LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Desert-Operations Online game drastische up-date

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Ik wens jullie zeer binnenkort een hartelijk welkom toe op het nieuwe forum, waar we ons niet gewonnen hoeven te geven en iedereen kan lezen hoe Looki en haar moderatoren en admins met hun klanten omgaan.

Namtown, welkom bij de club! Spijtig, maar zo gaat het dus...

Gr. Kasper

Maxarrow
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:59

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Maxarrow »

DOModerator:

Wat ik kan afleiden uit je bericht, is dat de spelers die volgens de regels spelen (die duidelijk in de meerderheid zijn) moeten opdraaien voor de spelers die vals spelen. Echter hou je deze spelers altijd in dit soort spellen. Uit eindelijk ligt het aantal vals-spelende spelers in handen van de spelleiding. Want wanneer je te tuigen té strak houdt, gaan meer mensen vals-spelen dan wanneer je de de tuigen losjes houdt, en de meest hoofdzakelijke zaken aanpakt. Ik heb de laatste maanden de regels van Desert Operations steeds strenger zien worden, en zo ook de vrijheid in het spel steeds beperkter zien worden. Natuurlijk ben ik het met je eens dat de spelers die fout zijn aangepakt moeten worden, maar de regels dusdanig streng aanpassen dat de spelers die wél volgens de regels spelen er last van hebben, is niet de juiste oplossing. Want dan voelen spelers zich bedrogen en beperkt. Je kunt het zien als een soort collectief straffen. Daarmee maak je meer mensen boos.
Er zijn genoeg andere manieren te bedenken om de foute spelers uit het spel te houden, zonder de goede spelers er mee lastig te vallen.

Verder zie ik dat je vindt dat mensen op gelijkwaardig niveau met elkaar moeten kunnen vechten. Zo krijg je meer actie, en wordt het spel veel leuker, volgens jou.. Zie je zelf de tegenstelling in je zin? Je spreekt jezelf tegen. Want wat is er leuk aan als iedereen het zelfde niveau heeft? Het is uitdagender om je account sterker te maken, zodat je een andere sterke speler aan kunt vallen. Hoe meer troepen er bij komen kijken, hoe spannender en uitdagender het spel wordt. Als je een mede-speler aan kunt vallen met de middelen die je tot je beschikking hebt, zou een aanval simpelweg saai worden. "Nou, laten we vandaag maar weer eens de gok wagen. Zal ik nu winnen? Gewoon nog een keer aanvallen, want over een uurtje kan ik zo nog een keer." Dat wordt dan de instelling. Ik zie niet echt de "uitdaging" zoals jij het noemt. Het doel is immers om met behulp van aanvallen jezelf sterker te maken. Maar nu kun je zo vaak aanvallen als je wilt, alleen kun je jezelf nauwelijks sterker maken. Waarvoor zou je dan nog aanvallen? De ene dag heb je 1.000.000 punten, en de andere dag heb je 10.000.000 punten. Dat is niet interessant meer.

Je zegt dat wij de gene zijn die zeuren, en ons aanstellen. Maar ik vraag mij af of jullie de reden hiertoe weten. Want naar een TROS Radar-forum stappen gebeurt niet zomaar. Als wij op het forum van Desert Operations geen uitleg krijgen, de berichten van spelers verwijdert worden zonder reden, leden zonder reden verbannen worden, gaan een aantal spelers gelijk zoeken. Want als jullie zo overtuigt zijn van de succes van de update, waarom werd het dan niet meteen duidelijk uitgelegd? Wat is de bedoeling, waarom hebben we een update doorgevoerd, etc. Dat hadden jullie in een systeembericht moeten zetten, in plaats van drie kleine berichtjes te sturen over een update van deze omvang. Vind je het gek dat leden massaal gaan klagen?

