LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petplan liegt?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ninc

Petplan liegt?

Ongelezen bericht door Ninc »

Op basis van de informatie die op hun website staat:

http://www.petplan.nl/basis%20pakket.html

welke ik telefonisch bevestigd heb gekregen,
heb ik een verzekering bij Petplan afgesloten.

Mijn kat is 15 jaar dus valt onder 10, 11, 12 jaar en ouder € 11,98

daar komt nog overheen 3%
omdat ik niet voor 5 jaar wilde tekenen maar voor 1 jaar
en assurantiebelasting van 9,7% maakt totaal € 13,54

Ze wilden wel graag een gezondheidsverklaring en een verklaring van de DA dat mijn kat gezond is.
Geen punt! Dat is hij namelijk.

Toen ontving ik de verwachte goedkeuring...
de premie verbaasde mij, deze was veel hoger als eerder toegezegd! € 18,71

Reden; een toeslag die nu ineens genoemd werd vanwege de leeftijd van mijn kat.

Ik noemde hun eigen website waarop nog steeds vermeld staat 10, 11 , 12 jaar en ouder.
http://www.petplan.nl/basis%20pakket.html

Ze zijn niet van plan de website aan te passen.

Ik voel me in het ootje genomen!

Ik heb onnodig kosten moeten maken voor mijn kat terwijl zij nooit van plan waren mijn kat,
onder hun eigen voorwaarden vermeld op de website & telefonisch, te accepteren...

Is dit niet liegen??
Ik wist niet dat dat mocht...
maar weet wel dat ik niet met ze in zee ga... ooit?

Ninc Afbeelding

sephora30

Re: Petplan liegt?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dit staat in hun voorwaarden:

Premies voor honden vanaf 10 jaar en katten vanaf 13 jaar en konijnen vanaf 7 jaar zijn op aanvraag. Acceptatie is dan alleen mogelijk na afgifte van een gezondheidsverklaring.

Wel een beetje tegenstrijdig met het bedrag dat op hun website staat, wat jij ook noemt.

petplan001

Ongelezen bericht door petplan001 »

Geachte heer/mevrouw,

Allereerst dank voor uw bericht.

Zoals u zult begrijpen heeft Petplan klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en vanuit die optiek wil ik dan ook graag reageren op het door u geplaatste bericht.

U zult met mij eens zijn dat het niet de bedoeling om foutieve informatie op onze website te plaatsen. Het is inderdaad zo dat het Basis Pakket voor een kat met een instapleeftijd vanaf 13 jaar of ouder een ander premietarief kent. Wij hebben er bewust voor gekozen dit tarief niet direct op de site plaatsen omdat er voor acceptatie van de verzekering vanaf deze leeftijd een gezondheidsverklaring van de dierenarts noodzakelijk is.

De premie zoals u deze op uw polisblad terug kunt vinden is dan ook de premie welke hoort bij de leeftijd van uw huisdier.

Ik deel echter uw mening dat e.e.a. in de premietabel van het Basis Pakket op de website niet op de juiste manier stond weergegeven. Er zou inderdaad verwarring kunnen ontstaan over de zinsnede "10,11,12 jaar en ouder". Dit hebben wij vanzelfsprekend direct aangepast.

Omdat wij uw oplettendheid waarderen stel ik dan ook voor om in uw geval een uitzondering te maken en uw kat alsnog met terugwerkende kracht voor het lagere tarief te accepteren.

Ik verzoek u dan ook vriendelijke nog even contact met ons op te nemen zodat wij dit voor u in orde kunnen maken.

Met diervriendelijke groet,

M. (Marcel) Knol
Manager Operations & ICT
Petplan Nederland

Ninc

Het verbaast me elke keer weer hoe belangrijk een bedrijf klanttevredenheid vind, althans online.

Ik ben blij dat de online, toch wel wat misleidende, gegevens inmiddels aangepast zijn. De vanzelfsprekendheid die genoemd wordt verbaast me wat.

De uitzondering om mijn kat toch voor de online gegevens te verzekeren daar ga ik niet mee in zee. Ongetwijfeld volgt dan over een jaar een acute verhoging oid.

Heel simpel, ik heb er geen vertrouwen in.
Misschien ooit?

Ninc :wink:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En nu maar hopen dat je premie er uithaalt. Denk het niet!

Ninc

@Bob Schurkjens

Ik heb ook een inboedel verzekering en een opstal verzekering....
nu maar hopen dan mijn huis compleet afbrand nietwaar? :?

Ennuhh ik hoop wel dak binnenkort gauw een keer doodga...
want nu kan mijn begrafenis verzekering nog uit!

