LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete wegens 1 week te laat betalen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Iw2wten »

De wegensvoortuigbelasting voor de 3e kwartaal (24-07 t/m 23-10-2011) heb ik betaald op 05-09-2011 (uitste betaaldatum 25-08) omdat ik was toen net op vakantie. Op 10-10 kreeg ik een boete van €9,- wegens te laat betalen. Echte heb ik geen aanmaning/herrinnering van gehad. Is dat terecht?? Wie zal mij advice geven?
Bvd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier kan je nalezen, als je te laat hebt betaald, wat de consequenties zijn:

http://belastingdienst.nl/zakelijk/beta ... en-11.html
Wie zal mij advice geven?

Incasso/automatische afboeking doen!

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Al had je een aanmaning gehad, je was toch op vacantie ? Gewoon voordat je op vacantie gaat betalen dan krijg je ook geen boete. Dit is het beste advies wat ik je kan geven.

Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Iw2wten »

gtp schreef:Al had je een aanmaning gehad, je was toch op vacantie ? Gewoon voordat je op vacantie gaat betalen dan krijg je ook geen boete. Dit is het beste advies wat ik je kan geven.
Als er aanmaning was, moest ik het wel op deurmaat zien liggen! Vroeger als jij het niet op tijd betaalt, krijg jij wel eerst een aanmaning zonder boeter op te leggen!!

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door henk51 »

Vroeger als jij het niet op tijd betaalt, krijg jij wel eerst een aanmaning zonder boeter op te leggen!!
Misschien een hele goede reden om automatische incasso aan te vragen je was in het verleden dus al meerdere keren "vergeetachtig"met betalen.
Dus i.p.v. klagen gewoon een betere betalings moraal aanhouden alvorens op vakantie te gaan rekeningen betalen.

gr Henk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger als jij het niet op tijd betaalt, krijg jij wel eerst een aanmaning zonder boeter op te leggen!!
Zeker nog nooit BTW aangifte gedaan :?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Iw2wten schreef:Als er aanmaning was, moest ik het wel op deurmaat zien liggen! Vroeger als jij het niet op tijd betaalt, krijg jij wel eerst een aanmaning zonder boeter op te leggen!!
De belastingdienst hoeft niet eerst een aanmanig te sturen. Ooit heb ik ook een periode de motorrijtuigenbelasting te laat betaald. Dit was mijn eigen fout, ik was de rekening even vergeten, maar had wel betaald nog voordat de aanmaning kwam. Vervolgens kreeg ik een brief van de belastingdienst dat ik te laat betaald had en dat het deze keer geen consequenties zou hebben omdat het de eerste keer was. Als ik ooit binnen x tijd weer eens te laat zou betalen, zouden er automatisch kosten in rekening worden gebracht aldus de brief. Na het ontvangen van deze brief heb ik direct de automatische incasso geregeld, ik dacht dat gaat me niet nog eens gebeuren.

Dus wees voorzichtig met de volgende termijnen. De kans is groot dat bij de volgende keer te laat betalen de kosten hoger zullen zijn.
http://belastingdienst.nl/variabel/moto ... 1438_26489

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Boeter- betaalt- wegensvoortuigenbelasting-deurmaat!!!!met aanmaning had je ook niet kunnen betalen want je was op vacantie!!!!!!!!!!!!!!! ik verdenk je dat je op deze site alleen maar smoesjes aan het vertellen bent.Aanmaning gewoon (als die is geweest) in de versnipperaar gedaan,(maar dat kan niet ïk was op vacantie"). Sorry ik heb geen problemen met WEGENBELASTING betaling laat dat elke maand automatisch afschrijven,(gaat ook in de vacantie gewoon door) en daar kom je ook boete(rs) voor.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Gewoon een briefje of e-mail sturen.

Uitleggen dat je op vakantie was (datums vermelden).
Toen je thuis kwam heb je het geld gelijk overgemaakt. Tot mijn verbazing zag ik even later toch een aanmaning verschijnen. Ik neem aan, dat deze aanmaning mijn betaling net gekruist is en omdat ik mijn betaling al gedaan heb, dat deze aanmaning vervalt.

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag.

Niet geschoten is altijd mis :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

heb ik betaald op 05-09-2011 (uitste betaaldatum 25-08)
Ik snap die smoesjes nooit, :? te laat is gewoon te laat.
Er staat niet voor niets UITERSTE betaaldatum.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik snap die smoesjes nooit, te laat is gewoon te laat.
Er staat niet voor niets UITERSTE betaaldatum
Hoezo kort door de bocht :?:

Iedereen kan toch een keer te laat zijn met betalen om wat voor reden dan ook. Daar hoeft toch niet gelijk een geld bedrag aan gekoppeld te worden.

