LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dwerghamster van verkeerde geslacht verkocht

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Brian1454

dwerghamster van verkeerde geslacht verkocht

Ongelezen bericht door Brian1454 »

Goedendag, graag zou ik jullie advies willen vragen bij de volgende kwesite:
Iemand die ik ken heeft al een tijdje 3 dwerghamsters, in de dierenwinkel is expliciet verteld dat het 3 van het zelfde geslacht waren.
Vandaag was ze dus de kooi aan het schoonmaken toen er 2 baby hamstertjes uitvielen, het blijkt dus dat tenminste één van de hamsters dus een vrouwtje was. (terwijl het verkocht was als 3 mannetjes)
Het is nog niet zeker of ze deze diertjes wil houden, ook omdat ze nu extra maatregelen moet treffen dat er niet nog meer geboren worden bovenop de verzorging van 2 nieuwe hamstertjes.

Morgen gaat ze dus terug naar de dierenwinkel om verhaal te halen, wat kan je in zo een soort situatie doen?

Link naar foto:
http://i44.tinypic.com/eah5kp.jpg

Pindakaaspotje

Re: dwerghamster van verkeerde geslacht verkocht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

bobske

Ongelezen bericht door bobske »

Dwerghamsters zijn solitair. Nooit samen in een kooi samen plaatsen. De winkel is fout...geld terug eisen.

Mobeke

Ongelezen bericht door Mobeke »

Ha!
Ik heb weleens 2 dwerghamsters gekocht. Was van plan om er maar 1 te kopen maar ze zaten zo lief samen in 1 hok. In de dierenwinkel vertelden me ze dat het 100% zeker was dat het 2 vrouwtjes waren.
Je raadt het al: op een morgen werd ik wakker van een hoop gepiep en was ik de trotse bezitter van 5 dwerghamsters!
Ik naar de dierenwinkel en kreeg te horen dat ik de kleintjes na verloop van tijd wel naar de dierenwinkel mocht brengen. Toen ik dit uiteindelijk deed werden ze, zonder dat ik daar een vergoeding voor kreeg, weer voor 9,50 verkocht (+/- 10 jaar geleden). Ik had er liever andere mensen mee blij gemaakt, voelde me dubbel ge***
Ik heb daarna nog 1 nestje gehad, 1 kleintje heb ik aan een kind gegeven, het mannetje aan een ander kind. 1 van de kleintjes was niet bezig om op moeder te klimmen en die heb ik gehouden (bleek ook een vrouwtje te zijn).
Zelf zou ik nooit meer dan 1 hamstertje kopen. Ze kunnen heel goed alleen zijn met wat leuke speeltjes etc.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bobske schreef:Dwerghamsters zijn solitair. Nooit samen in een kooi samen plaatsen. De winkel is fout...geld terug eisen.

toe maar geld terug eisen nog wel.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:toe maar geld terug eisen nog wel.
Persoonlijk vind ik dit ook wat ver gaan.
Maarja het kan natuurlijk wel. De "zaak" (hamster) voldoet niet aan de koopovereenkomst.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bobske schreef:Dwerghamsters zijn solitair. Nooit samen in een kooi samen plaatsen. De winkel is fout...geld terug eisen.
Vergeet niet een nota op te stellen voor gemaakte zorg- voeder- en hok-schoonmaakkosten.

Else1981

Ongelezen bericht door Else1981 »

Mobeke schreef:Ha!
Ik naar de dierenwinkel en kreeg te horen dat ik de kleintjes na verloop van tijd wel naar de dierenwinkel mocht brengen. Toen ik dit uiteindelijk deed werden ze, zonder dat ik daar een vergoeding voor kreeg, weer voor 9,50 verkocht (+/- 10 jaar geleden). Ik had er liever andere mensen mee blij gemaakt, voelde me dubbel ge***
Het blijft je eigen keuze om ze daar te laten, je had ze ook weer mee kunnen nemen toen je hoorde dat je er niets voor kreeg. Daarnaast denk ik niet dat de inkoopprijs van die diertjes erg hoog ligt. De aankoopprijs van 9,50 euro is denk ik grotendeels kosten die gemaakt worden aan personeel (advies), schoonmaak van de verblijven, strooisel, voedsel...etc.

Ik begrijp dat het vervelend is als een gekocht dier van een ander geslacht blijkt te zijn dan wat verteld is toen je het kocht....echter het blijkt ook steeds weer dat het regelmatig erg moeilijk te zien is bij zulke kleine, jonge dieren. Als je het zeker wilt weten moet je een paard of een hond kopen :wink:

Mobeke

Ongelezen bericht door Mobeke »

[quoteAls je het zeker wilt weten moet je een paard of een hond kopen :wink:[/quote]

Dat hebben we nu dus ook gedaan! Een hond en een jeweetwel kater!

Een beetje service vanuit de dierenwinkel mag wel verwacht worden. Ze verkopen je een beestje en geven advies. Wanneer dit advies niet blijkt te kloppen mogen ze je best tegemoed komen! Na het 2e nestje heb ik man en vrouw uit elkaar gehaald en de kleintjes niet meet teruggebracht naar de dierenwinkel (waar ik sowieso nooit meer naar toe ben gegaan!)

