LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door newmikey »

J@@N schreef:
Ik las net een interessant artikel op de site van de consumentenbond over goedkope tablets, lekker laten staan en sparen voor een "echte" !!
Dit is een heel ander segment en dit is echt appels met peren vergelijken.

Die daar besproken worden, hebben kleine schermen en weinig rom / ram geheugen. Tablets als de Flytouch / Superpad hebben een groot 10" scherm en de moderne varianten 16GB geheugen en zelfs ingebouwde GPS. Het nog nieuwere model heeft de mogelijkheid om mee te bellen.
Eén van de argumenten van de webshopeigenaar was toch dat dezelfde tablets bij de Bart Smit lagen? De in beslag genomen partijen moeten haast wel wat van dat goedkope segment bevatten anders snap ik het nu helemaal niet meer.

J@@N
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:01

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door J@@N »

newmikey schreef:
J@@N schreef:
Ik las net een interessant artikel op de site van de consumentenbond over goedkope tablets, lekker laten staan en sparen voor een "echte" !!
Dit is een heel ander segment en dit is echt appels met peren vergelijken.

Die daar besproken worden, hebben kleine schermen en weinig rom / ram geheugen. Tablets als de Flytouch / Superpad hebben een groot 10" scherm en de moderne varianten 16GB geheugen en zelfs ingebouwde GPS. Het nog nieuwere model heeft de mogelijkheid om mee te bellen.
Eén van de argumenten van de webshopeigenaar was toch dat dezelfde tablets bij de Bart Smit lagen? De in beslag genomen partijen moeten haast wel wat van dat goedkope segment bevatten anders snap ik het nu helemaal niet meer.
Hai, dit was een reactie op @denny009, die verwijst naar een test van de Consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... et-tablets
En het betreft hier het goedkopere segment, tot 8" en max 4GB

Mensenzijnbeesten
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 nov 2011 13:38

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

WIJ VERKOPEN NIET MEER... Site is louter open ter info en als infopunt voor wachtende mensen.

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

Oh? Waar staat dan wanneer ik mijn geld terug kan verwachten? :?: :?: :?:

Mensenzijnbeesten
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 nov 2011 13:38

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

Er staat een kopje, rowenco versus de douane

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

Dat heb ik natuurlijk allang gezien... maar wat KOOP ik daarvoor... geen klap!

U begint me serieus de keel uit te hangen! Steeds maar weer in de verdediging schieten, excuses verzinnen, antwoorden ontwijken, etc.
Man, neem voor mijn part een krantewijk en ga daarnaast vakken vullen bij de AH kan mij het schelen maar ga je klanten terug betalen!

marten46
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:13

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door marten46 »

Maak het bedrijf wereldwijd bekent:
Radar/Kassa/Telegraaf/Plaatselijke courant/Koude douche bij Radar/Peter R. de Vries/Opgelicht.
Rowenco heeft jou geld, haal het bij ze thuis op.
Rowenco: laat duidelijker weten dat er geen product meer gekocht kan worden, omdat jullie niet correct zijn.
Nu lijkt het alsof je nog kunt bestellen, en bij afrekenen blijkt het pas dat het niet beschikbaar is.
Slap hoor, zoek eerlijk werk, of verkoop een eerlijk product.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mensenzijnbeesten schreef:Er staat een kopje, rowenco versus de douane

Er zou een kopje moeten staan:

Wat gaat Rowenco doen om mensen schadeloos te stellen.
Indien de douane aantoonbaar onjuist bezig is - dan kan je een schadeclaim daar indienen.

Maar- de huidige waarheid is dat er zou moeten staan:

Rowenco hult zich in stilzwijgen en wentelt ondernemersrisico af op klanten.
Laat vooruit betalen (niet toegestaan) en gebruikt dit geld voor andere zaken - waardoor klanten het nakijken hebben.

Totdat dit opgelost is - dus alle klanten schadeloos gesteld zijn, danwel hun product in goede en werkende staat ontvangen hebben - zijn jullie in gebreke en maken jullie je schuldig aan oplichting door betaling te ontvangen, maar niet te leveren.

