LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Beuningen versus VGZ Bang zijn voor Incasso bureau

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
boeda12

Gemeente Beuningen versus VGZ Bang zijn voor Incasso bureau

Ongelezen bericht door boeda12 »

Bang zijn voor Incasso bureau ?? en wie betaald die kosten.?
Mijn dochter en haar kind van 5 jaar zijn december/Januari verhuist naar de gemeente Beuningen vanuit Nijmegen.
Er is nu een groot probleem betreffende Premies die niet betaald zijn aan het VGZ.
Ze is collectief verzekerd bij de Gemeente dus de kosten voor de ziekenfonds wordt iedere maand ingehouden door de Sociale dienst.
Op de uitkerings overzichten die ze van de gemeente Nijmegen en Beuningen iedere maand krijgt staat overal dat er 122,67 voor de ziekenfonds is ingehouden,maar ze krijgt steeds van de ziekenfonds aanmaningen van premies die nog openstaan nu voor een bedrag van totaal 248 euro en 2 staan er al klaar voor het incasso bureau.Tevens wordt ze volgend jaar uit de aanvullende verzekering gezet.
de tussen persoon bij de sociale dienst zegt dat het niet hun fout is en zullen het uitzoeken nu al ongeveer 7 maanden lang,
Mijn dochter is het helemaal zat en werd ook kwaad tydens het laatste gesprek de tussen persoon zei toen bekijk het maar ik trek mijn handen ervan af.
Ik, de vader heb zaterdag contact gehad met de VGZ en die zeggen de Sociale dienst moet dit oplossen.
Help wat moet mijn dochter hier nu mee aan.Vanavond gaat ze naar de rechtwinkel in Beuningen hoop dat die meer weten.
Maar zijn de kosten voor de deurwaarder ed nu voor mijn dochter of niet?

VioletPrue

Re: Gemeente Beuningen versus VGZ Bang zijn voor Incasso bureau

Ongelezen bericht door VioletPrue »

In eerste instantie wel.
Als later blijkt dat het inderdaad een fout van de sociale dienst is, kan zij een claim voor de onbetaalde premies (die zij nu alsnog heeft moeten betalen) en de kosten voor deurwaarder en eventueel advocaat bij hen indienen.
Heeft zij een rechtsbijstandsverzekering?
Die kunnen haar misschien zelfs gratis helpen, dan kost het haar niets.

Gesloten