LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
fransbaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2009 22:17

Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door fransbaars »

Onlangs is hepatitus B aan het kinder vaccinatieprogramma toegevoegd. Dit is bijna geruisloos gegaan, bang als men is voor negatieve reacties van het publiek zoals bij de Mexicaanse griep.

Een Nederlandse baby krijgt nu 28 vaccinaties voor het 1e levensjaar!!

Onderzoek heeft nu uitgewezen dat overvaccinatie de oorzaak kan zijn van een verhoogd aantal babysterftes alsmede autisme, ADHD, astma en allergieën bij kinderen.

Lees hier het hele artikel:

http://nl.odemagazine.com/blogs/editors ... j_kinderen

Waarom zwijgt de media?

En als er al aandacht aan wordt besteed, is het wachten op Roel Coutinho en zijn kornuiten die ons weer allemaal zachtjes in slaap babbelen...

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door bianca82 »

zo geruisloos is het niet gegaan hoor, ik wist er van alle kinderen (al voor de mexicaanse griepprik) die minstends 1 ouder hebben die geboren zijn in een bepaald land krijgen die prik al automatisch erbij.. omdat mijn partner (nederlander geboren in willemstad) niet geboren is hier krijgt ons kind deze prikken dus.

en ik laat mijn kind gewoon vaccineren.. ikzelf heb ook al mn vaccinaties gehad (en later nog wat extra) en heb geen adhd en geen andere aandoening van het autistisch spectrum, allergieen heb ik maar dat komt meer door jaren in de rook van rokende ouders te wonen en onder de rook van shell (botlek gebied)

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door dhc »

fransbaars schreef: Onderzoek heeft nu uitgewezen dat overvaccinatie de oorzaak kan zijn van een verhoogd aantal babysterftes alsmede autisme, ADHD, astma en allergieën bij kinderen.

Lees hier het hele artikel:

http://nl.odemagazine.com/blogs/editors ... j_kinderen
Welk onderzoek? Graag ontvang ik even de link naar je bewering. In het artikel waarnaar je verwijst, staat geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.
Trouwens, het hele artikel is niet onderbouwt, het betreft hier de mening van een individu...
Kul dus.

Mijn mening als pseudo-autodidactische wetenschapper: eet gras en alles komt goed.

fransbaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2009 22:17

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door fransbaars »

"Welk onderzoek? Graag ontvang ik even de link naar je bewering."

Healing the New Childhood Epidemics: Autism, ADHD, Asthma, and Allergies: The Groundbreaking Program for the 4-A Disorders, door Dr Kenneth Bock en Cameron Stauth.

Verder is er uitstekend onderzoek gedaan door David Ayoub, MD

Ook nog: een onderzoek uit 2002,van David and Mark Geier.: "epidemiologic research that associates the increase in thimerosal from vaccines with neurodevelopmental disorders" .

Het is niet de mening van een individu, maar een artikel geschreven op basis van onderzoek.
De eerste (belangrijkste) bron is geen link maar een boek. Misschien even de moeite nemen om het te lezen in plaats van alles af te serveren onder de noemer ' kul' ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door crazyme »

Uit het artikel geknipt :
Uit een grootschalig Amerikaans onderzoek uitgevoerd onder kinderen in 34 landen bleek dit jaar dat er een direct verband bestaat tussen het aantal prikken en vaccins dat een kind in het eerste levensjaar ontvangt en het sterftecijfer onder baby’s.
Toevallig vandaag in het nieuws :
AMSTERDAM - De babysterfte is de afgelopen negen jaar fors gedaald. Tussen 2001 en 2010 zijn 39 procent minder kinderen overleden binnen vier weken na hun geboorte.
http://www.nu.nl/binnenland/2678290/bab ... daald.html

Dus we vaccineren meer en de babysterfte neemt af.

