LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online in gebreke

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Ik heb in september internet aangevraagd via Online. Duidelijk aangegeven dat ik geen KPN aansluiting of abonnement had.
Pakket met modem binnengekregen, de boel aangesloten en wachten tot het internet werd opgeleverd. Deze zou 6 oktober opgeleverd worden. Op 6 oktober was het niet opgeleverd. Gebeld naar de klantenservice. Deze beloofden dat het een paar dagen later werd opgeleverd. Weer niet opgeleverd op de beloofde datum. Dit tot 3 keer toe. Toen gaven ze aan dat het signaal er was en dat internet het zou moeten doen. Niet dus. KPN monteur erbij gehad en die vertelde dat het logisch was dat er geen signaal was, de lijn kwam binnen op 34E en niet op 34C. Prima, 'verhuizing' aangevraagd naar E. Die tot 3 keer toe door Online zelf weer geannuleerd werd. En die ik dus ook 3 keer heb aangevraagd.

Prima, signaal zou het nu moeten doen op 34E. Maar nee, nog steeds geen internet. Ondertussen heel veel gebeld met klantenservice en klachtenafdeling. Plus dat mij toegezegd werd dat ik van het contract afkon zonder problemen.

Maar nog steeds geen signaal. Wellicht is het de modem dacht Online. Nieuwe modem werd opgestuurd. 3 dagen later dan beloofd..... Zoveel beloftes bij Online, over terugbellen, dingen opsturen, signaal dat er zou zijn (vervolgens krijg je te horen van een andere medewerker: Ow nee, dat is gek dat ze dat beloofd hebben voor die dag want toen stond er nog niks ingepland.) enz..

Uiteraard werkt het met de nieuwe modem net zo min.

Nu wil ik er dus vanaf omdat Online in gebreke blijft. Maar nu kan dat ineens niet meer?!

Voorwaarden:
Artikel 3 Totstandkoming van de Overeenkomst

3.6Online zal zo spoedig mogelijk na de totstandkoming van de Overeenkomst zorgen dat de klant wordt aangesloten.Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen zal Online zich inspannen om de Dienst te leveren binnen 30 dagen na totstandkoming van de Overeenkomst. Online is daarbij echter mede afhankelijk van derden, zodat deze termijn slechts als indicatie kan gelden.


Artikel 4 Duur en beëindiging van de Overeenkomst

4.8De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet rechtvaardigt.



Als ik dit zo lees had ik binnen 30 dagen online moeten zijn, en mag anders het contract ontbonden worden.

Ze geven zelf aan dat er geleverd wordt op de 'goede' lijn. En dat ik dus moet betalen. Maar ook dat was ver buiten de beloofde 30 dagen.




Online? Offline!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door ciske »

Als ik dit zo lees had ik binnen 30 dagen online moeten zijn, en mag anders het contract ontbonden worden
Klopt stuur ze een aangetekende brief geef ze 7 dagen de tijd om alsnog te leveren, bewaar een kopie voor jezelf en de bon. Leveren ze niet binnen het gestelde termijn dan het contract laten ontbinden.

advies , zoek je een ander neem Nooit tele2

succes.

Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door Iw2wten »

ciske schreef:
Als ik dit zo lees had ik binnen 30 dagen online moeten zijn, en mag anders het contract ontbonden worden
Klopt stuur ze een aangetekende brief geef ze 7 dagen de tijd om alsnog te leveren, bewaar een kopie voor jezelf en de bon. Leveren ze niet binnen het gestelde termijn dan het contract laten ontbinden.

advies , zoek je een ander neem Nooit tele2

succes.
Inderdaad, jij kan gemakkelijk instappen maar moeilijk uitstappen. Ze belooft 20mb :cry: maar levert je nog geen 10mb/s :cry:

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Yes! Ben er vanaf! Krijg mn abbonnementgeld vergoed en ze hoeven beide modems niet terug :D

Heel fijn! Nu proberen met XS4All!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door ciske »

willow85 schreef:Yes! Ben er vanaf! Krijg mn abbonnementgeld vergoed en ze hoeven beide modems niet terug :D

Heel fijn! Nu proberen met XS4All!

Ben blij voor je XS4all is goed veel plezier er mee.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
willow85 schreef:Yes! Ben er vanaf! Krijg mn abbonnementgeld vergoed en ze hoeven beide modems niet terug :D

Heel fijn! Nu proberen met XS4All!

