LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cisco HD recorders --> Ziggo steekt er geen moeite meer in!
Cisco HD recorders --> Ziggo steekt er geen moeite meer in!
De tienduizenden die opgescheept zitten met een Cisco 8455DVB HD ontvanger zullen zich in onderstaand verhaal herkennen.
Omdat ik via de helpdesk geen steek verder kom, probeer ik het op deze manier.
Al geruime tijd probeer ik te overleven met mijn bij Ziggo gekochte Cisco 8455DVB ontvanger. Het apparaat is al eens geruild, maar het is er alleen maar slechter op geworden.
Sinds 2 maanden wordt het kijken mij echter onmogelijk gemaakt, het apparaat is namelijk voor zichzelf gaan denken. De ontvanger start steeds opnieuw op, waarbij hij allemaal 8-en in het display toont. Dit kan 1x per 2 minuten voorkomen, soms 6x achter elkaar. Ik moet ook zeker geen haast hebben met zappen, want dan krijg ik de 'geen signaal' melding, waarna ik op mag staan om de stekker eruit te trekken. Dit is bij alle 8455dvb's zo, maar deze heeft het extremer.
Buiten het feit dat dit model duidelijk defect is, heeft hij grotendeels dezelfde beperkingen als de vorige (omgeruilde). Spontane vastlopers, verliezen van beeld bij te snel wisselen van kanalen, harde schijf die gewoon blijft draaien terwijl apparaat uit staat, artifacts, stilstaand beeld, opnames die mislukken, en ga zo maar door. Kan nog 100x de helpdesk bellen/mailen, maar dit apparaat zal nooit fatsoenlijk gaan werken. Het is gewoon VEEL te traag uitgevoerd. Dat weet ik, dat weet Ziggo. Het gebrek aan software-updates zegt mij dat de oplossing ook niet te vinden is in de firmware. Immers, anders had Ziggo hem wel uitgebracht. Het aantal draadjes op allerlei fora is schrikbarend. Dit product had nooit geleverd moeten worden.
Waar het op neer komt; ik hoef geen 8455 meer, en ik zou hem niemand aanraden. Zeker geen gerepareerde/refurbished, waar ik nu meer zit opgescheept. Ik wil dat Ziggo mijn 8455 ruilt tegen een andere type dat wel werkt. Een werkende ontvanger, lijkt mij geen onredelijke eis, bij Ziggo denken ze er duidelijk anders over. Sterker nog, men wil deze niet eens meer ruilen tegen eenzelfde model. Ik moet hem ter reparatie opsturen en dan maar 2 weken analoog gaan kijken zonder opname mogelijkheid.
Alleen de harde schijf die constant blijft draaien, zou al een reden moeten zijn het apparaat te ruilen tegen een ander type. Dat ding draait maar alsof je het hele jaar de verwarming aan laat staan. Bij het langslopen hoor ik de euro's al uit m'n broekzak vallen!
Als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost ben ik niet lang Ziggo klant meer. Zonde, want de tv/internet-ontvangst is prima (80% sterkte, 100% kwaliteit mocht Ziggo meelezen...) Ziggo; als je klant wilt worden kan alles, maar service verlenen ho maar!
Omdat ik via de helpdesk geen steek verder kom, probeer ik het op deze manier.
Al geruime tijd probeer ik te overleven met mijn bij Ziggo gekochte Cisco 8455DVB ontvanger. Het apparaat is al eens geruild, maar het is er alleen maar slechter op geworden.
Sinds 2 maanden wordt het kijken mij echter onmogelijk gemaakt, het apparaat is namelijk voor zichzelf gaan denken. De ontvanger start steeds opnieuw op, waarbij hij allemaal 8-en in het display toont. Dit kan 1x per 2 minuten voorkomen, soms 6x achter elkaar. Ik moet ook zeker geen haast hebben met zappen, want dan krijg ik de 'geen signaal' melding, waarna ik op mag staan om de stekker eruit te trekken. Dit is bij alle 8455dvb's zo, maar deze heeft het extremer.
