Omdat ik via de helpdesk geen steek verder kom, probeer ik het op deze manier.
Al geruime tijd probeer ik te overleven met mijn bij Ziggo gekochte Cisco 8455DVB ontvanger. Het apparaat is al eens geruild, maar het is er alleen maar slechter op geworden.
Sinds 2 maanden wordt het kijken mij echter onmogelijk gemaakt, het apparaat is namelijk voor zichzelf gaan denken. De ontvanger start steeds opnieuw op, waarbij hij allemaal 8-en in het display toont. Dit kan 1x per 2 minuten voorkomen, soms 6x achter elkaar. Ik moet ook zeker geen haast hebben met zappen, want dan krijg ik de 'geen signaal' melding, waarna ik op mag staan om de stekker eruit te trekken. Dit is bij alle 8455dvb's zo, maar deze heeft het extremer.
Buiten het feit dat dit model duidelijk defect is, heeft hij grotendeels dezelfde beperkingen als de vorige (omgeruilde). Spontane vastlopers, verliezen van beeld bij te snel wisselen van kanalen, harde schijf die gewoon blijft draaien terwijl apparaat uit staat, artifacts, stilstaand beeld, opnames die mislukken, en ga zo maar door. Kan nog 100x de helpdesk bellen/mailen, maar dit apparaat zal nooit fatsoenlijk gaan werken. Het is gewoon VEEL te traag uitgevoerd. Dat weet ik, dat weet Ziggo. Het gebrek aan software-updates zegt mij dat de oplossing ook niet te vinden is in de firmware. Immers, anders had Ziggo hem wel uitgebracht. Het aantal draadjes op allerlei fora is schrikbarend. Dit product had nooit geleverd moeten worden.
Waar het op neer komt; ik hoef geen 8455 meer, en ik zou hem niemand aanraden. Zeker geen gerepareerde/refurbished, waar ik nu meer zit opgescheept. Ik wil dat Ziggo mijn 8455 ruilt tegen een andere type dat wel werkt. Een werkende ontvanger, lijkt mij geen onredelijke eis, bij Ziggo denken ze er duidelijk anders over. Sterker nog, men wil deze niet eens meer ruilen tegen eenzelfde model. Ik moet hem ter reparatie opsturen en dan maar 2 weken analoog gaan kijken zonder opname mogelijkheid.
Alleen de harde schijf die constant blijft draaien, zou al een reden moeten zijn het apparaat te ruilen tegen een ander type. Dat ding draait maar alsof je het hele jaar de verwarming aan laat staan. Bij het langslopen hoor ik de euro's al uit m'n broekzak vallen!

Als dit niet fatsoenlijk wordt opgelost ben ik niet lang Ziggo klant meer. Zonde, want de tv/internet-ontvangst is prima (80% sterkte, 100% kwaliteit mocht Ziggo meelezen...) Ziggo; als je klant wilt worden kan alles, maar service verlenen ho maar!