LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lazylois

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door lazylois »

Het zelfde als je een vordering te goed hebt lijkt mij dan kies je voor een incassobureau uit de buurt van het bedrijf.

ik123

Ongelezen bericht door ik123 »

Ik houd jullie op de hoogte hoe het was bij de rechtswinkel morgen vroeg.
Bedankt voor de reacties tot nu toe, waardeer ik echt! :)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

lazylois schreef:Het zelfde als je een vordering te goed hebt lijkt mij dan kies je voor een incassobureau uit de buurt van het bedrijf.
Dat lijkt idd het meest logisch.
Ik vroeg het me gewoon af nav van een dagvaarding van een deurwaarderskantoor die handelde in opdracht van een ziektekostenverzekeraar. Betr. kantoor is denk ik de vaste 'partner' van zzv. Maar de verzekerden zitten over het hele land verspreidt. En ondanks dat het dwk wellicht diverse vestigingen heeft, kan er toch een grote afstand zijn tussen kantoor en adres waar dagvaarding overhandigd moet worden.

lazylois

@Jolijn,

Mensen die met zulke zaken te maken hebben, zullen de weg wel weten volgens mij :!:

Jolijn

lazylois schreef:@Jolijn,
Mensen die met zulke zaken te maken hebben, zullen de weg wel weten volgens mij :!:
Zie antwoord ArneL. :)

lazylois

Gelezen is duidelijk ga maffen truste.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Jolijn schreef:
lazylois schreef:Het zelfde als je een vordering te goed hebt lijkt mij dan kies je voor een incassobureau uit de buurt van het bedrijf.
Dat lijkt idd het meest logisch.
Dat vind ik dan weer niet zo logisch: debiteurenbezoek is vrij zeldzaam, het is immers relatief duur en nogal bedreigend. Verder is er niet veel reden om een incassobureau te kiezen op basis van vestigingsplaats tenzij je er als client zelf langs wilt gaan.
Laatst gewijzigd door ArneLH op 30 nov 2011 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ik123

Ik ben niet veel wijzer geworden door naar de rechtswinkel te gaan helaas. Weer 10 euro weggegooid maar wel ben ik weer gebeld door intrum justitia, ik was te laat met opnemen dus heb terug gebeld en kreeg een jonge aan de lijn die niet al te slim was, ik heb van hem meerdere antwoorden gekregen als ooit tevoren. En het blijkt dus dat ze brieven gestuurd hebben naar een adres waar ik nooit gewoond heb, ik sta wel op dat adres vermeld in de telefoongids maar dat adres is verder nergens bekend. Dus dat lijkt mij al iets waar ik verder mee kan komen. Ook werd mij verteld dat de gevraagde factuur wel 2 weken kan duren voordat ik die binnen krijg aangezien ze eerst gegevens moeten hebben van het desbetreffende bedrijf (Orange dus). Aangezien deze niet meer bestaat en is overgenomen door Online en of T-mobile heb ik contact met beide gehad en beide kunnen geen openstaande bedragen van mij vinden. Helaas willen zij dit niet zwart op wit naar mij opsturen dus ga ik het proberen via de mail.

Misschien heeft iemand nog andere tips? :)

Jolijn

Alles wat telefonisch besproken is en niet door de 'andere kant' per brief of mail bevestigd wordt, zelf samenvatten en mailen.
Ik zou niet meer zelf bellen met IJ, geen kosten maken.
Dat andere adres waar je nooit gewoond hebt, alleen in de tel.gids vermeld stond: stond je op dat adres officieel ingeschreven bij de gemeente?

ik123

Jolijn schreef:Alles wat telefonisch besproken is en niet door de 'andere kant' per brief of mail bevestigd wordt, zelf samenvatten en mailen.
Ik zou niet meer zelf bellen met IJ, geen kosten maken.
Dat andere adres waar je nooit gewoond hebt, alleen in de tel.gids vermeld stond: stond je op dat adres officieel ingeschreven bij de gemeente?
Ja lijkt me een heel goed idee, ik was ook niet van plan ze zelf te bellen maar ben er uiteindelijk wel blij mee aangezien ik nu weet waar de post WEL heen is gegaan en niet zoals eerdere callcenter agents gezegd hebben naar mijn huidige adres. Nee heb nooit op dat adres ingeschreven gestaan bij de gemeente.

rapido

Ongelezen bericht door rapido »

Hallo,

Ik heb de zelfde aanbieding van Intrum Justitia gekregen via sms dat ik een korting zou krijgen van € 50 euro als ik binnen 3 dagen een bedrag van € 190,29 zou overmaken, hierbij wordt een een 4 cijferig rekeningnummer en een dossiernummer vermeld.
Ik ben direkt naar de site gegaan van I.J en via mail contact met hun opgezocht en kreeg wel netjes antwoord maar dan wel met de melding alleen met u naam kunnen wij niks graag ontvangen wij van u het dossiernummer bestaande uit 2 letters en cijfers.
Ja natuurlijk ik geef een dossiernummer aan ze door die ik van hun heb gekregen tevens de vraag erbij van wie de schuld is en/of die actie wel van hun is want is nogal vreemd dat een incassoburo zulk soort actie`s doet en dan vervolgens om een compleet andere vorm van dossiernummer vraagt dan je hebt gekregen en geen antwoord geeft of de actie van hun is ja of nee.