Iedere andere discussie is volkomen zinloos - de klant heeft geen ene verd**** ruk te maken met derden zoals douane, gemeente, of de visboer - Rowenco blijft in gebreke!

hkz
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2011 12:56

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door hkz »

Mensenzijnbeesten schreef:WIJ VERKOPEN NIET MEER... Site is louter open ter info en als infopunt voor wachtende mensen.
Waarom staat er op de site onder contact:


let op: ivm de drukte rond de feestdagen zijn onze tijden voor telefonische informatie gewijzigd:

Telefonische HELPDESK: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur

Hoezo drukte rond de feestdagen???

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

Home > Rowenco /. Douane Nieuws
Rowenco /. Douane Nieuws

verzonden bestellingen 02-12-2011:

bestelnummer 1850
bestelnummer 2013
bestelnummer 1309
bestelnummer 1364

"goed nieuws" voor wel 4 "gelukkigen"?!

MEM
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 nov 2011 10:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door MEM »

beertje52 schreef:Home > Rowenco /. Douane Nieuws
Rowenco /. Douane Nieuws

verzonden bestellingen 02-12-2011:

bestelnummer 1850
bestelnummer 2013
bestelnummer 1309
bestelnummer 1364

"goed nieuws" voor wel 4 "gelukkigen"?!
Helaas horen wij daar niet bij!!

marten46
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:13

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door marten46 »

Zeg mensenzijnbeesten: de mensen zijn de klanten die U nodig heeft.
Wat gebruikt U een ongepaste naam, betekent weinig positiefs over uw gedachtegang richting de klant

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mensenzijnbeesten schreef:WIJ VERKOPEN NIET MEER... Site is louter open ter info en als infopunt voor wachtende mensen.
ik kan anders nog steeds de winkelwagen vullen en afrekenen. Weet natuurlijk niet of er dan echt geld wordt afgeschreven want dat heb ik niet geprobeerd.

Ik zou maar heel snel de betaalmodule deactiveren als ik u was!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

hkz schreef:
Mensenzijnbeesten schreef:WIJ VERKOPEN NIET MEER... Site is louter open ter info en als infopunt voor wachtende mensen.
Waarom staat er op de site onder contact:


let op: ivm de drukte rond de feestdagen zijn onze tijden voor telefonische informatie gewijzigd:

Telefonische HELPDESK: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur

Hoezo drukte rond de feestdagen???
Druk met procederen tegen de douane denk ik.

truisch
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2011 12:40

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door truisch »

Mensen, zoals het er nu uitziet gaat dat geld van ons nooit meer terug komen. De enige mogelijkheid is ons gezamenlijk te melden bij een incassobureau. ArneLH heeft te kennen gegeven dat hij het incassotraject voor ons wil doen op basis van 'no cure, no pay'. Dus hoe het ook uitvalt zal het ons geen geld kosten. :wink:

En natuurlijk weet ik ook wel dat van een kale kikker geen veren geplukt kunnen worden, maar hier met z'n allen alleen maar griepen over Rowenco en hoe erg we er allemaal wel niet in zijn gevlogen schiet niet op. Het enige dat we daar mee bereiken is dat je iedere keer weer naar dit forum gaat en er stik chagrijnig van wordt als er weer zo'n loze kreet van mensenzijnbeesten staat. :twisted:

:idea: Ik wil in elk geval een positieve actie ondernemen en heb me aangemeld bij het incassobureau. Ik weet niet of het lukt om mijn geld terug te krijgen, maar als ik niets onderneem dan weet ik zeker dat dat dus echt niet meer gaat gebeuren. Ik zou zeggen, geef een gil hier op het forum en dan kan ArneLH je wel verder bereiken.

marinof
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2011 14:22

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door marinof »

Goed gezien van Rowenco om eerst het geld te vragen en dan pas productvoorraad in te slaan.
Robert Westerick zou op zijn minst de mails van klanten kunnen beantwoorden.
Op 4nov. bestelde ik een tablet van 200euro; op 14nov. begon ik me zorgen te maken. Mailen naar info of medewerker@... of bellen naar Nederlands nummer levert niks op. Ook had ik een belgisch nummer gevonden warop ik een zekere Jeroen aan de lijn kreeg, die me wist te vertellen dat dit het oude nummer van Rowenco is, jammer. Schijnbaar zaten ze vroeger ook in Bunderhof 65
9120 Haasdonk, Belgie. Misschien rij ik er eens heen om zeker te zijn. Mensen die meer info (namen - adressen - etc...) hebben over deze crimineel of zijn medewerkers zouden die info publiek moeten maken, zodat zo'n gespuis wat meer in de kijker loopt... Morgen starten die weer een bedrijfje op om opnieuw de zakken te vullen, let er op!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heerlijk, een klassiek verhaal over 12 ambachten, 13 ongelukken. Allemaal op hetzelfde Rowenco-adres (een rijtjeswoning in Almelo):

