LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
anne1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2011 19:59

interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door anne1987 »

hoi

ik heb sinds 3 weken interactieve tv van kpn. Ik heb er vanaf het begin al heel veel problemen mee. Het beeld hapert, loopt vast en het geluid kraakt. Kpn gebeld. ik kreeg een nieuwe draadloze verbindingsset want die kon stuk zijn. Beetje raar na 1 dag maar goed.

Vervolgens die aangesloten, en had nog steeds dezelfde problemen. Weer kpn opgebeld. Het kan aan je stroomnet liggen, dat nagekeken, niks mis mee. Het kan ook aan de stoppendoos achter de tv liggen, als je veel apparaten gebruikt. Bijv. dvd playstation, nintendo wii. Dit allemaal verandert. geen resultaat.

Heb poosje afgewacht, maar t ging in die week ook niet over. Sinds het weekend is het weer heel erg. Vandaag weer kpn gebeld. Ja het kan aan de kabels liggen, nja kabels zijn net nieuw dus lijkt me sterk plus deze zijn voor eigen rekening als die niet goed zijn. Nou de volgende optie, het kan aan de draadloze verbindingsset liggen. Lijkt me sterk maar stuur maar op. Deze ontvang ik dinsdag maar het kijkt erg vervelend tv. Ben in overweging alweer op te stappen. Komt dit probleem bij meerdere mensen voor?? m.v.g.

anne1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2011 19:59

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door anne1987 »

inmiddels heb ik kpn al 2 keer vanavond aan de telefoon gehad. De een zegt zus de ander weer wat anders. De laatste man die vertelde me dat ik alle draadloze verbindingssetjes moest paklen en op elkaar klikken en dan in een stopcontact doen. Dit alles zonder de kabels. de modem moest geheel uit.
Dan 10 seconden op de reset knop drukken op alle drie, beginnend met degene die het dichtst bij het stopcontact zit.
Daarna hetzelfde maar dan 3 seconden.. daarna weer aansluiten. tot nu toe werkt alles.
Mochten er meer mensen last van hebben probeer dan dit eens. Telefoonkosten kun je ook terugvragen..

jackvdW
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 nov 2010 17:15

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door jackvdW »

Ik heb me laten vertellen dat er verschillende haken en ogen zitten aan het gebruik van de sets. 1) zorg ervoor dat internet en tv gescheiden worden. 2) zorg voor een goede synchronisatie tussen de kastjes onderling. 3) bij de eerste keer de decoder verbinden via utp. 4) de kastjes op een stopcontact (en niet stekkerdoos). 5) 1 kastje per stopcontact en verder dat stopcontact leeglaten. 6) geen splitter tussen de telefoonaansluiting en het modem. Voor zover weet ik geen andere punten waarop het mis kan gaan, maar het blijft natuurlijk een nieuw systeem, met (denk ik) nog wel wat kinderziektes... Zag btw net wel nog hier op t forum een interactieve tv site voor overige info. Miss mailtje naar hun redactie of ze dit soort ervaringen kunnen meenemen in de faq's?

Ahoi

Coen1210
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2011 20:29

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door Coen1210 »

Beste Anne1987,

Ik heb precies dezelfde problemen zoals jij omschrijft. Werkt het nog steeds?
En hoe kun je de telefoonkosten terugkrijgen?

Beste MichelFRL,

Wat dient de electricien aan te passen?

Verneem graag van jullie.

Mvrg,
Coen

rietjejan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 09:41

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door rietjejan »

