Bij de aanschaf, nu bijna 2 jaar geleden, van een toen nog geen 3 jaar oude Alfa Romeo 156 bij de dealer, heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op de auto 2 jaar verlengde fabrieksgarantie te nemen. Eigenlijk van de gekke want bij aanschaf nieuw zit er meestal 6 tot 10 jaar garantie op maar deze vervalt schijnbaar bij verkoop binnen deze termijn. En de meeste mensen verkopen binnen de 4 tot 5 jaar!
Maar affijn, het gaat mij om het volgende. Ik heb ik de afgelopen ruim 1,5 jaar (garantie loopt op zijn einde) een aantal zaken aan de hand gehad die me heel veel geld hadden gekost als ik die Dekra garantie niet had gehad! (Ga nou niet zitten zeuren dat je dan ook geen Alfa moet kopen )
Nou had ik sinds het najaar 2003 problemen met de thermostaat. Volgens de dealer was de werking okay en Alfa Nederland gaf nou niet direkt antwoorden waar ik wat mee opschoot. Juridisch ingedekt dus tegen aansprakelijkheid. En daar koopt geen hond wat voor alleen advocaten.
Na een aantal maanden toch maar zelf contact opgenomen met de Dekra. Vlak voor het weekend een mailtje gestuurd en op maandag wordt ik terug gebeld met de mededeling dat ik een afspraak kan maken met de dealer om de thermostaat te laten vervangen! Was al door Dekra aangekondigd dat ik dit zou doen bij de dealer!
Keurig geregeld en toch fijn te merken dat je soms vrij eenvoudig je recht kunt halen/krijgen door zelf rechtstreeks te reageren!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dekra - AutoExpert Garantie
Re: Dekra - AutoExpert Garantie
>>>> Geplaatst op 03 Apr 2004 09:27 door wallie
--------------------------------------------------------------------------------
Bij de aanschaf, nu bijna 2 jaar geleden, van een toen nog geen 3 jaar oude Alfa Romeo 156 bij de dealer, heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op de auto 2 jaar verlengde fabrieksgarantie te nemen. Eigenlijk van de gekke want bij aanschaf nieuw zit er meestal 6 tot 10 jaar garantie op >>>>>>>
6 tot 10 jaar garantie ???? droom effe lekker verder ja !!
Dat is op de lak en doorroesten !!!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------
Bij de aanschaf, nu bijna 2 jaar geleden, van een toen nog geen 3 jaar oude Alfa Romeo 156 bij de dealer, heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op de auto 2 jaar verlengde fabrieksgarantie te nemen. Eigenlijk van de gekke want bij aanschaf nieuw zit er meestal 6 tot 10 jaar garantie op >>>>>>>
6 tot 10 jaar garantie ???? droom effe lekker verder ja !!
Dat is op de lak en doorroesten !!!!!!!