De cijfers liegen er niet om. 90% van de DO-spelers is het niet eens met de update. Als jullie graag winst willen maken, is het dan zinvol om een update door te voeren waarmee 90% het niet eens is, en daardoor geen diamanten meer gaat kopen? Jullie doen alsof jullie pleiten voor de beginnende spelers die ook de kans moeten hebben om groot te worden of mee te komen. In feite gaat het jullie om het geld, dat heb je immers zelf gezegd.
"Looki is een bedrijf. Een bedrijf dat kosten maakt en deze kosten terug moet zien te verdienen. Als de inschatting is dat het limiteren van de bank meer geld opbrengt dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat de bank dus word gelimiteerd."
Goed, nu blijkt dat 90% door deze update geen diamanten meer gaat kopen, waarom gebruik je dan dat argument? Het zal echt niet winstgevender worden.

Terugkomend op de beginnende spelers wil ik graag nog even een opmerking maken. De beginnende spelers worden opgenomen in bondgenootschappen. Deze zorgen er voor dat de beginnende spelers sterk worden. Dus waarom maken jullie je druk over hen, terwijl je beter kunt kijken naar de spelers die zichzelf tegoed doen aan het overtreden van de regels? De spel-piepertjes (niet negatief bedoeld) kunnen zich prima redden als ze toetreden tot een bondgenootschap. Dat kunnen jullie hen ook aanraden door middel van een spel-rondleiding voor beginnende spelers.
Jullie bekommeren je om de beginnende spelers, terwijl in economisch opzicht de grote spelers vele malen lonender zijn. Dus hier spreek je jezelf wéér tegen. Jullie willen meer winst, maar ook de beginnende spelers helpen, wat leidt tot minder winst.. Als jullie op een andere manier de beginnende spelers helpen, door hen bondgenootschappen aan te raden, et cetera, zijn beide partijen tevreden en vervullen jullie allebei de gestelde eisen.

Gezien de hierboven verkondigde oplossingen, zal het niet nodig zijn om over de diamanten te beginnen. De mogelijkheden zijn flink verkleind, wat niet hoeft als je kijkt naar de oplossing die ik hierboven gaf.

Desert Operations was een geweldig spel, wat zeer goed liep. Maar ik zag het kapot gaan door haar eigen goedheid. Als de regels toleranter zijn, en het bestuur ook coulanter werken (of op een andere manier), zal het spel net als vroeger (zónder update uiteraard) weer een hele tijd goed lopen. Er zijn vele bedrijven ten onder gegaan aan hun eigen goedheid, en dat zie ik hier ook gebeuren. Het is jammer, en niet nodig. Een dag brainstormen over hoe de vals-spelers aangepakt kunnen worden zonder de niet vals-spelende spelers er onder te doen lijden, zal uiteindelijk tot een betere oplossing leidden.

Ik hoop dat ik de frustratie, en problemen een beetje goed heb kunnen samenvatten van beide partijen. Nogmaals: ik snap jullie argumenten, maar ik snap ook de argumenten van de spelers. En door naar de belangen van beide partijen te kijken, komt men veel verder dan vanaf één positie naar beneden te kijken. Het is alleen maar een tip, die ik meegeef.

Met vriendelijke groet,

Maxarrow

Edit: ik vind het trouwens wel moedig dat er een moderator is die eindelijk de verantwoordelijkheid op zich neemt om te reageren. Dan mag ook gezegd worden. Ongeacht het feit dat we nu al een week verder zijn. Ik denk dat we met formele berichten meer bereiken in dit geval.
Laatst gewijzigd door Maxarrow op 01 dec 2011 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.

platvoet81
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 20:13

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door platvoet81 »

Een bericht van een DO moderator... het kon niet lang uitblijven natuurlijk... de trouwe Looki oogkleppers kunnen niet ontbreken. Goed, laat ik dan ook mijn zegje maar even doen.

Ik speel nu bijna anderhalf jaar met veel plezier Desert Operations. (overigens in hetzelfde bondgenootschap als Kasperying) maar zit ook zwaar te twijfelen om mijn account te verwijderen. Ik ben een speler die er nooit echt geld ingestopt heeft. Heel af en toe eens generaal geworden voordat ik ging aanvallen, maar dat is een zeldzaamheid.

