LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cannock chase & vordering KidsConcern

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ray38
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2011 17:00

cannock chase & vordering KidsConcern

Ongelezen bericht door ray38 »

Hallo,
Cannock chase probeert namens KidsConcern / Humanitas een vordering op mij te verhalen. Deze vordering bestaat uit de periode 20-04-2005 t/m 8-11-2005. Dit betreft de kosten voor de kinderopvang. Is dit nog wel mogelijk na 5 jaar? KidsConcern was toch failliet?
Cannock chase heeft in de afgelopen twee jaar wel elke keer deze vordering kenbaar gemaakt en ik ben ook met hun in overleg geweest. Ik heb aangegeven dat ik deze vordering niet kan betalen. Deze vordering is met incasso kosten € 8508,76.
De ene keer zegt Cannock je mag het bedrag afkopen voor € 2000,- en dan weer een langlopende regeling van € 10,- per maand.
Wat mag een incasso bureau nog, als de vordering meer dan 5 jaar oud is?
Wie kan mij hier bij helpen?

Mvg

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: cannock chase & vordering KidsConcern

Ongelezen bericht door puma73 »

Heel kort gezegd ja dat mogen zij. De vordering wordt elk jaar gestuit (u ontvangt een herinnering) Verjaring geldt pas als u een x tijd niemand heeft gevraagd om te betalen.

Verjaring begint bij elke herinnering opnieuw.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: cannock chase & vordering KidsConcern

Ongelezen bericht door 53o »

Als ze met een voorstel komen om een schuld van 8k+ af te kopen voor 2k euro lijkt het erop dat de schuld is opgekocht door het incassobureau. Ze werken niet in opdracht van de originele falliete schuldeiser als ze met zo'n klein percentage akkoord gaan.

Ik zou hun in eerste instantie vragen om bewijs te leveren dat je het bedrag verschuldigd bent. Waarschijnlijk heeft het incassobureau alleen maar de gegevens van de hoogte van de schuld zonder enig contract of iets anders te bezitten.

Zorg ervoor dat het incassobureau het bewijs kan overleggen dat je de schuldeiser geld schuldig bent. Kunnen ze dat niet dan kunnen ze dreigen wat ze willen. Voor de rest kan het nog uitmaken dat de originele schuldeiser failliet is. Dan zou je nu geld schuldig moeten zijn aan een curator of zo, maar weet daar niet veel van af dus misschien kunnen anderen advies geven hoe het werkt bij een claim van een incassobureau zonder een bestaande originele schuldeiser.

Zelf heb ik IJ af en toe op m'n dak zitten over een verjaarde vordering van de consumentenbond, beide partijen kunnen geen bewijs overleggen en zelf heb ik het bewijs van opgenomen telefoongesprekken waarin ze continu andere data hanteren van de originele vordering (met verschillen van enkele jaren, lijkt erop dat ze maar wat gokken). Oftewel, ik negeer het incassobureau tot het ooit bij een deurwaarder belandt, wat niet kan gebeuren omdat ze de vordering niet kunnen bewijzen en ik deze kan betwisten.

ray38
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2011 17:00

Re: cannock chase & vordering KidsConcern

Ongelezen bericht door ray38 »

Bedank voor jullie tips en advies. Ik ga het incasso bureau een brief sturen om de rekeningen en contract op te vragen. Ik heb naar mijn weten nooit een handtekening onder een contract gezet bij kids concern.

Groeten

Gesloten