LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Zalando

Ongelezen bericht door Boekweit »

Goedemorgen ,

Zal het verhaal kort vertellen , wij hebben 2 artikelen in de orginele zalandodoos retour gestuurd , nu zeggen hun dat er maar 1 artikel aangekomen is , maar dat kan niet er zaten toch echt 2 artikelen in , toen wij de doos dichtplakten .
Nu heeft zalando er een incassobureau opgezet en zalando zegt dat hun er verder niets aan kunnen doen .
Het incassobureau zegt u moet betalen inmiddels 150,00 euro ( artikelen kosten samen 78 ,00 euro ) en daarna kunt u proberen het geld terug te vorderen .
Maar dit kan toch niet , heeft iemand iets dergelijks meegemaakt en weet hoe we dit aan moeten pakken .
We hebben geprobeerd aangifte te doen , maar de politie kan hier niets mee zeiden ze , ook wel vreemd , dacht dat ze verplicht waren een proces verbaal aan te nemen .
Wie kan ons helpen

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zalando

Ongelezen bericht door ArneLH »

Dit heb ik me ook wel eens afgevraagd. Je kunt immers ook een aangetekende brief in ontvangst nemen en zeggen dat er niets in de envelop zat. Staat er op de verzendbon niet toevallig een gewicht? Wellicht dat je even de gewichten van beide producten kunt opzoeken. Daarnaast lijken mij de incassokosten wel nogal aan de hoge kant.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Boekweit »

Nee , er staat geen gewicht op en ook geen bon waar je op in kunt vullen welke kledingstukken je retour stuurt , heel vreemd allemaal , maar hoe kunnen we het bewijzen dat er door hun een fout is gemaakt misschien vergeten af te boeken of toch geen eerlijk personeel , ja sorry maar zulke vragen komen er bij mij op , want wij hebben niets verkeerd gedaan , alle 2 zaten zeker in de doos toen we het dichtplakten .

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zalando

Ongelezen bericht door gtp »

Wie eist bewijst. Dus laat hun bewijzen dat er niet het juiste in zat.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zalando

Ongelezen bericht door ArneLH »

gtp schreef:Wie eist bewijst. Dus laat hun bewijzen dat er niet het juiste in zat.
De TS eist hier, want hij/zij eist ontbinding van de overeenkomst (denk ik).

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zalando

Ongelezen bericht door gtp »

Volgens mij eist zalando via incasso betaling en wordt er niet gesproken over ontbinding. Afgaan op de gegevens en geen aannames doen dit werkt verwarrend (denk ik).

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zalando

Ongelezen bericht door gtp »

Zeker weten.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Boekweit »

Bedankt voor uw reakties
We hebben inmiddels de 150,00 betaald want anders is het bedrag straks helemaal niet te overzien en nu een manier vinden om ons gelijk te halen en de 150 euro terug te krijgen

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

Wie kan ons helpen
Niemand. Het is jullie woord tegen dat van hun. Maar aangezien jullie degene zijn die iets terug gestuurd hebben, zijn jullie degene die verantwoordelijk zijn voor het aankomen, zeg maar. Zelfs al zou de postbode een artikel gejat hebben. Want wie zegt dat er bij Zalando een artikel verdwenen is?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zalando

Ongelezen bericht door ArneLH »

@gtp: TS zendt de bestelling retour = geen herroeping?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

gtp schreef:Wie eist bewijst. Dus laat hun bewijzen dat er niet het juiste in zat.
Dat is dus het probleem, TS beweert twee artikelen te hebben verzonden, Zalando beweert er slechts één ontvangen te hebben. Dus wie is degene die eist?

In eerste instantie is dat dus Zalando, want die eist geld, maar die heeft dus de artikelen verzonden, en het is aangekomen. Dus Zalando heeft recht op betaling. Dat er bij het retourneren ergens iets zoek raakt, is in feite niet het probleem van Zalando. De klant 'eist' geld terug, en moet dus vervolgens bewijzen dat het artikel daadwerkelijk verzonden/aangekomen is.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Zalando

Ongelezen bericht door gtp »

Is de betaling van € 150,00 niet erg veel? 2 artikelen € 78,00 1 retour extra kosten € 111,00?

