LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem nooit Digitenne

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SRandal
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 20:48

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door SRandal »

Hallo,

Ik vroeg mij af of het nog veel uitmaakt waar je Digitenne bestelt, of er b.v. een verschil is tussen een webshop en een 'echte' winkel als 't gaat om garanties, levering e.d. Ik ben namelijk van plan Digitenne te bestellen op
http://allesin1provider.nl/abonnement.p ... ptionID=73
Heeft iemand ervaringen met deze site? Ik heb er wel goede dingen over gehoord.

paul b.
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2010 10:49

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door paul b. »

Ik heb in het verleden Digitenne geprobeert, omdat ik EL wou zien, naar drie dagen opgebeld over de summiere signaal ontvangst. effin nadat men 3 apparaten had gestuurd. heb ik de pijp aan maarten gegeven. EEN ADVIES AAN IEDEREEN" GEEN KPN IN HUIS - GEEN PROBLEMEN IN HUIS". dat werkt, echt.

Je mag wel betalen, maar krijgt niets geleverd.

Paul B. :twisted: :twisted:

b.van_santen
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2008 16:45

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door b.van_santen »

SRandal schreef:Hallo,

Ik vroeg mij af of het nog veel uitmaakt waar je Digitenne bestelt, of er b.v. een verschil is tussen een webshop en een 'echte' winkel als 't gaat om garanties, levering e.d. Ik ben namelijk van plan Digitenne te bestellen op
http://allesin1provider.nl/abonnement.p ... ptionID=73
Heeft iemand ervaringen met deze site? Ik heb er wel goede dingen over gehoord.
Als u beslist via een webshop zoiets wilt kopen , kijk in ieder geval na of de site een fysiek adres of telefoonnummer heeft.
Ik geef zelf de voorkeur aan een "echte" winkel.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door tiptoo »

b.van_santen schreef: Ik geef zelf de voorkeur aan een "echte" winkel.

dat is wel zo verstandig zou dat ook doen.

danny1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:38

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door danny1990 »

Digitenne is echt onzin
bereik is slecht
storing hebben ze genoeg
mijn hele straat heeft dat zendertje buiten hangen
en dan wil je nog niet eens weten als het slecht weer is
en ja in Nederland hebben we daar vaak last van
ik haat kpn en hoop dat ze sterven

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door ciske »

danny1990

wie die mensen of kpn als bedrijf???

ik heb digitenne het bevalt mij prima.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door snepke »

Het bevalt mij ook prima.

BHHVenema
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2011 17:39

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Ik woon in een hoge flat in Amersfoort en wij hebben hier al zo'n dikke 3 jaar Digitenne.

Ik moet zeggen dat het mij de eerste 3 jaar prima bevallen is, altijd goed ontvangst. HD is voor mij niet nodig omdat ik toch 4 meter van mijn TV af zit en alleen een beetje casual dingen kijk. De zap snelheid van het kastje vind ik ook wel prettig, t.o.v. andere voorbeelden die ik gezien heb.

Ik heb de set ook op een andere locatie gebruikt (hart centrum Zwolle beganegrond) maar daar was het ontvangst bagger. Dus het ligt meer aan de locatie waar je zit of het slecht is.

Maaarrrrrrrr, nu ineens sinds een paar weken is ons ontvangst dramatisch omlaag gegaan. Kan niet normaal meer een programma volgen door alle storing. Wij hebben niks veranderd in onze setup maar het is gewoon bagger geworden. Alsof ze de zendsterkte bij de zendmasten omlaag hebben geschroeft. :( Ik zit er nu zwaar aan te denken om toch maar over te gaan stappen ondanks dat ik al 3 jaar er prima van gebruik gemaakt te hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Het bevalt mij ook prima.

mij ook :wink:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door snepke »

BHHVenema schreef:Ik woon in een hoge flat in Amersfoort en wij hebben hier al zo'n dikke 3 jaar Digitenne.

Ik moet zeggen dat het mij de eerste 3 jaar prima bevallen is, altijd goed ontvangst. HD is voor mij niet nodig omdat ik toch 4 meter van mijn TV af zit en alleen een beetje casual dingen kijk. De zap snelheid van het kastje vind ik ook wel prettig, t.o.v. andere voorbeelden die ik gezien heb.

Ik heb de set ook op een andere locatie gebruikt (hart centrum Zwolle beganegrond) maar daar was het ontvangst bagger. Dus het ligt meer aan de locatie waar je zit of het slecht is.

