LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

HW007 schreef:
kuklos schreef:
newmikey schreef:Alle MLM bedrijven verstoken distributeurs als grondstof voor hun winsten.
geniale uitspraak. Die houden we erin.
HW007 schreef:Alle ondernemers hebben hun eigen kosten. Met MLM zijn die kosten aanmerkelijk lager dan bij andere ondernemers.
Klopt. Dat heeft newmikey al uitgelegd middels deze uitspraak:
newmikey schreef: In tegenstelling tot andere bedrijven kosten distributeurs het MLM bedrijf niets, ze betalen hun eigen scholing, marketing materiaal, instapfees, bedrijfsonkosten en belastingen.
HW007 schreef:Veel domme reacties geven aan dat mensen na meer dan 50 jaar dat MLM bestaat, nog steeds denken dat mlm met loondienst vergelijkbaar is.
Waar komt dit nu weer vandaan?

Dat komt van jullie eigen domme genialiteit. Als je wilt ondernemen zul je moeten investeren. De een koopt een achterhaald Pentax fototoestel voor meer dan €1000 euro en de mlm-er koopt voor een paar tientjes wat brochures waarmee hij €1000 provisie realiseert. MLM winst is €950 binnen één maand. Fotograaf is de enige die zijn foto's mooi vindt en zet ze op een website en omringt zich met lotgenoten. Fotograaf heeft eerste jaar acceptabel investerings verlies, maar winst wordt het nooit. Tegenwoordig kan iedereen foto's maken. Maar rekenen is niet je sterkste kant. Ik zou voor €1600 lekker op vakantie zijn gegaan, of ook een Pentax gekocht hebben en €600 gebruikt hebben om met mijn vriendinnen te shoppen. Maar ieder zijn eigen keus.

Gelukkig ben je de enige die het geniaal vindt, hahaha.
Alle MLM bedrijven verstoken distributeurs als grondstof voor hun winsten... Geniaal en in één zin de realiteit omtrent MLM.. Geloof mij.. Op den duur is iedereen klaar met MLM.. Sommigen na 2 jaar, anderen na 10 jaar.. En zie dan maar weer eens aan de bak te komen.

HW007: Get real.. De gegevens bezien die een simpel stukje research opleveren kan ik praktisch alle beweringen die u doet met een korreltje zout nemen.. Laten we zeggen een pakje of nee een pallet zout... Laten we stellen dat u niet het type "succesvol" bent. Tuurlijk is het zo dat dat ligt aan een stukje perceptie maar in de grote mensen wereld is iemand pas succesvol en financieel onafhankelijk als hij zich niet laat betalen door de burgerij, niet in een sociale huurwoning woont en niet meerdere faillisementen achter de rug heeft.. Daarnaast spreekt uw linkedin profiel boekdelen.. Deze wekt de indruk dat wij te maken hebben met een "verwarde" man.. En dit is -off topic- ja.. U bent zelf ook nogal vaak -off topic-..

-on topic-: Het zou natuurlijk wel eens een keer heel erg prettig zijn als er iemand een ervaring zou delen die zelf betrokken is geweest bij een MLM. Het lijkt er op dat deze de weg niet vinden naar dit topic. Misschien heeft dit te maken met een gevoel van schaamte vanwege het falen. Daarnaast vinden de mensen die een "fortuin" hebben vergaard met MLM de weg ook niet. Misschien heeft dit te maken met het feit dat zijn in St. Tropez bubbels zitten te drinken en derhalve het Radar-forum niet echt zullen bezoeken.. De mensen die zich hier roeren zijn dan meer de actieve MLM'ers. Mensen die inderdaad denken dat er mensen zijn die vanwege MLM nu die bubbels zitten te drinken in St. Tropez en hopen dat dat voor hen ook is weggelegd. Daarnaast zitten hier de sceptische forumbezoekers, in ieder geval heeft dat betrekking op mijn aanwezigheid hier. Ik heb een vriend die nu al ruim een jaar zijn vrije tijd in MLM steekt en dezelfde clichépraatjes heeft als de gemiddelde pro-mlm'er.. Financiële onafhankelijkheid zit er voor hem nog niet in en hij blijft gewoon braaf naar zijn baas gaan. Hij gelooft er wel in en het is absoluut geen domme jongen (WO-niveau, en afgerond ja..). Via een kennis van hem is hij ermee begonnen en sindsdien gaat het louter over residueel inkomen, teams, seminars, leiderschap en internationale events.. Het inkomen dat hij hieruit heeft is een euro of €100 per maand en daar werkt hij best veel voor. Ieder weekend bezoekt hij wel zo'n event en hij reist wat af naar internationale events en trainingen etc etc. Inkomen vs investering uren is dus nit positief. Daarvoor gebruikt hij het argument dat het geen echt "werk" is en dat hij gewoon graag mensen "helpt", ik vraag mij af of zijn vriendin dat ook zo ziet.. Door zijn plotselinge en niet rationele keuze voor een piramide constructie is mijn interesse gewekt voor dit fenomeen. Vandaar mijn posts hier.. Het is tot dusver voor mij geen geloofwaardig verhaal. En er is niemand die nu eens een argument in de pro-variant neerzet wat toetsbaar of verifiërbaar is en zodoende blijf ik sceptisch..

