hallo ik heb een vraagje aan jullie er is een deurwaarden geweest bij mijn huis
om beslag te leggen moet deze een brief achter laten dat hij is geweest
van daar deze vraag om dat ik geen brief heb gezien
maar is het niet zo dat men moet aangeven waneer men komt
dat ik thuis kan zijn
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] deurwaarden
-
sacredfour
Re: deurwaarden
Neem contact op met de deurwaarder. Hij zal je precies vertellen wat er is voorgevallen.
Probeer een beslaglegging op inboedel te voorkomen.
Dit kan je doen door een beslaglegging op uitkering of salaris voor te stellen bij de deurwaarder.Laat ze weten dat je geen waardevole bezittingen hebt. Je verzoek om beslaglegging op inkomen is een redelijk verzoek dat de deurwaarder niet zomaar kan weigeren. Doe dit verzoek schriftelijk als je hier nog tijd voor hebt.
Probeer een beslaglegging op inboedel te voorkomen.
Dit kan je doen door een beslaglegging op uitkering of salaris voor te stellen bij de deurwaarder.Laat ze weten dat je geen waardevole bezittingen hebt. Je verzoek om beslaglegging op inkomen is een redelijk verzoek dat de deurwaarder niet zomaar kan weigeren. Doe dit verzoek schriftelijk als je hier nog tijd voor hebt.
-
Incasso_deskundige
Re: deurwaarden
Nee, de deurwaarder hoeft van zijn bezoek geen 'brief' achter te laten. Als er geen beslag is gelegd, bijvoorbeeld omdat je niet thuis was, wordt veelal wel een brief/kennisgeving achtergelaten. Was je wel thuis en is het beslag gelegd, dan werkt de deurwaarder dit beslag veelal achteraf op kantoor uit en krijg jij daarvan op korte termijn een afschrift uitgereikt. Sommige deurwaarder, zoals bijvoorbeeld de belastingdienst, laten die stukken vaak gelijk achter omdat zij met een 'doordrukvel' werken, maar persoonlijk moet ik zeggen dat die stukken vaak niet of nauwelijks leesbaar zijn/blijven, zodat het achteraf uitwerken vaak de voorkeur geniet. Je weet vast nog wel van welk kantoor de deurwaarder was, zodat je altijd alvast met hen contact op kunt nemen voor vragen of voor het treffen van een regeling (als dat nog mogelijk is).