LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

KPN IS BEST GOED met een aantal duidelijke MINpunten!
De helpdesk kan veel beter!
De service kan veel beter!
Verkooppraatjes deugen niet!
Het modem is wat betreft draadloos een minkukel!! (Overal internet, behalve op zolder: zie Digitaalgids van november/december van de Consumentenbond!)
--------------------------------
Interactieve TV niet overal verkrijgbaar! (afstand tot wijkcentrale).
Hogere snelheid niet overal beschikbaar! (afstand tot wijkcentrale).
Bij overstappen dagenlang geen verbinding!!
Onvolledige bestellingen!
Teveel ontvangen artikelen!
Defecte modems ontvangen!
Aansluiting geactiveerd op verkeerde nummer!


Allemaal ervaringen opgedaan nij klanten in de regio.

wokkel77
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2011 12:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door wokkel77 »

hier nog een mooi verhaal over interactive tv van kpn
Wij hebben op dit moment digitale tv van kpn maar het werkt voor geen meter
Alleen maar storing op de zenders
Wij hebben gebeld met kpn waar ik ook al internet van heb en gevraagd of we niet konden overstappen naar interactive tv voor een 10tje extra per maand , en na de postcode check kreeg ik te horen dat het niet kan
2 weken later neemt mijn schoonmoeder interactieve tv van kpn een dorp verderop, en ik eigenwijs als ik ben alles hier geinstalleerd. 3 x raden hij doet het .
ik gebeld met kpn en ze snapten er niks van en werd ik doorverbonden met de technische dienst en die zei dat ie een meting ging doen
na 10 minuten aan de telefoon te hebben gehangen kreeg ik als antwoord dat de snelheid alleen in mijn geval voldoende is in dit dorp omdat het penhuisje op mijn oprit staat . hahaha wat een grap . vervolgens krijg ik de verkoop weer aan de bel en die zegt dat mijn internet te traag is voor de tv en dat ik moet upgraden naar een duurder abonnement . ik uitgelegd wat de technische dienst zei en weer word ik in de wacht gezet . kpn wil dus niet leveren voor 10 euro per maand omdat ik al een heel snel internet abonnement heb voor minder geld en als ik het nu wel krijg dan betaal in voor het paket 15 euro minder dan de rest per maand
of Ziggo is hier maatgevend waardoor zij hier nog niet mogen verkopen en is het voor kpn duurder als wat ik betaal
dan moeten ze die aanbiedeng niet doen
kortom voor interactive tv heb je alleen internet nodig om de decoder te kunnen instaleren en de rest wat ze zeggen zijn fabeltjes

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Ze hadden een paar jaar geleden slimmer moeten zijn. Casema ging kabels aanleggen. Had de KPN tegelijkertijd moeten doen. 1 gleuf - 2 kabels. Maar ja..... concurrentie. Nu liggen de straten herhaaldelijk open voor weer een aantal kabeltjes (!!), omdat er een blokje huizen bij komt. Geldverspilling alom. Om van de hinder maar niet eens te spreken. Doe dat nou eens in 1 keer!!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door bprosman »

Doe dat nou eens in 1 keer!!!!
In de grote steden is dat al meer dan 10 jaar niet meer. Daar worden de straten opengegooid en krijgen telecombedrijven een "slot" qua tijd en ruimte waar ze op in kunnen schrijven om kabels te leggen.

ThinkCentre
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2011 10:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door ThinkCentre »

Ik heb sinds 2 weken interactieve tv van KPN, met internet 20 mb en onbeperkt bellen.
De laatste 2 had ik al, maar aangezien mijn Caiway decoder kapot was, en KPN meer
zenders aanbiedt dan voorheen, was de overstap van
Caiway naar KPN niet zo lastig.
Zeker de mogelijkheden van IDTV mij aanspraken, was eenbelangrijke overstap.
Tot nu toe mijn ervaringen? Uitstekend !
Opnemen verloopt vlekkeloos, uitzending gemist ook.
Dat je niet de buitenlandse TV series en films kan terugzien, heeft te maken met rechten.
Op zich zou KPN dat wel moeten vermelden, maar je kan ze natuurlijk ook opnemen.
Zelfs 2 programma's tegelijk opnemen gaat prima, en je kijkt wat anders!

