LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex maakt misbruik van mijn Bankrekening

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Antibedrieger

Ex maakt misbruik van mijn Bankrekening

Ongelezen bericht door Antibedrieger »

Hallo,

mijn ex heeft nu al 2 keer misbruik gemaakt van mijn bankrekening door op internet bestellingen te plaatsen.
Zo heeft ze me aangemeld voor een datingsite en in een webwinkel met mijn bankgegevens ingekocht.

Morgen heb ik een afspraak bij de politie om hiervan aangifte te doen.
Mijn vraag is of ze hier voor vervolgt zal worden.

Emmy75

Re: Ex maakt misbruik van mijn Bankrekening

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Antibedrieger schreef:Mijn vraag is of ze hier voor vervolgt zal worden.
Geen idee, maar ik zou ook eens langs de bank gaan en een ander rekeningnummer nemen.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

doenz eniets mee hier heeft ex van man ons rekeningnummer ingevuld voor de veotbalclub, het formulier heb ik gekregen dus bewijs genoeg, nee hoor mevrouw dat zal wel per ongeluk gegaan zijn

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Kan je aantonen dat je EX dit daadwerkelijk en ook doelbewust heeft gedaan?
Heb je IP-adres gegevens etc.?

Dit is mogelijk een vorm van stalking en zou als zodanig strafbaar kunnen zijn. Ik denk echter niet dat het zover zal komen en waarschijnlijk zal het afgedaan kunnen worden met een hartig woordje.

Het is vervelend, hopelijk ziet ze het ook zelf spoedig in.

Een nieuwe bankrekening nemen zou een optie kunnen zijn, maar ze kan volgen mij alsnog allerlei producten op internet bestellen en naar jouw adres kunnen laten sturen. Het digitale tijdperk werkt dit helaas in de hand...

Succes!
Laatst gewijzigd door tufima op 28 nov 2011 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Antibedrieger

Ze heeft op de datingsite mijn gegevens gebruikt en de webwinkel heeft telefonisch contact met haar gehad over haar bestelling.

Emmy75

tufima schreef:Een nieuwe bankrekening nemen zou een optie kunnen zijn, maar ze kan volgen mij alsnog allerlei producten op internet bestellen en naar jouw adres kunnen laten sturen. Het digitale tijdperk werkt dit helaas in de hand...
Klopt, is ook zeker vervelend, maar dan kan men de producten wel terugsturen en wordt de bankrekening niet misbruikt. Bovendien moet bij veel webwinkels vooruit betaald worden, de ex zal echt niet vanalles zelf gaan betalen om de andere ex lastig te vallen.

Pareltje31

tufima schreef:Kan je aantonen dat je EX dit daadwerkelijk en ook doelbewust heeft gedaan?

Dit is mogelijk een vorm van stalking en zou als zodanig strafbaar kunnen zijn. Ik denk echter niet dat het zover zal komen en waarschijnlijk zal het afgedaan kunnen worden met een hartig woordje.

Een nieuwe bankrekening nemen zou een optie kunnen zijn, maar ze kan volgen mij alsnog allerlei producten op internet bestellen en naar jouw adres kunnen laten sturen. Het digitale tijdperk werkt dit helaas in de hand...

Succes!
ook al heb je het bewijs politie doet niets. Wij hadden het originele form dat ex had ingevuld met ons nummer en haar handtekening doen ze nog niets mee

Antibedrieger

Ze heeft trouwens de bestelling van de webwinkel bij haarzelf aan laten komen.

Pareltje31

ik wens je succes denk dat je weinig kan, zou sowieso ander nummer nemen

Antibedrieger

Pareltje31 schreef:
tufima schreef:Kan je aantonen dat je EX dit daadwerkelijk en ook doelbewust heeft gedaan?

Succes!
ook al heb je het bewijs politie doet niets. Wij hadden het originele form dat ex had ingevuld met ons nummer en haar handtekening doen ze nog niets mee

We zien wel, ze heeft zich ook schuldig gemaakt aan bedreiging en mishandeling, daarvoor ga ik morgen ook aangifte doen. Ik heb haar bekentenis opgenomen toen ze me laatst belde en dit ook toegaf.

Pareltje31

kijk dan heb je in ieder geval meer bwijs hopen dat ze dan wel wat kunnen

Antibedrieger

Pareltje31 schreef:kijk dan heb je in ieder geval meer bwijs hopen dat ze dan wel wat kunnen
Ik hoop het, ze heeft vorig jaar ook al fraude gepleegd met de bankrekening van haar voormalige buurvrouw, ze is toen helaas vrijgesproken vanwege een vormfout. Ze is ook al vaker in aanraking geweest met de politie in verband met geweld.