Ik heb kpn interactieve tv.
Door een monteur van kpn laten installeren.
En had een half jaar geen klachten.
Maar na die tijd ,heb ook ik een krakend,stilstaand happerend beeld.
Overdag kunnen we gewoon kijken nergens geen last mee.
Maar na etenstijd (rond 1900 uur) begint het haperend stilstaand of zwart beeld.
Uiterst vervelend,boekje gelezen,aanwijzingen opgevolgd.
Resultaat ?niets geen veranderingen
Bellen dan maar ,er word een een nieuw tv kastje opgestuurd.
Maar helaas het probleem blijft het zelfde.
Weer maar bellen.
Krijg een uiterst vriendelijke jongeman aan de lijn.
Veel mondelinge hulp,maar dat hadden we al geprobeerd.
Dan moesten we maar een kabel leggen naar de tv.
Nu daar had ik net die interactieve draadloze kpn voor genomen.
Dus dat was niet de oplossing.
Dan maar een monteur bellen was de oplossing.
Dus gestressed na alle hopeloos tv (kijkplezier) en de adviezen en de kosten die daar aan vast zaten.Was natuurlijk een lang gesprek.
Gelijk maar even de monteur gebeld.Gestressed als ik was, begin ik:Tja hallo
moet je eens luisteren ik heb een probleem en ben doorverwez......
Verder kwam ik niet de monteur zegt:hallo beginnen we altijd zo
Ik:: met groot vraagteken boven mijn hoofd???wat doe ik verkeerd??
Werd ik op mijn 70tigste en gestressed ,even op de vingers getikt dat dit niet netjes zou zijn.
Nu deze oude dame heeft wel nog wat pit.
En hem gezegd:dat ik hem verder niet meer nodig had.(precies weet ik het niet meer hoor)en hem mede gedeeld dat ik de kpn niet meer wil.
En gelijk maar een email verzonden aan kpn om op te zeggen. :mrgreen:

Renate2205
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2011 00:26

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door Renate2205 »

Ik heb ook weer last van een slechte tot geen verbinding met de draadloze adapter. Het is een paar maanden goed gegaan en nu opeens gaat het tv beeld weer haperen. TV op de slaapkamer doet het overigens prima!
Maar beneden in de woonkamer niet. KPN gebeld en van alles gedaan software opnieuw geïnstalleerd en alles uit het stopcontact gehad en weer opnieuw starten. Niets lijkt te helpen. KPN zegt dat de buren een stoorzender kunnen hebben......lekker is dit zeg! Ik hoop toch snel een oplossing te vinden! Iemand nog opties?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Deze kastjes werken via de homeplug standaard. Dit is eigenlijk de minst stabiele vorm van draadloos netwerken omdat er nogal mitsen en maren zijn. Ik zou persoonlijk alleen voor zo'n oplossing kiezen als er geen kabels liggen boven of als er door bepaalde omstandigheden geen wifi beschikbaar is.

edu1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2011 19:28

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door edu1980 »

Ook bij mij werkt de set niet goed. Ik vind de voorlichting die kpn over de set geeft erg onvolledig. alleen de positieve kant word belicht. over het feit dat de set in bepaalde gevallen niet of niet goed functioneerd word met geen word gerept. wij kochten de set op aanraden van de monteur. en betaalde 80 euro. bij het instaleren ging het al erg moeizaam. of de monteur kon vermoeden dat het niet goed zou gaan werken bij ons weet ik niet maar dat zou wel moeten. verder vind ik het erg slecht hoe kpn hier mee omgaat. ik heb de klantenservice gebeld en een aantal stappen doorgenomen, resetten stekkers eruit enz. niets helpt. kpn doet erg moeilijk, "probeer dit nog even, probeer dat nog even". nee meneer, de kpn monteur heeft de boel geinstaleert als het niet werkt moet u de monteur terug stuuren. pas na 3 gesprekken a 10c/pm komen ze nu een draad aanleggen. maar kpn wil niet zeggen of we daar dan weer 35 euro voor moeten betalen. ook over het retouneren van de set kan kpn geen antwoord bieden erg vreemd allemaal. KPN. IK BEN ZEER TELEURGESTELD!!!!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Persoonlijk zeg ik: mensen begin niet aan dit soort kastjes. Het is een gok en of het werkt is sterk afhankelijk van de omstandigheden bij u thuis en in uw electriciteitsnetwerk.
U kunt beter investeren in het aan laten leggen van (ethernet) kabels of een wifi netwerk. Eventueel kunt u met een goede wifi repeater het bereik versterken / vergroten zodat u ook boven of op zolder goed bereik heeft.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door JackyJansen »

MichielFRL schreef:
Coen1210 schreef:Beste Anne1987,

Ik heb precies dezelfde problemen zoals jij omschrijft. Werkt het nog steeds?
En hoe kun je de telefoonkosten terugkrijgen?

