LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands nieuwe onbereikbaar, dat kan toch niet?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Casper_tje

Hollands nieuwe onbereikbaar, dat kan toch niet?

Ongelezen bericht door Casper_tje »

Ik heb helaas een flink probleem met Hollandsnieuwe, de klantsenservice maakt er een rommeltje van, helaas dan maar via deze weg contact proberen te zoeken.

Iemand die hier thuis wilt geven van Hollandsnieuwe?

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Re: Hollands nieuwe onbereikbaar, dat kan toch niet?

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Hoi Casper_tje,

Zoals we je ook in een privebericht aangegeven hebben zullen we zo snel mogelijk contact opnemen zodra je ons je gegevens toestuurt.

rbenten

Ongelezen bericht door rbenten »

Ook ik heb er nu al een hard hoofd in als ik onderstaande reacties zie.
Afgelopen zaterdag is mijn pakket incl mobiel bezorgt..je stopt je kaart er in en je kan gelijk bellen. Alleen bij mijn pakket doet die niets.
Zondag gelijk een mail gestuurd, mail retour...we gaan direct aan de slag.
Morgen zijn we al weer 5 dagen verder en doet mijn mobiel nog steeds niets.
Mailen kan, maar heeft geen nut.
Ik denk dat ik het hele pakket v/d week maar retour stuur, op kosten van hun.
Misschien worden ze dan eens wakker dat wij klanten zijn!
Fam van Benten

Casper_tje

hollandsnieuwe schreef:Hoi Casper_tje,

Zoals we je ook in een privebericht aangegeven hebben zullen we zo snel mogelijk contact opnemen zodra je ons je gegevens toestuurt.
Persoonlijk bericht is verzonden, in afwachting op goed contact.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Hoi rbenten,

Stuur ons ook even een privebericht met je gegevens. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

hollandsnieuwe schreef:Hoi rbenten,

Stuur ons ook even een privebericht met je gegevens. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact op.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe
wederom een vraag :

leren jullie hier nu wat van, na de zoveelste negatieve topic over jullie ?
.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

duiner schreef:
hollandsnieuwe schreef:Hoi rbenten,

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe
wederom een vraag :

leren jullie hier nu wat van, na de zoveelste negatieve topic over jullie ?
.
wat is het stil aan de andere kant ..
.

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Beste Duiner,

Wanneer je een klacht hebt, ontvangen we graag je contactgegevens in een privébericht. Wij nemen dan contact met je op via telefoon of mail, om je klacht af te handelen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Casper_tje

Inmiddels is er dubbel contact geweest, mijn problemen zijn opgepakt, het is tot het einde van de week even afwachten of het laatste probleem is opgelost, er wordt dus wel degelijk aan gewerkt.

Wordt vervolgd:

janroeland

Ongelezen bericht door janroeland »

Een kort en eng sprookje voor mensen boven de 18 (daaronder mag je toch geen mobiel abonnement afsluiten (toch?)). Overweeg je hollandsnieuwe? Zie voor mijn samengevatte bevindingen het laatste deel van dit bericht.

“Er was eens, in een land met hoogwaardige technologische mogelijkheden…”

Op vrijdag 18 november om 10:30 uur ’s ochtends kwam ik er achter dat ik met mijn hollandsnieuwe abonnement niet meer kon bellen of gebeld worden.

De manier om met hollandsnieuwe te communiceren (dus ook voor storingen) is via hun online klantenservice formulier. De standaard reply is dat ze er naar streven om binnen 1 werkdag antwoord te geven.
Een paar korte eigen testjes: mijn SIM in een andere telefoon met negatief resultaat; met een andere SIM in mijn telefoon werkte hij prima. Geen problemen met mijn toestel zou je zeggen?

Ik ben die dag niet gebeld en heb die avond een bericht gepost op het TROS Radar forum.

Gelukkig werd ik zaterdag 19 november teruggebeld en heb met de dame aan de lijn een aantal telefoonsettings doorlopen. We kwamen er samen niet uit en zij zou mij een formulier sturen met een vragenlijst voor hun technische dienst. Ik heb geen email ontvangen. Op mijn klantenformulierberichtje is niet meer gereageerd (later gaf hollandsnieuwe aan dit bericht – verzonden door hun eigen systeem – nooit ontvangen te hebben).

Inmiddels heb ik maandag de 21e een ander mobiel nummer doorgegeven waarop ik bereikbaar was (voor die mensen die het nummer hadden dus nog steeds niet voor de rest van de wereld). Ook dit bericht heb ik via hun formulier verzonden en ook dit bericht heeft hollandsnieuwe nooit gekregen (ik heb overigens om 8:18 uur wel de gebruikelijke ontvangstbevestiging gekregen).

Om te kijken waar ik eigenlijk voor getekend had bij hollandsnieuwe: geen handelsvoorwaarden te vinden op de website van hollandsnieuwe.

In de avond nogmaals een klantenformulierberichtje gestuurd, onder andere met het verzoek mijn nummer door te schakelen naar de andere telefoon. Volgens hollandsnieuwe wederom wel bevestigd maar nooit ontvangen.

Die dinsdag was ik in Alkmaar en daar werkte mijn telefoon zomaar ineens weer. Later bleek dat ik overal kon bellen en gebeld worden behalve in het noorden van Groningen... Laat ik daar nou net wonen.

Ik heb wederom een aantal dingen geprobeerd, onder andere mijn SIM in andere telefoons, anders SIMs in mijn telefoon, mijn toestel werkte. Andere telefoons met een Vodafone abonnement werkten bij mij thuis zonder problemen (hollandsnieuwe gebruikt het zelfde kwalitatief hoogwaardige Vodafone netwerk was het niet??)