-Gerrits Grond & Sloopwerken
-Ambulante slager
-Mr Flinstone's Beenham
-Rowenco: "We zijn nieuw, maar we kunnen ons nu al onderscheiden van de rest!"*

*) http://www.rowenco.nl/about_us

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

marinof schreef:Goed gezien van Rowenco om eerst het geld te vragen en dan pas productvoorraad in te slaan.
Robert Westerick zou op zijn minst de mails van klanten kunnen beantwoorden.
Op 4nov. bestelde ik een tablet van 200euro; op 14nov. begon ik me zorgen te maken. Mailen naar info of medewerker@... of bellen naar Nederlands nummer levert niks op. Ook had ik een belgisch nummer gevonden warop ik een zekere Jeroen aan de lijn kreeg, die me wist te vertellen dat dit het oude nummer van Rowenco is, jammer. Schijnbaar zaten ze vroeger ook in Bunderhof 65
9120 Haasdonk, Belgie. Misschien rij ik er eens heen om zeker te zijn. Mensen die meer info (namen - adressen - etc...) hebben over deze crimineel of zijn medewerkers zouden die info publiek moeten maken, zodat zo'n gespuis wat meer in de kijker loopt... Morgen starten die weer een bedrijfje op om opnieuw de zakken te vullen, let er op!
En er zullen altijd mensen blijven in trappen. Daarom gaan dit soort types steeds weer door met hun praktijken.

kaat1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:06

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

Van de site van Rowenco: Inmiddels is een zending vrijgegeven, helaas is er ook weer een volledige zending vastgezet en zijn we wederom gecontacteerd door React.Het traject zal zich herhalen: React zal uiteindelijk niet procederen waarna de douane opnieuw ambtshalve de inbreukzal constateren, waarmee de zaak voorlopig weer een aantal maanden vast zal staan...

Een gebed zonder end!

Wat zijn nu de opties?
Een hele lange adem hebben en maar hopen dat het goedkomt?
Of wordt het tijd voor actie!

Ik zag eerder een oproep om met zn allen een bezoekje aan Almelo te brengen?
Nou ik geloof niet dat dat nut heeft???

Aangifte doen bij de politie heeft zowieso geen nut:
Dat is voor de politie een zogenaamde civiele zaak (kwestie tussen twee "civilisten" ; twee burgers). U dient dus ook een oplossing in het civiele en niet in het strafrecht moeten zoeken, dat wil zeggen het inschakelen van een advocaat en/of deurwaarder en via de rechter uw gelijk proberen te krijgen.

Dus een incasso buro inschakelen???? Ik ben benaderd en ik voel er wel wat voor, zeker als dit groepsgewijs gaat. Ik ben er gewoon klaar mee dat dit zo maar kan gebeuren. Ik heb begrepen dat er mensen zijn die zich aangemeld hebben en dat er inmiddels een dossier Rowenco is aangemaakt. Aangezien ik helemaal geen kaas van heb gegeten wil ik graag weten hoeveel mensen hier aan mee doen of mee gaan doen?

Hoe groot is de kans dat ik mn geld krijg als ik wacht op Rowenco of in zee ga met dit incassoburo, zonder dat het me nog meer geld gaat kosten??

Graag hoor ik van jullie, via pb mag ook!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Heerlijk, een klassiek verhaal over 12 ambachten, 13 ongelukken. Allemaal op hetzelfde Rowenco-adres (een rijtjeswoning in Almelo):

-Gerrits Grond & Sloopwerken
-Ambulante slager
-Mr Flinstone's Beenham
-Rowenco: "We zijn nieuw, maar we kunnen ons nu al onderscheiden van de rest!"*

*) http://www.rowenco.nl/about_us
Rowenco schreef:Rowenco heeft geen langlopende contracten met fabrikanten of importeurs.Onze artikelen importeren we veelal zelf.
Hm, ja daarom zijn er nu zoveel gedupeerden. Onkunde van de bovenste plank.

Weet u gelijk waarom prijzen die te mooi zijn om waar te zijn dat ook meestal niet zijn.

Gesloten