LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS kaartjes voor dagtochten

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Via een mailtje kwam ik erachter, dat de Hema voordelige dagkaartjes voor de trein verkoopt. Leuk, want dan kan ik weer eens een dagje naar Maastricht dacht ik. Wat blijkt, de kaartjes zijn niet meer in de winkel te koop, dat "mag niet meer van de NS" (volgens de dame achter de balie van de Hema). Ze zijn alleen nog op de website te koop, maar daar geldt, net als op de site van de NS (die hadden een soortgelijke actie), dat je alleen maar via internetbankieren mag en kan betalen. Ik heb geen internetbankieren (wil het ook niet, er gaat veel te vaak iets mis) en dus krijg ik te horen: tsja, dan moet u maar gewoon de duurdere kaartjes uit de automaat halen. Dus dan maar niet een dagje weg, want ik kan geen 45 Euro betalen voor een ritje. Dat kaartje van de Hema was 15,50 Euro, dus dat scheelt nogal. Dus mensen die internetbankieren niet veilig vinden, krijgen bij de NS geen korting... Ik vind dat een vorm van discriminatie en vraag me af of dit wel mag... Volgens mij ben ik echt niet de enige in Nederland die geen internetbankieren heeft, dat geldt voor bijna al mijn familie en vrienden. De NS reageerde op een mail hierover van mij met de opmerking, dat ik dan maar aan "familie, vrienden of buren" moet vragen of zij dat voor me wilden bestellen... gaat een beetje ver niet waar?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vreemd dat bijna u hele familie en vriendengroep geen
gebruik maakt van internetbankieren.

Ik ken er maar een paar die het niet doen en die mensen
die het niet doen zijn van de oudere generatie, hebben niet
eens een pc.

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Het gaat er niet om of ik, mijn familie en mijn vrienden vreemd zijn, het gaat erom, dat NS een groep mensen uitsluit van aanbiedingen. Bovendien vind ik niet, dat ik andere mensen dingen moet laten bestellen waar ik gebruik van wil maken, nog afgezien van het feit, dat ik niet altijd wil, dat anderen weten waar ik mijn geld aan uit wil geven.
Ik vraag me af, of het wel mag wat de NS doet, mensen uitsluiten die niet over een bepaalde vorm van betaling beschikken. Per slot van rekening zijn die munten in mijn portemonnee ook nog steeds een wettig betaalmiddel...

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door witte angora »

@ dorpsmeisje, die actie zit een klein slagje anders in elkaar. Betalen doe je bij de Hema, dan krijg je een zogenaamde voucher met een nummer er op. Tenminste, dat was bij hun vorige actie zo, ik denk niet dat het nu anders is. Sterker nog: mijn buurvrouw kwam van de week zo'n ding uitprinten, die heeft wel een computer, maar geen printer. Dat ging precies zo als met de vorige actie.

Met die voucher ga je naar de site van de NS, en daar vul je alles in, inclusief het nummer op de voucher. Als het goed is, moet je ook het nummer van je legitimatie invullen, en de precieze datum wanneer je gaat. De legitimatie moet je op die dag trouwens kunnen laten zien.

Het is een beetje eng om zo te doen, maar als je precies de instructies opvolgt, dan lukt het prima.

En nee, internetbankieren heb ik ook niet, heb daar ook niet veel vertrouwen in.

jp77
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:05

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door jp77 »

oh boohoo

Als ze aangeven dat een betaling op een bepaalde manier plaats moet vinden, dan mogen ze dat.
Wanneer je het er niet mee eens bent, hoef je het niet te kopen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb net gekeken op de site van Hema maar inderdaad moet
je het kaartje met Ideal betalen.

Mischien iemand zoeken die wel internetbankieren heeft en anders
even langs u bank gaan of hun het via ideal over willen maken, mischien
is die mogelijkheid er.

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

@witte angora, een tijdje terug ging dat inderdaad nog zo, maar de Hema mag de vouchers niet meer in de winkel verkopen van de NS, dat mogen ze nu alleen nog maar via internet, en dan is er alleen de mogelijkheid om met internetbankieren te betalen.

en @ jp77, je kunt nu wel flauw gaan doen, maar er is wel een heel groot verschil tussen 15,50 voor een dagkaart of 45,-. De NS benadeelt opzettelijk mensen die niet over een bepaalde betaalmethode beschikken. Als je een week moet leven van 50 euro is het eerste de mogelijkheid om een keer een dagje uit te gaan, de tweede optie niet.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

dorpsmeisje schreef:@witte angora, een tijdje terug ging dat inderdaad nog zo, maar de Hema mag de vouchers niet meer in de winkel verkopen van de NS, dat mogen ze nu alleen nog maar via internet, en dan is er alleen de mogelijkheid om met internetbankieren te betalen.