Beste MichelFRL,

Wat dient de electricien aan te passen?

Verneem graag van jullie.

Mvrg,
Coen
De fase waarop beide "draadloze" kastjes van KPN worden aangesloten dient dezelfde te zijn. Een electricien kan zo de wandcontactdoos in de meterkast op dezelfde fase aansluiten als de fase waarop de wandcontactdoos bij de televisie is aangesloten.

De meeste huishoudens hebben alle contact dozen op één fase. Slechts bij gebruik van krachtstroom zijn fase-2/3 gekoppeld, maar alleen voor het specifieke toestel. Als je dus een kastje bij de buren plaatst helpt het niet, omdat die standaard een andere fase hebben. Ook grote huisen kunnen wel meerdere fasen in gebruik hebben

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door JackyJansen »

Zelf lever ik die kastjes ook aan klanten van ons, en het is even op de juiste wijze installeren. Het "onzichtbare deel" (het stroomnetwerk en de andere aangesloten apparaten) geven vaak het probleem. Als er problemen zijn ga ik zefl naar de betreffende klant toe om het op te lossen. Wat ik wel anders heb, is dat wij ZyXEL modems en Motorola ontvanger gebruiken, maar de KPN kastjes zijn identiek en kosten bij aanschaf van Interactieve TV €30, en achteraf besteld €40/45 of zo.

Monique_Nino
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 dec 2005 22:08

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

:evil: Ik word hier ook gek van KPN

stilstaand beeld en dan het snerpende geluid (lekker voor je boxen ook :? )

Slechte voorlichting van kpn over deze draadloze shitzooi.

We hebben alles geprobeerd, verschillende stopcontacten en idd sommige geven direct storing en dat terwijl alles op dezelfde fase zit :|

Nu ga ik alles maar bedraad aanleggen, is wel meer dan 50 meter kabel, maar ja, nu zou ik het hele zooitje het liefst uit het raam willen gooien :twisted:
Bovendien kan ik geen HD ontvangen door iets vaags (splitsing tussen itv en internet?)
Ik ben op zoek geweest naar een andere provider,maar al die kosten die er dan weer bij komen en vooral welke is nu wel goed?
Met upc heb ik al de nodige problemen gehad en heb niet echt vertrouwen in ze

Al met al word ik schijtziek van KPN, vooral de slechte klantenservice, maar daar hebben er meer last van.

Ik hoop dat nadat alles bedraad is het ook idd DE oplossing is

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door bprosman »

Het "onzichtbare deel" (het stroomnetwerk en de andere aangesloten apparaten) geven vaak het probleem. Als er problemen zijn ga ik zefl naar de betreffende klant toe om het op te lossen.
Hoe doe je dat dan ?
Bovendien kan ik geen HD ontvangen door iets vaags (splitsing tussen itv en internet?)
Waarschijnlijk te weinig bandbreedte omdat je te ver van de centrale zit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Het "onzichtbare deel" (het stroomnetwerk en de andere aangesloten apparaten) geven vaak het probleem. Als er problemen zijn ga ik zefl naar de betreffende klant toe om het op te lossen.
Hoe doe je dat dan ?
Goede vraag ja. Veel electrische installaties zijn simpelweg niet geschikt voor de homeplug standaard. En als ze dat wel zijn, zijn er nog vele beperkingen, bijvoorbeeld geen andere apparaten aansluiten op dezelfde stekkerdoos, moet in dezelfde groep zitten, etc.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: interactieve tv met draadloze verbindingsset (kpn)

Ongelezen bericht door bprosman »

Daar zijn de zogenaamde "Fasekoppelaars" voor, maar ideaal is het nog steeds niet.

http://www.products4engineers.nl/elektr ... dules.html

Gesloten