Buiten het feit dat dit model duidelijk defect is, heeft hij grotendeels dezelfde beperkingen als de vorige (omgeruilde). Spontane vastlopers, verliezen van beeld bij te snel wisselen van kanalen, harde schijf die gewoon blijft draaien terwijl apparaat uit staat, artifacts, stilstaand beeld, opnames die mislukken, en ga zo maar door. Kan nog 100x de helpdesk bellen/mailen, maar dit apparaat zal nooit fatsoenlijk gaan werken. Het is gewoon VEEL te traag uitgevoerd. Dat weet ik, dat weet Ziggo. Het gebrek aan software-updates zegt mij dat de oplossing ook niet te vinden is in de firmware. Immers, anders had Ziggo hem wel uitgebracht. Het aantal draadjes op allerlei fora is schrikbarend. Dit product had nooit geleverd moeten worden.
Waar het op neer komt; ik hoef geen 8455 meer, en ik zou hem niemand aanraden. Zeker geen gerepareerde/refurbished, waar ik nu meer zit opgescheept. Ik wil dat Ziggo mijn 8455 ruilt tegen een andere type dat wel werkt. Een werkende ontvanger, lijkt mij geen onredelijke eis, bij Ziggo denken ze er duidelijk anders over. Sterker nog, men wil deze niet eens meer ruilen tegen eenzelfde model. Ik moet hem ter reparatie opsturen en dan maar 2 weken analoog gaan kijken zonder opname mogelijkheid.
Alleen de harde schijf die constant blijft draaien, zou al een reden moeten zijn het apparaat te ruilen tegen een ander type. Dat ding draait maar alsof je het hele jaar de verwarming aan laat staan. Bij het langslopen hoor ik de euro's al uit m'n broekzak vallen!
Als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost ben ik niet lang Ziggo klant meer. Zonde, want de tv/internet-ontvangst is prima (80% sterkte, 100% kwaliteit mocht Ziggo meelezen...) Ziggo; als je klant wilt worden kan alles, maar service verlenen ho maar!
Re: Cisco HD recorders --> Ziggo steekt er geen moeite meer in!
Heb dezelfde ervaring met Ziggo en de Cisco HD recorder. Bij te snel wisselen valt de Cisco uit, verdwijnt het geluid of blijft het beeld hangen. Service van Ziggo is slecht. Je kunt hem opsturen. repaparatie duurt 2 weken en en ben je nog niet zeker dta het verholpen is. In de tussentijd heb je geen TV. Ziggo vind van wel want je hebt analoge TV. Die hebben ze inmiddels zo uitgekleed dat dit echt geen redelijk alternatief meer is. Gelukkig krijgen we in onze woonplaats binnenkort glasvezel ben ik eindelijk van Ziggo af.
Idem als Knuppel 2, t ding is pas een paar maanden oud: goedkoop is duurkoop
Zijn dit "gratis" setopboxen?
Jammer alleen dat dat je Cisco probleem niet oplost.Gelukkig krijgen we in onze woonplaats binnenkort glasvezel ben ik eindelijk van Ziggo af.
Die Cisco was een beetje een "bleeding edge" ding, net iets te vroeg uitgebracht net iets teveel kinderziekten.
De huidige Humax recorders hebben daar allemaal geen problemen (meer) mee.
Ik heb zelf ook ongelooflijk problemen met de decoder. Ik moet drie keer daags de decoder herstarten, omdat deze of blijft hangen, of stottert of geen beeld geeft of geen geluid geeft. Het kijken wordt me gewoon onmogelijk gemaakt.
Ik heb deze ziggo decoder iets langer dan een jaar en het is altijd al een onding geweest. Ik heb er toen veel geld voor betaald en heel lang op moeten wachten. Wil ik nu een vervangend apparaat aanschaffen, dan ben ik 200 euro kwijt en een wachttijd van enkele weken. Ik ben dan ook dichtbij overstappen naar een andere provider!!
Ik heb deze ziggo decoder iets langer dan een jaar en het is altijd al een onding geweest. Ik heb er toen veel geld voor betaald en heel lang op moeten wachten. Wil ik nu een vervangend apparaat aanschaffen, dan ben ik 200 euro kwijt en een wachttijd van enkele weken. Ik ben dan ook dichtbij overstappen naar een andere provider!!
Ook bij jou gaat dat je Cisco probleem niet oplossen.Ik ben dan ook dichtbij overstappen naar een andere provider!!
Bij BCC staan ze gewoon op de plank hoorWil ik nu een vervangend apparaat aanschaffen, dan ben ik 200 euro kwijt en een wachttijd van enkele weken.
Ik heb zojuist contact gehad met Ziggo en ze zijn niet bereidt het probleem op te lossen. Sterker nog men bevestigde dat ik 200 euro moet uitgeven voor een vervangend apparaat dat momenteel niet leverbaar is. Momenteel neem ik dus een dienst af die hun niet fatsoenlijk kunnen leveren!