In mijn eerdere posts heb ik al eens aangegeven dat ik wat research heb gedaan naar de wall of fame van ACN team nederland (is te googlen) en daaruit kwam naar voren dat zij allemaal overal mooie praatjes ophangen en spreken op allerlei superboeiende wervingsevents, praten over de SVP lifestyle maar uiteindelijk is het niemand van die mensen gelukt een mooie villa aan te schaffen, sterker nog, de RVP van Nederland woont in een rijtjeshuis in spijkenisse van ruim 2 ton..

Dus als we het hebben over rendement is het voor mij dus duidelijk dat er nog niet iemand is geweest die al die gouden bergen in zijn tuin heeft, laat staan er een riant inkomen aan over heeft gehouden.
I

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

JackyJansen schreef:Ook zou ik het fijn vinden als je zelf je mening geeft en niet steeds meepraat met anderen.
Nadat ik dit gelezen had was ik eigenlijk al klaar met je reactie en was de lust verdwenen om nog te reageren. Hou nou eens op met al die aannames over andere mensen! Jij kent mij niet en de anderen hier ook niet! Mijn mening is geheel de mijne. Ik loop hier al langer rond dan een aantal anderen.
JackyJansen schreef:Dat zie je dus niet helemaal correct.

Een mlm-er is net als een zzp-er. Je verricht diensten om vervolgens naar evenredigheid betaald te worden,
Probleem met je vergelijking is dat deze mank gaat. Zzp is niet 1 specifiek iets. Het kan dusdanig verschillend ingevuld worden dat een vergelijking lastig is. Maar het verschil met mlm is dat een zzp-er wel zijn uren kan declareren. een mlm-er kan dat niet. Die krijgt enkel geld als er een verkoop is.
JackyJansen schreef:Bij MLM is er alleen wat extra in de vorm van passief en extra prestatie bonussen.
Heb jij dan een overzicht waarin de gemiddelde diensten van zzp-ers staan? Anders is het woord extra nogal ongelukkig.
JackyJansen schreef:Beide vormen vallen in het gewone belasting stelsel.
Is er dan ook nog een speciaal belastingstelsel?
JackyJansen schreef:1. Waarom denk je dat MLM géén ondernemen is ?
Waarom zou het wel ondernemen zijn? Je bouwt niets op, je klanten zijn niet van jou, je bent enkel als verkoper ingeschakeld voor de producten en diensten van een ander.
JackyJansen schreef:2. Denk je dat andere soort ondernemers niet op meerdere wijze inkomen of omzet binnen krijgen ?
Hier hangt het weer heel sterk af van welke ondernemers. Ook werknemers krijgen vaak meer binnen dan alleen hun salaris, bijvoorbeeld dividend, spaarrente etc.
JackyJansen schreef:3. Elke vorm van winst is toch rendabel ?
Nee. Als ik tien uur moet leuren met mijn productjes om er uiteindelijk 1 te verkopen en dan 10 euro winst op mijn inkoop op te strijken dan is mijn uurloon zo laag dat het niet meer winstgevend te noemen valt.
Je dient alle kosten mee te nemen. Dus ook de tijd die je erin steekt. En dan valt de balans voor mlm heel slecht uit.
JackyJansen schreef:4. Waarom zou er een loon-drempel moeten zijn ?
Omdat mlm wordt aangeprezen als methode hetzij rijk te worden, hetzij meer inkomen te genereren. Dat laatste zou niet erg zijn, als van tevoren werd gemeld dat zeer veel uur zeer weinig geld oplevert. Probleem is alleen dat geen enkele mlm-er andere probeert te werven met de melding dat je met 10 uur "werken" per week wel een klein bedragje extra per maand kan verdienen.
JackyJansen schreef:5. Waarom is het acceptabel dat een niet MLM-bedrijf de eerste jaren verlies mag hebben ?