Antibedrieger

Ze heeft zich ook schuldig gemaakt aan identiteitsfraude, zie:
http://forum.www.trosradar.nl/viewforum.php?f=46

Minnie Mouse 1978

Ongelezen bericht door Minnie Mouse 1978 »

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe het kan dat je ex misbruik heeft gemaakt van jou rekening, normaal gesproken krijg degene die via internetbankieren betaalt een smsje, met allerlei gegevens over de transactie. Of hadden jullie een gezamelijke rekening? Ik vraag me serieus af of aangifte doen zin heeft, aangezien de politite NOOIT iets doet voor de mensen. Ik ben jarenlang lastig- gevallen door mijn ex, heb meerdere keren geprobeert om aangifte te doen, maar de politie zei telkens dat er iets ergs moest gebeuren, dat ik dus gewond raakte of zoiets, dan pas konden ze wat doen. De enige manier hoe je dit kunt oplossen is een nieuw rekeningnummer aanvragen bij de bank, niet via de computer, anders komt je ex daar ook nog weer achter, dan duidelijk aangeven bij de bank dat jullie uit elkaar zijn en dat je NOOIT of te nimmer de gegevens mag krijgen. Succes ermee

Antibedrieger

Minnie Mouse 1978 schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe het kan dat je ex misbruik heeft gemaakt van jou rekening, normaal gesproken krijg degene die via internetbankieren betaalt een smsje, met allerlei gegevens over de transactie. Of hadden jullie een gezamelijke rekening? Ik vraag me serieus af of aangifte doen zin heeft, aangezien de politite NOOIT iets doet voor de mensen. Ik ben jarenlang lastig- gevallen door mijn ex, heb meerdere keren geprobeert om aangifte te doen, maar de politie zei telkens dat er iets ergs moest gebeuren, dat ik dus gewond raakte of zoiets, dan pas konden ze wat doen. De enige manier hoe je dit kunt oplossen is een nieuw rekeningnummer aanvragen bij de bank, niet via de computer, anders komt je ex daar ook nog weer achter, dan duidelijk aangeven bij de bank dat jullie uit elkaar zijn en dat je NOOIT of te nimmer de gegevens mag krijgen. Succes ermee

Ze heeft geen toegang tot mijn internetbankieren. Ze maakt misbruik van automatische incasso's, daar heb je geen TAN voor nodig.

Emmy75

Minnie Mouse 1978 schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe het kan dat je ex misbruik heeft gemaakt van jou rekening, normaal gesproken krijg degene die via internetbankieren betaalt een smsje, met allerlei gegevens over de transactie.
Bij heel veel webshops hoeft men niet altijd met iDeal te betalen. Men kan ook kiezen voor een eenmalige machtiging tot automatische incasso. Daarvoor hoeft men alleen het rekeningnummer en de tenaamstelling in te vullen. Gegevens die partners doorgaans wel van elkaar hebben als alles nog koek en ei is.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou naar je bank gaan en het uitleggen en vragen om een ander rekeningnummer.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Wat betreft die bestelling bij de webwinkel: heeft uw ex dit met de eigen naam gedaan of alleen met eigen adres? Als u aangifte heeft gedaan van misbruik van uw rekeningnummer (zeker als uw naam gebruikt is) dan lijkt mij uw ontkenning van bestelling, het andere adres en afschrift van deze aangifte voldoende om via de civiele weg stappen te nemen.

De kans op strafrechtelijke vervolging lijkt mij klein: het bewijzen van opzet is nogal wat. Hoewel je natuurlijk de rechter kunt verzoeken het OM tot vervolging te bevelen (art. 12 Sv).

Antibedrieger

Was vanmiddag bij de politie, ze hebben de aangifte opgenomen.
Ook van de identiteitsfraude in dit draadje:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=107778

Oef, nu maar hopen dat de rust wederkeert.

Emmy75

Antibedrieger schreef:Was vanmiddag bij de politie, ze hebben de aangifte opgenomen.
Ook van de identiteitsfraude in dit draadje:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=107778

Oef, nu maar hopen dat de rust wederkeert.
Zou toch even een ander bankrekeningnummer nemen. Als ze verneemt van de aangifte gaat ze misschien weer vanalles bestellen uit wraak als het zo'n typ is.

Gesloten