Ik heb hele slechte ervaringen met Lijbrandt glasvezel, ik ben inmiddels over op KPN en daarover ben ik wel heel tevreden.
Samenvattend komt het neer op het volgende
-Technisch is men niet in staat te leveren
-Helpdesk vrijwel onbereikbaar, mails worden traag beantwoord
-Onmachtig en onvriendelijk personeel
feitenrelaas:
27-8-2010 glasvezel via de site van lijbrandt besteld.
21-7-2011 glasvezel beschikbaar tot in mijn meterkast, de buurman (via KPN) wordt vrijwel onmiddelijk aangesloten. Ik vraag bij Lijbrandt overstapservice aan mbt mijn oude telfort internetabonnement.
25-7-11 Lijbrandt bevestigt dat men Telfort zal afsluiten voor mij per aansluitdatum
19-8-11 ik vraag eens naar de status van mijn aansluiting.
24-8-11 men belooft de aannemer aan te sporen. Bij mijn buurman werkt het inmiddels via KPN al een aantal weken naar volle tevredenheid
29-8-11 Internet wordt aangesloten. De telefoon werkt niet. Bij de helpdesk moet ik een halfuur in de wacht, waarna ik dan maar ophang en het via mail probeer. Ik open dezelfde avond @lijbrandt adressen en geef deze aan al mijn kennissen door.
1-9-11 men heeft mijn mail gelezen, maar kan blijkbaar aan de hand van mijn nieuwe @lijbrandt emailadres mijn identiteit niet vaststellen. Ik stuur daarom zoals gevraagd mijn adresgegevens in de reply.
2-9-11 -Ik heb een brief gekregen dat Lijbrandt volgende week komt aansluiten (bij de buren bezorgd want huisnummer toevoeging ontbreekt). Dat is dus sinds maandag juist niet meer nodig.
3-9-11 Nog steeds geen telefonie. Mijn vrouw heeft inmiddels een aantal keren de helpdesk gebeld maar komt er na een kwartier niet door, waardoor we nog maar een keer via de mail rapel doen. Ik geef hierbij goed de urgentie en de frustratie aan. Tevens geef ik aan dat bij het zappen op de TV het beeld een seconde blijft hangen en ik onaangenaam verrast ben dat men geen video on demand aanbiedt (maar goed dat is misschien mijn eigen schuld).
7-9-11 men biedt excuses aan en geeft aan dat er hard gewerkt wordt om mijn telefonie aan de praat te krijgen. Men beweert dat het zapprobleem bij IPTV hoort.
7-9-11 mijn vrouw gaat langs bij de Lijbrandt winkel en wordt daar vriendelijk te woord gestaan, vervolgens komen deze mensen zelf bij Lijbrandt in de wacht. Mijn vrouw zal worden teruggebeld. Dat wordt gedaan: men doet haar best. S-avonds zet ik in de mail dat ik overwogen heb op te zeggen maar vanwege de vriendelijke mensen in de winkel Lijbrandt nog even voordeel van de twijfel geef.
16-9-11 Ik stuur de volgende mail:
Ik ben het helemaal zat. Zie hieronder. Telefonie werkt nog steeds niet. Ik krijg jullie helpdesk niet te pakken en in de winkel ben ik inmiddels ook al slecht behandeld (twee keer niet teruggebeld als beloofd). Hierbij zeg ik dan ook het contract op.
Graag spreek ik met jullie de afsluitdatum van 30-9 a.s af, zodat ik deze aan KPN kan doorgeven als de nieuwe aansluitdatum.
Kunnen jullie svp deze afsluitdatum bevestigen?
20-9-11 Reactie van Lijbrandt. Ik kan onder mijn abonnement uit. Wat een opluchting. Men geeft aan dat men mij per 30-9 gaat afsluiten.
21-9-11 Ik heb geen internet en geen IPTV meer. Men heeft mij te vroeg afgesloten… Ik bel Lijbrandt om mij weer aan te sluiten. Krijg na lang wachten iemand aan de lijn, moet het verhaal drie keer uitleggen en tenslotte wordt mijn hoop de grond ingeboord. De medewerker geeft tot slot in het gesprek aan dat ik eigenlijk blij moet zijn dat ik vroegtijdig ben afgesloten want anders zou KPN mij niet goed kunnen aansluiten (!) Ik bel KPN of het eerder kan worden aangesloten. Alhoewel ik heel vriendelijk wordt geholpen blijkt dat niet mogelijk.