Dit is jouw uitspraak, niet de mijne.
JackyJansen schreef:6. Waarom lijk je te eisen dat MLM die jaren niet nodig heeft om meer winst te maken, terwijl MLM niet eens echt met verlies aanvangt ?
Dus nu is het wel mijn eigen mening?
Mlm kent een instappremie en grote beloftes. Bij mlm wordt verzwegen dat een zeer groot percentage (>90%) afhaakt, en dat vaak al binnen 1 jaar. Bij mlm wordt verzwegen dat de inkomste nagenoeg nihil zijn. Bij mlm wordt verzwegen dat de extra inkomsten, als die er al zijn, zo laag zijn dat een uur overwerk meer oplevert.
JackyJansen schreef:Ik zou het fijn vinden als je gewoon kunt antwoorden, zonder vragen weer terug te leggen.
Als jij geen vragen terug wil krijgen dan moet je je vragen zodanig stellen dat een wedervraag niet nodig is.
JackyJansen schreef: Inmiddels blijken er heel veel waarschuwingen en bans uitgedeeld te zijn. Dat is niet de bedoeling.
Als mensen zich misdragen is dat het gevolg.
JackyJansen schreef:Ik ben niet aan het wachten op mededelingen dat alles niet werkt, ik wil weten hoe het wel werkt.
En dat is nu de juiste vraag. De vraag is ook of het wel kan werken. En daarna komt de vraag wat het verschil is tussen hen die wel succesvol zijn in de mlm en anderen die dat niet zijn. Jouw mlm branche heeft nogal de neiging om he die het niet lukt als losers te bestempelen. Zelf heb je die fijne term ook al een aantal maal gebruikt, vandaar dat er ook waarschuwingen komen. Laat mensen in hun waarde en noem ze geen loosers (jouw spelling).

Zoals je wellicht wel weet zijn er in het verleden hier mensen geweest die ons vertelden dat succes in de mlm alleen zal komen als je hard werkt. Daarover zullen voorstanders en tegenstanders het eens zijn. Maar hard werken is geen garantie. Er zijn mensen die alles goed doen, hard werken en toch niet succesvol worden in de mlm. En dan is de vraag waarom zij het niet redden, terwijl ze toch alles goed gedaan hebben. Ik (en de mensen wiens mening ik blijkbaar overneem) zijn van mening dat dit in het systeem zit.
Het is aan jou om dit eens te vragen aan mlm-ers. Aan hen die er positief over zijn dus. En laat het ze maar bewijzen. Dan weet je gelijk wat je wel en niet moet doen.
JackyJansen schreef:Ik wil weten waarom het ene mlm bedrijf rendabeler is dan het andere. Ook al is dat op te splitsen in verschillende delen. Het lijkt er op alsof de antwoorden op die kernvragen er niet uitkomen.
Dat noem je nu bedrijfseconomie. Is het product goed? Is er een markt voor? Is het product financieel rendabel te maken? Al dit soort vragen beantwoorden waarom het ene bedrijf rendabeler is dan het andere bedrijf.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jozef2011 schreef:-on topic-: Het zou natuurlijk wel eens een keer heel erg prettig zijn als er iemand een ervaring zou delen die zelf betrokken is geweest bij een MLM. Het lijkt er op dat deze de weg niet vinden naar dit topic.I
Mlm-ers zijn er wel op dit forum. Maar (bijna) allemaal hebben ze als kenmerk dat ze nog maar kort bezig zijn.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

kuklos schreef:
Jozef2011 schreef:-on topic-: Het zou natuurlijk wel eens een keer heel erg prettig zijn als er iemand een ervaring zou delen die zelf betrokken is geweest bij een MLM. Het lijkt er op dat deze de weg niet vinden naar dit topic.I
Mlm-ers zijn er wel op dit forum. Maar (bijna) allemaal hebben ze als kenmerk dat ze nog maar kort bezig zijn.
Vandaar ook "is geweest".. :D

