LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Melkkoe van Gamma en Praxis
-
Re: Melkkoe van Gamma en Praxis
Het gaat dus om waar de prioriteit ligt van de consument van het gekochte artikel, wanneer men het niet erg vind om constant haren uit het verfwerk te halen voldoet een kwast van 0,69ct echter wanneer men dit niet wil is een duurdere en betere kwast een juiste keuze maar dat betekent niet dat de Praxis en Gamma zakkenvullers zijn, bah wat zijn consumenten verschrikkelijk en waarom laten dit soort sites dit soort belachelijke berichten toe die een bedrijf kunnen schaden en het bericht kant nog wal raakt.
-
- Contacteer:
VioletPrue schreef:Oké, maar die gooi je ook niet weg dunkt me.Teunbosseman schreef:VioletPrue schreef:€ 4,- voor een kwast?!?
Wat voor kwast is dat?
Een die vanzelf schildert?
Een met varkens / paardeharen, dan is 4 euri nog goedkoop. Een echte schilder zal niet bezuinigen op kwasten.
Die van de Action heb ik ook gehad, prima kwasten, als je maar inderdaad meteen de losse haren van je schilderwerk vist.
Nee, ik althans niet. Heb jaren geleden een dure kwast gekocht ( 19 euri !! ) maar moet zeggen........het klopt wat de schilder vertelde, ze gaan steeds beter schilderen. Goed schoonmaken en NIET in de terpetine, peut oid bewaren maar.......lijnolie.
-
- Contacteer:
Suzanne 326 schreef:Het gaat dus om waar de prioriteit ligt van de consument van het gekochte artikel, wanneer men het niet erg vind om constant haren uit het verfwerk te halen voldoet een kwast van 0,69ct echter wanneer men dit niet wil is een duurdere en betere kwast een juiste keuze maar dat betekent niet dat de Praxis en Gamma zakkenvullers zijn, bah wat zijn consumenten verschrikkelijk en waarom laten dit soort sites dit soort belachelijke berichten toe die een bedrijf kunnen schaden en het bericht kant nog wal raakt.
Er wordt geen gedragsregel geschonden hoor. Neem het op met een MOD, wellicht dat deze je gelijk geeft.....of niet.
We leven nu eenmaal in een consumptie maatschappij momenteel.
-
@Suzanne: Ik denk dat bijna iedereen die het originele bericht leest heel goed beseft dat dat soort berichten een winkel geen schade berokkent.
Ze lezen dan dat TS appels met peren vergelijkt: prijzen van jaren terug van spullen die in het groot verpakt zitten vergelijken met spullen die per vier verpakt zitten nu en een kwast van € 4,- een weggooikwast noemen.
Zegt denk ik meer over TS dan over de Gamma of de Praxis.
P.S.
Teun, bedankt voor de tip van de lijnolie.
Ga ik eens met mijn wat duurdere kwasten proberen.
Ze lezen dan dat TS appels met peren vergelijkt: prijzen van jaren terug van spullen die in het groot verpakt zitten vergelijken met spullen die per vier verpakt zitten nu en een kwast van € 4,- een weggooikwast noemen.
Zegt denk ik meer over TS dan over de Gamma of de Praxis.
P.S.
-
- Contacteer:
VioletPrue schreef:P.S.
Zal het aan de schilder doorgeven. Schijnt zelfs zo te zijn dat er verschil is tussen rauwe lijnolie en gekookte lijnolie........ff googlen en je zal vast veel tegenkomen.
Ik gebruik gekookte lijnolie op advies van dezelfde schilder.
s6 !
Nieuwe kwasten haal je ook altijd even over een schuurpapiertje.als je maar inderdaad meteen de losse haren van je schilderwerk vist.
-
Bij de meeste goedkopere kwasten haalt dat niet veel uit.bprosman schreef:Nieuwe kwasten haal je ook altijd even over een schuurpapiertje.als je maar inderdaad meteen de losse haren van je schilderwerk vist.
Daar blijven tijdens het schilderen haren uitvallen.
Als een hond in de rui.
Het verschil tussen een goedkope Gamma kwast van 4 euro en een Action kwast van 69 cent is er niet weet ik uit eigen ervaring. Maar dat een kwast van 19 euro beter werkt dan een kwast van 69 cent geloof ik direct.
Maar ik ben een dure kwast niet waard.
Kun je ook nog even antwoord geven op mijn heel simpele vraag aan jou?evdbeek99 schreef:Het verschil tussen een goedkope Gamma kwast van 4 euro en een Action kwast van 69 cent is er niet weet ik uit eigen ervaring. Maar dat een kwast van 19 euro beter werkt dan een kwast van 69 cent geloof ik direct.
Heeft nl. wel een reden....
Jadhc schreef:@ evdbeek99:
Eén vraag: Ooit een zakje panklaar gesneden groente of sla gekocht?
Zou ik dan maar niet meer doen! Weet je hoeveel marge er op deze produkten zit? Kostprijs 50 cent, verkooppprijs 3 euro.
Ook maar niet meer kopen dan?
Als ik bij de Lidle het zelfde zakje voor 69 cent kan krijgen niet nee.
dhc schreef:Zou ik dan maar niet meer doen! Weet je hoeveel marge er op deze produkten zit? Kostprijs 50 cent, verkooppprijs 3 euro.
Is toch simpel: als je de detailhandel te duur vindt, dan ga je naar de groothandel. Per stuk ben je dan veel goedkoper uit, je zit alleen met een schuur vol ongebruikte spullen....
Maar goed, je denkt kennelijk dat er woekerwinsten worden gemaakt. Als dat zo makkelijk zou gaan dan moet je per direct zelf zo'n winkel beginnen en ver onder de prijzen van Praxis en Gamma gaan zitten. Je wordt dan waarschijnlijk slapend rijk, want alle consumenten willen dan bij jou kopen.
Maar goed, je denkt kennelijk dat er woekerwinsten worden gemaakt. Als dat zo makkelijk zou gaan dan moet je per direct zelf zo'n winkel beginnen en ver onder de prijzen van Praxis en Gamma gaan zitten. Je wordt dan waarschijnlijk slapend rijk, want alle consumenten willen dan bij jou kopen.
Wat een negativiteit, ik probeer een open discussie te starten geen aanval.
Overgens is de versafdeling de caschcow van de supermarkt, dus ook dat zakje verse sla.
Overgens is de versafdeling de caschcow van de supermarkt, dus ook dat zakje verse sla.
GJvdZ schreef:Is toch simpel: als je de detailhandel te duur vindt, dan ga je naar de groothandel. Per stuk ben je dan veel goedkoper uit, je zit alleen met een schuur vol ongebruikte spullen....
mijn reactie dan: hoe kleiner het product, hoe groter de winstmarge
als je een fiets wilt bouwen uit losse onderdelen ben je een kapitaal kwijt, koop m nieuw in de winkel, stuk voordeliger. een setje ventieldopjes gaat tich keer over de kop, terwijl op een fiets procentueel gezien veel minder verdient wordt
als je een fiets wilt bouwen uit losse onderdelen ben je een kapitaal kwijt, koop m nieuw in de winkel, stuk voordeliger. een setje ventieldopjes gaat tich keer over de kop, terwijl op een fiets procentueel gezien veel minder verdient wordt
-
Nogal logisch, er gaat veel meer tijd inzitten om al die losse onderdelen te verkopen dan die complete fiets. De winkel, de verlichting, de verwarming, het personeel, de belasting, noem maar op, het moet toch allemaal ergens van betaald worden.mihoen schreef:mijn reactie dan: hoe kleiner het product, hoe groter de winstmarge