LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
viktim
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2011 14:09

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door viktim »

Beste lotgenoten,

Ik volg al enkele dagen met interesse dit forum.
Ook wij zijn misleid door de SNS.
Wij zitten met een behoorlijk bedrag in PC3 certificaten. Ons destijds aangeboden als een nieuw product met een aantrekkelijke rente.
Wij zijn bereid mee te doen met gezamenlijke acties tegen de SNS.
Laatst gewijzigd door viktim op 23 nov 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Zojuist had ik plezierig telefonisch contact met Jan Hendrix. Hij blijkt econoom te zijn. Mooi! Nu maar hopen dat zich ook aansluiten een banketbakker, een traiteur en een wijn-/champagne-leverancier. Ik ga immers van een goed resultaat uit.

Jan meldde mij dit weekend op zoek te gaan naar een geschikte locatie in Den Bosch, we horen begin volgende week meer. Tevens begreep ik dat nog reacties binnendruppelen. We bespraken een (voor de overigen) meer centrale locatie niet uit te sluiten. Denk aan een parallel-vergadering, of vervolgvergadering op andere locatie. Ons doel op dit moment is primair de weg te effenen om in enigerlei vorm een belangengroep op te richten.
Jan zal meewerken aan het besloten mail-netwerk (zie eerder bericht).

Kortom, we gaan de goede kant op.

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Bedankt Snotversnui voor het weergeven van je bevindingen.
Ik merk duidelijk dat er steeds meer belangstelling is voor deze problematiek.
En telkens gaat het over hetzelfde: eenieder is op het verkeerde been gezet en we worden nu van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik zag net op het forum een bericht van Victim. Ik wil vragen of Victim mij even een mail wil sturen indien je op de bijeenkomst aanwezig wil zijn: [email protected]

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo snotversnui, bedankt voor alle research, heel waardevol..
Ik heb J.Hendrix om je emailadres gevraagd want ik ben wel benieuwd naar die 2 mededelinkjes (mooi woord ja).
Als we met elkaar gaan praten via emailverkeer, moet niemand het idee krijgen dat er iemand iets niet meekrijgt. We moeten elkaar op de hoogte blijven houden van alles wat er gebeurt, vind je ook niet? Dus als een forumlid mailt met een ander lid over de SNS-kwestie moeten er meteen cc's naar alle forumleden waarvan het emailadres bekend is hier. Misschien kunnen we 3-12 emailadressen uitwisselen, bekend maken op dit forum is ook al weer zoiets..
Als we DNB een kopie van onze klacht sturen, kan dat inderdaad vóór ons of tégen ons werken, wat vind jij ervan, als jurist?

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Welkom Viktim!

Snotversnui, hartelijk dank voor je waardevolle research c.q. inbreng.
Het lijkt ons een goed idee de door jou aangehaalde items centraal te bespreken tijdens de meeting op 3 december a.s.

Op die datum zullen we zeker e-mailadressen moeten uitwisselen voor zaken die niet voor de mee-lees-vinken van SNS zijn bestemd....

Wij willen er echter wel voor pleiten dat het forum actueel blijft en evt. nieuwe gedupeerden niet de indruk hebben dat we er de brui aan hebben gegeven. Er moet ook input via het forum blijven....

En eh, nee, wij zijn geen bakker of traiteur... ;-)

Tot de 3e!

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Svp geen misverstand: ik pleit louter voor afgeschermd mail-verkeer in geval van gewenst omzeilen van de luistervinken.

Vraag mbt klacht richting DNB: ik weet niet op welke aspecten DNB SNS zal toetsen bij een call-out-verzoek. Wie wel?

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Blijkbaar moet SNS toestemming hebben van DNB indien ze besluiten te 'callen'. Het lijkt mij dat DNB zal kijken naar de balans van SNS en speciaal naar het buffervermogen. Op het moment dat SNS niet genoeg buffer heeft dan zal DNB daar geen toestemming voor geven. In dat verband is het ook van belang of de participaties ook in de toekomst tot het TIER 1 vermogen behoren.
Ik heb een mail daaromtrent naar DNB gestuurd met de vraag hoe dat zit. Tot op heden nog niets vernomen. Ik zal een dezer dagen nog eens bellen.

