LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proassist

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KWPMEGENS

Proassist

Ongelezen bericht door KWPMEGENS »

Ik bezit een Blackberry 9700 Bold. Hiervan ging begin augustus 2011 mijn LCD scherm kapot. Gebeld met Proassist, kwamen de telefoon halen en omruilen voor een andere telefoon. Deze ging echter 2 dagen later niet meer aan. Weer gebeld volgende ochtend werd deze ook omgeruild. Het zou 4 tot 6 weken duren. Tot zover niets aan dus.

5 weken later telefonisch contact gezocht hoever ze waren met de reparatie. Tot grote vreugde van de mevrouw zelf was deze gerepareerd en ze wou me "net" gaan bellen. Afgesproken met haar wanneer ze de telefoons om konden komen ruilen.
Ze kwamen aan, ik pak de telefoon uit de beschermings folie. En ik zie direct dat de scheur nog steeds in het LCD scherm zit. Nee dat was niet zo zei de bezorgster. Ik zei dat ze even moest wachten. Stop de batterij in de telefoon en start hem op. Direct een wit scherm met zwarte strepen. Dus toch scherm gescheurd, waarvoor ik hem de eerste keer al weggestuurd had. Nee dat kon niet volgens haar. Alles werd gecontroleerd na reparatie dus dit was een nieuw geval. Dat terwijl de scheur er exact hetzelfde uitzag als de eerste scheur. Zei nam de telefoon mee en ik bleef weer achter met het leentoestel. Het zou weer 4 tot 6 weken duren

Op 1 november na elke 2 weken gebeld te hebben tussentijds. Een jongen aan de lijn die mij wist te vertellen dat de telefoon naar RIM Nederland toe gestuurd is voor reparatie. Ik kwam met de vraag waarom tot deze beslissing overgegaan was. Zijn antwoord was dat alle Blackberry toestellen naar hun toegestuurd moeten worden. Dit was de eerste keer helemaal niet gebeurd. Hij zou gaan uitzoeken hoelang het nog ging duren en hij zou het laten weten.

9 november kreeg ik een brief van Proassist dat het nog 10 werkdagen zou duren en dan had ik mijn toestel terug. Dus uiterlijk 23 november.

Vandaag weer gebeld, een mevrouw aan de lijn. Haar letterlijke woorden: Ow, ik kijk hier in het systeem en die geeft aan dat er helemaal geen verwachte reparatie datum is. Dus tot dat zichtbaar word, kan ik u niet vertellen wanneer u uw toestel terug krijgt. Ik heb haar toen geconfronteerd met de brief van haar collega. Haar reactie, Ow oké, dat had er nooit in mogen staan. Dat ze u een brief sturen dat het wat langer duurt dat is normaal. Maar een tijd hoelang het nog gaat duren dat mag niet gebeuren als we dat niet na kunnen komen.

Afijn morgen is het 4 maanden geleden dat ik mijn telefoon heb meegegeven met dit bedrijf. En wanneer het eindigt weten ze niet. Haar collega was er nog mee bezig.

Hoe kan het dat ik eerst 3 maanden lang voorgelogen word, over waar mijn telefoon is. Een brief krijg dan komt hij terug en dan weten ze het weer niet! Ik moest geduld hebben. Helaas voor haar heb ik dat 2 maanden geleden al verloren.

Sander_84

Re: Proassist

Ongelezen bericht door Sander_84 »

Ook wij hebben veel problemen met T-mobile en Pro-assist. We zijn diep teleurgesteld dat deze partijen totaal geen passende oplossing hebben gezocht. Alles wordt op elkaar afgeschoven en het probleem wordt maar niet opgelost.

Eind september j.l. hebben wij aangegeven dat wij problemen hadden met de Iphone 3gs 32GB. De dag erna werd deze opgehaald door Pro-assist. Na enkele weken niets gehoord te hebben ontvingen wij op 18 Oktober een per e-mail een prijsopgave van TM-vervangservice. Namelijk €268,65 incl btw.

Omdat het betreffende toestel nog geen 7 weken oud was hebben wij direct contact met T-mobile opgenomen en werden wij doorgeschakeld naar Pro-Assist.
Er werd verteld dat er geen garantie op het toestel zit, omdat het abonnement langer dan een jaar geleden afgesloten is, terwijl het betreffende toestel maar 7 wkn oud is? Ik vertelde dat er wettelijk minimaal 1 jaar garantie op een toestel zit maar er werd mij verteld dat de toestellen die worden uitgeleverd geen nieuwe, maar refurbished zijn.

Het komt er dus op neer dat als je de laatste dag van het eerste jaar van het abonnement een vervangend toestel krijgt, dat niet functioneert, je gewoon pech hebt.
Hier gingen wij dus uiteraard niet mee akkoord en hebben daarom zaterdag 22 Oktober weer contact opgenomen met T-mobile. Na lang wachten weer doorgeschakeld naar Pro-Assist waar mij verteld werd dat zij niks kunnen betekenen omdat ze alleen de logistiek regelen.

