LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al eens gedacht aan de andere kant van de telefoon...?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Troetelbeertje

Al eens gedacht aan de andere kant van de telefoon...?

Ongelezen bericht door Troetelbeertje »

Ik werk bij een maatschappij die mobiele diensten levert rn wel op de afdeling klantenservice.
Ik ben dus een van die mensen die al die ontevreden mensen aan de lijn krijgt. En ik vraag me vaak af of men zich wel realiseert dat er aan de andere kant van de telefoon ook maar gewoon een mens zit...???

We krijgen hier vanalles binnen, van de liefste leukste mensen, tot mensen die je uitschelden of zelfs bedreigen!
Als een klacht terecht is kan ik me er best wel wat bij voorstellen dat iemand kwaad is, maar dan zou men zich kunnen realiseren dat diegene aan de telefoon NIET de oorzaak van dat alles is, en diegene alleen maar alles wil doen zodat de klant met een tevreden gevoel weer ophangt. Maar op het moment dat iemand gaat schelden, of zelfs persoonlijk wordt, houdt het voor ons ook op, en wordt voor de klant het probleem alleen nog maar groter... Dus heb je een probleem, blijf dan rustig!

O ja, nog iets... Als je je rekening niet betaalt, en je wordt daarom geblokkeerd, of uiteindelijk zelfs afgesloten... Je hebt tig brieven gehad om je hiervoor te waarschuwen, vaak wordt een klant er zelfs over gebeld... Dan is het dus eigen schuld, dikke bult! Dat is dus geen terechte klacht! Dit soort dingen staan in de algemene voorwaarden, en als klant word je geacht dat te weten! En daar helpen dus geen Radar, geen Kassa, geen Ook Dat Nog en geen consumentenbond aan....

!!!!!!!!!!

Re: Al eens gedacht aan de andere kant van de telefoon...?

Ongelezen bericht door !!!!!!!!!! »

Beste Troetelbeertje,

Ik geef je gelijk over het feit dat men beheerst moet blijven aan de telefoon! Dat is gewoon logisch zo bereik je veel meer dan dat je gelijk begint te dreigen en schelden.

Ik ben het niet met je eens als je het hebt over het blokkeren of afsluiten. Meestal word je namelijk wel afgesloten zonder dat dit gemeld wordt. Ik weet niet bij welk netwerk je werkt, maar bij T-Mobile (destijds BEN) hebben zij mij afgesloten voor enige tijd, terwijl ik gewoon netjes betaalde, op tijd en altijd het correcte bedrag. Toch was ik afgesloten. Wat bleek... Die sukkels hadden een administratief foutje gemaakt. Tsja daar kan ik verder niets aan doen.

Dan heb ik het recht om iedereen daar verrot te schelden en kwaad te worden!!! Of niet soms...

Troetelbeertje

Dan heb je dus een terechte klacht...! :D
Ik mag ook wel hopen dat je dus ook gewoon weer bent aangesloten en alle kosten terug hebt gekregen...
Maar dan nog, Netjes blijven moet toch altijd kunnen (Ook al weet ik dat er ook zat mensen bij klantenservice werken die zwaar blond zijn... :? ) Dat zijn dan collega's, maar die zou je af en toe ook achter het behang kunnen plakken...

sjon77

Ongelezen bericht door sjon77 »

hallo toppers ,wat lees ik nou : als een klacht terecht :

"" Dan heb ik het recht om iedereen daar verrot te schelden en kwaad te worden!!! Of niet soms... '''

dat is toch niet geloven,wat een laag denkniveau ,die mensen die gewoon aan de telefoon hun werk doen,moet het ontgelden,stel je voor jij werkt bij een bedrijf en je collega maakt een fout,vervolgens ga ik jouw de huid volschelden,snap je dat niet leuk is,of ben je zo iemand die nooit fouten maakt,man zoek een baan en doe wat nuttigs.

tigerlady

Ongelezen bericht door tigerlady »

ik werk zelf ook bij een klantenservice (van een grote telefoonprovider ;-)

en hoe bozer de klant is hoe minder hard ik naar een oplossing ga zoeken, ik kan me voorstellen dat iets vervelend is maar ook bij een terechte klacht is het niet gepast om te gaan schreeuwen en dreigen en werkt dit vaak averechts op de adviseur, terwijl als een klant op een normale manier blijft praten willen ik en mijn collega's heel veel hulp bieden en bereikt de klant uiteindelijk dus ook veel meer.

groetjes

Knallertje

Ongelezen bericht door Knallertje »

Hier ook T-Mobile KS medewerkers? (den haag)

Airwolf

Ongelezen bericht door Airwolf »

Die hebben het te druk.... :wink:

!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door !!!!!!!!! »

Ja al die T-Mobile KS mensen hebben het te druk ja!!!