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Dat ervaren mlm-ers hier wegblijven is mij inmiddels duidelijk.

Als het financiele argument WINST al gekoppeld wordt aan urenbesteding en uurloon, terwijl het simpelweg het verschil is tussen omzet en kosten, dan is het slechts een wedstrijd tussen slim/sluw en nog slimmer/sluwer. De wijsheid is hier niet aanwezig om zinvol rendement te vergelijken tussen MLM varianten. Zoals de oorspronkelijke vraagstelling was.

Als uren declareren een eis is om ondernemer te zijn heb ik hier inderdaad weinig te zoeken, en dat terwijl ik slechts kort in MLM actief ben.

Dus mensen, geniet van jullie uitspraken.
Ik heb er niets aan, behalve een stukje ervaring over menselijk denken.

Dank voor jullie tijd. Ik zal nog slechts minimaal reageren.
Mijn mening en mijn voorkeur kennen jullie.

Jacky Jansen
Utrecht

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

JackyJansen schreef:Als het financiele argument WINST al gekoppeld wordt aan urenbesteding en uurloon, terwijl het simpelweg het verschil is tussen omzet en kosten,
En dit is dus waar je de mist in gaat. Het is niet een wedstrijd, of elkaar vliegen afvangen. Maar een kwestie van alle kosten meenemen. De uren die je besteed dien je ook mee te nemen als kosten.
In een ander topic is het getal 88 wel eens gevallen. Dit betrof 88 dollar die Amway beweerde dat gemiddeld verdiend werd door hun distributeurs. Als jouw definitie neem Jacky dan is dit pure winst, want je hebt 88 dollar extra. Maar als ik het bedrijfseconomisch ga kijken dan moet ik meenemen hoeveel uur tijdsbesteding ermee gemoeid is. Als iemand hier 10 uur per week extra voor moet werken, dan is dit 40 uur per maand. Nog steeds extra inkomsten, maar zou jij 40 uur tijd willen steken in 88 dollar extra inkomen?
Daarom nemen we de tijdsfactor wel mee.
JackyJansen schreef:Als uren declareren een eis is om ondernemer te zijn heb ik hier inderdaad weinig te zoeken, en dat terwijl ik slechts kort in MLM actief ben.
Een salarisadministrateur die als zzp-er aan de slag gaat, die kan elk gewerkt uur declareren. Maar als jij 2 potentiële klanten bezoekt en slechts 1 gaat zaken met je doen, dan zal 1 bezoek dus geen inkomsten genereren voor je en heb je die uren dus voor niets gewerkt.
JackyJansen schreef:Dus mensen, geniet van jullie uitspraken.
Ik heb er niets aan, behalve een stukje ervaring over menselijk denken.
Die impliciete sneer is zo jammer.
Als jij wil weten hoe het wel werkt, dan zal je mlm meetings moeten aflopen. En dan iedereen die beweert succes te hebben dit moeten laten bewijzen. En daarna zal je moeten uitvinden wat zij nu gedaan hebben om succesvol te zien. En daarna zal je aan de mensen die hetzelfde hebben gedaan als hen die wel succesvol zijn moeten vragen waarom het bij hun niet gelukt is.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Uurloner kijken naar uurloon, ondernemers kijken naar winst. Dag Kuklos.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

JackyJansen schreef:Uurloner kijken naar uurloon, ondernemers kijken naar winst. Dag Kuklos.
Als deze "winst" een aanvulling op een WWB uitkering is snap ik die logica wel.. Geen enkele ondernemer zal er zo over denken.