Vrijdag 25 november ben ik om 10:20 uur gebeld over het probleem. Een vriendelijke meneer wilde mij een vragenformulier mailen. Terug bij af dus.
Na het doorgeven van mijn eigen testwerkzaamheden heeft hij mijn storing toch in behandeling genomen (zonder risicovolle emailcorrespondentie). Omdat het niet aan hollandsnieuwe lag maar aan Vodafone (zelfde organisatie??) kon hij niet garanderen dat mijn probleem voor maandag 28 november opgelost zou worden.

En inderdaad, op mijn verjaardag op 27 november is mijn telefoon angstvallig stil gebleven.

Maandag 28 november ben ik aan het einde van de dag gebeld door hollandsnieuwe. Ik had op dat moment net mijn telefoon stil staan vanwege een (korte) vergadering (tevens ook de enige keer die dag). Via dit forum gaf hollandsnieuwe aan dat ze zo snel mogelijk contact met me op zouden nemen.
Ik heb vanaf dat moment ook tijdens vergaderingen mijn vervangmobiel (waarvan ze het nummer inmiddels kenden) angstvallig aangehouden maar ben tot op heden nooit gebeld.

Dinsdag ochtend 29 november geen telefoon. In de loop van de dag in het westen van het land - volgens verwachting - gewoon weer bereik.

Gisteravond op 30 november werkte mijn telefoon - zomaar - ook weer bij mijn thuis. Geen reacties, noch telefonisch noch via email noch in mijn klassieke brievenbus.

Bevindingen:

- Bij hollandsnieuwe kan een storing met je mobiel bijna 13 dagen duren en veel ergernis kosten.
- Bij het bovenstaande probleem heeft hollandsnieuwe niet gereageerd op via hun eigen systeem verstuurde berichten. De enige reacties waren naar aanleiding van berichten op een publiek forum (tenminste, zo lijkt het).
- Hollandsnieuwe gaf aan alleen het eerste van zes berichten te hebben ontvangen. Ze hebben mij overigens van al deze berichten wel ontvangstbevestigingen gestuurd.
- Van al die keren dat zij mij hebben geprobeerd te bellen, konden ze me maar één concreet tijdstip noemen waarop ze het hebben geprobeerd.
- Mijn storing had totaal geen enkele prioriteit bij hollandsnieuwe (QED).
- Hollandsnieuwe komt haar beloften niet na.
- Hollandsnieuwe is niet zo fatsoenlijk om terugkoppeling te geven, niet eens een melding dat de storing na bijna 13 dagen verholpen is (of is het toeval?) (of komt de terugkoppeling nog?).

Aanbeveling:

- Als je op verjaardagen niet gebeld wilt worden door vrienden en bekenden dan raad ik hollandsnieuwe aan!
- Als je het leuk vind dat je klanten bijna twee weken lang “dit toestel is niet bereikbaar” te horen krijgen dan raad ik hollandsnieuwe aan!
- Als je het niet belangrijk vindt om aanbevelingen van de Consumentenbond kritisch te checken dan raad ik aan om klakkeloos een goed gevoel te krijgen bij de banner op de website van hollandsnieuwe.
- Oja, als je een sterk wisselend belgedrag hebt dan raad ik hollandsnieuwe aan, net als de Consumentenbond.
If you pay peanuts…

hollandsnieuwe
verified
Contacteer:

Beste Janroeland,

Ik zie dat jouw probleem onderzocht wordt door onze technische dienst. Normaal gesproken ontvang je bericht wanneer er een update is maar ik zal zorgen dat je zo snel mogelijk gebeld wordt om je op de hoogte te stellen van de laatste gang van zaken.

janroeland

En ik ben inderdaad 10 minuten geleden gebeld met een update. Het schijnt dat mijn probleem redelijk uniek is. De reden is nog niet bekend, ik word - is mij beloofd - hier nog over teruggebeld...

Fijn weer een teken van leven te hebben ontvangen..

janroeland

En zo weet hollandsnieuwe ook alle pogingen om goed te doen weer teniet te doen.

Ik ontving zojuist het onderstaande mailtje als koude douche:

"Beste klant,
Wegens een technische storing had je geen bereik in je regio.
Excuses voor het ongemak.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Xxxxxx Xxxxxx

Klantenservice
Was dit antwoord nuttig?
ja/nee"

En dan klik je op 'nee' om je mening te geven en dan krijg je de onderstaande melding:

"Nee
Je hebt je mening over dit antwoord al gegeven. Dankjewel daarvoor."

Casper_tje

Vervolg:

Inmiddels is het laatste probleem volgens afspraak opgelost, waar precies de fout gezeten heeft weet ik niet, maar mijn vermoede is dat er iets in het aanvraagformulier voor nummerbehoud tijdens de aanmelding op internet bij Simyo het probleem was. Ik weet dat niet zeker, maar ik werk niet in de telecomsector, ik zit er wel boven op. zie: www.telecomvergelijker.nl

Contact met Hollandsnieuwe gaat soms nog niet helemaal goed, ik denk dat het o.a. te maken heeft met een paar flinke Veronica aanbiedingen die binnenkort aflopen, die waren toch wel heel erg leuk. Ik denk dat er nog wat zaken in het systeem niet goed zitten door deze acties, maar dat zal vast op orde komen als de Veronica aanbiedingen weg zijn.

Ik hoop toch dat er straks weer leuke aanbiedingen komen, want op een netwerkstorinkje na waar iedereen ook nog voor gecompenseerd is en waar anderen aanbieders goed van mogen leren, ben ik verder uiterst tevreden. Helaas voor HollandsNieuwe heb ik een voor mij interessante aanbieding gevonden, maar zoals ik al aangaf, heeft HollandsNieuwe voor mij weer leuke aanbiedingen, dan zal ik daar zeker naar kijken.

Gesloten