Daarna weer gebeld met T-mobile waar ik medewerkster ........ aan de telefoon kreeg. Weer lang moeten wachten (omdat er tussendoor gebeld werd met Pro-Assist) en ze beloofde mij dezelfde dag terug te bellen. Na 5 dagen nog steeds niets gehoord te hebben, hebben we zelf maar weer contact opgenomen.

Ondertussen was dit al de 5e Iphone die wij na 'reparatie' kregen van T-mobile/ Pro-assist waar dus alleen maar problemen mee zijn.
(accu binnen 1 uur leeg, wegvallen tijdens bellen etc ect.)
Totaal hebben wij dus al ruim 25 weken! van ons abonnement geen Iphone ter beschikking gehad terwijl wij wel de dure abonnementskosten betalen.

Als volgende stap hebben wij een klachtenbrief gemaild naar t-mobile en dezelfde dag een bevestiging gekregen dat de brief afgeleverd was bij de betreffende manager en wij in week 45 een concreet antwoord zouden krijgen. Dit 'concrete' antwoord bestond uit een standaard mailtje van Pro-Assist dat ze niets kunnen betekenen omdat ze alleen de logistieke partner zijn en wij dus maar weer contact op moeten nemen met T-mobile!

Dit gedaan en werd er verteld dat wij maar weer 2 weken moeten wachten op antwoord.

Zoals u zich kunt voorstellen hebben wij er helemaal genoeg van omdat er gewoonweg geen oplossing wordt geboden en gezocht.
Vandaag dit probleem voorgelegd aan een medewerker van de T-mobile en Apple shop en zij vertelde ons dat er zelfs 2 jaar! garantie op een toestel zit.

Update:

24-11: Omdat er door Pro-assist en T-mobile nog geen oplossing geboden is zelf contact opgenomen met Dynafix. Reden dat Iphone niet gerepareerd is omdat onze Iphone niet als een T-mobile toestel in het systeem staat, waarschijnlijk omdat het een refurbished toestel is. Dit heeft dus 2 maanden moeten duren.

Schandalig dat wij als klant dit zelf uit moeten zoeken??? Na dit bericht contact opgenomen met Pro-Assist en dit doorgegeven. "s middags kregen wij een telefoontje dat het toestel nu opgestuurd wordt naar Solid Vision, het andere reparatiebedrijf.

Dossiernummer:20403769

adje85

Ongelezen bericht door adje85 »

Allen,

ook ik heb veel problemen met ProAssist. Sinds Juni ben ik de gelukkige eigenaar van een HTC Sensation. Een prima toestel. Helaas kon ik hem ruim anderhalve maand geleden niet meer opladen en ging het toestel niet meer aan. Daarop gebeld met ProAssist en het toestel laten ophalen.
Zo'n 3 weken later kreeg ik de telefoon weer terug. Helaas was het probleem niet verholpen en dus kon weer bellen met ProAssist.
De telefoon werd weer opgehaald en wederom 'ter reparatie aangeboden'. Wederom zo'n 3 weken later zou de telefoon weer worden terug gebracht. Afgelopen maandag was het zover. Gezien de vorige situatie, wou ik hem eerst even proberen, voordat de koerier weer weg ging en ik nog steeds met een defect toestel zou zitten.
Helaas, wederom bleek het probleem niet verholpen.
Ondertussen wacht ik alweer een week en kom ik bij de telefonische 'helpdesk' ook niet verder.

Bijkomend probleem is dat er op mijn klachtenmail niet wordt gereageerd en dat je zeker 20 minuten per telefoontje in de wacht staat voordat je wordt geholpen.

Ik ben er wel een beetje klaar mee! Ik hoop dat Radar kan helpen.

Groet, Arnold!

KWPMEGENS

Ongelezen bericht door KWPMEGENS »

Zo en na 4,5 maand kwam een bezorger langs met mijn zo'n gemiste Blackberry. En wat denk je, niet maar dan ook niets aan gedaan. Barst zit nog in het scherm en hem weer terug gegeven. Meteen gebeld naar de Klanten"service". Ja meneer hij gaat gewoon weer het traject in. Ik weet niet wanneer hij weer terugkomt enz enz. Zonder ook maar iets concreets te doen. Boos worden heeft geen zin, want het interesseert ze gewoon helemaal niets!!!

Ik ben er klaar mee, ik storneer de betalingen en dan zien we wel weer.

Shireendb

Ongelezen bericht door Shireendb »

Wat erg om te lezen allemaal! Gelukkig ben ik niet de enige dus. Mijn Iphone4 met barst op 31-8-2011 aangeboden bij Proassist. Tot heden nog niet terug! Niemand kan mij iets vertellen over wanneer hij terugkomt. Allerlei mails gestuurd en wel 35x gebeld met de ''helpdesk'' waarbij ik steeds minimaal 9,5 min in de wacht stond. Het is echt een drama! Mijn rechtsbijstand wil dit graag oppakken, maar kost mij €100 eigen bijdrage. Dit kan ik nu eigenlijk even niet missen dus ik hoop dat Kassa kan helpen!

Gesloten