Myth busted :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

En welke vaccinatie(s) vind(t)(en) plaats in de eerste 4 weken?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door dhc »

fransbaars schreef:"Welk onderzoek? Graag ontvang ik even de link naar je bewering."

Healing the New Childhood Epidemics: Autism, ADHD, Asthma, and Allergies: The Groundbreaking Program for the 4-A Disorders, door Dr Kenneth Bock en Cameron Stauth.

Verder is er uitstekend onderzoek gedaan door David Ayoub, MD

Ook nog: een onderzoek uit 2002,van David and Mark Geier.: "epidemiologic research that associates the increase in thimerosal from vaccines with neurodevelopmental disorders" .

Het is niet de mening van een individu, maar een artikel geschreven op basis van onderzoek.
De eerste (belangrijkste) bron is geen link maar een boek. Misschien even de moeite nemen om het te lezen in plaats van alles af te serveren onder de noemer ' kul' ?
Je verwijst naar onderzoeken die door geen enkel erkend medisch instituut zijn bevestigd. Tevens kan elke charlatan boekjes schrijven, zonder enige medische onderbouwing. Heeft dus geen enkele waarde.

Geef me dus maar eens een echte link naar een artikel dat wellicht in "The Lancet" is verschenen.
Ik betwijfel of je daartoe in staat bent, derhalve blijf ik bij mijn mening dat het kul, lariekoek en apekool is.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door newmikey »

dhc schreef:...derhalve blijf ik bij mijn mening dat het kul, lariekoek en apekool is.
+1

en gevaarlijke bangmakerij door een stelletje alternatieve artsen en kwakzalvers.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door bianca82 »

Jolijn schreef:En welke vaccinatie(s) vind(t)(en) plaats in de eerste 4 weken?
meestal geen enkele behalve als de moeder of vader pas nog in het buitenland is geweest waar hep B actief is dan wordt er gelijk hep B gevaccineerd bij de pas geborene..

of anders wordt het pas bij de 2de bezoek aan het CB gedaan (heb even in het groene boekje van mijn dochter gekeken)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

bianca82 schreef:
Jolijn schreef:En welke vaccinatie(s) vind(t)(en) plaats in de eerste 4 weken?
meestal geen enkele behalve als de moeder of vader pas nog in het buitenland is geweest waar hep B actief is dan wordt er gelijk hep B gevaccineerd bij de pas geborene..

of anders wordt het pas bij de 2de bezoek aan het CB gedaan (heb even in het groene boekje van mijn dochter gekeken)
Daarom klopt deze bewering ook niet ;-)

crazy me:
Toevallig vandaag in het nieuws :
Citaat:
AMSTERDAM - De babysterfte is de afgelopen negen jaar fors gedaald. Tussen 2001 en 2010 zijn 39 procent minder kinderen overleden binnen vier weken na hun geboorte.

http://www.nu.nl/binnenland/2678290/bab ... daald.html

Dus we vaccineren meer en de babysterfte neemt af.

Myth busted :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door crazyme »

Jolijn schreef:
Daarom klopt deze bewering ook niet ;-)
Haha, ze kloppen misschien wel, maar een oorzakelijk verband is daarmee niet aangetoond.

fransbaars
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2009 22:17

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door fransbaars »

Het punt dat ik wilde maken is dat er kennelijk een oorzakelijk verband is tussen vaccinaties en autisme, ADHD etc.

Het gaat dus niet alleen over babysterfte!

Bovendien: de auteurs zijn geen charlatans, als je de moeite neemt hun werk na te kijken.

In plaats van te lezen wat er op dit gebied gepubliceerd is, is het natuurlijk veel makkelijker om alles als onzin af te doen. Met publicaties bedoel ik niet alleen gesponsorde bladen als The Lancet.. Meestal begint dit soort ontdekkingen met de bevindingen van 1 individu die (zie de reacties hierboven) als gek aan de kant wordt gezet.
Pas als er genoeg geschreeuwd wordt om vervolgonderzoek en dit vervolgens gebeurd door zogenaamde serieuze wetenschappers, pas dan worden de resultaten in bijvoorbeeld The Lancet gepubliceerd.
Maar die schreeuw moet wel ergens beginnen.