Uiteraard was ook ik, net als IEDER ander, verontwaardigd over de "verbeteringen" in DO. Juist omdat ik een speler ben die nooit betaald heeft heeft het voor mij veel langer geduurd om te komen waar ik op dit moment ben. Om deze reden is het voor een speler als ik geen "oplichting", maar ik snap dat het voor Kasperying en vele, VELE, anderen wel zo voelt en misschien ook WEL zo is.

Wel stoor ik me inderdaad, net als de anderen op dit forum, aan de reacties (of het gebrek daaraan) van Looki en de nederlandse moderatoren. Het is toch van de zotte om van de een op andere dag een update bij de spelers door de strot te douwen en te verwachten dat een ieder dit accepteert!!!! Als eerder vermeld, in de duitse server 1500+ tickets naar support ongelezen verwijderd!

Nederlandse mods, zet die kleppen een keer af. Looki is een bedrijf wat steeds meer geld overal uitperst. En op het moment dat iemand een keer teveel vragen stelt dan worden ze gewoon overal uitgegooid. Iemand haalde er een vergelijking met de politiek bij, dit is geen politiek maar een dictatuur. Met Looki als de hedendaagse Saddam....

Een zwaar teleurgestelde speler....

dospeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 20:40

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door dospeler »

bericht verwijderd

MarkG1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:11

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door MarkG1970 »

Zo gaat men dus om met DO spelers:
afgesloten topics
de reden dat alle topics gesloten zijn is dat het geen nut meer heeft ze open te laten hierdoor is er besloten ze te sluiten. wat betreft de betekenis kan ik je geen antwoord op geven dat is aan de forumadmin.

hierbij is deze topic ook gesloten en elke topic die er geopend wordt over het update onderwerp zal gelijk verwijdert worden.

The Iron Man (tim)
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2011 14:33

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door The Iron Man (tim) »

Beste DOModerator.,

Zoals ik al eerder schreef is dit een kwestie geworden van inderdaad bedrog.. Als het is zoals je schrijft dat je al tijden do speelt dan weet je wie ik ben en welk beroep ik tot mijn hersenbloeding uit oefende., Bedrog kan zelfs in veel contexten worden gezien.. mensen het zwijgen opleggen door ze een perma ban op teleggen klopt ook niet..

Er is binnen Do nu een bg op gestart. .die een protest verzameld tegen looki...Het is de enige bg die momenteel een Zakelijke oorlog tegen lookie binnen do voert.

Goed Het profiel van de bg klopt nu uiteraard niet meer..want een van de genootschap "zo zullen we het maar even noemen " is nu bekend.

Mij als jurist is gevraagd om alle informatie te verzamelen., omtrent A: Fraude (bedrog)
B: het onrecht vaardig deelnemers weigeren omtrent het uitbrengen van mening, dit doormiddel van een perma ban op te leggen (Dictatuur, aldus de wet verboden.)

Momenteel doet mijn voormalig kantoor team onderzoek om Looki her juridisch in Duitsland te kunnen laten vervolgen en hierdoor ieder zijn/haar onkosten terug te laten betalen, plus tevens met een andere invulling van het spel idee te laten komen.


DOModerator, het gaat hier dus niet alleen maar om welke speler, en zomaar een ontevreden woede of hoe het werd of word gespeeld.. Het gaat hier om zaken die Juridisch niet kunnen en mogen..

Getekend

Smith

commex
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2011 20:07

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door commex »

hoi The Iron Man ik hou me aanbevolen wil mijn geld ook terug van al die dias die voor niks gekocht zijn

hoop van harte dat die lui aangepakt kunnen worden

dit is niet het spel waar ik voor getekend heb en betaald

groet
commex

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Kijk ik lees nu dat ze op Koreaanse wijze de spelers de mond snoeren door gewoon het forum af te sluiten voor iedere discussie die maar een beetje in de buurt komt van een klacht jegens de 'up-date'...

Reden te meer om zo snel als mogelijk het forum openbaar te maken, waar alle spelers die hun ei kwijt willen, verbannen of geblokkeerd zijn, diamanten zijn afgenomen door verbanning, terecht kunnen. Iedereen is welkom, ook moderatoren en Looki zelf, graag zelfs.

