Ok, ik snap het, en de emoties spelen ook een rolletje denk ik.
omdat ik zwanger ben wil hij verhuizen alleen hij wil het buiten de boekjes om doen,, en ik wil het officieel (als dat kan!) omdat er dan sprake is van alleen staande ouderkorting aanvullende uitkering en wat nog meer zodat ik mijn kindje alles kan geven wat het nodig heeeft ik en mijn vriend kunnen niet meer samen leven!! wij slaan elkaar nog net niet de koppen in!!
Als je vriend het buiten de boekjes om wil doen, gaat dat niet lukken. Geen idee wat hij in gedachten heeft trouwens.
De enige manier zou kunnen zijn dat jij medehuurster wordt, maar in dit geval zul je dan evengoed niet kunnen blijven zitten. Je zult namelijk een flinke tijd aantoonbaar samen moeten wonen op hetzelfde adres, ofwel via het huurcontract (dat is dus nog niet geregeld) ofwel via de gemeentelijke inschrijving, en die periode is nog veel te kort. Dat moet, als ik het goed heb, minimaal twee jaar zijn.
Dat is zo gedaan om te voorkomen dat mensen hun woning op naam kunnen zetten van de eerste de beste die er voor wil dokken, door die persoon een paar weken medehuurder te maken.
De alleenstaande ouder uitkering staat los van de woning trouwens. Dat krijg je ook niet gedurende je hele zwangerschap, bij mijn weten.