Als je dan vraagt om iemand aan de lijn te krijgen die wel iets te zeggen heeft, dan krijg je een grote mond van ze met de mededeling dat ze dit absoluut niet kunnen doen. Na even aandringen, heeft Danielle van Ziggo de lijn erop gegooid! Ik ben dus gewoon de ***! Ik ga er vanuit dat Ziggo niet in staat is om mijn probleem op te lossen en ik zal dan ook vandaag nog overstappen naar een andere provider!
Als je dan vraagt om iemand aan de lijn te krijgen die wel iets te zeggen heeft, dan krijg je een grote mond van ze met de mededeling dat ze dit absoluut niet kunnen doen. Na even aandringen, heeft Danielle van Ziggo de lijn erop gegooid! Ik ben dus gewoon de ***! Ik ga er vanuit dat Ziggo niet in staat is om mijn probleem op te lossen en ik zal dan ook vandaag nog overstappen naar een andere provider!
Nee gelukkig niet !, neem dan een apparaat wat WEL werkt, een Humax.Niet de Cisco! En ALS hij er al zou liggen: niet voor 200 euro
Soms zit er een relatie tussen kwaliteit en geld.
Ik kom ook geen steek verder bij Ziggo.
Inmiddels al het 3e apparaat die weer defect is.
Al 3x is er een monteur langs geweest.
De laatste monteur gaf aan dat hij de grijze decoders heel vaak tegen kwam. Verder gaf hij de tip, mochten wij de decoder weer ruilen voor een zelfde decoder, dat wij het mac-adres van de apparaat opschrijven of ergens aan de onderkant een stipje zetten. Het schijnt nog wel eens voor te komen dat Ziggo dezelfde defecte decoder weer opsturen en zeggen dat het een andere of gerepareerde is.
Ik heb telefonisch aangegeven dat ik niet meer een Cisco 8455 wil hebben, maar een ander type decoder of mijn geld terug. Ik moest dat dan gewoon via het contactformulier regelen, want het ging buiten het systeem van de call-center-medewerker om.
Nu heb ik mijn geld terug geëist en wacht op een reactie van Ziggo.
Als consument sta je machteloos, want de geschillencommissie kan bijna net zoveel kosten als de prijs die de consument voor een decoder betaald heeft, plus dat het behandelen erg lang duurt.
Ziggo zelf lijkt het zo lang mogelijk te rekken, tot de garantieperiode is verlopen.
Inmiddels al het 3e apparaat die weer defect is.
Al 3x is er een monteur langs geweest.
De laatste monteur gaf aan dat hij de grijze decoders heel vaak tegen kwam. Verder gaf hij de tip, mochten wij de decoder weer ruilen voor een zelfde decoder, dat wij het mac-adres van de apparaat opschrijven of ergens aan de onderkant een stipje zetten. Het schijnt nog wel eens voor te komen dat Ziggo dezelfde defecte decoder weer opsturen en zeggen dat het een andere of gerepareerde is.
Ik heb telefonisch aangegeven dat ik niet meer een Cisco 8455 wil hebben, maar een ander type decoder of mijn geld terug. Ik moest dat dan gewoon via het contactformulier regelen, want het ging buiten het systeem van de call-center-medewerker om.
Nu heb ik mijn geld terug geëist en wacht op een reactie van Ziggo.
Als consument sta je machteloos, want de geschillencommissie kan bijna net zoveel kosten als de prijs die de consument voor een decoder betaald heeft, plus dat het behandelen erg lang duurt.
Ziggo zelf lijkt het zo lang mogelijk te rekken, tot de garantieperiode is verlopen.
Humax 5100 voor rond de 140 euro.vogels schreef:Die kost bij BCC ruim 300 euries. TS vindt 200 al te veel.bprosman schreef:Nee gelukkig niet !, neem dan een apparaat wat WEL werkt, een Humax.Niet de Cisco! En ALS hij er al zou liggen: niet voor 200 euro
Kan wel als je er een USB disk aan hangt. Het ding heeft echter maar 1 tuner.
Wat dacht jij dan voor die prijs? Die disk moet je er ook bij kopen, of toevallig al hebben.bprosman schreef:Kan wel als je er een USB disk aan hangt. Het ding heeft echter maar 1 tuner.
Als je het nu helemaal goedkoop wil doen dan koppel je een videorecorder aan een digitale ontvanger.