Ik heb ze nogmaals gemailt met hetzelfde dossiernummer dat ik in de sms had gekregen en krijg vervolgens dus gewoon geen antwoord meer.
Nou laat ze dan maar aan de deur komen met bewijzen dan als ze niks willen laten weten via mail.

Groetjes rapido

ik123

rapido schreef:Hallo,

Ik heb de zelfde aanbieding van Intrum Justitia gekregen via sms dat ik een korting zou krijgen van € 50 euro als ik binnen 3 dagen een bedrag van € 190,29 zou overmaken, hierbij wordt een een 4 cijferig rekeningnummer en een dossiernummer vermeld.
Ik ben direkt naar de site gegaan van I.J en via mail contact met hun opgezocht en kreeg wel netjes antwoord maar dan wel met de melding alleen met u naam kunnen wij niks graag ontvangen wij van u het dossiernummer bestaande uit 2 letters en cijfers.
Ja natuurlijk ik geef een dossiernummer aan ze door die ik van hun heb gekregen tevens de vraag erbij van wie de schuld is en/of die actie wel van hun is want is nogal vreemd dat een incassoburo zulk soort actie`s doet en dan vervolgens om een compleet andere vorm van dossiernummer vraagt dan je hebt gekregen en geen antwoord geeft of de actie van hun is ja of nee.

Ik heb ze nogmaals gemailt met hetzelfde dossiernummer dat ik in de sms had gekregen en krijg vervolgens dus gewoon geen antwoord meer.
Nou laat ze dan maar aan de deur komen met bewijzen dan als ze niks willen laten weten via mail.

Groetjes rapido
Is dat smsje uit het niets gekomen of wist je wel dat je iets had lopen bij Intrum Justitia? Het is inderdaad heel vreemd die actie, ik ga er dan ook niet op in. Appart dat ze niet meer op je mail ingaan. Mij bellen ze bijna dagelijks. Soms meerdere keren op 1 dag.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Mij bellen ze bijna dagelijks. Soms meerdere keren op 1 dag.
meld ze dat je hier niet van gediend bent, indien ze hiermee door blijven gaan zul je aangifte doen van stalking / intimidatie / en mogelijke oplichting.

tevens zul je melding doen bij de telefoonprovider wegens lastigvallen.

rapido

Ongelezen bericht door rapido »

sms kwam uit het niets want na mijn weten heb ik niks openstaan aan schulden dus waar het vandaan komt weet ik niet en wacht wel af wat ze verder ondernemen ze zullen eerst moeten aangeven van wie de schuld is en van welke periode en hoe ze er bij komen om zoiets via sms te doen bel of schrijf de mensen dan met duidelijke informatie.

gr rapido

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

aangezien ik nu weet waar de post WEL heen is gegaan
Sorry, maar dat weet je niet. IJ kan wel beweren dat daar post heen is gegaan, maar ze zeggen zo veel. IJ geloven zou ik maar niet doen. Kan IJ dit bewijzen?

IJ heeft gewoon oude vorderingen opgekocht van T-Mobile. Ze betalen bijvoorbeeld 10 euro voor een vordering van 100 euro van T-Mobile. Hoe de vordering is opgebouwd weet IJ zelf niet. Vervolgens sturen ze blafbrieven naar jou en anderen. Elke euro die vervolgens binnenkomt is winst voor IJ. Veel mensen betalen om er maar van af te zijn. Alleen al die naam hè? Iets met Justitie. Oei, brrrrr! Gauw betalen maar! Door mee te werken aan deze praktijken houden mensen bedrijven als IJ in stand. Vind je het gek dat ze korting aanbieden? Dat doen ze omdat ze met elke euro blij zijn, in de wetenschap dat ze geen poot hebben om op te staan!

Gewoon niets betalen. Wie eist bewijst. Bewijs heeft IJ niet. Dus ook na een dagvaarding aan jou gericht valt er via de kantonrechter niets te halen.

ArneLH
Contacteer:

@ik123: Intrum Justitia heeft geen inzicht in het GBA in dit stadium van een incassotraject, als dus uit een 'betrouwbare' bron zoals de telefoongids blijkt dat je daar (hebt) gewoond, dan is dat misschien wel voldoende.