en @ jp77, je kunt nu wel flauw gaan doen, maar er is wel een heel groot verschil tussen 15,50 voor een dagkaart of 45,-. De NS benadeelt opzettelijk mensen die niet over een bepaalde betaalmethode beschikken. Als je een week moet leven van 50 euro is het eerste de mogelijkheid om een keer een dagje uit te gaan, de tweede optie niet.
Inderdaad het klopt niet, althans dat vind ik van niet.
Je bent dus verplicht om internet te bankieren maar mischien even langs je bank gaan mischien kunnen ze je daar helpen hiermee om toch een kaartje te kunnen kopen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Het "lek" bij internetbankieren ligt meestal bij de klant zelf. Overigens is het systeem van ING wel iets minder veilig dan dat van andere banken, althans dat was eens een poosje terug in de uitzending van kassa.

Overigens eigenlijk mag een bedrijf volgens de wet geen 100% vooruitbetaling eisen bij een aankoop door een consument. Misschien kunt u dit eens voorleggen en kijken hoe ze reageren.

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

@ Emmy: dat is wel een goede tip, ik zal ze daarover eens mailen en kijken hoe ze reageren.
Helaas zit ik dus bij de ING, dus wat dat betreft... daar zijn inderdaad nogal veel storingen. Een oom van me heeft het een poosje geprobeerd (internetbankieren) en is er daarom ook mee gestopt, er werden volop fouten gemaakt, dingen afgeschreven die niet klopten, of dubbel, en dingen bijgeschreven die ook niet klopten. Dus het kostte hem meer tijd dan gewoon een envelopje in de bus doen.
Maar van die vooruitbetaling is wel een goede tip, bedankt!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

dorpsmeisje schreef:
Helaas zit ik dus bij de ING, dus wat dat betreft... daar zijn inderdaad nogal veel storingen.
Misschien toch eens denken aan een andere bank ? Er zijn banken die weer rente geven op de betaalrekening. Ok het is niet echt veel maarja alle beetjes helpen zeg k maar. O.a. SNS en ASN geven rente op de betaalrekening ING nog niet (dacht ik).
dorpsmeisje schreef: Een oom van me heeft het een poosje geprobeerd (internetbankieren) en is er daarom ook mee gestopt, er werden volop fouten gemaakt, dingen afgeschreven die niet klopten, of dubbel, en dingen bijgeschreven die ook niet klopten. Dus het kostte hem meer tijd dan gewoon een envelopje in de bus doen.
Tja die verhalen hoor ik wel vaker. Toch ligt het heel vaak aan de gebruiker zelf die het verkeerd doet. Het internetbankieren van ING heb ik zelf nog niet gebruikt dus kan ik niet over oordelen. Ik gebruik nu een paar jaar internetbankieren en persoonlijk vind ik het echt wel een uitkomst. Bij mij is nog nooit iets verkeerd gegaan dat aan het systeem lag. Nu kan ik bijvoorbeeld ook geld veel makkelijker even overschrijven tussen spaarrekening en gewone rekening al is het maar voor een week of 2. Het levert toch een hoger rentepercentage op en ik kan op het op de laatste dag even gauw terugboeken en het staat direct op de gewone rekening.
dorpsmeisje schreef: Maar van die vooruitbetaling is wel een goede tip, bedankt!
Het blijft afwachten hoe ze reageren, niet geschoten is altijd mis. Mochten ze blijven volharden dien dan eens een klacht in via consuwijzer. Die bewaren en verzamelen regelmatig allerlei klachten.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door duiner »

.
ik heb die e-kaartjes deze zomer toen ook gekocht , bij de Hema-online, en er veel gebruik van gemaakt ,
leuke actie !!
En het woord zegt het al " e-kaartjes" zijn alleen on-line, want je moet ze ook kunnen uitprinten !!

Een vriendin van mij had weer geen printer, dus dan heb je er nog niets aan

Maar ik zou het zeker doen, want er hangt nog een leuke aanbieding aan van een station-winkel !

Erg leuk, dat ze dat allemaal voor ons willen doen !!..

Wat je ook had kunnen doen is die actie van Kruidvat :
gewoon kopen in de winkels van Kruidvat
Ze waren 12,50 ..
Ik heb er toen een stapeltje van gekocht .!!..

dus volgend jaar anders gewoon de folders van Kruidvat volgen
dorpsmeisje schreef: Helaas zit ik dus bij de ING, dus wat dat betreft... daar zijn inderdaad nogal veel storingen. !
hoe weet je dat, als je zelf niet internet-bankiert ?...
ik ben al jaren bij de ING en altijd gaat het goed , geen storingen
.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:Het "lek" bij internetbankieren ligt meestal bij de klant zelf. Overigens is het systeem van ING wel iets minder veilig dan dat van andere banken, althans dat was eens een poosje terug in de uitzending van kassa.