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Boekweit »

reaktie op witte angora ,

Wij hebben de doos retourgestuurd met 2 kledingstukken erin , dus de doos is aangekomen , alleen er mist 1 broek , die wij NIET in ons bezit hebben

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gtp schreef:Is de betaling van € 150,00 niet erg veel? 2 artikelen € 78,00 1 retour extra kosten € 111,00?
Volgens mij zijn de incassokosten inderdaad te hoog. Ik vraag me af waar deze uit zijn opgebouwd ? Volgens rapport Voorwerk II zouden deze 37,- moeten zijn.
Boekweit schreef: We hebben inmiddels de 150,00 betaald want anders is het bedrag straks helemaal niet te overzien en nu een manier vinden om ons gelijk te halen en de 150 euro terug te krijgen
Ik denk dat dit niet al te handig was omdat nu de bewijslast is omgekeerd. Indien u het geld terug wilt gaan vorderen moet u bewijzen dat het artikel retour gestuurd is. U kunt waarschijnlijk wel vrij eenvoudig aantonen dat de incassokosten te hoog zijn, dus dit deel zal makkelijker te vorderen zijn. U heeft de betaling dus vandaag gedaan, dus u zou wel nog een brief kunnen sturen dat u de betaling onder protest heeft gedaan.

Volgens mij was het Zalando die betaling eist. Indien dit naar een rechter gaat zijn zij immers de eisende partij. TS kan middels een verzendbewijs aantonen de goederen retour te hebben gestuurd, ik denk dat het dan aan Zalando is om aan te tonen dat het artikel niet in de doos zat. Het kan inderdaad wel een lastig geval zijn.

In ieder geval zet dit verhaal mij als consument wel aan het denken over hoe te handelen bij het retoursturen van goederen aan webwinkels. Misschien is het handig om bij het afgeven van het pakket ter verzending het gewicht op het verzendbewijs te laten zetten. Of is het mogelijk verstandig een filmpje te maken van het inpakken van de doos ter verzending tot en met het dichtplakken van de doos. Maarja wie zegt dan weer dat de doos niet weer opengemaakt is, dan moet daar nog iets op verzonnen worden, misschien een grote sticker die links en rechts over de tape uitsteekt zodat verbreking daarvan zichtbaar is ?

witte angora
Berichten: 31201
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewicht + Verzegeling. Al is het maar een plakplaatje. De webwinkel zou desnoods zo'n sticker mee kunnen sturen.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Boekweit »

Het gaat om een jurkje en een broek dan moeten ze eerst bekend maken wat alles weegt , dus dat zullen ze niet doen .
Normaal moet je op de retourbon schrijven wat je retour doet , alleen zalando heeft dat niet op de bon staan .

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Boekweit schreef:Het gaat om een jurkje en een broek dan moeten ze eerst bekend maken wat alles weegt , dus dat zullen ze niet doen .
Normaal moet je op de retourbon schrijven wat je retour doet , alleen zalando heeft dat niet op de bon staan .
Ze hoeven niet persé eerst het gewicht kenbaar te maken. Mocht de vordering tot een rechtszaak zijn gekomen is het Zalando die betaling eist. U zou dan kunnen aangeven beide artikelen te hebben geretourneerd, dit kunt u dan aantonen met verzendbewijs. Als daar dan het gewicht op zou hebben gestaan, is het een kwestie van nawegen van de producten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Irritante reclame - en irritante bedrijfsvoering..

Niet kopen lijkt me een slimme oplossing voor dit bedrijf.
Alleen jammer dat TS al betaald heeft.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Boekweit »

Het hoofdbedrag + rente t/m betalingstermijn + dossierkosten 25,00 + incassokosten 37,00

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Boekweit schreef:Het hoofdbedrag + rente t/m betalingstermijn + dossierkosten 25,00 + incassokosten 37,00
Veel incassobureau's hanteren die dossierkosten maar ze zijn hoogtwaarschijnlijk niet terecht.
Leest u ook hier eens:
http://www.adsolvendum.nl/incassokosten.php

Gesloten