witte angora schreef:In Leiden worden standaard de nummers 1 tot en met 15 op de lijst uitgenodigd voor een eerste bezichtiging.
Dat gaat hier dus heel anders!
De wbv selecteert en wijst toe, indien diegene niet binnen 5 werkdagen reageert vervalt de toewijzing. Mogelijk dat je als geselecteerde nog een herinnering krijgt om te reageren....?
En dan begint de selectie van de wbv opnieuw....
witte angora schreef:@ Cass: bij jullie is het dan het systeem zoals het vroeger overal werd gehanteerd, in veel gemeenten/regio's is het heel anders, daar kunnen mensen zelf reageren op woningen die ze eventueel zouden willen huren.
Cass schreef:
Urgentie krijg je hier alleen als er huiselijk geweld in het spel is, dit moet je kunnen aantonen door een aangifte van de politie en een medische verklaring...dus als er iemand een woning met urgentie krijgt toegewezen dan is er echt wel iets aan de hand
Dan kan ik me best voorstellen dat ze geen informatie geven over de inschrijfduur van iemand nadat toewijzing plaats heeft gevonden.
Cass schreef: Hier hoef je dus niet te reageren op een woning omdat er niet wordt verteld welke woningen er vrij zijn/komen. Selectie en toewijzing gebeurt geheel achter de gesloten deuren van de wbv.
Hmm, dat kan dus duidelijk beter. Ik vraag me eerlijk gezegd af of een dergelijk systeem in deze tijd nog houdbaar is. Het roept vaag zo'n beeld op van de handjeklappolitiek tot schimmige donkere achterkamertjes. Nu weet ik niet of u ergens een klacht kunt indienen en als dat zo is vraag ik me weer af of dat verstandig is.