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

De uitleg van Jan over de DNB-toestemming klinkt zeer plausibel.
Gelukkig voor ons is deze escape voor SNS door DNB geblokkeerd in uitspraak 2011, 263:
Citaat:
4.9 Ook heeft Aangeslotene aangevoerd dat zij zonder toestemming van De
Nederlandsche Bank geen toezegging kan doen ten aanzien van aflossing. Naar het oordeel
van de Commissie wordt met dit verweer miskend dat de vordering van Consument (mede)
kan worden begrepen als een vordering tot schadevergoeding. Het betalen van
schadevergoeding kan niet worden gelijkgesteld aan een aflossing op de certificaten, zodat
ook dit verweer wordt verworpen.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Het valt me op dat "de oude garde", ik bedoel hiermee de mensen die dit forum een jaar geleden hebben geopend ivm onvrede over de certificaten, niet meer mee praat de laatste maanden, bijvoorbeeld t.vestjens, courier, advp100, kweenie, jan 1, JHLHE. Wat zou er zijn gebeurd met die mensen? Ze hebben het toch niet opgegeven? Ik hoop dat ze zich allemaal melden op het emailadres [email protected] en aangeven dat ze aanwezig willen zijn op 4 dec.2011.

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Op 3 december staat onze bijeenkomst gepland te Den Bosch. Dus het is heel belangrijk dat degene die zich nog niet gemeld hebben dit alsnog doen. Harmieke het emailadres wat je doorgaf was NIET juist. Onderstaand tref je wel het juiste adres aan. Mocht je je al aangemeld hebben doe dat dan even opnieuw naar het juiste emailadres: [email protected]

Al moet ik wel zeggen dat het aantal aanmeldingen voor de bijeenkomst van zaterdag 3 december mijn verwachtingen hebben overtroffen. Ik heb er veel zin in. Maar zoals Harmieke al aangaf het mogen er altijd meer worden. Ik ben wel blij dat ik de lokatie nog niet besproken heb. De vergaderruimte moet groter zijn dan verwacht. Trouwens het is wel belangrijk om je aan te melden via: [email protected] (vergeet vooral dat cijfer 2 niet want dan komt het bericht niet bij mij aan).

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Inderdaad bijzonder opvallend dat de " oudgedienden" de laatste tijd niet meer van zich laten horen. Wie weet, zijn ze met SNS tot resultaat/regeling gekomen, misschien met 'zwijgplicht'. Dat laatste zal wel niet waar zijn.
Oproep aan oudgedienden: geef even kattebelletje op forum dat je nog steeds deelneemt.
Bvd.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

SORRY SORRY SORRY (niet zorgvuldig genoeg het emailadres vanuit mijn eigen geheugen ingegeven) :oops:
Dus allemaal,nogmaals: aanmelden bij [email protected] en het is te doen op zaterdag 3 december 2011.
(Iets te lang achter de computer gezeten..)

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Nog even een aanvulling:

het juiste emailadres is [email protected] (cijfer 2 achter hendrix ipv achter chello).

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

ik weet niet wat er aan de hand was met mij gisteravond.... ben eigenlijk altijd heel precies.. :oops:
J.Hendrix: er zullen nog geen mensen zijn die naar een verkeerd emailadres hebben gemaild, want jij reageerde heel snel (tot tweemaal toe). Bovendien,
de afzender krijgt de mail terug en ziet dan dat er iets niet goed is. Deze laatste opmerkingen om mezelf te troosten..

