Ik heb een tijd terug een verzoek gedaan aan een telecom aanbieder om in termijnen te mogen betalen, daarop heb ik geen reactie gehad tot er een deurwaarder aan de deur stond.
Al met al veel kosten erbij maar toen heb ik gelijk de hoofdsom overgemaakt. Niet de 200 euro die ze vroegen om te voorkomen dat ze naar de rechter zouden gaan.
Er was dus twee dagen na het uitreiken van de brief geen hoofdvonnis meer. Toch zijn ze naar de rechter gestapt en die heeft vonnis gewezen (over een niet meer bestaande hoofdsom) en nu heb ik dus een exploot gekregen dat ik nog € 757,13 moet betalen. Mag dit zomaar?
Wat kan ik hieraan doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vonnis gehaald over betaalde hoofdsom?
Re: Vonnis gehaald over betaalde hoofdsom?
€757,13 ? Waaruit is dat bedrag opgebouwd? De hoofdsom was minder dan €200? En om een zitting te voorkomen diende je de hoofdsom + buitengerechtelijke kosten +kosten van het exploot + salaris gemachtigde e.d. te betalen?
En dat samen was ca. €200?
Zomaar hebben 'ze' dat niet gedaan. Dat is gevonnist door de rechter, die blijkbaar vond dat de kosten die gemaakt zijn om je te laten betalen, terecht zijn.
En dat samen was ca. €200?
Zomaar hebben 'ze' dat niet gedaan. Dat is gevonnist door de rechter, die blijkbaar vond dat de kosten die gemaakt zijn om je te laten betalen, terecht zijn.
Daarom zijn ze toch naar de rechter gestapt.Al met al veel kosten erbij maar toen heb ik gelijk de hoofdsom overgemaakt. Niet de 200 euro die ze vroegen om te voorkomen dat ze naar de rechter zouden gaan.
Was jij zelf ook bij die rechtzaak ?
Als je niet bij de zitting aanwezig was ben je waarschijnlijk bij verstek veroordeeld. Je hebt dan vier weken na betekening van het vonnis, of indien niet in persoon is betekend, vier weken na dat je hebt aangegeven kennis te hebben genomen van het vonnis, om in verzet te gaan. Hiervoor kun je het beste een andere deurwaarder inschakelen voor een verzetdagvaarding. Als je echt betaald hebt had de dw de vordering moeten verminderen bij de rechter..
Heb je een dagvaarding ontvangen?
Zo, ja dan is het redelijk laks dat je niet naar de zitting geweest bent om
verweer te voeren!
Zo nee, is het wel een vonnis?
Zo, ja dan is het redelijk laks dat je niet naar de zitting geweest bent om
verweer te voeren!
Zo nee, is het wel een vonnis?
-