30-9-11 Ik word keurig op tijd aangesloten door KPN en alles werkt vanaf dag 1. Zelfs het zappen gaat zonder vertraging. Zo kan het dus ook.
26-10-11 Ik kom erachter dat ik nog steeds facturen van Telfort krijg (33 eur p/m). Dit was mij niet eerder opgevallen omdat ik ook een mobiel abonnement via telfort heb. Lijbrandt heeft mij 25-7 bevestigt dat zij de opzegging van Telfort zouden doen per aansluitdatum (29-8-11). Dat is dus niet gebeurd.
1-11-11 Een vriendelijke dame van Telfort belt mij op en zal Lijbrandt bellen om te vragen het teveel betaalde aan mij te retourneren. Men geeft haar aan dat ik had moeten opzeggen omdat ik zelf het abonnement beëindigd heb.
4-11-11 Ik stuur een klacht naar Lijbrandt met het verzoek mij het teveel aan Telfort betaalde te retourneren obv drie argumenten: 1. Men heeft beloofd mij per 29-8 af te melden bij Telfort en dat niet gedaan en 2. mij na opzegging ook niet meer op de hoogte gesteld dat ik dit alsnog zelf moest doen en 3. als ik dat had gedaan, had dat natuurlijk nooit met terugwerkende kracht tot 29-8 kunnen doen.
16-11-11 Eindelijk reactie van Lijbrandt:
Uit onze gegevens blijkt dat wij uw abonnement per 30 september 2011 hebben ontbonden. Wij doen geen overstap voor klanten die geen contract meer bij ons hebben. U heeft gekozen om naar KPN te gaan en daar uw nummer te gebruiken. Wij als Lijbrandt komen dan niet meer in aanmerking voor het opzeggen van Telfort, aangezien wij het nummer niet overnemen. Hiervoor hebben wij geen rechten.
....Kan wel zijn, maar dit moet vooraf duidelijk gemeld worden. Nu ben ik voor 100 EUR extra gedupeerd en dan heb ik het nog niet over alle moeite en het feit dat ik twee keer al mijn kennissen een nieuw emailadres heb doorgegeven.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt glasvezel niet aan beginnen!
-
Spijtoptant
Re: Lijbrandt glasvezel niet aan beginnen!
Zeer slechte ervaringen. Ik had het glasvezel compleet 25 pakket, maar de telefoon konden ze niet aansluiten. Op e-mails, telefoontjes en (aangetekende) brieven reageren ze niet of nauwelijks. 5 maanden later eindelijk eens een inhoudelijke reactie: ze zijn technisch niet in staat de telefoonaansluiting te realiseren. Maar gewoon doorgaan met incasseren van abonnementsgeld. Als je de betaling storneert om de lui eens te prikkelen tot actie, komen ze wel in beweging. Dreigementen met hoge kosten en incassobureaus. Alsof ZIJ degenen zijn die in de positie zijn om dreigementen te uiten. Na 6 maanden eindelijk na interventie van de Geschillencommissie van het contract afgekomen. Maar nu houden ze al 3 maanden de glasvezellijn geblokkeerd zodat je niet kunt overstappen naar een andere glasvezelaanbieder. 10 e-mails eraan besteed, maar ze reageren niet. Het zijn een stel arrogante schofterige beunhazen. Al 10 maanden zonder vaste telefoon, weet je wat dat aan mobiele kosten meebrengt? Als je eraan vastzit, ben je er voorlopig niet vanaf. Niet doen dus!
Ik had glasvezel compleet 25 in Hoofddorp. De levering liet wat op zich wachten, maar ik had niet gebruik gemaakt van de overstapservice, dus alles werkte nog parallel (ADSL + Ziggo voor TV), dat raad ik iedereen dan ook aan, geen gebruik te maken van de overstapservice, sowieso omdat je 2 maanden gratis Lijbrandt mag proberen, kun je dit beter zelf opzeggen.