Ben blij voor je XS4all is goed veel plezier er mee.
Xs4all is helaas niet meer zo goed als vroeger, sinds ze onderdeel zijn van de kpn bende.

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Ze bieden me nu al meer service in 1,5 week tijd dan Online.
De klantenservice is een 'gratis' nummer, ik heb een dongel ter overbrugging. EN ze bellen terug op tijden die ze beloven!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door ciske »

willow85 schreef:Ze bieden me nu al meer service in 1,5 week tijd dan Online.
De klantenservice is een 'gratis' nummer, ik heb een dongel ter overbrugging. EN ze bellen terug op tijden die ze beloven!

Fijn te horen, maar kijk uit met die dongel die vreet sites.

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Ik skype er alleen maar mee :)
M'n voornaamste reden om internet te hebben thuis :)

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Zelf maak ik gebruik van het all in 1 pakket van Euphony. Werkt via ADSL. Wat wel belangrijk is dat je niet te ver van de centrale af zit.

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door simonbien »

Go Jacky Go :lol: :lol:

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door JackyJansen »

simonbien schreef:Go Jacky Go :lol: :lol:
Iedereen moet nemen wat binnen het gezin handig is.

hitb73
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 08:00

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door hitb73 »

Ik heb sinds 10 oktober een één jarig internet abonnement lopen van 20 mbit/s. Vanaf dat moment tot nu toe heb ik alleen maar problemen met internet. Ik heb al 20 euro aan belkosten gemaakt om steeds door te geven dat ik problemen heb met internet en ieder van die gesprekken duurt minimaal 10 minuten.
In het begin kreeg ik traag internet, met speedtest kwam ik op ongeveer 18 kbit/s. En dat tot december, tussendoor betaal ik gewoon. Er is paar keer een monteur langs gekomen maar niets opgelost en sinds december heb ik helemaal geen internet. Ik heb op 5 december de klantenservice gebeld om de contract te beëindigen omdat ze hun afspraken niet nakomen, maar te horen gekregen dat dat niet kon. Ik heb ze gezegd dat ik anders aan de bank doorgeef dat ze de automatische incasso stop moeten zetten, maar van de klantenservice te horen gekregen dat ik anders een betalingsachterstand loop en boete moet betalen. Nu weet ik eerlijk gezegd niet welke stappen ik moet nemen om dat op te lossen. 2 maanden voor niets betaald en de contract is kan niet beëindigd worden.
Ik raad mensen aan om niet klant te worden van zo'n bedrijf.
En trouwens weet iemand wat ik moet doen om dit toch op te lossen.

bibbelberry
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 dec 2011 21:22

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door bibbelberry »

is er helemaal geen internet of heel traag internet? en speedtest via bbned gedaan? en is het draadloos of bekabeld?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door devious »

@Bibbelberry:

check wat de TS postte
willow85 schreef:Yes! Ben er vanaf! Krijg mn abbonnementgeld vergoed en ze hoeven beide modems niet terug :D
Heel fijn! Nu proberen met XS4All!
Nieuwe problemen? Nieuw topic...

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Binnen 3 weken online met XS4ALL. Eindelijk!
Gisteren monteur gehad die de boel kwam installeren. Gaf aan dat er geen signaalontvangst was. Zou KPN monteur sturen. Die stond er de volgende dag. En binnen een half uur online! TOP! :mrgreen:

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Te vroeg gejuicht :?

Online blijft rekeningen sturen. Dreigen met aflsuiten van internet (dat ik niet heb van ze) en deurwaarders. Nou laat die deurwaarder maar komen, dan duw ik hem een mail onder de neus. Daarin geeft Online aan de kosten te crediteren en het spul af te sluiten en mn contract te ontbinden.

Iemand nog tips? Of ervaring met Online op deze manier?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door Guardian72 »

willow85 schreef:Te vroeg gejuicht :?

Online blijft rekeningen sturen. Dreigen met aflsuiten van internet (dat ik niet heb van ze) en deurwaarders. Nou laat die deurwaarder maar komen, dan duw ik hem een mail onder de neus. Daarin geeft Online aan de kosten te crediteren en het spul af te sluiten en mn contract te ontbinden.