Cijfer tot nu toe, een dikke 10 !

Laat je uiteraard wel voorlichten wat er mogelijk is bij jou thuis!
IS afhankelijk wáár je pecies woont.
Ook het juist aansluiten is natuurlijk belangrijk, want menig persoon doet dat fout.
Als is de gebruiksaanwijzing duidelijk, gewoon je stappen herhalen!

Mocht ik nog klachten krijgen, laat ik dat uiteraard weten, maar mijn Internet en Bellen van KPN
wat ik de afgelopen 5 jaar denk ik heb gehad, heeft zelden storing gegeven.

Altijd open voor reacties!

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Klopt wel want idd veel mensen lezen de gebruiksaanwijzing veel te snel.
Veel mensen weten namelijk niet dat LAN-poort 3 van de Expiria Modem
speciaal optimaal is ingesteld voor IDTV dus dat je ook LAN-Poort 3 MOET gebruiken voor IDTV. Als je dan toch (in onwetendheid) een andere LAN-Poort neemt ja dan gaat het in veel gevallen fout.

ThinkCentre
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2011 10:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door ThinkCentre »

Niets aan toe te voegen!
Ook een tip voor overstappers:
Vraag een rond hoeveel problemen mensen hebben bij providers met telefoon of internet!
Het zal altijd wel eens gebeuren, maar ken uit de kennisenkring dat men wel eens 3 tot 4 dagen geen telefoon of inernet had, en dat bleef niet bij één keer!
Bij mij, Via kpn nog nooit gebeurd, op één keer na. Dat was door blikseminslag in de straat. Ik prijs KPN niet boven de rest, maar weet wel dat ik al 5 jaar prima internet en bel via kpn. Liever een euro meer betalen, want daar kijken de meeste mensen ook naar, maar dan heb je wel iets wat werkt!!
Conlcusie: Eerst goed uitzoeken wat je wil, en dan kiezen.
En inderdaad, léés de gebruiksaanwijzing!!!!!

ThinkCentre
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2011 10:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door ThinkCentre »

even een aanvulling op mijn bericht van 17 november!
Op zich werkt alles nog zoals het hoort, dus daarover géén klachten.
Wél over de rekening. De éérste klopte niet, omdat men te vroeg mijn abonnement liet ingaan, en de korting voor de 1e 3 maanden niet heeft verrekend. Is lastig, want je moet er toch weer voor bellen!
KPN zou dit moeten voorkomen.
Ik ga er van uit dat dit geen opzet is, want het lijkt mij dat dit voor een enorme toename van telefoongesprekken is, al kosten die weer 10 cent per minuut.
Zou slechte PR zijn.
Is nu geregeld, want men is daar nooit moeilijk in.
Indien iemand andere ervaringen heeft, ik hoor het graag.

Nog steeds een tevreden klant met IDTV !

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Sanne26 »

Wat mag eigenlijk de maximale afstand zijn tot de centrale??

Want hier staat ie 25 km verderop, en we hebben al minimaal 5 jaar met weinig problemen interactieve tv draaien.. Dus dat verhaaltje zal wel niet opgaan.. :roll:

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Lijkt me heel erg sterk, die 25 kilometer! Er ligt waarschijnlijk een glasvezelkabel naar een minikastje ergens in jouw buurt. Want 5 tot 6 kilometer lijkt mij de maximale afstand.