E.e.a. lijkt me reden genoeg om een onderzoek op te starten. Helaas is onafhankelijk onderzoek in de meeste landen niet meer mogelijk omdat de meeste universititeiten, labs etc. door bedrijven gesponsord worden die geen enkel belang hebben bij vervolgonderzoek.
Jammer. Ik zou zeggen, ga lekker op de bank liggen en ' The Voice of Holland ' of zo kijken. Vooral niet zelf na denken. Tenslotte weet de overheid heus wel wat het beste voor ons is...toch?

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door kuklos »

fransbaars schreef:Het punt dat ik wilde maken is dat er kennelijk een oorzakelijk verband is tussen vaccinaties en autisme, ADHD etc.
Een oorzakelijk verband is nog lang niet aangetoond. Het enige oorzakelijke verband wat opnieuw is aangetoond is tussen kwakzalveritis en vage artikelen, zonder wetenschappelijke basis.
fransbaars schreef:Bovendien: de auteurs zijn geen charlatans, als je de moeite neemt hun werk na te kijken.

In plaats van te lezen wat er op dit gebied gepubliceerd is, is het natuurlijk veel makkelijker om alles als onzin af te doen.

Met publicaties bedoel ik niet alleen gesponsorde bladen als The Lancet..
The Lancet en de New England Journal of medicine zijn de meest gerespecteerde bladen in de medische wereld. Daarbij vergeleken is jouw odemagazine.nl nog minder waard dan toiletpapier. Maar goed, ik hap, kom maar met de links naar de artikelen van de auteurs. geef je wel links naar echte tijdschriften, en niet links naar toiletpapier als odemagazine.
fransbaars schreef:Meestal begint dit soort ontdekkingen met de bevindingen van 1 individu die (zie de reacties hierboven) als gek aan de kant wordt gezet ......
Maar die schreeuw moet wel ergens beginnen.
Mocht er inderdaad een dergelijk mechanisme bestaan dan begint het met een onderzoek gestoeld op wetenschappelijke principes, maar zeker niet met een artikel in een flutblaadje waarin de ene conclusie naar de andere geredeneerd wordt
fransbaars schreef:E.e.a. lijkt me reden genoeg om een onderzoek op te starten. Helaas is onafhankelijk onderzoek in de meeste landen niet meer mogelijk omdat de meeste universititeiten, labs etc. door bedrijven gesponsord worden die geen enkel belang hebben bij vervolgonderzoek.
Jammer. Ik zou zeggen, ga lekker op de bank liggen en ' The Voice of Holland ' of zo kijken. Vooral niet zelf na denken. Tenslotte weet de overheid heus wel wat het beste voor ons is...toch?
Ja, zo komen we er. Niet eisen dat jouw link (met het onderzoek daarachter) aan de wetenschappelijke eisen voldoet, nee we geven af middels wat complottheorieën.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik vind dat er best kritisch mag worden gekeken naar het soort, aantal en tijdstip van vaccinaties die we baby's in het eerste jaar toedienen.
Voor en tijdens de zwangerschap worden we bedolven onder (voedings)adviezen, na de geboorte is borstvoeding het beste, liefst de eerste 6 maanden alleen maar dat, maar we jenzen rustig, te beginnen met 2 maanden, allerlei prikken in een babylichaam.

kuklos
Berichten: 10106
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Jolijn schreef:Ik vind dat er best kritisch mag worden gekeken naar het soort, aantal en tijdstip van vaccinaties die we baby's in het eerste jaar toedienen.
Oh, maar dat is altijd goed. Kritisch kijken naar wat we nu doen in de medische wereld. Het is echter geen causaal verband zoals fransbaars beweerde dat was aangetoond.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Overigens denk ik dat de invloed van chemtrails en EM-straling op de ontwikkeling van stoornissen uit het autisme spectrum, astma en allergieen aandacht behoeft.
(ik dacht, kom, deze poging tot massa-hysterie heeft een boost nodig, vandaar)

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door crazyme »

fransbaars schreef:Het punt dat ik wilde maken is dat er kennelijk een oorzakelijk verband is tussen vaccinaties en autisme, ADHD etc.

