LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom lezen we niets over dexia van de afm?.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
croosjes

Waarom lezen we niets over dexia van de afm?.

Ongelezen bericht door croosjes »

Deutsche Bank bestraft door Britse toezichthouder

Deutsche Bank heeft een boete gekregen van 190.000 pond. Morgan Grenfell zou zich schuldig hebben gemaakt aan ‘pre hedging’ zonder dit gemeld te hebben aan de cliënt. Daarbij loopt de bank vooruit op een verwachte koop- of verkooporder door zelf alvast aandelen in te kopen of te verkopen. Het is niet verboden, maar de banken moeten de zorgplicht in acht nemen. (FD, p.11)
vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling

baskkkk

Re: Waarom lezen we niets over dexia van de afm?.

Ongelezen bericht door baskkkk »

De namen van de banken waartegen handhavingsmiddelen zijn ingezet, mogen ook in Nederland openbaar gemaakt worden. In mijn eerdere topic (welke Europese regels verhinderen openbaarmaking AFM-rapport) heb ik dit ook al betoogd.

De toezichthouder, in Nederland AFM, zal in ieder uniek geval een afweging maken tussen de belangen van de banken en bescherming van de positie van burger.
De AFM heeft (blijkbaar) geoordeeld dat openbaarmaking van de namen van de banken, de financiële markten ernstig in gevaar zou brengen of onevenredige schade zou toebrengen aan de betrokken partijen.

In het geval dat u (de heer Croosjes) aanhaalt heeft de Engelse toezichthouder blijkbaar geoordeelt (de afweging gemaakt) dat openbaarmaking een preventieve of sanctionerende werking heeft.

Gezien de grote landelijke problematiek, is het natuurlijk onbegrijpelijk dat de AFM niet een zelfde afweging heeft gemaakt. De positie van de burger wordt opgeofferd, om de “goede naam” van de banken te beschermen...

Bas

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

zou zich schuldig hebben gemaakt aan ‘pre hedging’ zonder dit gemeld te hebben aan de cliënt.
Lijkt me duidelijk Legio maakte zich hier NIET aan schuldig. Immers, zij kochten wel vooraf de aandelen, maar meldden dat ook duidelijk. Op dit forum kun je lezen dat veel mensen een brief kregen met de tekst: "de aandelen zijn al voor u gekocht.".

Dus als ik bovenstaande uitspraak goed lees geeft ons dit geen hoop.

baskkkk

Ongelezen bericht door baskkkk »

Volgens mij hebben we hier wel wat aan, want in het AFM rapport is ontegenzeggelijk aangetoond dat in meerdere gevallen de zorgplicht onvoldoende is nageleefd en dat diverse reclame-uitingen onvoldoende transparant en zelfs misleidend waren.

Bas

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

bas,vandaar de plaatsing op het forum.
Dubio,nergens staat dat het zo is of is bewezen dat ze de aandelen gekocht hebben,waarschijnelijker is ""OPTIE'S""constructie's.Maar ja dit onderwerp hebben we ook al gehad.vrgr.andre de croos vereniging schadeloosstelling.

pisnijdig

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Zolang de politiek in nederland geen ballen toont en Dexia gewoon aanpakt gaan we gewoon allemaal lekker de tijl in.
Ik heb echt geen vertrouwen meer in o.a. comm Oosting.
Als er zoals hier veel geld mee gemoeid is wordt het opgelost dmv handjeklap, politiek en grote bedragen dat klopt niet.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Ze willen ons allemaal aan de leiband hebben, snap dat dan.

Gesloten