Ik wil nu onderhand wel eens van officiële kant een reactie vernemen, in plaats van het immer stilzwijgen.

Houd dit topic op dit forum dus in de gaten voor bekendmaking van de URL naar het forum, WE zijn er mee bezig!

Vriendelijke groeten,

Kasper

hellforce666
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:22

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door hellforce666 »

nou, even snel, als looki morgen wakker wordt zal deze mijn account een permaban geven, en deze keer kan ik niet terug komen (echt wel dus, al was het maar om de nieuwe presi tsk² op te doeken)

ach ja, tis rot, voor mij is de meevaller dat ik geen dias gekocht heb, maar het heeft me heel veel uren gekost die ik, als ik dit geweten had, in combat arms eu zou hebben gestopt.

mocht ik morgen gebant zijn, dan ben ik te bereiken via skype: hellforce666 de gekste

mochten er meer zijn de stad is oss

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Wellicht al zeer interessant om uit te pluizen!

Net even snel nagekeken en dit is niet notarieel vastgelegd in Nederland, daar waar het spel draait! Dit wordt getoond bij registratie van het forum.
1. Lidmaatschap is gratis, zolang het niet anders staat aangegeven.

2. Next Idea GmbH heeft het recht de gratis diensten op enig moment te beëindigen.

3. Met gratis diensten kan geen aanspraak gemaakt worden op bepaalde maandelijkse bereikbaarheid. Tevens heeft de gebruiker geen uitgevers rechten van algemene data in gratis diensten of abonnementsdiensten (zoals forum berichten). Persoonlijke gegevens van iedere gebruiker zullen worden opgeslagen bij registratie.

4. Geen persoon noch organisatie mag meer dan 1 lidmaatschap tegelijk bezitten op het Looki network (eigendom van Next Idea GmbH). Next Idea GmbH heeft het recht dubbele lidmaatschappen te verwijderen na zorgvuldig onderzoek. In het geval van getrachte fraude, zal de speler worden geblokkeerd en/of zullen kosten in rekening worden gebracht bij de gebruiker.

5. Next Idea GmbH heeft het recht om gebruikers met ongepaste gebruikersnamen te bannen. Hieronder gelden met name maar niet beperkt tot; bezwaarlijke, gewelddadige, beledigende, politieke of seksuele namen. Next Idea GmbH heeft het recht te beslissen of een naam al dan niet ongepast is.

6. De annulering van een lidmaadschap is mogelijk op ieder moment zo lang er geen andere contractuele verplichtingen van de gebruiker naar Next Idea GmbH zijn.

7. Elke gebruiker dient de geldende wetten van Duitsland in acht te nemen.

8. Als lid van de Looki community, wordt de gebruiker automatisch lid van alle Looki netwerk pagina’s. Dit geld voor alle bestaande alswel nieuwe pagina’s die worden toegevoegd aan het Looki netwerk. Het is mogelijk dat verschillende pagina’s aanvullende registratie en verificatie nodig hebben. Dit gebeurd, bijvoorbeeld, als een gebruiker gebruik maakt van de browser spellen al dan niet op abbonementsbasis. Bij het beëindigen van een commerciële dienst van Next Idea GmbH, of met de vernietiging van deelname aan enige dienst, zal het lidmaatschap bij de Looki community blijven bestaan.

9. De gebruiker verklaard dat alle informatie zoals gegeven tijdens de registratie, op waarheid is gebaseerd.

10. De gebruiker mag zelf kiezen of deze alle gegevens invult. Voor het gebruik van diensten op abonnementsbasis zijn een volledig adres en volledige betaalgegevens vereist.

11. Door het aangaan van een lidmaatschap stemt de gebruiker in met het ontvangen van informatie gerelateerd aan de Looki community of een van zijn adverteerders.