Trouwens: al eens eerder gemerkt (jaren geleden) een supersnelle analoge lijn verbonden met een inbel modem in de PC.
Wat was het geval? In die woning woonde voor de huidige bewoner een directeur van een postkantoor!!
Toen (in 1997) waren er ook al snelle lijnen. Alleen voor bevoorrechte personen.
Misschien woont er ook zo'n persoon bij jou in de buurt!! :P

ThinkCentre
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2011 10:33

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door ThinkCentre »

Wat ik begrepen heb van mijn collega, die komt uit een KPN familie, is onder normale omstandigheden de afstand inderdaad tot ongeveer 4 > 5 kilometer.
Anders zwakt het signaal te veel af.
Woon je in de buurt van de centrale, zoals ik op hooguit 1 km, heb je eigenlijk
weinig beperkingen.
Laatst gewijzigd door ThinkCentre op 28 nov 2011 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door Sanne26 »

cvproductions schreef:Lijkt me heel erg sterk, die 25 kilometer! Er ligt waarschijnlijk een glasvezelkabel naar een minikastje ergens in jouw buurt. Want 5 tot 6 kilometer lijkt mij de maximale afstand.
Oh, dat zal dan wel, weet ik het, heb er de ballen verstand van :lol:

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Postcodecheck uitvoeren bij glasvezel KPN. Anders postcodes in de buurt. Dan weet je het zeker! 8)

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door HW007 »

Inmiddels gebruik ik in huis 2 TV's met interactieve TV van KPN, via Euphony. Ik heb een extra optie van €5/maand voor probleemloos opnemen.

Met deze combinatie ben ik uitermate tevreden en ik kan wel 10 programma's van verschillende zenders gelijktijdig opnemen. Doordat ik veel buitenshuis ben kan ik 's avonds gewoon in de interactieve TV-gids alles aanklikken wat ik graag wil zien en het wordt opgenomen en in de lijst gezet van opnames. met programma gemist kan ik voor een aantal zenders 2 weken terug, maar met dat opnemen mis ik niets.

Euphony maakt dacht ik gebruik van een andere modem (ZyXEL) en andere TV-ontvangen (Motorola), maar wel van de draaidloze verbindings kastjes (KPN).

De postcode checker geeft inderdaad aan of de locatie geschikt is voor Interactieve TV.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Euphony en XyXel?
Behoor je tot de bevoorrechte groep glasvezels gebruikers?

HW007
Berichten: 898
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:48

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door HW007 »

Neen, ik gebruik gewoon de "koperdraad" met een ZyXEL modem (20mb). Telefoon kabel van isra stopcontact naar modem. Van modem 1 telefoon kabel naar telefoon (bellen via VOiP). 1 ethernet kabel naar mijn PC (is wat sneller dan draadloos) een andere ethernetkabel naar de draadloze verbindingsbox van KPN (in het stopcontact). Beide TV-ontvangers aangesloten met een ethernet kabel op de 2 andere draadloze verbindingsboxen en de 220v in het stopcontact van de draadloze KPN verbindingsboxen. Kan ook zonder draadloze kastjes, maar dan heb je al die kabels door het huis lopen en dat vind ikzelf niet zo een fraai gezicht.

Helaas is niet overal interactieve TV mogelijk. Heeft te maken met de afstand tot de centrale. Via de postcodechecker is dat snel uit te vinden.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Blijft voor mij de vraag: hoe kom je aan de genoemde apparatuur?
Bij mijn weten levert KPN deze niet.
Of zouden ze de Digitaalgids van de Consumentengids gelezen hebben?
Artikelnaam: overal internet, behalve op zolder.
Hierin worden enkele providers vermeld met hun modems.
Snelste was ZyXel. Deze werd NIET door KPN geleverd!!

TELFORT:
Gratis harddisk recorder

Eén digitale tv-ontvanger krijg je gratis in bruikleen. Hiermee kun je tot 200 uur aan programma's opnemen. De Motorola VIP1963 is een tv-ontvanger inclusief harddisk recorder met 320 GB opslagcapaciteit.

En...... daarbij een zyxel modem, voorzover ik weet.

Dit modem kwam als beste uit de test!

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door cvproductions »

Euphony?

Tot heden NOOIT van gehoord.
Maar..... zeer interessant.

Ik ga info vragen.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door JackyJansen »

.
Laatst gewijzigd door JackyJansen op 03 dec 2011 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: Interactieve TV van KPN

Ongelezen bericht door simonbien »

Kun je niet een leuk lang jurkje gaan breien voor het oude jaarbal van Euphony, dan heb je meteen wat afleiding :lol:

Bovendien val je in herhaling :wink:

Gesloten