Brian1454

maar waar heeft ze als consument nu recht op? ze is naar de dierenwinkel gegaan en daar zeiden ze dat het moeilijk te zien was welk geslacht de hamsters waren, en toen mocht ze weer weg gaan..

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

het is moelijk te zien voor mensen die geen diploma's hebben (dierverzorging)
meeste (raar maar waar) die in dierenwinkels werken hebben dan ook geen goede opleiding gevolgd ervoor en weten vaak toeters nog blazen

zo probeerde men mij ooit een vrouwtjes rat te slijten voor een mannetje

ik: eum mevrouw hij heeft geen ballen hoor
zij: o ja maar ze moeten nog indalen hoor gebeurd vanzelf
ik: mevrouw dat gebeurd al bij week 4 en deze rat is volgends u al 12 weken, + de plasgat en anus zitten dichtbij elkaar dit is duidelijk een vrouw
ze trok haar schouders op en liep weg

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

.
tja,
het is algemeen bekend ,
dat het de meest moeilijke huisdieren zijn, om een geslacht te bepalen en te zien !!.. :lol: :lol:

dat moet je weten , als je er eentje aanschaft ..

maar nou vraag ik mij af.. waarom ging ze niet even de dierenarts vragen , voor alle zekerheid ?
dan doen ze graag , hoor.

dus niets geld terug vragen.. de klant is er zelf verantwoordlijk voor .
.

Brian1454

duiner schreef:.
tja,
het is algemeen bekend ,
dat het de meest moeilijke huisdieren zijn, om een geslacht te bepalen en te zien !!.. :lol: :lol:

dat moet je weten , als je er eentje aanschaft ..

maar nou vraag ik mij af.. waarom ging ze niet even de dierenarts vragen , voor alle zekerheid ?
dan doen ze graag , hoor.

dus niets geld terug vragen.. de klant is er zelf verantwoordlijk voor .
.
dan kon de medewerker toch eerlijk zeggen: "sorry ik kan niet goed zien welk geslacht dit is" in plaats van tegen je te liegen/verkeerde informatie te verschaffen

duiner

Brian1454 schreef: dan kon de medewerker toch eerlijk zeggen: "sorry ik kan niet goed zien welk geslacht dit is" in plaats van tegen je te liegen/verkeerde informatie te verschaffen
zou kunnen , maar met deze handel worden zoveel fouten hierin gemaakt , dat is het hem juist

ik moet wel eerlijk zeggen, dat, door de naieviteit van de kopers , er altijd zulke teleurstellingen ontstaan.

mijn oma had in de jaren 70 ook een hamster waar nog steeds niemand het geslacht van wist
toen al niet .. :lol:
.

bkn

Ongelezen bericht door bkn »

Vandaar dat uw naam Hamster Duiner is?

duiner

.
Met een beetje zelfstudie zou het wel moeten lukken:

http://www.kleineknaagdieren.nl/dwergha ... /index.php

mag deze link ?..
.
2 mannetjes kunnen gaan vechten, dat heb ik wel ergens gehoord
.

duiner

duiner schreef:.
Met een beetje zelfstudie zou het wel moeten lukken:

http://www.kleineknaagdieren.nl/dwergha ... /index.php

mag deze link ?..
.
2 mannetjes kunnen gaan vechten, dat heb ik wel ergens gehoord
.

inderdaad , wees er heel voorzichtig mee, om meerdere in 1 hok te doen :

Er zijn verschillende soorten hamsters.
Bijna alle soorten moeten individueel gehouden worden,
wanneer hamsters samen gehouden worden zullen ze vroeg of laat mekaar dood bijten.
De enigste hamster welk samen gehouden kan worden is de roborovski , maar zelfs bij deze diertjes kan het fout gaan!
Volgens sommige gaan campbelli's en Russische dwerghamsters ook soms samen,
dit gaat slechts zelden goed en in bijna elk geval uiteindelijk fout met dodelijke afloop.
Pas op waar je de informatie dus vandaan haalt.
.

.

duiner

duiner schreef:inderdaad , wees er heel voorzichtig mee, om meerdere in 1 hok te doen :

Er zijn verschillende soorten hamsters.
Bijna alle soorten moeten individueel gehouden worden,
wanneer hamsters samen gehouden worden zullen ze vroeg of laat mekaar dood bijten.
De enigste hamster welk samen gehouden kan worden is de roborovski , maar zelfs bij deze diertjes kan het fout gaan!
Volgens sommige gaan campbelli's en Russische dwerghamsters ook soms samen,
dit gaat slechts zelden goed en in bijna elk geval uiteindelijk fout met dodelijke afloop.
Pas op waar je de informatie dus vandaan haalt.
.

.
dit komt van :

http://dierenhuis.webs.com/hamstersinformatie.htm
.

bkn

Ongelezen bericht door bkn »

Met jezelf aan het chatten :mrgreen:

Brian1454

bkn schreef:Met jezelf aan het chatten :mrgreen:
lol inderdaad xD
maar in plaats van jou (momenteel irrelevante) kennis over dwerghamsters te tonen en zeggen wat er beter gedaan had kunnen worden zou ik graag horen wat er in zo een situatie dan gedaan kan worden

Gesloten