Verzekeringen zijn niet perse bedoeld om dekkend te zijn.
Ja, nou ja, wel voor de verzekeraar natuurlijk hahaha

Ze mogen mijn premie hebben als ze ook maar uitkeren wanneer dat nodig is!

Bob Schurkjens

Je inboedelverzekering kost per jaar minder dan je huisdierverzekering. Maar als je huis afbrandt, keren ze veel meer uit dan je huisdierverzekering ooit zal doen. Iets om over na te denken?

Ninc

Mijn begrafenis verzekering gaat als het goed is minder opleveren als dat ik er in ga steken.

Iets waar ik al over nagedacht heb? Ja!

Een ziektekostenverzekering voor uw huisdier is duidelijk niet aan u besteed.
Mijn advies is dan vooral: niet doen!

Laat anderen die een andere keus maken in hun waarde en insinueer niet dat er niet bij nagedacht is.

:arrow: Ninc

Ninc

Vandaag 28 november heeft Petplan premie voor de maand oktober en november (uiteraard de duurdere premie en niet die van de website) geïnd.

Deze heb ik terug laten boeken en ook heb ik hun rekeningnummer laten blokkeren bij mijn bank.

Ik heb een mail er achteraan gestuurd met redenen waarom ik dit gedaan heb.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat dit alles behalve soepel opgelost gaat worden, maar ik hou jullie op de hoogte!

Ninc

Ninc

En ze leefden nog lang en gelukkig...

Het lijkt er op dat mijn mail nu gelezen en verwerkt is.
Ik kreeg bericht dat mijn polis is ingetrokken!

Ninc Afbeelding

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

Ninc schreef:Ik heb onnodig kosten moeten maken voor mijn kat terwijl zij nooit van plan waren mijn kat,
onder hun eigen voorwaarden vermeld op de website & telefonisch, te accepteren...
je moet toch blij zijn, dat ze ondanks haar hoge leeftijd dus wel geaccepteerd is ?
.

Ninc

je moet toch blij zijn, dat ze ondanks haar hoge leeftijd dus wel geaccepteerd is ?
.
Mijn oude kat is al verzekerd vanaf dat hij 2 jaar is,
als een andere verzekeraar dan goedkoper zegt te zijn
en dat niet waar maakt dan wordt ik niet blij nee.

Gelukkig had ik mijn oude verzekering nog niet opgezegd ;)

Ninc

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Bob Schurkjens schreef:Je inboedelverzekering kost per jaar minder dan je huisdierverzekering. Maar als je huis afbrandt, keren ze veel meer uit dan je huisdierverzekering ooit zal doen. Iets om over na te denken?
In sommige gevallen haal je het eruit en in sommige gevallen niet.
Als een kat of hond echt goed ziek wordt, kun je soms tot in de duizenden euro's aan kosten verwachten en dan ben je behoorlijk blij als je een verzekering hebt, want daar zijn verzekeringen voor.

En het is voor de zekerheid. Pech dan als je het er niet uit haalt, maar een verzekering is voor zekerheid op de momenten dat kosten wel de spuigaten uitlopen.
Mijn vorige hond bijvoorbeeld. Als ik geen verzekering had gehad, was ik meer kwijt geweest dan wat ik maandelijks aan de verzekering heb betaald.
Ik heb meer vergoed gehad dan wat ik betaald heb.

Wanneer een beest gezond blijft ( waar jij kennelijk vanuit gaat met jouw constatering?? ) betaal je inderdaad in feite "te veel", maar nogmaals, een verzekering kies je voor vanwege een stukje zekerheid.

Bob Schurkjens

...duizenden euro's aan kosten verwachten en dan ben je behoorlijk blij als je een verzekering hebt, want daar zijn verzekeringen voor...
Een erg eenzijdige uitleg waarbij je gemakshalve de kleine lettertjes "vergeet". Bijvoorbeeld o.a. de uitsluiting van vergoeding van gewrichtsproblemen waaronder heupdysplasie en het eigen risico. Je maakt er een prachtig verhaal van maar de realiteit is anders. De Consumentenbond heeft in het juli-nummer van de Consumentengeldgids deze verzekeringen tegen het licht gehouden. Het verhaal dat daar uit volgde is een stuk minder fraai.

Daan_1978

Ik heb het niet specifiek over deze verzekeraar. Maar kennelijk ben jij 100% TEGEN dieren verzekering. Uit jouw reactie te merken vind jij dus mijn verhaal over mijn vorige hond maar onzin?