Als de bus wegrijdt ben je ook te laat. Toch is het wel heel prettig als hij nog even voor je stopt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoezo kort door de bocht
Nee dat heet regels zijn regels, vroeger waren de eerste woordjes die een baby/peuter leerden "pappa / mamma" ... tegenwoordig "ja maar....".
Nederlanders zijn kampioen "regels proberen te buigen als het ons beter uitkomt".
Hoe zouden we reageren als onze werkgever ons salaris een week later overmaakt met als reactie ... ach... is maar een paar dagen... niet zo zeuren...
Als de bus wegrijdt ben je ook te laat.
Inderdaad :) Volgende bus.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Erwin uit Oosterhout schreef:
Ik snap die smoesjes nooit, te laat is gewoon te laat.
Er staat niet voor niets UITERSTE betaaldatum
Hoezo kort door de bocht :?:

Iedereen kan toch een keer te laat zijn met betalen om wat voor reden dan ook. Daar hoeft toch niet gelijk een geld bedrag aan gekoppeld te worden.
Ik kan de redenering van bprosman wel begrijpen hoor. Ja iedereen kan een keertje te laat zijn, maar het vakantie-excuus is eigenlijk gewoon een smoes. Er had ook gezegd kunnen worden bijvoorbeeld ja stom mijn fout. De rekeningen van de belastingdienst hebben zo'n beetje de ruimste betalingstermijnen die ik ken. Deze rekening werd overigens 11 dagen te laat betaald, dus of TS is ruim een week of 6 op vakantie geweest of de 1e rekening was toch ruim voor de vakantie binnen. Alle gelegenheid om dan te betalen.

Alleen hebben veel mensen een probleem met een rekening eens een keer een weekje of 2 te vroeg te betalen. Als bedrijven of de belastingdienst dit (ach die paar daagjes) blijft accepteren, betalen hele volksstammen consequent de rekeningen te laat. Een keer een extra bedrag moeten betalen en men let wel op de volgende keer.

Natuurlijk is het toch fijn als de bus toch stopt, maar als deze doorrijdt kan men echt alleen zichzelf voor de kop slaan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door crazyme »

seconds-out schreef:Ik heb wel ergens gelezen dat de betalingsmoraal van bedrijven juist heel slecht is, maar dat ontneemt ons niet van de verantwoording om zelf op tijd te betalen.
Ironisch genoeg is het de overheid zelf die er een slechte betalingsmoraal op na houdt.

Btw afdragen moet je exact op tijd doen, heb je een keer wat terug te vragen ( na een grote investering of zo) dan moet je maar afwachten wanneer je het terugkrijgt. ( en mag je het dus voorfinancieren)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Ironisch genoeg is het de overheid zelf die er een slechte betalingsmoraal op na houdt.
Qua belastingdienst ben ik dat niet met je eens, op het moment dat ik mijn voorlopige aanslag in de bus krijg (krijg meestal terug) staat het geld eigenlijk al op mijn rekening.
Mijn belastingaangifte doe ik consequent te laat (medio Okt, Nov ipv voor 1 April). Op het moment dat ik dan de voorlopige aanslag krijg , krijg ik netjes rente vanaf 1 April, ondanks dat het mijn eigen schuld is.
Ik heb wel ergens gelezen dat de betalingsmoraal van bedrijven juist heel slecht is
Ben ooit op een financiele cursus geweest en daar werd Wall-mart als voorbeeld genomen. De "cash" van de klant werd zo snel mogelijk afgedragen richting bank en de ingekochte producten werden pas aan het einde van de maximaal mogelijke betalingstermijn betaald. Volgens mijn cursusleider pakten ze daar meer marge op dan op de producten zelf. Of dat nu nog opgaat met de huidige rentetarieven durf ik niet te zeggen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer er geen betalingskorting valt te behalen lijkt mij dat nog steeds een goede strategie.

( maar daarvoor hoef je niet op cursus te gaan )

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Iw2wten, genoeg adviezen gezien?? even alles op een rijtje.Geen boete's als je --op tijd betaald
-automatisch laat afschrijven, of per maand of per kwartaal
-niet eerder op vacantie gaan dan dat de accept giro binnen is
-je post op tijd openen en betalen
-je kan ook een jaar vooruit betalen
-auto verkopen (geen belasting meer)

succes

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door frenchy »

@ gtp
-niet eerder op vacantie gaan dan dat de accept giro binnen is
meen je dit nou?? :mrgreen: Tuurlijk ik ga even een vakantie annuleren, want mijn acceptgiro is nog niet binnen :lol: :lol:

Maar voor de rest heb je gewoon gelijk hoor...

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

dank je, grapje moet kunnen, maar het is wel zo dat je weet wanneer de accept giro komt, dus het op vacantie gaan kan je daarop afstemmen.

Gesloten