Als je kwaliteit wil moet je nu eenmaal betalen.
Ik denk niet. Ik reageer alleen op de post van Vogels :Wat dacht jij dan voor die prijs?
Maar dat kan dus wel. Ik deed verder geen uitspraken over prijs.Met dat ding kan je niet opnemen.
M.i. is een HD recorder met 1 tuner zowiezo waardeloos.
Zie jij dan andere mogelijkheden als iemand 200 al te veel vind?vogels schreef:Winterman komt dan met de Humax 5100.M.i. is een HD recorder met 1 tuner zowiezo waardeloos.
Allemaal bedankt voor jullie reacties - Ook die van mij deed het niet meer - Error code b6I in het begin scherm.
Resetten (stekker eruit) / aan-uit knop drukken - allemaal hetzelfde.
Zeer vriendelijke helpdesk medewerker aan de lijn gehad op maandag ochtend om 09.00 uur - na 10 minuten wachten.
Tja, geleverd in november 2009 - is meer dan 2 jaar oud -is geen garantie.
Beste bod wat ie kon doen was 199 euri voor een nieuwe hd ontvanger..
Mooi niet dus - ik ga vanmiddag shoppen voor een Humax 5200c.
Als er dan wat mee is, kan ik tenminste met een echte leverancier praten..
Resetten (stekker eruit) / aan-uit knop drukken - allemaal hetzelfde.
Zeer vriendelijke helpdesk medewerker aan de lijn gehad op maandag ochtend om 09.00 uur - na 10 minuten wachten.
Tja, geleverd in november 2009 - is meer dan 2 jaar oud -is geen garantie.
Beste bod wat ie kon doen was 199 euri voor een nieuwe hd ontvanger..
Mooi niet dus - ik ga vanmiddag shoppen voor een Humax 5200c.
Als er dan wat mee is, kan ik tenminste met een echte leverancier praten..
Ik heb ook sinds een jaar of twee een 8455 via Ziggo. Ook ik moet zeggen dat ik nog nooit een vreemder apparaat heb gehad als deze Cisco.
In het eerste half jaar heb ik Ziggo hier regelmatig over gebeld maar weinig
medewerking. Ook in de shop in Utrecht regelmatig langs geweest maar daar zegt men dat het een slecht werkend apparaat is en dat er niets aan te doen valt. Ook andere merken zijn zo volgens de winkel van Ziggo.
Het apparaat heeft de kenmerken van een robot maar doets niets in opdracht maar alles uitzichzelf. Spontaan uitvallen behoort tot zijn mogelijkheden.
Begrijp niet dat een groot bedrijf als Cisco zo'n k.. apparaat op de markt
durft te brengen.
Ga binnenkort weer eens met Ziggo bellen om mijn contract te verlengen of om een andere provider te zoeken.
In het eerste half jaar heb ik Ziggo hier regelmatig over gebeld maar weinig
medewerking. Ook in de shop in Utrecht regelmatig langs geweest maar daar zegt men dat het een slecht werkend apparaat is en dat er niets aan te doen valt. Ook andere merken zijn zo volgens de winkel van Ziggo.
Het apparaat heeft de kenmerken van een robot maar doets niets in opdracht maar alles uitzichzelf. Spontaan uitvallen behoort tot zijn mogelijkheden.
Begrijp niet dat een groot bedrijf als Cisco zo'n k.. apparaat op de markt
durft te brengen.
Ga binnenkort weer eens met Ziggo bellen om mijn contract te verlengen of om een andere provider te zoeken.
Zoals iemand in een ander topic al schreef, ga naar de BCC of zo, koop jezelf een Humax (5200) , kwalitatief veel beter apparaat, en ja.... is duurder maar dan heb je ook geen ellende wat het prijsverschil niet waard is.Ga binnenkort weer eens met Ziggo bellen om mijn contract te verlengen of om een andere provider te zoeken.
Hai ben ondertussen aan mijn 4 de cisco 8455dvb begonen, de hiervoor genoemde problemen blijven komen elke keer weer, zolang ziggo geen goede firmeware update doet. er is wel een betere cisco namelijk de 8485dvd, maar deze moet je dan weer kopen, of een jaar je abbonement verlengen. dan kun je deze krijgen voor 99 euro. wat er op neer komt is dat je niks meer aan de oude 8455 hebt. ze weten dit bij ziggo heel goed maar willen hieraan niks doen.