LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Wouter1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2011 19:35

Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door Wouter1982 »

Beste forumlezers,

Afgelopen 17 november zijn mijn nieuw gekochte granieten werkbladen geleverd. De bladen werden zonder verpakking c.q. bescherming bij mij in de huiskamer gereden. Ze zijn via de achtertuin gegaan waar de leverancier twee keer een opstapje moest nemen + de drempel van de achterdeur. Ze reden de werkbladen dus onverpakt / onbeschermd naar mijn huis en hebben het ook op die manier door middel van een steekwagen naar binnen gereden.

In de kamer hebben ze de werkbladen tegen drie steunbalken van de bar van de keuken aan gezet. De leverancier heeft de werkbladen op twee fleecedekens en een dekbedovertrek (beide van mij) gezet, met als bescherming tegen het eventuele wegglijden mijn nieuwe afzuigkap.

2 Dagen later bij het plaatsen van de werkbladen bleek bij een werkblad een beschadiging te zitten op de hoek. Deze beschadiging zit aan de kant van de bar waar we keuken in lopen.

Ik heb het bedrijf waar we de werkbladen besteld hebben gebeld en de foto's door gemaild.

Het antwoord van het keukenbedrijf is dat hij een bedrijf kent dat deze beschadiging kan repareren. En, hij heeft per mail ook laten weten dat hij geen enkele verantwoordelijkheid bij mij legt maar bij de leverancier.

Mijn vragen zijn:

1. Is zo'n schade onzichtbaar te repareren? Ook met spiegeling van buiten?

2. Als ik het werkblad laat repareren maar het blijkt achteraf niet goed gedaan te zijn, heb ik de recht op een nieuw werkblad?

3. Kan ik nu al een ander werkblad eisen?

4. Wat met betrekking tot geld? Als het gerepareerd is, dan is het nog steeds geen 'nieuw' werkblad meer. Moet er daarom niet korting gegeven worden ofzo?

Ik zie graag de antwoorden tegemoet. En mocht u nog advies hebben, dan hoor ik het heel graag!

Alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie.

Wouter

werkbladenspecialist
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

Algemeen: Bij levering dient u de levering natuurlijk altijd goed te controleren, zeker als er meerdere partijen bij betrokken zijn zal er achteraf altijd naar elkaar gewezen worden.

Degene waar u de bestelling bij gedaan heeft is uw contract partij, daar moet u zijn bij klachten.

Beschadigingen zijn te repareren (wij doen meerdere reparaties per week) maar het is vooraf niet te zeggen of een reparatie 100% onzichtbaar wordt. Wij repareren meestal voor klanten die zelf een beschadiging hebben veroorzaakt en dan doet men wel concessies aan de staat van het blad, de keuze is immers vervanging en bij graniet ook nog meestal vervanging van alle bladen die elkaar raken.

Als de beschadiging aantoonbaar niet na de levering is gebeurd dan zou ik in eerste instantie gaan voor vervanging.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Het verhaal wat u verteld over hoe het blad is binnengekomen is volledig overbodig.....de vraag is is deze onbeschadigd neergezet??? Bent u er zelf niet tegen aangelopen waardoor deze is beschadigd? Waarom wacht u niet gewoon even af op de reparatie....als dit onzichtbaar kan gebeuren waarom dan niet? of moet dit blad maar naar de stort worden gebracht....weleens gedacht aan milieu? Er worden zoveel artikelen geleverd die al zijn gerapareerd voordat ze geleverd worden waarvan u geen weet heeft!!!

bkn
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:12

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door bkn »

Geef 's wat voorbeelden aub. :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom wacht u niet gewoon even af op de reparatie....als dit onzichtbaar kan gebeuren waarom dan niet?
Als dat gedaan wordt VOOR het blad geplaatst wordt zou dat een optie kunnen zijn maar m.i. laat je niet eerst een blad plaatsen , afkitten , misschien zelfs wel tegelen op het blad om het er vervolgens weer uit te slopen, dat kost nog veel meer energie.
weleens gedacht aan milieu?
Graniet is een natuurproduct :wink: . Aan uw reactie te zien kan TS het ook nog oplossen door een geitenwollen sok over de beschadiging te trekken :?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door crazyme »

Suzanne 326 schreef:Het verhaal wat u verteld over hoe het blad is binnengekomen is volledig overbodig.....de vraag is is deze onbeschadigd neergezet??? Bent u er zelf niet tegen aangelopen waardoor deze is beschadigd? Waarom wacht u niet gewoon even af op de reparatie....als dit onzichtbaar kan gebeuren waarom dan niet? of moet dit blad maar naar de stort worden gebracht....weleens gedacht aan milieu? Er worden zoveel artikelen geleverd die al zijn gerapareerd voordat ze geleverd worden waarvan u geen weet heeft!!!
Precies mijn idee toen ik de op las.

Deno81
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2011 17:49

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door Deno81 »

Graniet is inderdaad een natuurproduct en kan derhalve niet "onzichtbaar" gerepareerd worden. Deze steensoort word gedolven uit een berg. Elk blad is dus anders van structuur.

De manier van transport verbaasd mij wel enigsinds. Bij het leveren van mijn keukenblad (bladleverancier LionStone te Breda) zat het keurig verpakt. Zoals ik als consument ook niet anders mag verwachten.