12. Next Idea GmbH is niet aansprakelijk voor de informatie op het netwerk.

13. Next Idea GmbH kan deze voorwaarden op enig moment wijzigen. De gebruiker zal worden geïnformeerd zodat deze zijn lidmaatschap kan verwijderen bij het niet accepteren van de nieuwe voorwaarden. Reeds betaalde bedragen voor enige abonnementen zullen worden terugbetaald binnen een periode van 3 weken met in acht neming van de reeds gebruikte diensten.

14. Rechtsgebied is Münster, Duitsland

15. In het geval van schending van de voorwaarden heeft Next Idea het recht om het lidmaatschap eenzijdig te beëindigen zonder berichtgeving. Tevens mag Next Idea een passende compensatie voor geleden schade eisen.

16. Next Idea GmbH heeft de intellectuele rechten voor alle diensten die worden aangeboden door het bedrijf.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door CSM »

The Iron Man (tim) schreef: Mij als jurist is gevraagd om alle informatie te verzamelen., omtrent A: Fraude (bedrog)
Interessant, benieuwd hoe dat afloopt.
The Iron Man (tim) schreef: B: het onrecht vaardig deelnemers weigeren omtrent het uitbrengen van mening, dit doormiddel van een perma ban op te leggen (Dictatuur, aldus de wet verboden.)
Ha ha ha.... ik mag hopen dat dit een grapje is.


Ik mis overigens de twee meest voor de hand liggende gronden voor een juridische zaak.

C: wanprestatie (volgens het contractenrecht). Consumenten hebben (virtuele) goederen aangeschaft, maar deze blijken niet (langer) te voldoen aan wat de consument daar rederlijkerwijs van mocht verwachten.

D: diefstal (volgens het strafrecht). Producent sluit accounts af, waardoor consumenten niet langer beschikken over de door hen aangeschafte virtuele goederen (en/of diamanten die aangeschaft waren met als doel goederen te verwerven).


Hoewel het hier om een andere zaak ging, is dit artikel wellicht de moeite waard om eens even door te lezen: http://www.solv.nl/weblog/virtuele-diefstal/18257
Jochie van 13 werd beroofd van zijn virtuele goederen, en de rechtbank kwalificeerde dit inderdaad als diefstal.

Santa
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2011 07:59

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Santa »

Hallo allen,

Ik kan het niet laten om ook even te reageren.
Ik kan mijzelf best vinden in wat beide kampen zeggen. Echter is het zeker zo dat het Nederlandse supportteam een bedenkelijk beleid voert en dan druk ik mij heel zachtjes uit.
Support moet zijn wat de naam betekent. Helaas heb ik en vele met mij inmiddels ondervonden dat men belachelijke beslissingen neemt en daardoor spelers flink benadelen.
Een duidelijk antwoord komt er vervolgens niet en geleden schade door onterechte bans worden van de tafel geveegd.

Aan de andere kant is het zo dat er "vals"wordt gespeeld. Maar heeft support of zelfs de ontwikkelaars ingegrepen?
Was het niet zo dat er ineens ongelooflijke hoeveelheden grondstoffen in het spel kwamen? En is het ook niet zo dat er diverse banken zijn volgestort met geld? Hierdoor zijn een flink aantal spelers heel rijk geworden. Hier is vervolgens niets mee gedaan terwijl de bewijzen op tafel lagen. En deze spelers hoor je nu het hardst klagen en huilen.

DO heeft met de 90% regel op alle handelingen dit prima opgelost. Echter waar is het voordeel nu gebleven om d.m.v. handel te drijven je banksaldo gezond te maken.
Is dit nu een verbetering of juist een verslechtering van het het spel? Ik denk niet dat de hele rijke spelers hier last van ondervinden. De rijkste spelers hadden juist die handel niet meer nodig. Het enige wat die deden was juist door middel van deze handel de armere spelers helpen.

Nu lees ik ook dat d.m.v. het nieuwe banksysteem "nieuwe" spelers meer kans maken. Is dat daadwerkelijk het geval?
Naar mijn mening kan men tot een bepaald niveau hun bank upgraden. Hierna is dat vanwege de kosten voor iedere volgende upgrade niet meer te betalen voor de "arme"spelers.
Gevolg: Voor de rijke spelers is dat geen probleem dus deze hebben binnen no time weer een groot voordeel ten opzichte van de "arme"spelers.

