LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Julika »

aan Piet, ChrsG en iedereen, die verstand van heeft.


Mijn advocaat moet deze maand nog een conclusie van antwoord naar de kantonrechter sturen i.v.m.huurkoop. Ik krijg een kopie ervan, bevoor de brief de deur uit gaat. Domme vraag van mij!

Hoefd er alleen maar sprake te zijn van de eene handtekening en dat wij met Eegalease de contract als nietig verklaard hebben?


groetjes Julika

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Julika,

Mail me even, klik op het envelopje naast mijn naam.

Groeten,
Piet

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Chris G »

Julika,

Als ik je goed begrepen heb in je eerdere berichten, is je zaak voor geweest bij de rechter in Alkmaar en dat daar beslist is dat het een huurkoopovereenkomst is. Alleen is deze uitspraak (nog) niet gepubliceerd op de site van uitspraken.nl en daardoor kan nog niet kennis genomen worden van de overweging van de rechter waarom dit huurkoop zou zijn, behalve dan jezelf en je advocaat.
Mijn vraag is of je deze uitspraak hebt ontvangen in digitale vorm of alleen maar als copieën. Indien deze in digitale vorm is ontvangen dan kan je deze wellicht naar Piet toe zenden en kan deze uitspraak op de site van Payback gezet worden. Als je deze alleen als copieën hebt ontvangen kan je wellicht deze scannen of bij iemand laten scannen en deze informatie dan naar Piet zenden.
Het is nu redelijk moeilijk om een oordeel dan wel een advies te geven omdat de relevante informatie nu nog ontbreekt.

Arnold van Es
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:22

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Arnold van Es »

Julika het feit dat de civiele rechtbank jouw zaak door heeft verwezen naar het kanton, omdat het om huurkoop gaat, is alleen maar gunstig want het wordt nu door de kantonrechter behandelt.

In feite begint jouw rechtzaak nu pas. Daarom is het moeilijk om jouw vraag te beantwoorden, omdat die rechter eerst een uitspraak moet doen.

Dus je moet alleen nog even geduld hebben. Je hebt een ijzer sterke zaak.

Succes.

AvE.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Julika »

Ik begrijk ook niet waarom het nog stets niet onder de 10 laatsten uitspraken von de rechtbank in Alkmaar staat. Ik heb het hele dossier in handen in Naam der Koningin rol-Nr. 68976 / HA ZA 03-832
uitspraak van 24.maart 2004

De inhoud is hetzelfde als in de uitspraak van 18.03.2004 Alkmaar.
Ik zal mijn uitspraak van 24.03.2003 aan Piet toesturen.per Computer
Bedankt .

groetjes Julika

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Math »

Heden bericht ontvangen van advocaten over twee van mijn rechtzaken m.b.t. twee WvD. Een WVD zijnde eegalease is vonnis gewezen op 31 maart door rechtbank sector civiel, enkelvoudige kamer belast met burgerlijke zaken, dat het een huurkoopovereenkomst betreft als bedoeld in art.93 onder c Rven zodanig niet bevoegd is en de zaak naar kantongerecht Sittard heeft verwezen. Dexia is tevens veroordeelt tot de kosten van het geding zijnde Euro 390 zijnde salaris procureur.Deze zaak krijgt zijn vervolg op 28-04-04 te Sittard. Dit vonnis is gewezen door Mr. Sijmonsma( rechter). Mijn advocaat deelde mij nog mede m.b.t. deze zaak dat omdat de rechtbanken in den lande niet eensgezind zijn of het huurkoop is of niet, uiteindelijk de Hoge Raad moet beslissen en dat duurt dus gezien beroep op beroep nog wel een par jaar.

M.b.t. de andere WvD (niet zijn de eegalease) maar op naam van mijn meerderjarig dochter toen in 2000 en welke door mij destijds is ondertekend als vader, heb ik gisteren ook een telefoontje gehad van mijn andere advocaat ,dat de rechtzaak welk 09-04-2004 te Maastricht
moest plaatsvinden en waar mijn dochter in persoon moest verschijnen,geen doorgang zal vinden, daar Dexia advocaat Post te Helmond royement van de procedure heeft gevraagd en mij de bijdrage advocaatkosten + griffiekosten terugbetalen moet. Ze durven de rechtzaak niet aan omdat mijn dochter niet wist dat ik voor haar een " SPAARREKENING" had geopend, haar tel. hebben bedreigd, zij niet ondertekend heeft en zij nooit het maandelijkse bedrag heeft betaald maar dat dit van mijn rekening werd betaald. Maar het voornaamste was dat zij nooit hebben gecontroleerd of diegene die getekend had ook dezelfde is waar het contract op staat, legitimatieplicht, ook is er niet gecontroleerd of mijn dochter de financiele draagkracht had.
Verder wilde ik nog maar eens aanhalen, waar zijn de anderen die beloofden ons op de hoogte te houden over hun rechtszaken?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Die worden steeds van het forum gedrukt door justice croos of dexia?