Als de winkel geen verantwoordelijkheid neemt voor het geleverde product zou ik indien mogelijk het hoofdkantoor eens schrijven, wellicht is coulanse te regelen.

Succes!!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door pfffff »

Graniet is uitstekend ( vrijwel onzichtbaar ) te repareren, vooral de donkere bladen.
Onze leverancier is het gewoon om de bladen onverkrat aan te leveren bij de klant, het blad word er immers direct gemonteerd. Dat is het grote voordeel van het laten inmeten als de onderbouw er reeds staat.
Nadeel is het een week langer wachten voordat de keuken klaar is, maar het scheelt een hoop geneuzel.
En het is uiteraard een stukje duurder

NB Als het echt een vreselijke beschadiging is, snap ik niet dat de beschadiging pas na 2 dagen zichtbaar was, immers er was geen verpakking. Er zal getekend zijn voor een goede ontvangst van de werkbladen, dus ik denk zo maar dat het verhaal iets anders in elkaar steekt

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pfffff schreef:NB Als het echt een vreselijke beschadiging is, snap ik niet dat de beschadiging pas na 2 dagen zichtbaar was, immers er was geen verpakking.
Dat zou eraan kunnen liggen hoe het blad is neergezet. Als zo'n blad eenmaal staat waar die even moet blijven staan, ga je die niet zomaar even oppakken en van alle kanten bekijken met het risico op (meer) beschadigingen.

TS schreef: 2 dagen later bij het plaatsen Dit doet mij vermoeden dat het blad 2 dagen op dezelfde plek (?) in huis heeft gestaan voordat deze gemonteerd werd.

@ Wouter,
Ik weet niet of u al vorderingen heeft gemaakt in de zaak en ik weet ook niet of dit onzichtbaar te repareren is. Het werkblad is non-conform aan de koopovereenkomst hetgeen inhoudt dat u herstel of vervanging kunt eisen. Voorts zou u ontbinding van de koopovk kunnen eisen, dit zou u eventueel als stok achter de deur kunnen gebruiken om herstel/vervanging te eisen. Eventueel kunt u vermindering van de koopprijs vorderen, echter dit gaat niet zo goed samen met vervanging.

Wetsartikelen rondt de consumentenkoop kunt u teruglezen in BW boek 7 http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... k%207.html Artikelen die hier interessant kunnen zijn o.a. : 17, 18, 21 en 22.
Vraagt u ook een en ander eens na bij een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis. http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

werkbladenspecialist
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door werkbladenspecialist »

@ Emmy, graniet is in veel gevallen onzichtbaar te repareren, garantie hierover is helaas van te voren niet te geven, het is van teveel factoren afhankelijk. Helaas heb ik geen foto gezien om dat te beoordelen.

Wij leveren vrij veel bladen aan consumenten die zelf plaatsen. Bij ons is de procedure dat de bladen tegen een wand geplaatst worden en daarna samen met de klant geïnspecteerd op beschadigingen, daarna moet de klant tekenen dat de bladen OK zijn, het is achteraf nooit meer te zeggen of de klant bij het plaatsen het blad niet zelf heeft beschadigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door pfffff »

Dat zou eraan kunnen liggen hoe het blad is neergezet. Als zo'n blad eenmaal staat waar die even moet blijven staan, ga je die niet zomaar even oppakken en van alle kanten bekijken met het risico op (meer) beschadigingen.
Beschadiging is bij een hoek, de bladen rusen op de lange kant tegen de muur.
Het werd volgens TS moeizaam aangeleverd, door zand en over drempels en met een steekwagen (?) Als je zo,n realatief dure aankoop doet en het word gebracht, zou je dan als koper niet je hart vasthouden en alles checken voor je ondertekend voor een goede ontvangst ?
Hier ligt ook een deel van de verantwoording bij de klant.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

werkbladenspecialist schreef:..Bij ons is de procedure dat de bladen tegen een wand geplaatst worden en daarna samen met de klant geïnspecteerd op beschadigingen, daarna moet de klant tekenen dat de bladen OK zijn, het is achteraf nooit meer te zeggen of de klant bij het plaatsen het blad niet zelf heeft beschadigd.
Ik heb nog niet kunnen lezen dat direct na plaatsing alles akkoord is bevonden. Ik heb ook nog niet kunnen lezen wanneer TS de beschadiging heeft opgemerkt en gemeld. Was dit direct na plaatsing ? of enige tijd later ? Dit punt is mij nog te onduidelijk op het moment. Ik lees dat het blad 2 dagen ongeplaatst in huis heeft rond gestaan. Niet dat ze de beschadiging pas 2 dagen na plaatsing constateerden.
pfffff schreef: Als je zo,n realatief dure aankoop doet en het word gebracht, zou je dan als koper niet je hart vasthouden en alles checken voor je ondertekend voor een goede ontvangst ?
Hier ligt ook een deel van de verantwoording bij de klant.
Tuurlijk zou je je hart vasthouden als klant. Maar ik heb nog niet kunnen lezen van TS dat deze al getekend heeft voor goede ontvangst of plaatsing alles ok.

Het zou misschien handig zijn als TS daar opheldering over geeft.

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Beschadigd granieten werkblad geleverd.

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

ben wel benieuwd naar de status van deze "klacht"

Gesloten