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

H&M 2002, jij vroeg eerder toch om de prospectus van de certificaten 1?
Zie hieronder:
http://www.snsbank.nl/web/file?uuid=549 ... tentid=233

Groet,
harmieke

J.Hendrix
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:39

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door J.Hendrix »

Vandaag bericht ontvangen van DNB met een antwoord op mijn vraag of de SNS particiaties vallen onder het buffervermogen als basel 3 in werking treedt.
Het antwoord wat ik kreeg was dat de SNS participaties onder TIER 1 vallen. Ik heb onmiddellijk een mail verzonden met opnieuw een vraag. Vallen de SNS participaties ook onder het buffervermogen van SNS wanneer aan BASEL 3 moet worden voldaan. Ik wacht op antwoord. Ik denk overigens dat ik dat antwoord snel heb omdat ik nu een rechtstreeks telefoonnummer heb.
Wanneer ik opnieuw antwoord heb laat ik het weten.

Verder wil ik nog even aandacht voor de bijeenkomst op zaterdag 3 december. Zie vorige berichten. Zijn er nog mensen die aanwezig willen zijn. Ik heb al menig antwoord van mensen ontvangen die niet op het forum zijn geweest maar toch op de bijeenkomst willen zijn. Wilt u dat ook en heeft u zich nog niet aangemeld stuur me dan een mail: [email protected] Ik stuur iedereen persoonlijk een bericht mbt de locatie uiterlijk zondag.

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Triest.

Blijkbaar is iemand uit Eelde zo "desperate"dat hij zelfs zijn/haar Paricipaties2 , 400 stuks, op Marktplaats te koop aanbiedt. Ik heb/haar verwittigd van en attent gemaakt op 'onze' site.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door courier »

Harmieke: Om op je vraag antwoord te geven: ik heb geen SNS participatiecertificaten, ik heb alleen antwoord gegeven op een gerichte vraag en later een vergelijking gemaakt met de Rabobank ledencertificaten. Dat is een vergelijkbaar product en de Rabo onderhoudt daar zelf een interne markt in op elke 1e woensdag van de maand. Vaak worden er meer dan 2 miljoen stuks verhandeld, kijk maar even op de site van de Rabobank bij: Rabobank Ledencertificaten Handels- en koersinformatie, dat is ook van belang voor diegenen die op 3/12 een bijeenkomst houden om aan te tonen "hoe het wel kan". Ik blijf de discussie met belangstelling volgen en hoop dat SNS de negatieve "reclame" nu eens ombuigt naar positief nieuws voor de spijtoptanten!

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Dankjewel voor je reactie Courier. Hoe het wél kan bij participatiecertificaten of ledencertificaten zoals de Rabobank ze noemt, is inderdaad nóg een argument in de discussie met SNS. Ik ben er niet van op de hoogte of de Rabo certificaten in alles vergelijkbaar zijn met die van SNS. Op 3-12 zullen we er in ieder geval over spreken!
Nogmaals dank!

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Hallo allemaal,

Ja, wij vroegen ons ook al af waar oudgedienden waren gebleven.
Zo was er op 16 september een oproep van 'rinimonique' aan gedupeerden om zich te verenigen. Ik hoop maar dat ze zich inmiddels ook bij Jan hebben aangemeld voor 3 december a.s.

Heel goed om van Jan te vernemen dat zich meer mensen hebben gemeld dan tot nu toe werd verwacht. Samen staan we sterk(er)!

Harmieke, heel attent van je om ons de link m.b.t. prospectus 1 te sturen maar we zijn op zoek naar de BROCHURE m.b.t. Participaties 1.
Dus mocht iemand die hebben, of een link weten (wij hebben het niet kunnen vinden op internet) dan houden wij ons van harte aanbevolen.
Op 3 december een kopietje meenemen zou ook fantastisch zijn.
(Wij beschikken inmiddels via via over een kopie van brochure Part 2, maar daar hebben we eigenlijk niets aan, aangezien we alleen Part 1 hebben. We zullen deze wel meenemen a.s. zaterdag voor evt. geinteresseerden.)

We kijken uit naar onze ontmoeting volgende week zaterdag.
Jan, bij voorbaat onze hartelijke dank voor de organisatie!!

Fijn weekend!

N.B. Wij hopen dat we volgende week een reactie van KIFID ontvangen. Dat zou dan een antwoord zijn op de vraag of SNS in beroep is gegaan tegen de uitspraak in oktober jl.

Gesloten