Groetjes

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

JackyJansen schreef:Uurloner kijken naar uurloon, ondernemers kijken naar winst.
He, mijn reactie was ineens verdwenen. Dus nog maar een keer.

Jacky, jouw respons zou sterker zijn als het niet zo'n dooddoener was. En nog incorrect ook. Natuurlijk kijkt een ondernemer naar winst, maar hij kijkt niet enkel naar winst. Niet alle winst is de moeite waard. Een ondernemer wil ook dat de winst rendabel is. De rentabiliteit dus.
De rentabiliteit is meestal nog belangrijker dan de winst zelf.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

Tja.. Die discussie over "winst". Een deel van de MLM'ers zit thuis met een uitkering en probeert wat bij te verdienen via MLM.. Alhoewel de gemiddelde MLM'er dat niet zal toegeven. Op het web staan diverse verhalen van MLM'ers die zeggen eerst een succesvol ondernemer te zijn geweest en toen zijn overgestapt op MLM. Realistisch? Tevens geven ze ook aan dat er diverse advocaten, artsen, topsporters zijn overgestapt naar MLM (als rep). Denk niet dat de gemiddelde MLM'er is. Ga anders een voor de grap naar zo'n bijeenkomst van bijvoorbeeld ACN. Of zoek wat foto's online. Die zalen zitten echt niet vol met artsen en advocaten die op zoek zijn naar de ultieme kans..

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ongetwijfeld zullen er tussen de mlm-ers artsen en advocaten zitten. En waarschijnlijk ook (oud-) ondernemers. Alleen zullen ze zoals Jozef2011 al zegt niet de doorsnee vormen.

Voor bijvoorbeeld een arts of een advocaat is de discussie over het uurtarief juist van belang. Zij zullen willen weten of een uur mlm aantrekkelijker is dan een uur extra werken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jolijn »

JackyJansen schreef:Uurloner kijken naar uurloon, ondernemers kijken naar winst.
Als die winst bijv. niet genoeg is om van te leven, zal een ondernemer toch ook naar het aantal uren kijken die hij/zij besteed heeft om die winst te behalen?
En bepalen of het zin heeft (niet van de ene dag op de andere) door te gaan met die onderneming?
En bekijken of hij nog voldoende uren ter beschikking heeft om naast die onderneming nog een inkomen te behalen?

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Jolijn schreef:
JackyJansen schreef:Uurloner kijken naar uurloon, ondernemers kijken naar winst.
Als die winst bijv. niet genoeg is om van te leven, zal een ondernemer toch ook naar het aantal uren kijken die hij/zij besteed heeft om die winst te behalen?
En bepalen of het zin heeft (niet van de ene dag op de andere) door te gaan met die onderneming?
En bekijken of hij nog voldoende uren ter beschikking heeft om naast die onderneming nog een inkomen te behalen?
Klopt als een bus. Naast "uurloon" bestaat ook nog prestatieloon. Maandelijks moet je voldoende binnen krijgen.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Klopt als een bus. Naast "uurloon" bestaat ook nog prestatieloon. Maandelijks moet je voldoende binnen krijgen.
Zo niet is het dan einde oefening...ik neem aan van wel ?

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

JackyJansen schreef:Klopt als een bus. Naast "uurloon" bestaat ook nog prestatieloon. Maandelijks moet je voldoende binnen krijgen.
En daarmee zeg je dus hetzelfde als ik al zei. Winst alleen is niet de enige maatstaf.

Jozef2011
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:18

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door Jozef2011 »

Zijn we nu HW007 en Jacky Jansen verloren? :D

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

kuklos schreef:
JackyJansen schreef:Klopt als een bus. Naast "uurloon" bestaat ook nog prestatieloon. Maandelijks moet je voldoende binnen krijgen.
En daarmee zeg je dus hetzelfde als ik al zei. Winst alleen is niet de enige maatstaf.
Nee hoor Kuklos,