@Bob Schurkjens: als uit de administratie blijkt dat er meerdere brieven naar een adres zijn gestuurd en er is niet genoeg reden om aan die administratie te twijfelen, dan is het onaannemelijk dat er geen enkele is aangekomen.

ik123

Bob Schurkjens schreef:
aangezien ik nu weet waar de post WEL heen is gegaan
Sorry, maar dat weet je niet. IJ kan wel beweren dat daar post heen is gegaan, maar ze zeggen zo veel. IJ geloven zou ik maar niet doen. Kan IJ dit bewijzen?

IJ heeft gewoon oude vorderingen opgekocht van T-Mobile. Ze betalen bijvoorbeeld 10 euro voor een vordering van 100 euro van T-Mobile. Hoe de vordering is opgebouwd weet IJ zelf niet. Vervolgens sturen ze blafbrieven naar jou en anderen. Elke euro die vervolgens binnenkomt is winst voor IJ. Veel mensen betalen om er maar van af te zijn. Alleen al die naam hè? Iets met Justitie. Oei, brrrrr! Gauw betalen maar! Door mee te werken aan deze praktijken houden mensen bedrijven als IJ in stand. Vind je het gek dat ze korting aanbieden? Dat doen ze omdat ze met elke euro blij zijn, in de wetenschap dat ze geen poot hebben om op te staan!

Gewoon niets betalen. Wie eist bewijst. Bewijs heeft IJ niet. Dus ook na een dagvaarding aan jou gericht valt er via de kantonrechter niets te halen.
Het is alleen maar goed om te weten dat ze het naar dat adres gestuurd is, sta ik ook weer sterker.. ;) Voor de rest ben ik niet van plan om te betalen zolang ik geen bewijs heb. Ze lullen zichzelf klem waardoor het verhaal ongeloofwaardig word en daarbij komt inderdaad ook die korting wat ik een hele rare actie vind.

ik123

ArneLH schreef:@ik123: Intrum Justitia heeft geen inzicht in het GBA in dit stadium van een incassotraject, als dus uit een 'betrouwbare' bron zoals de telefoongids blijkt dat je daar (hebt) gewoond, dan is dat misschien wel voldoende.

@Bob Schurkjens: als uit de administratie blijkt dat er meerdere brieven naar een adres zijn gestuurd en er is niet genoeg reden om aan die administratie te twijfelen, dan is het onaannemelijk dat er geen enkele is aangekomen.
Dat vind ik wel heel raar, vind een telefoongids dan ook niet heel betrouwbaar. En hun beweren dat ze het naar mijn huidige adres hebben gestuurd tot ik een paar dagen terug die jongen sprak die wel eerlijk aangaf het naar het eerder genoemde adres opgestuurd te hebben. Maar ik ben opgelicht op dat adres en heb daar nooit gewoond, daar is ook aangifte van. Klinkt misschien dom maar wat is het GBA?

ArneLH
Contacteer:

ik123 schreef:Dat vind ik wel heel raar, vind een telefoongids dan ook niet heel betrouwbaar.
Als ze geen andere gegevens hebben dan die van Orange en die uit de telefoongids (waar je je zelf inschrijft) dan heeft IJ natuurlijk weinig keus.
ik123 schreef:En hun beweren dat ze het naar mijn huidige adres hebben gestuurd tot ik een paar dagen terug die jongen sprak die wel eerlijk aangaf het naar het eerder genoemde adres opgestuurd te hebben. Maar ik ben opgelicht op dat adres en heb daar nooit gewoond, daar is ook aangifte van. Klinkt misschien dom maar wat is het GBA?
Wat ik me wel afvraag is waarom je dan wel dat adres hebt opgegeven voor de telefoongids. GBA = Gemeentelijke Basis Administratie.

ik123

ArneLH schreef:
ik123 schreef:Dat vind ik wel heel raar, vind een telefoongids dan ook niet heel betrouwbaar.
Als ze geen andere gegevens hebben dan die van Orange en die uit de telefoongids (waar je je zelf inschrijft) dan heeft IJ natuurlijk weinig keus.
ik123 schreef:En hun beweren dat ze het naar mijn huidige adres hebben gestuurd tot ik een paar dagen terug die jongen sprak die wel eerlijk aangaf het naar het eerder genoemde adres opgestuurd te hebben. Maar ik ben opgelicht op dat adres en heb daar nooit gewoond, daar is ook aangifte van. Klinkt misschien dom maar wat is het GBA?
Wat ik me wel afvraag is waarom je dan wel dat adres hebt opgegeven voor de telefoongids. GBA = Gemeentelijke Basis Administratie.
Orange wist mijn huidige adres dus dat ze het niet zouden weten is onzin. Omdat ik op dat adres zou gaan wonen maar dus opgelicht ben zoals eerder al geschreven.

Gesloten