De hele update is dus maar een tijdelijke oplossing. Misschien had support beter kunnen nadenken om een bepaalde periode van het spel vast te stellen. Diegene die na deze periode bepaalde doelen hebben behaald een beloning te geven en vervolgens reset je alles en start er een nieuwe ronde. Dan pas heeft iedereen een kans.

Laten we eerlijk zijn. Het spel is al een tijdje geleden gestorven. Misschien moeten we op zoek naar een ander spel.
Misschien wanneer DO weer voor iedereen eerlijk gespeeld kan worden kunnen we weer met goede moed ten strijde trekken.

Mvg,

1 van de "rijke"spelers.

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Hallo allemaal,

Voor nu even snel een forum aangemaakt en deze wordt dus nog uitgebreid.

Registreren is eenvoudig en zo gepiept.

http://desertoperationsno.6e.nl

TIP: registreer je niet onder je DO naam als het spel wilt blijven spelen. Wellicht dat DO het forum ook al bezoeken en jullie weten hoe ze de boel bestieren...

Geef de link aan zoveel mogelijk spelers door, zoals je BG-genoten en andere plekken waar jullie elkaar treffen.

Vriendelijke groeten,

Kasper

namtown
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2011 20:27

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door namtown »

eigenlijk is het te zot voor woorden dat je onder een andere naam moet inloggen..

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Inderdaad, maar we hebben gezien hoe het werkt...

Ik wil niet dat deze acties door leden resulteren in een verbanning op DO, vandaar deze extra tip.

Helaas moet het dus zo, maar komt allen naar http://desertoperationsno.6e.nl

Gr. Kasper

mriousbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2011 13:21

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door mriousbe »

Hoi,
Heb speciaal geregistreerd om op deze te kunnen antwoorden.
Alle topics die ook maar iets met kritiek op Looki hebben te maken worden gelijk gesloten of zelfs verwijderd.
Volgens mij is zelfs Duitsland een land waar kritiek een vrijheid is maar Looki kan daar absoluut niet tegen.
Ik stop met DO, mits het geen nut heeft om te spelen als je geen geld/diamanten investeert.
Het rotte van al dit is dat Looki er geen moer hoeft om te geven, zolang ze hun diamantspelers houden zijn ze blij dat ze van ons (lees spelers die niet (veel) diamanten kopen) afzijn.
Looki is een authoritair bedrijf/persoon dat absoluut om niets anders geeft dan geld.
Op zich niets mis mee, maar verander een spel dan niet zonder iets of wat uitleg van een spel voor iedereen, tot een spel voor enkel mensen met geld.
Ik wou dat we meer konden doen hiertegen dan roepen maar de realiteit is dat juridische procedures zo goed als uit den boze zijn (tenzij we een rijke geldschieter hebben?).
Groetjes
Marcel :cry:

Kasperying
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:39

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Kasperying »

Als het om de juridische kant gaat zijn er zeker mogelijkheden, mits aantoonbaar dat er duidelijke misstappen zijn gezet door Looki.

Met name het verwijderen van account's MET gekochte diamanten is een vorm van diefstal. Je neemt iemand iets af waarvoor hij/zij betaald heeft. Ze geven geen enkele verklaring waarom, nee ze verwijderen het direct en geven geen gehoor.

Forum is online, registreer je snel en laat je horen, met weglopen geef je Looki hun zin.

Protesteer en accepteer de werkwijze van Looki NIET! ► http://desertoperationsno.6e.nl

Verspreid de link naar het forum aan andere spelers van DO, meer deelnemers betekend een sterke achterban!

Groeten, Kasper

mriousbe
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2011 13:21

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door mriousbe »

Dit is hoe Looki of hun afgezanten werken, ze hebben me uit het spel geflikkerd op een wel zeer onwettige manier:

Beste iedereen.