Jij zegt heel wat anders, lees maar terug.
Jolijn verwoordt het exact en jij gebruikt kennelijk 10 keer zoveel woorden als nodig. Moeilijk wijs uit te worden.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jacky, wij zeggen precies hetzelfde. Jolijns toevoeging liet dat al zien. Jij stelt dat een ondernemer niet op het uurloon let, maar enkel op de winst. Vervolgens meldt Jolijn dat dit uurloon wel voldoende moet zijn om van te leven. En dus de vraag of het nog zin heeft om door te gaan met de onderneming. Die vraag toets de rentabiliteit van een onderneming, waarmee we dus weer terug zijn bij wat ik al zei, een ondernemer kijkt ook naar de rentabiliteit.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door JackyJansen »

kuklos schreef:Jacky, wij zeggen precies hetzelfde. Jolijns toevoeging liet dat al zien. Jij stelt dat een ondernemer niet op het uurloon let, maar enkel op de winst. Vervolgens meldt Jolijn dat dit uurloon wel voldoende moet zijn om van te leven. En dus de vraag of het nog zin heeft om door te gaan met de onderneming. Die vraag toets de rentabiliteit van een onderneming, waarmee we dus weer terug zijn bij wat ik al zei, een ondernemer kijkt ook naar de rentabiliteit.

Nee hoor Kuklos,

Jolijn heeft het over een ondernemer, waarbij het vanzelfsprekend is dat de winst normaliter voldoende is om van te leven. Een rendabele onderneming, is het doel van iedere ondernemer.

Jij gaat uit van iemand die bij voorbaat al te weinig winst maakt om van te leven. Dat is in de praktijk heel wat anders. Een soort loonslaaf die tracht wat bij te verdienen.

Mensen die geloven dat het kan, slagen in het leven en mensen die denken dat het niet kan, gaan wat anders doen, en klagen over hun gemiste mogeljkheden.

Maar ja, ik besteed er al weer teveel woorden aan.

kuklos
Berichten: 9830
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk Mlm bedrijf is het meest rendabel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nou begint het me toch te duizelen Jacky. Eerst stel je dat een mlm-er niet anders is dan een gewone ondernemer. En nu stel je dat bij een ondernemer het vanzelfsprekend is dat je ervan kan leven. Maar bij mlm is dat juist niet vanzelfsprekend. Dat laten de cijfers keer op keer zien.

Erger nog, zelfs bij een gewone onderneming is het niet eens vanzelfsprekend dat je ervan kan leven. Vandaar dat ik het dus blijf hebben over de rentabiliteit. Als een ondernemer er meer tijd in moet stoppen dan het oplevert zal hij zijn onderneming beëindigen. Het is dan niet meer rendabel.

Nergens echter ga ik ervan uit dat iemand bij voorbaat al te weinig winst maakt om van te leven. Het is gewoon een bedrijfseconomisch vraagstuk. Puur rationeel gezien maak je een keuze, wat levert meer op, ondernemen of in loondienst gaan. Tenzij je graag voor jezelf wil werken, dan zal je water bij de wijn doen aangaande de vereiste inkomsten als ondernemer. Maar dan nog hanteer je een ondergrens.

Er is door Jozef2011 al gesproken over advocaten, artsen en oud ondernemers. Ik ga er van uit dat zowel een arts als een advocaat het druk heeft. Dat wil zeggen, 40 uur of meer werkt. Als zo iemand gaat mlm-en dan zal deze persoon die vanwege een van de volgende twee redenen doen. De eerste is extra inkomsten. En dan dient zich uiteraard als eerste de vraag aan wat lucratiever is, een of een paar uur extra werken of gaan mlm-en. Gezien de tarieven van advocaten en artsen moet mlm wel erg veel opleveren wil mlm de aantrekkelijkste optie zijn. Om nog maar te zwijgen van de bijscholingseis voor beiden, die ook nog de nodige tijd kost.
Een tweede reden kan zijn dat de arts of advocaat in kwestie het gewoon voor de lol doet. Dan zal de inkomstenkant minder uitmaken.
Hebben we het echter over iemand die alle tijd van de wereld heeft, dan zullen alle extra inkomsten meegenomen zijn en zal men niet kijken naar de tijdsinvestering. Ik kan me zo voorstellen dat iemand in de bijstand er geen bezwaar tegen heeft om met 10 uur per week 100 euro extra binnen te halen.

Gesloten