Ik kan je verzekeren ( toepasselijk zeg! ) dat ik de kosten voor mijn verzekering met mijn vorige hond er dik uit had toen hij een tumor kreeg!
Geloof me, dat wil geen mens 100% zelf moeten gaan betalen.

Maar ik heb dat al wel eens eerder aangegeven in een ander topic. Beetje jammer dat jij fel anti verzekering bent, terwijl ik probeer uit te leggen dat er situaties zijn welke wel degelijk het geld terug verdient.

En daarbij lees je dus ook over de volgende regel uit mijn vorige post heen
"maar nogmaals, een verzekering kies je voor vanwege een stukje zekerheid"
En zo maakt iedereen de keuze of ze het risico willen nemen veel meer te betalen dan dat ze er voor terug krijgen, maar wel een groot deel van gemaakte kosten vergoed krijgen.

Zelf heb ik Proteq en deze betalen 80% van de kosten welke je maakt voor het huisdier. Hierbij zijn wel inentingen uitgesloten.
Geef mij dus maar die zekerheid. Feit dat het misschien achteraf voor niks geweest is ( misschien krijgt mijn huidige hond helemaal niks ) neem ik voor lief.
Ik vergeet daarin echt de kleine lettertjes niet, maar ook mijn eigen ervaring met mijn vorige hond zeer zeker niet!

Bob Schurkjens

Ik beperk me tot de feiten, zonder er een schreeuwverhaal van te maken. Naast het uitsluiten van inentingen en een eigen risico van 20% sluit Proteq ook rasgebonden kwalen zoals heupdysplasie uit. Je zou het artikel in de Consumenten Geldgids eens moeten lezen voor een meer afgewogen oordeel. Veel mensen kiezen met zo'n verzekering voor een stukje schijnzekerheid.

Ninc

Daan_1978 schreef:
"maar nogmaals, een verzekering kies je voor vanwege een stukje zekerheid"
Daar sluit ik me bij aan.
Klinkt als een weloverwogen keuze ;)

Daan_1978

Bob Schurkjens schreef:Ik beperk me tot de feiten, zonder er een schreeuwverhaal van te maken. Naast het uitsluiten van inentingen en een eigen risico van 20% sluit Proteq ook rasgebonden kwalen zoals heupdysplasie uit. Je zou het artikel in de Consumenten Geldgids eens moeten lezen voor een meer afgewogen oordeel. Veel mensen kiezen met zo'n verzekering voor een stukje schijnzekerheid.
Nogmaals, ik geef mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaring met Proteq. Die is namelijk zo helder als maar kan en geen speculatie, maar een vaststaand feit.

Mobeke

Ongelezen bericht door Mobeke »

Daan_1978 schreef:
Bob Schurkjens schreef:Ik beperk me tot de feiten, zonder er een schreeuwverhaal van te maken. Naast het uitsluiten van inentingen en een eigen risico van 20% sluit Proteq ook rasgebonden kwalen zoals heupdysplasie uit. Je zou het artikel in de Consumenten Geldgids eens moeten lezen voor een meer afgewogen oordeel. Veel mensen kiezen met zo'n verzekering voor een stukje schijnzekerheid.
Nogmaals, ik geef mijn mening gebaseerd op mijn eigen ervaring met Proteq. Die is namelijk zo helder als maar kan en geen speculatie, maar een vaststaand feit.
Wij hebben onze hond bij proteq verzekerd. Sinds kort zit daar standaard HD en ED dekking bij. Je kunt zelf kiezen of je ook de entingen vergoed wil hebben, dat doen wij niet aangezien die kosten niet zo hoog zijn. Ik vind het een prettig idee dat wanneer onze hond iets overkomt we hem altijd de beste zorg kunnen bieden, zonder dat we over de kosten na hoeven te denken. Natuurlijk betalen we door de HD en ED dekking nu wel wat meer dan wanneer deze vergoeding er niet bij zat maar dat hebben we er graag voor over. In de polisvoorwaarden staat dat ongeacht de oorzaak alles HD en ED afwijkingen vergoed worden.
Ik vind dat iedereen zelf de keuze moet maken. Wanneer je zelf genoeg geld op je rekening hebt staan om een dierenarts rekening van een paar duizend euro te kunnen betalen dan kun je er voor kiezen om geen verzekering te nemen. Wij hebben dat niet en hebben dus wel een verzekering. Tot op heden bevalt ons dit heel goed!

Bob Schurkjens

@Mobeke

Ben je er van op de hoogte dat Proteq geen vaste premies hanteert, maar zich het recht voorbehoudt om de premie die jij maandelijks betaalt op enig moment fors te verhogen?

Gesloten