Eender vandaag had ik op het forum een topic geplaatst met de melding dat het niet kan dat onze kritieken zomaar verwijderd of vergrendeld worden, dat we moeten blijven roepen voor aandacht.
Deze topic was verdwenen toen ik na een uurtje terug keek.
Ik dus hetzelfde geplaatst op het forum in een nieuwe post.
Er waren op dat moment twee actieve online op het forum, ik en Wavewar (mod) en ja hoor, 2 minuten later, topic verdwenen.

Ik dus naar DO chat waar Wavewar en Donderpoema aanwezig waren en heb ze geconfronteerd met de vraag wie die posts verwijderd, of wie ze vergrendeld.
Duurde een tijdje voor ik antwoord kreeg maar toen ik me specifiek richtte op wavewar met de vraag of hij de topics verwijderde, en hem melde dat enkel hij en ik op het forum actief waren kreeg ik als antwoord dat het is om redenen die vermeld waren op het forum (met andere woorden, Looki kan niet tegen kritiek).
Deze redenen zijn nergens duidelijk vermeld dus dit melde ik tegen wavewar, samen met de uitleg dat dat mijn vraag zoviezo niet was.
Mijn vraag is of hij die topics verwijderde/vergrendelde en waarom, of hij het eens was met Looki dan om hen te helpen onze kritieken weg te nemen… geen antwoord.
Na een tijdje, hetzelfde stugge antwoord dat het is met de reden die Looki vermeld heeft (niet duidelijk dus) maar geen antwoord op mijn vraag weeral, wel de melding dat ik graag wil zwijgen nu want dit onderwerp is afgehandeld.
Niet voor mij dus, ik had nog steeds geen antwoord.
Dus ik stel zelfde verzoek, beleefd en melde zelfs dat ik respect heb voor de mods want die moeten alle **** dragen nu, maar sluit hij die topics af of niet… geen antwoord.
Of ja, ik kreeg een antwoord… 72 uur chatban omdat ik bleef zagen over een "afgesloten" topic.

Ik blijf nog even op DO maar ben van plan het af te sluiten, ik speel niet op een server waar zo gehandeld wordt met de mensen.
Na een tijdje log ik uit en ga buiten.
Een uurtje later terug thuis, ik log…. paswoord verkeerd.
OK, ik probeer terug… paswoord verkeerd.
Dan nog 3x geprobeerd met zeker weten het juiste paswoord dat ik het laatste jaar zowat 3x per dag gebruikt heb om in te loggen, niets.
Ik zie daaronder 'log in via Facebook' dus ik doe dat maar ik kom op een nieuwe account, dat was niet de bedoeling dus ik log uit, en verwijder die account gelijk weer (wel heb ik eerst gezien of mijn originele account er nog was, en ja hoor… was er nog dus mijn vrees dat ik er afgesmeten was bleek niet te zijn… toch niet op die manier).
Ik probeer weer in te loggen met originele details, lukt niet dus ik probeer de paswoord recent.
Ik krijg netjes een mail, ik volg de link, reset mijn paswoord en gebruik dat om in te loggen…. en ik kom uit op een nieuwe account.

Dit is dus hoe Looki of iemand binnen de organisatie werkt.
Ik had waarschijnlijk niet via facebook mogen inloggen en gelijk naar support gaan, mijn fout maar iemand binnen Looki heeft mijn paswoord gereset waardoor ik niet meer kon inloggen.
Ik ga niet wavewar noemen, het zou me verbazen als hij het was (zij?) maar het moet wel lukken dat ik er uit gedonderd wordt op een zeker en vast onwettige manier (dit staat voor mij gelijk aan mij account hacken en mijn private details misbruiken/gebruiken voor eigen rekening).

Ik beraad me nog hoe ik met dit verder ga, ik weet eerlijk gezegd niet of ik het nuttig vind ook maar iets te doen omtrent dit, ik was toch van plan af te sluiten.
Maar dit toont wel degelijk aan hoe rot en onwettig Looki (of iemand binnen de organisatie) handelt en hoe ze zelfs niet wakker liggen om even jouw details te misbruiken.
Zelfs in Duitsland is dit onwettig als je het mij vraagt.