Iemand nog tips? Of ervaring met Online op deze manier?
Tip:

Stuur online de mail die zij je gestuurd hebben, (forward) en meld dat als zij volharden in hun onterechte rekeningen, en hun dreigementen dat je behalve alle bijkomende kosten en ongemak in de rechtszaak, die je vol vertrouwen tegemoet ziet, zult terugvorderen, maar ook aangifte zal doen wegens (poging tot) oplichting en mogelijk afpersing (men dreigt met deurwaarders etc. om je tot betalen te dwingen).

Neem ook (alvast) eens contact op met je rechtsbijstand, of het juridisch loket, voor een mooie voorbeeldbrief met diverse juridische termen :)

willow85
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:40

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door willow85 »

Ik heb inderdaad al gereplyed op hun e-mail.
Dank voor de verdere tips!

All-star
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2010 12:44

Re: Online in gebreke

Ongelezen bericht door All-star »

Hey Willow85,

Gelukkig je bent niet alleen. Ik heb om precies dezelfde rede verzocht aan Online mijn overeenkomst nietig te verklaren.

Kort samengevat:
- Aanvraag Online Breedband Internet op 2 maart 2011, gewenste leverdatum 28 maart.
- een paar telefoontje gehad van KPN ivm de aansluiting.
- Begin april gebeld met Online waar de aansluiting blijft. Conclusie van KPN is dat er geen aansluiting vrij op dit adres, Online vind van wel en doet een nieuw verzoek bij KPN.
- weer telefoontjes ontvangen van KPN en Online technische dienst
- 31 Mei oplevering van internet en aflevering van het modum, maar na het aansluiten geen signaal op de lijn(en). Veel telefoontjes naar helpdesk
- Na ongeveer een week het antwoord: KPN gaat nieuwe lijn aanleggen
(hierna blijft elk bericht uit dus.......)
- 2 juni zelf contact opgenomen met help-desk Online. KPN vond nieuwe lijn niet nodig. Het signaal wordt doorgegeven volgens Online en KPN, ik moet gewoon betalen.
- Half juni eerste brief met verzoek overeenkomst nietig verklaren. Ik wordt doorverwezen naar de T-Mobile winkel waar ik het contact het afgesloten.
- T-Mobile winkel zegt: "Nee u moet bij Online zijn". (van het kastje naar de muur)
- Half september brief Online: "Wij zijn T-Mobile Online..." (het kastje komt bij de muur..)
- Direct brief geschreven met verzoek nietig verklaren.
- 22 september bevestiging per mail beëindiging overeenkomst.

Helaas is de bevestigingsmail van de ontbinding door (N)Online niet helemaal duidelijk geformuleerd. Zij bevestigen het beëindiging van de overeenkomst per 22 september en dus niet het nietig verklaren van de overeenkomst.

Gelukkig na een telefoontje gevolgd door een "duidelijk" mail:
"Geachte <Klant>,

Onlangs heeft u contact gezocht met onze klantenservice. Wij bevestigen hierbij dat wij een vergoeding van € 76.06 zijn overeengekomen.

De details van deze vergoeding kunt u vinden op uw eerstvolgende factuur. Deze kunt u vanaf de zesde van iedere maand bekijken op http://www.online.nl/factuur.
Heeft u uw abonnement beëindigd? Dan ontvangt u de correcties rond de 20e van de maand op uw bankrekening."

Inmiddels ben ik officieel geen klant meer bij Online, hierom had ik per direct geen toegang meer tot facturen en kan ik ook de klantenservice niet mailen (de betalingsherinnering via de mail worden verstuurd door [email protected])

Ik heb nooit een bedrag teruggestort gekregen, maar online incasseert nog iedere maand het abonnementsbedrag.

Elke maand boek ik trouw de nieuwe incasso's terug en wacht af tot er iemand wakker wordt bij Online.

@Willow85
- Heb je inmiddels betaald? Ik heb namelijk vlak voor 22 september 86,60 betaald omdat de dreig-brieven mij wat te heftig werden. (76,06 kosten internet en ruim 10 euro administratiekosten voor de betalingsherinnering).
- Ik krijg niet consequent de betalingsherinneringen via de mail. Krijg jij nog wel post van Online en heb je telefonisch contact gehad met Online?

In ieder geval succes,

All-Star

Gesloten