Het gaat dus niet alleen over babysterfte!
In jouw artikel wordt een oorzakelijk verband gelegd tussen vaccinatie en babysterfte. Overvaccinatie zou een hogere babysterfte veroorzaken.

Echter : de babysterfte is juist afgenomen.

Wanneer de basis van dat artikel al niet juist is ga ik geen tijd steken in de rest van dat gewauwel.
Laatst gewijzigd door crazyme op 28 nov 2011 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door bianca82 »

aha dus als je het er niet mee eens ben mag je gelijk naar voice of holland gaan kijken en ben je geen zelf denker?

ik kijk niet naar dat soort programma's dat ten goede.. maar ik heb BEWUST gekozen voor vaccinatie

net zoals ik bewust gekozen heb om een kind te krijgen, en ook hoe ik mn kind op wil voeden en welke normen en waarde ik meewil geven.

1 van de dingen die ik mn kind wil leren is dat je niet gelijk iedereen over 1 kant te scheren en een anders mening moet respecteren ook al is die niet het zelfde als die van je zelf...TS (en ook diverse op het forum in het algemeen) heeft dat mogelijk nooit geleerd?

RechtIsKrom
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:21

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door RechtIsKrom »

Leuk dat soort onderzoeken, maar vaak gaat men 'mis' t.a.v. het veronderstelde 'verband'.

De meesten van ons zijn (wel eens) ingeënt tegen allerlei ziekten. Van polio tot kinkhoest, enzovoort.

Wedden dat als ik ga kijken naar hoeveel van de huidige kanker-patiënten vroeger zijn ingeënt, ik dan een verband zal vinden tussen vaccinaties en het ontstaan van kanker? Of een andere ziekte.

Altijd 'kritisch' blijven met dit soort onderzoeken!

p.s. Weer andere, en meer recente onderzoeken, hebben aangetoond dan wel aangeduid dat in geval van ADHD sprake is van een genetische afwijking. In de gezondheidszorg zijn gezinnen bekend waarbij dat voorkomt bij meerdere familieleden en 3 generaties in dezelfde familielijn!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Link babyvaccinatie en autisme, ADHD, astma en allergieen!

Ongelezen bericht door bprosman »

Altijd 'kritisch' blijven met dit soort onderzoeken
Ook ik kijk kritisch naar dit soort onderzoeken zoals ook gepubliceerd door de "Nederlandse Vereniging voor Kritisch Prikken", vind ze (maar dat is mijn persoonlijke mening) een hoog "zweefgehalte" hebben. Als je een ziekte uit kunt bannen door te enten moet je dat vooral doen, wat ik me echter ook wel afvraag is of het zo nodig is alle jongens tegen bijvoorbeeld "Rode hond" in te enten of meisjes tegen "de Bof". Dit is echt een commerciele reden omdat 2 vaccins maken nu eenmaal duurder is.

Toen destijds alle meisjes zo nodig ingeent moesten worden tegen baarmoederhalskanker kwam mijn dochter (destijds 13..14) ook vragen "Pap, als ze iPods of andere kadootjes verloten om je over te halen om die prik te komen halen dan klopt er toch iets niet"... tja... wat zeg je dan... ik denk dat ze een punt heeft. Ze voelde zich er niet prettig bij. Misschien is het een gok... ik weet het niet, tijd zal het leren. Softenon bleek uiteindelijk ook niet zo zaligmakend.

Gesloten