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door capellenaar »

Uitspraak is inmiddels wel op de site geplaatst LJN-nummer: AO5867 Zaaknr: 69955 / HA ZA 03-1006
Mooie vooruitzichten wel!

groeten rene

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Chris G »

Dat is niet de zaak van Julika. Deze was van een paar dage eerder en daar refereert ze ook aan. Al direct na publicatie is deze hier op het forum geplaatst.

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Math »

Nogmaals wil ik vragen om meer openheid m.b.t. rechtzaken. Ben ik de enigste die een rechtzaak heeft lopen?. Waar zijn die anderen die schreeuwden dat zij bij nieuws dit op dit forum zouden melden. Ik zie niets, hoor niets. Daarom vanaf nu geen melding meer mijnerzijds m..b.t. voortgang van mijn rechtzaak.Stelletje bangeriken, hypocrieten. Ik ben mijn belofte nagekomen maanden geleden, heb het vervolg van de rechtzaken aan jullie medegedeeld. Ik ben volledig open geweest zoals beloofd. We zijn om mekaar te helpen en te steunen of niet?Nu denkt iedereen aan zijn eigen, terwijl we zo collectief het offensief starten.

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.

HS
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:40

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door HS »

Hahaha eerst ga je naar Moskowitsch dan heb je een rechtsbijstand-verzekering die niets dekt, vervolgens heb je verlengde contracten en nu ga je niet meer betalen.

Wat heb jij je zelf in de nesten gewerkt zeg. Dom welnee een beetje verliefd denk ik .

Jij komt er niet meer onderuit helaas..............

HS

gast_58

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door gast_58 »

Wáár zijn degenen die een andersoortig contract hebben dan een WVD? Bijvoorbeeld Allround sparen? De enige waarover ik dat hier gelezen heb is Mali. Verder niemand? Lijkt me stug!
Ilse

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 05:39, 1 keer totaal gewijzigd.

HS
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 apr 2004 17:40

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door HS »

Met u eens maar het geheel neem ik u niet kwalijk, omdat ik meer kennis heb van het forum dan u.

Strafpleiter en zo'n verzekering daar ging de discussie al jaren over. Excuses maar eegaleaser komt wel als beste uit de bus.

Groeten.

HS

Bernts Eman
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 aug 2003 14:20

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door Bernts Eman »

...
Laatst gewijzigd door Bernts Eman op 06 dec 2004 05:38, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Bernts Eman,

Er zijn meer mensen die graag over u verhaal lezen blijf a.u.b. verslag doen, er zijn er al zo weinig met de kracht en de eerlijkheid.

Groeten Ton

gast_58

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door gast_58 »

Ton, ff wat anders.
ergens op dit forum las ik (na een weekendje weg) dat je verenigen alleen maar zin heeft als je een wvd hebt.
Heb het idee dat dat ergens weggenomen moet worden.
Ilse

meer2389

Geplaatst op 03 Apr 2004 19:49 door meer2389


--------------------------------------------------------------------------------

Incassoburo's forget it :AKTIE!!

Ik heb mij aangesloten bij een groep WVD gedupeerden uit het zuiden
die Dexia gaat aanklagen met een groep van max. 40 personen
Je moet hiervoor bij [email protected] zijn.
Er kunnen in andere regio's dergelijke groepen gevormd worden zodat we een front vormen door met zoveel mogelijk mensen naar de rechter te stappen. Laat die lui zien dat WIJ weerbaar zijn
Jacqueline

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Ilse,

Is correct opgemerkt, de soort overeenkomst maakt niet uit, allemaal een pot nat. deze mensen hebben echter een W.V.D.

Ton

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Zaak bij kantonrechter -huurkoop -en nu?

Ongelezen bericht door croosjes »

HS,welke kennis dan?vrgr.andre de croos vereniging schasdeloosstelling

Gesloten