of zo. Het nieuwe ontwerp is wel een stuk beter.
-
Dat is dus iets wat me stoort.bprosman schreef:de "makkelijkste" weg gekozen... een nieuwe adapter besteld
Bij normaal gebruik zou dit niet moeten gebeuren.
En dat brandgevaar is dus wel aanwezig. Dat is de hele reden dat ze een vervangingsprogramma zijn begonnen,
en niet omdat Apple nu een geweldig klant vriendelijk bedrijf is. Ze hebben een class-action suit aan hun broek hebben gekregen juist voor dat gevaar.
Onmogelijk aan de laagspanningskant, want daar treedt het op.En dat brandgevaar is dus wel aanwezig.
Dat gevaar wordt geclaimed, is niet bewezen of voorgekomen. Geclaimed in het land waar je voor kunt komen als je als McDonalds je koffie te heet serveert of als je als fabrikant niet in je manual zet dat je je hond niet in de magnetron mag drogen.Ze hebben een class-action suit aan hun broek hebben gekregen juist voor dat gevaar.
Als je dan wil claimen , probeer het dan om de redenen van een "ondeugdelijk product" (mag wel iets langer meegaan dan 2 jaar) maar brandgevaar op de laagspanningskant is kansloos. Bij echt brandgevaar was er wel een terugroepactie geweest.
-
Dat is apples met peren vergelijkenbprosman schreef:Geclaimed in het land waar je voor kunt komen als je als McDonalds je koffie te heet serveert of als je als fabrikant niet in je manual zet dat je je hond niet in de magnetron mag drogen.
Jouw voorbeelden hebben te maken met een urban myth (poedel in magnetron) en hebzucht (McDonalds hete koffie) en niks met dit: Sparky the wonder adapter.
En wat betreft het recht om iemand voor te laten komen, ja het is inderdaad wel prettig om de tools te hebben om je recht te halen bij zo'n grote multinational, zelfs als het wordt misbruikt door sommige mensen.