Ik heb alle recht om boos te worden aan de telefoon!
In mijn geval (onterechte afsluiting). Gescholden heb ik niet en gedreigd al helemaal niet. Tot zo'n niveau verlaag ik mij natuurlijk niet. Ik werd wel boos en bozer naarmate het gesprek. Die medewerker daar was compleet helemaal niet geïnteresseerd in mijn probleem. Terwijl het toch wel een terechte klacht was zoals velen melden.

Na dat dus even terzijde...

Als je gaat werken bij zo'n callcentre dan weet je wat je te verwachten staat, Je gaat daar mensen service verlenen, w.o.a. klachten behandelen van (boze) klanten. Dan valt zeker te verwachten dat er mensen bellen en gefrustreerd (Zeker door het grote aantal ongeïnteresseerde telefonisten) raken en uit wanhoop gaan schreeuwen of schelden en zelfs dreigen! Natuurlijk is dit uit den boze, maar helaas zijn er dit soort mensen op de wereld!

Troetelbeertje

Ja, als je bij een callcenter gaat werken kun je wel eens boze klanten verwachten ja. Maar boos is wat anders dan onbeschoft. En onbeschofte mensen daarbij meld ik netjes dat ik de verbinding ga verbreken en dan doe ik dat ook.

Er worden ons termen naar het hoofd gegooid die echt niet te geloven zijn, van onzedelijke beroepen in combinatie met zware ziektes tot geslachtsdelen... We krijgen het allemaal te horen.
En dan is men nog kwaad als we na zulke scheldpartijen ophangen en dan belt men terug dat ze er wel een consumentenprogramma bij zullen gaan halen... Daarbij wens ik ze dan ook altijd van harte heeeeeel veel succes, want ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterend programma zich inlaat met zulke figuren...

pistache

Ongelezen bericht door pistache »

En dan van die pestcallers die zeggen dat ze jeuk hebben aan hun ballen etc...
Ga dan ff lekker krabben joh... maar laat mij met rust. 8)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Troetelbeertje: Het probleem is dat bij verschillende bedrijven de 1e lijns KS alleen standaard probleempjes op kan lossen, en als je iets ingewikkelders hebt je een fout advies geven maar je NOOIT doorverbinden met iemand die er wel verstand van heeft of wel beslissingen mag nemen!

Ik begrijp dat jij als eenvoudige telefoonopnemer daar niets aan kunt doen, want dat is het beleid van het bedrijf dus dat neem ik jou ook niet kwalijk.

Maar voor de klant is dat natuurlijk ENORM frustrerend en daar wordt ik dan ook behoorlijk kwaad over en ik begrijp het dan ook volkomen dat andere mensen kwaad worden. Alleen ik ga niet schelden als ik kwaad wordt....

Budje

Ongelezen bericht door Budje »

Troetelbeertje: Laat me raden: Debitel???

Troetelbeertje

Denk je nu echt dat ik mijn baan op het spel ga zetten voor jou?
Ik ga niet hier vertellen van welke maatschappij ik ben.......

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Euhm Troetelbeertje, why the hell post je dit soort onzin hier? Ik ben zelf ook callcenter adviseur voor een der grote telefoniemaatschappijen in nederland, en als je hier gaat werken dan weet je wat je aan de lijn krijgt. En ik vind het dan een beetje zielig om hier daarover te gaan janken. Als je met dit soort gesprekken niet kan omgaan en vervolgens hier je frustratie moet uiten, dan moet je een andere baan zoeken. Tuurlijk worden we vaak onbeschoft aangesproken, zijn klanten grof in de mond, schelden ze je de huid vol etc. etc. Maar denk wel: Het zijn je klanten en zij zorgen voor jouw salaris. Uiteraard is het niet leuk om zo te worden aangesproken, maar dan kan je de klant daar toch op wijzen? Stel hem de keus om rustig te doen zodat wij hem kunnen helpen, of door te blijven razen zodat we geen hulp kunnen bieden. Vaak is de frustratie onterecht (bij een blokk. na een bet.achterstand bijvoorbeeld) maar dan nog kan je rustig blijven en dit fatsoenlijk uitleggen. Vaak komt de frustratie ook voort uit onwetendheid, maar dan is het jouw taak om de klant weer lachend te laten ophangen. En wat je dus absoluut niet moet doen is gelijk de hoorn eropgooien, want dan wordt de klant alleen nog maar bozer en zal hij vervolgens tegen je collega nog harder schreeuwen.
Dus, kortom: ga hier niet lopen z e i ken en doe je werk, of neem ontslag!

Troetelbeertje

Ik doe mijn werk fatsoenlijk, ben niet aan het janken, maar heb gewoon een hekel aan mensen die totaal geen respect tonen voor degenen die aan de telefoon zitten...
Dat het jou geen barst interesseert dat je totaal geen respect krijgt wil nog niet zeggen dat ik dat ook moet accepteren.
Ik open hier een discussie om mensen aan het denken te zetten zodat men misschien eens wat langer nadenkt voordat men begint te schelden en te doen. En daar kun je op een normale manier op in gaan, of je kunt het negeren als je het zinloos vindt, maar ga dan niet zo'n rare reactie geven....

Gesloten