Wavewar, die zal wel weer de dikke mod uithangen met kleutertjes die hij kan bannen voor al wat ze niet mogen binnen de chat.
IK ben beleefd gebleven, maar heb wel uitdrukkelijk en duidelijke vragen gesteld waar ik nooit antwoord op kreeg.
Donderpoema is het gelijk afgebold, Wavewar heeft me gekickt.
Dit is DO, dit zijn twee van hun mods.

Normaal is iets anders.
Groetjes
Marcel

Johan81
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:15

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door Johan81 »

@ mriousbe

werkte wachtreset ook niet ?

http://www.looki.nl/community/wachtwoord_verloren.html

gamba15
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 18:17

Re: Desert-Operations Online game drastische up-date

Ongelezen bericht door gamba15 »

een reactie van een ''honds trouwe moderator'' vind het niet heel raar dat je als mod trouw blijft aan looki aangezien ze de nodige geld-boost en dia's krijgen omdat ze iets ''goeds'' doen voor support....

al weet ik niet of het goed is wat ze doen... mensen een perma ban geven enkel en alleen omdat ze hun mening geven topics verwijderen van het do forum terwijl ze zelf altijd zeggen in de lobby chat:''als je nog meer klachten hebt over deze update, zet ze dan neer op het forum en praat daar verder zodat het op de chat gezellig blijft.

sommige mensen die die raad hebben op gevolgd hebben nu een ban iets zegt me dat dat niet klopt een reden word er ook niet bij vermeld. zou looki niet tegen kritiek kunnen? of krijgen de moderators (of hoe ze het zelf liever noemen '''Moderatoren'') een diamanten boost bij elke speler die ze een perma ban geven? ik weet het niet.


ook snap ik niet dat Bart de gene die alle tickets naar support beantwoord nog geen reactie heeft gegeven hier op. misschien voelt hij zich zelf hier te goed voor. of wil hij hier zo min mogelijk aandacht aan besteden en gewoon de spelers een perma ban geven die teveel gelijk hebben en die misschien nog iets zouden kunnen bereiken tegen do.

of misschien heeft Bart die moderator gevraagd hier op te reageren want '''hondstrouw'' moet je denk ik letterlijk opvatten ze gedragen zich als honden op de lobby chats er is geen discussie mogelijk ze denken dat ze zelf altijd gelijk hebben en als je daar anders over denkt heb je meteen een chat-ban of zoals andere mensen zelfs een perma-ban. meestal zijn die onterecht daar kan je dan over reageren via berichten maar zelfs dan houden ze zich vast aan eigen stand punten en kan je net zo goed tegen een boom praten.

als klap op de vuur pijl komt er een systeem bericht dat moderators ook fouten kunnen maken en ook gewone mensen zijn dat valt uiteraard niet te ontkennen maar waarom zouden de moderators dan toch een aparte regel krijgen voor zich zelf? de regel luid dat ''gewone'''spelers geen wraak aanvallen mogen doen op moderators. dus we mogen mods niet tegen spreken en we mogen ze een bepaalde tijd niet aanvallen als ze ons zelf een ban geven. heb het idee dat hier misbruik op gemaakt gaat geworden.

maar zulke foutjes zijn we ondertussen wel gewend van desert-operations en de mods voor de duidelijkheid geld dat gene wat hier boven staat niet voor alle mods (dus niet voor DayDreamElla en Geokip) maar denk dat er wel een paar tussen zitten die zich zelf hier wel in zien.

verder is het logisch dat je arrogant word als mod. je hebt macht DE macht om mensen te verbannen van de chat als je er last van hebt maar ja dat is menselijk en (zelfs) de mods zijn mensen (als zou je dat soms niet denken)

dit is wat ik even kwijt wou verder zal ik wel kijken wat voor leuke en waarschijnlijk minder leuke reacties ik hier op zou krijgen misschien is maandag ( want support doet geen reet in het weekend) mijn account wel zijn verwijderd maar dan hebben we allemaal maar meer bewijs van hoe het er aan toe gaat op do.

Met vriendelijk groet, gamba15

Gesloten