Maaarrrrrrrr, nu ineens sinds een paar weken is ons ontvangst dramatisch omlaag gegaan. Kan niet normaal meer een programma volgen door alle storing. Wij hebben niks veranderd in onze setup maar het is gewoon bagger geworden. Alsof ze de zendsterkte bij de zendmasten omlaag hebben geschroeft. :( Ik zit er nu zwaar aan te denken om toch maar over te gaan stappen ondanks dat ik al 3 jaar er prima van gebruik gemaakt te hebben.
Heb ik ook een tijdje gehad,bleek de antennestekker er half uit te liggen.
Weer goed in geplugd en weer perfect beeld

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dilbert29 schreef:Kun je prima doen hoor, ik zit al meer dan 2 jaar op Digitenne, nog nooit geen problemen gehad. Kristalhelder beeld, geluid dat stukken beter is als mijn oude UPC aansluiting en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Digitenne is voor mij een absolute aanrader !!!
Digitenne is een digitaal ether signaal dat de vervanger is van de analoge ether. (de welbekende spriet op het dak) Het probleem is net als bij de oude analoge ether dat het systeem nogal last heeft van storingen. Een vliegtuig, trein, auto of andere objecten kunnen de ontvangst flink storen.
Daarnaast wordt door technische beperkingen die ether signalen met zich mee brengen het signaal sterk gecomprimeerd. De kwaliteit is daardoor maar zeer matig, zelfs bij uitstekende ontvangst onder het niveau van een dvd en dus zeker niet HD.

Digitenne is alleen aan te raden als je geen kabel hebt of kunt krijgen en geen satteliet op je dak wilt monteren. Verder is het een redelijk alternatief voor een 2e tv op bijvoorbeeld slaapkamer waar geen kabelaansluiting is. Wilt u echter mooi beeld, begin dan niet aan digitenne. Mooi beeld krijgt u zeker niet en doet uw prachtige grote flatscreen tv er zeker geen plezier mee.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door joep873 »

BHHVenema schreef: Maaarrrrrrrr, nu ineens sinds een paar weken is ons ontvangst dramatisch omlaag gegaan. Kan niet normaal meer een programma volgen door alle storing. Wij hebben niks veranderd in onze setup maar het is gewoon bagger geworden. Alsof ze de zendsterkte bij de zendmasten omlaag hebben geschroeft. :( Ik zit er nu zwaar aan te denken om toch maar over te gaan stappen ondanks dat ik al 3 jaar er prima van gebruik gemaakt te hebben.
Als je ineens een slecht beeld krijgt kan het ook komen door een defect in de ontvanger. Met name de Topfield 6000 heeft daar last van.
Als je de tuner huurt kun je de tuner laten vervangen door KPN, als het je eigen tuner is kun je op http://dvbt4all.nl/category/digitenne/t ... /tf6000cok zien welk onderdeel je zou moeten vervangen.

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door JackyJansen »

In mijn omgeving gebruiken veel mensen digitenne. Ik denk vanwege de eenvoud.
Laatst gewijzigd door JackyJansen op 03 dec 2011 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

simonbien
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jul 2011 18:49

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door simonbien »

@Jacky Jansen,

Welke provider heb jij eigenlijk ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door ciske »

JackyJansen schreef:In mijn omgeving gebruiken veel mensen digitenne. Ik denk vanwege de eenvoud.

misschien ook gewoon omdat je prima beeld hebt? :wink:

JackyJansen
Berichten: 131
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:21
Locatie: Utrecht

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door JackyJansen »

ciske schreef:
JackyJansen schreef:In mijn omgeving gebruiken veel mensen digitenne. Ik denk vanwege de eenvoud.

misschien ook gewoon omdat je prima beeld hebt? :wink:
Mee eens, maar ook een makkelijk klein kastje, antenne en klaar !

winniedepoohh
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2011 15:36

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door winniedepoohh »

wij hadden eerst upc in ons oude huis, maar doordat het hele oude kabels waren die door de muurheen liepen was het ontvangst ontzettend slecht, dus over gestapt naar digitenne, helder beeld echt super en natuurlijk goedkoper,
na de verhuizing naar een andere gemeente is het iets minder geworden maar we hebben nu overal interactieve tv van kpn en dat werkt wel ontzettend goed en nog altijd goedkoper dan upc

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door Cr@m »

Nou ik ben digitenne na een week alweer beu. De installatie is zeer eenvoudig en daar ik weinig tv kijk vond ik het zender aanbod ook prima. Maar er zijn wel veel storingen wat het kijken helemaal niet prettig maakt .. die keren dat ik dan kijk wil ik ook genieten van een goede beeldkwaliteit. En daarvan was helaas geen sprake .... dus klantenservice gebeld en binnen korte tijd alles geregeld om het pakket terug te sturen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door olaf79 »

Cr@m schreef:Nou ik ben digitenne na een week alweer beu. De installatie is zeer eenvoudig en daar ik weinig tv kijk vond ik het zender aanbod ook prima. Maar er zijn wel veel storingen wat het kijken helemaal niet prettig maakt .. die keren dat ik dan kijk wil ik ook genieten van een goede beeldkwaliteit. En daarvan was helaas geen sprake .... dus klantenservice gebeld en binnen korte tijd alles geregeld om het pakket terug te sturen.
Ja volgens mij mag je het 30 dagen proberen voordat je er definitief aan vast zit. Geeft ook wel weer een beetje aan dat KPN zelf twijfelt over de kwaliteit op sommige plekken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Neem nooit Digitenne

Ongelezen bericht door ciske »

Je mag inderdaad 30 dagen proberen , maar als je aan een hele drukke weg woont ken je het beter niet nemen, dan krijg je veel storingen.

Gesloten