Na aansluiten was ik niet tevreden over de TV, Teletekst beeld vond ik 'jaren terug in de tijd' en omdat ik een fervent gebruiker van Teletekst ben, was dit voor mij niet acceptabel. Telefoon had ik in het verleden ook niet, dus zou ik niet missen. Ik heb Lijbrandt gevraagd om mijn abonnement om te zetten naar Internet only, wat ze zonder problemen hebben gedaan, moet ook wel want in de aanbieding staat dat je het 2 maanden gratis kunt proberen.
Toen ik vond dat ik de downloadsnelheid niet haalde, kreeg ik vrij snel antwoord van de helpdesk die wat meettips gaf, het lag niet aan Lijbrandt maar aan de door mij gebruikte modem (Linksys WAG320N), toen ik deze had vervangen haalde ik keurig de beloofde snelheid.
Na aansluiten was ik niet tevreden over de TV, Teletekst beeld vond ik 'jaren terug in de tijd' en omdat ik een fervent gebruiker van Teletekst ben, was dit voor mij niet acceptabel. Telefoon had ik in het verleden ook niet, dus zou ik niet missen. Ik heb Lijbrandt gevraagd om mijn abonnement om te zetten naar Internet only, wat ze zonder problemen hebben gedaan, moet ook wel want in de aanbieding staat dat je het 2 maanden gratis kunt proberen.
Toen ik vond dat ik de downloadsnelheid niet haalde, kreeg ik vrij snel antwoord van de helpdesk die wat meettips gaf, het lag niet aan Lijbrandt maar aan de door mij gebruikte modem (Linksys WAG320N), toen ik deze had vervangen haalde ik keurig de beloofde snelheid.
Lijbrandt niet aanbeginnen, gelukkig heb ik wel goede ervaringen.
Sinds november ben ik aangesloten en alle afspraken zijn keurig nagekomen.
Alle diensten doen wat zij moeten doen (ik heb compleet 25).
Tevens ben ik zeer te spreken met amino iptv settop box met pvr functie. Werkt allemaal soepeler en vooral stabieler dan bijv mijn voorganger van UPC (dit is nl pas echt verschrikkelijk in drie jaar 6 boxen en meerdere keren per week resetten en digitale radio nooit goed gewerkt).
Ook ik moet natuurlijk wel wachten als je de service desk belt maar a- het is gratis voor lijbrandt abbonees en b- bij iedere aanbieder sta je in de wacht.
Ook het voordeel is dat je 2 mnd geen kosten betaald om zo rustig je overstap te kunnen regelen, maak hier dus gebruik van en ga niet besparen door alles op één dag over te laten gaan. Ik heb nergens zonder gezeten en na één telefoontje nummer porteringsaanvraag gedaan en gergeld (op de afgesproken datum is het ook omgezet)
Dus ga er niet vanuit dat het altijd slecht gaat en ik ben dus erg tevreden.
Sinds november ben ik aangesloten en alle afspraken zijn keurig nagekomen.
Alle diensten doen wat zij moeten doen (ik heb compleet 25).
Tevens ben ik zeer te spreken met amino iptv settop box met pvr functie. Werkt allemaal soepeler en vooral stabieler dan bijv mijn voorganger van UPC (dit is nl pas echt verschrikkelijk in drie jaar 6 boxen en meerdere keren per week resetten en digitale radio nooit goed gewerkt).
Ook ik moet natuurlijk wel wachten als je de service desk belt maar a- het is gratis voor lijbrandt abbonees en b- bij iedere aanbieder sta je in de wacht.
Ook het voordeel is dat je 2 mnd geen kosten betaald om zo rustig je overstap te kunnen regelen, maak hier dus gebruik van en ga niet besparen door alles op één dag over te laten gaan. Ik heb nergens zonder gezeten en na één telefoontje nummer porteringsaanvraag gedaan en gergeld (op de afgesproken datum is het ook omgezet)
Dus ga er niet vanuit dat het altijd slecht gaat en ik ben dus erg tevreden.