LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
m.de.w
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jul 2003 18:40

Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door m.de.w »

Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag 03/04/2004 een brief van RAETS INCASSO in ROTTERDAM.
Wie heeft er ook zo'n brief ontvangen,en wie kan mij iets meer vertellen over dat bedrijf.
Op hun site staat ook niets boeiend,het lijkt me een bedrijf dat net is opgebouwd en denkt met DEXIA samen snel rijk te worden.

Ik geloof ook dat RAETS INCASSO niet is aangemeld bij de vereniging incasso bond(hoe dat mag ook heten)

Piet,vraag als ik je een mail wil sturen dan komt hij niet aan wat is uw mail adres?

Verder kook mij bloed van woede,maar ik ben niet bang voor die oplichters.
Maar ik word er wel dood moe van,net als die brieven van RIA Oomen.
Er staat werkelijk niets in alleen hoe goed het CDA is en verder niets voor ons gedupeerden.

in iedere geval ik laat me niet op naaien,door die schoften maar ik hoop wel dat er een keer een einde komt aan deze naaipraktijken van DEXIA.

groeten,

m.de.w

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Piet »

dexia heeft 3 verschillende incasso bureaus ingeschakeld om het geld binnen te halen: GGN, Intrum Justitia en RAETS.

Van mij mogen ze er 10 inschakelen, betalen doe ik toch niet en dexia zit nu met de kosten die het incasso bureau doorberekend naar dexia omdat ze het geld niet kunnen innen.

Wie is sterker dexia of wij?
Wie betaalt er nog???
Elke cent aan dexia betaald is er één te veel.
Ga naar een advocaat en bespreek met hem hoe je het beste je betaling kan stopzetten.

Er zijn twee mogelijkheden: je betaalt dexia alles of je gaat naar een advocaat stopt met betalen en vorder je geld terug van dexia.
In het afgelopen jaar zijn de alternatieven verdwenen en staat ons één ding te doen, wij nemen het initiatief en dat is: RAMKOERS OP DEXIA!!

Dexia breekt ons of wij breken dexia.
Waar ligt het breekpunt voor dexia?

Alleen door SAMEN de strijd aan te gaan hebben we een grote kans om te winnen.

Groeten,
Piet

Voor M.de.W , mijn e-mail adres is hetzelfde als achter het envelopje:
[email protected]

meer2389
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2004 14:01

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door meer2389 »

Incassoburo's forget it :AKTIE!!

Ik heb mij aangesloten bij een groep WVD gedupeerden uit het zuiden
die Dexia gaat aanklagen met een groep van max. 40 personen
Je moet hiervoor bij [email protected] zijn.
Er kunnen in andere regio's dergelijke groepen gevormd worden zodat we een front vormen door met zoveel mogelijk mensen naar de rechter te stappen. Laat die lui zien dat WIJ weerbaar zijn
Jacqueline

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Helemaal met je eens Piet;

Het is of: betalen en zwijgen of stoppen met betalen en per ommegaande advocaat inschakelen

Welke keus neemt u??

m.v.g. justice man 007

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door thoompy »

Het BREEKPUNT is duidelijk waar dat ligt bij DEXIA zolang er nog word betaald gaan ze door .
Je moet het zien als een weegschaal zolang hij meer door gaat naar de kant van halen zullen ze ons blijven bestoken met incasso,s .
Maar als de schaal de ander kant op gaat dat het meer gaat kosten dan dat er valt te halen dan hoor je niets meer van ze.
Dat is de weg die DEXIA bewandeld.
DAAROM MENSEN BETAAL NIET NEEM EEN ADVOCAAT .
HOE EERDER WE STOPPEN MET BETALEN ,HOE EERDER DE WEEGSCHAAL ONZE KANT OP GAAT. :wink:

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door lions90 »

thoompy,

Ja ik ben het met je eens, maar een advocaat inschakelen kost veel te veel in mijn geval. Schuld rond 4000 en ik betaal al niet sinds oktober 2002. Ik kom ook niet in aanmerking voor toevoeging, dus als ik gedagvaard word zal ik toch echt mijn eigen verdediging moeten voeren..maar goed ze dagvaarden me maar....ZE KRIJGEN GEEN CENT MEER VAN ME!

Arnold van Es
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:22

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Arnold van Es »

Dexia dagvaardt altijd bij de civiele rechtbank en dan heb je dus een advocaat nodig. Die rechtbank bepaalt of het huurkoop is indien zo en je zaak wordt door verwezen naar het kanton, dan mag je je eigen verdediging voeren. En dan verlies je dus, tenzij je zelf juridisch geschoold bent.

AvE

Of de vereniging schadeloosstelling inschakelen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Lions90,

Zelf je verdediging voeren tegen de advocaten van dexia en dan nog hopen te winnen is bijna zo goed als een utopie.
Wat weet je van juridische taal? Ga je in reconventie, wat is repliek en dupliek op welke juridische punten ga je dexia aanpakken enz.
Voor 2000 euro excl. heb je al een goede advocaat die jou bijstaat in de rechtszaak tot aan de uitspraak van de rechter (in eerste aanleg in juridische termen).

Mail me als je een dagvaarding krijgt, dan geef ik je wel de gegevens van een goede advocaat.

Het is hard maar wie A zegt moet ook B zeggen, maar ook C.
A) dexia niet betalen
B) een dagvaarding krijgen of dexia dagvaarden
C) met een advocaat en op juridische gronden de rechter overtuigen van jouw gelijk en het ongelijk van dexia.

Een alternatief is dexia betalen, zij blij en jij al je geld kwijt.

Veel keuze is er niet meer, of dexia betalen of procederen met een advocaat die jou helpt om je geld terug te krijgen.

Groeten,
Piet

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door lions90 »

Piet,

Bedankt voor je informatie, maar ik vind 2000 euro excl. niet echt opwegen tegen een schuld van 4000 euro...of wel?

Arnold van Es
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:22

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door Arnold van Es »

Nee in jouw geval heb je gelijk denk maar aan de vereniging schadeloosstelling, dat is de enige oplossing voor je.

AvE

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door justice man 007 »

In mijn berekeningen loont het zich wel;

Een advocaat kost ongeveer 2.400 euro incl. BTW, en de schuld is ruim 4.000 euro.

4.000 -/- 2.400 = € 1.600,-- + voldoening.

Voor € 1.600,-- en voldoening wil ik wel moeite doen, het gaat voor mij niet alleen meer om de centen, maar ook om maatschappelijke voldoening/ rechtzetting van het aangedane “kwaad”.

m.v.g.

justice man 007

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Een brief van RAETS INCASSO ROTTERDAM

Ongelezen bericht door trudy »

Voor € 4.000,-- restschuld zou ik nooit een advocaat nemen. Er blijft altijd een mogelijkheid dat je verliest en dan ben je veel verder van huis met al die oplopende kosten erbij. Ieder geval is immers anders. Wel is er de mogelijkheid, die goedkoper is, D zelf dagvaarden in Amsterdam bij de sector Kanton. Je hoeft niet zelf aanwezig te zijn, maar met een "goede" juridisch adviseur zou dat best te doen zijn. Ook de griffiekosten vallen dan mee.

Genoegdoening is leuk als je zelf voldoende in je slappe was zit :lol:

Gesloten