Overigens eigenlijk mag een bedrijf volgens de wet geen 100% vooruitbetaling eisen bij een aankoop door een consument. Misschien kunt u dit eens voorleggen en kijken hoe ze reageren.
Met uitzondering van vervoersbewijzen zoals trein en vliegtickets

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:hoe weet je dat, als je zelf niet internet-bankiert ?...
ik ben al jaren bij de ING en altijd gaat het goed , geen storingen
.
Omdat dat regelmatig in het nieuws was het afgelopen jaar. Op de een of andere manier is deze nieuwsinformatie ook toegankelijk voor niet ING internetbankieren klanten.
29-11-11 http://nos.nl/artikel/317732-storing-in ... elost.html
15-06-11 http://www.techzine.nl/nieuws/26340/ing ... oring.html
17-12-10 http://webwereld.nl/nieuws/68157/ing-st ... pdate.html

Google anders maar eens even op ING storing.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Emmy75 »

troyair schreef:Met uitzondering van vervoersbewijzen zoals trein en vliegtickets
In artikel 26 BW 7 kan ik niets vinden over dat vervoersbewijzen uitgezonderd zijn.
Lid 2 zegt wel:
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.

Dus ik verneem graag waar ik vinden dat vervoersbewijzen zijn uitgesloten. Kan best zijn dat ik verkeerd zocht.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niet internetbankieren anno 2011 :shock:

Ik internetbankier al jaren bij ING nog nooit iets misgegaan. En de kans dat er iets misgaat is volgens mij heeeeeel klein. Je maakt je druk om niks.

Je kunt ook geskimt worden als je bij een betaalautomaat betaald of geld haalt dus gewoon lekker internetbankieren dan kun je ook goedkope kaartjes aanschaffen :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Niet internetbankieren anno 2011 :shock:

Ik internetbankier al jaren bij ING nog nooit iets misgegaan. En de kans dat er iets misgaat is volgens mij heeeeeel klein. Je maakt je druk om niks.

Je kunt ook geskimt worden als je bij een betaalautomaat betaald of geld haalt dus gewoon lekker internetbankieren dan kun je ook goedkope kaartjes aanschaffen :D
Voor mij is het ook onbegrijpelijk dat er nog steeds (jonge) mensen zijn
die niet aan internetbankieren doen, ook ik doe het al jaren en op die manier kun
je ook vaak aan goedkope kaartjes komen niet alleen van de Hema.
Ook bij mij is nog nooit iets mis gegaan met internetbankieren.

Maar ieder moet dat natuurlijk voor zich bepalen of je dat wel wilt of niet, maar het is natuurlijk vervelend dat je niet aan een goedkoop trein kaartje kan komen als je niet internetbankiert.
Maar er zijn toch altijd wel vrienden/familie/kennissen die wel internetbankieren en die dit voor jou willen doen denk ik.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:
troyair schreef:Met uitzondering van vervoersbewijzen zoals trein en vliegtickets
In artikel 26 BW 7 kan ik niets vinden over dat vervoersbewijzen uitgezonderd zijn.
Lid 2 zegt wel:
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.

Dus ik verneem graag waar ik vinden dat vervoersbewijzen zijn uitgesloten. Kan best zijn dat ik verkeerd zocht.
Welk artikel/wetboek weet ik niet precies, het kan zelfs een ongeschreven regel zijn.
Aan de andere kant: De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de levering. In dit geval betaal je dus die dagkaarten, en nadat je hebt betaald ontvang je ze.
Dit geldt ook voor losse vliegtickets bijvoorbeeld, je ontvangt je tickets pas nadat je hebt betaald.
Hiervoor geldt een internationale wet/regelgeving (IATA).
Als je het zwart op wit wilt is het lastig uit te zoeken, maar in geval van vervoersbewijzen weet ik dat zaken net iets anders liggen dan " normale goederen ".

anita1971
Berichten: 265
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door anita1971 »

Ik heb voor de actie die NU loopt toch echt een voucher in de winkel gekocht.............

dorpsmeisje
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 okt 2009 10:51

Re: NS kaartjes voor dagtochten

Ongelezen bericht door dorpsmeisje »

Anita, in welke winkel dan? Hier zeggen ze dat ze ze niet in de winkel mogen leveren, maar ik kan morgen nog wel even naar een andere Hema fietsen (kan naar twee plaatsen fietsen, beide ongeveer 12 km) en het daar vragen, maar bij de winkel waar ik geweest ben zeiden ze dat ze ze niet meer in de winkel mochten verkopen van de NS... zou wel schelen als ik ze gewoon daar kan kopen in elk geval

Gesloten