LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nog steeds bkr-registratie!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

nog steeds bkr-registratie!

Ongelezen bericht door boekhour »

Hallo, mensen

In mei dit jaar heb ik mijn aandelen overgenomen van Dexia. Hierbij heb ik 11000 euro overgemaakt en de aandelen heb ik tegen een veel lagere waarde teruggekregen. Mijn verplichtingen tov Dexia heb ik hiermee dus beeindigd, althans dat dacht ik. Zojuist was ik bij mijn bank om de kredietfaciliteit van mijn lopende rekening te verhogen. En wat schetst mijn verbazing... De Dexianen hebben mijn nog steeds geregistreert als zijnde schuldenaar bij het BKR. Deze 11000 euro staat stond nog op de lijst. Hierdoor kon mijn nieuwe krediet niet worden gemaximaliseerd en moet ik nog een keer naar de bank. Het lijkt wel of je nooit van deze lui afkomt! Weer een teken aan de wand voor wat betreft het wanbeheer cq wanbeleid dat bij Dexia wordt gevoerd.

FA
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2003 19:29

Re: nog steeds bkr-registratie!

Ongelezen bericht door FA »

Kan gebeuren. Een afmelding bij het BKR (zodat het krediet als beeindigd bekend staat) kan er wel eens bij inschieten. Niet alleen Dexia verzaakt het, maar ook de reguliere banken vergeten het wel eens...

Oplossing: even bellen met Dexia. Vraag wat in hun systeem staat m.b.t. je overeenkomst (beeindigd/lopend contract etc). Indien hun systeem aangeeft 'beeindigd' kun je vriendelijk vragen om een spoedafmelding BKR (gaat soms via een computerlink of een fax bericht). Het laatste wordt volgens mij niet meer gedaan. Het duurt dan ongeveer een week (BKR update nl. per week) voordat je krediet als beeindigd bekend staat.

TIP: vraag om een afmelding BKR per datum dat je je verplichtingen hebt voldaan. Immers als ze de beeindigings datum zetten op de datum dat je ze gebeld hebt klopt dit niet. Je moet expliciet vragen om een afmelding per aflosdatum. Zo krijg je een beeindigingsdatum die verder in het verleden ligt (wat uiteindelijk een positievere registratie oplevert gezien je je krediet vervroegd hebt afgelost).

Indien je namelijk bij een bank X een krediet aanvraagt halen ze je BKR door een credit-score. Kredieten die voortijdig zijn afgelost (bij Dexia praten we dan over een aflopend krediet -code AK op het BKR), scoren beter ten behoeve van je kredietwaardigheid.

Het klinkt raar, maar ook positieve meldingen met een vroegtijdige aflossing scoren nou eenmaal beter dan kredieten die op de exacte afloopdatum van het krediet zijn afgemeld bij het BKR.

groet

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: nog steeds bkr-registratie!

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Kijk dat is een positieve (klantvriendelijke) oplossing.

We komen er wel, geduld is een schone zaak.

m.v.g Justice man 007

boekhour
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 aug 2003 11:06

Re: nog steeds bkr-registratie!

Ongelezen bericht door boekhour »

Vandaag gebeld met Dexia. In eerste instantie melde de persoon dat ie netjes was afgemeld. Ik heb het daarna gedubbelchecked en dit bleek dus NIET het geval. Weer nagevraagd en opdracht gegeven aan Dexia om dit op te lossen en nu maken ze er eindelijk werk van.

Bij nader inzien blijkt dat veel financiele instellingen laks omspringen met het afmelden bij het bkr. Dit kost namelijk geld en als je 10.000den klanten per jaar niet afmeldt sccheelt dit weer behoorlijk. Er zijn er dan altijd wel een paar die naar de BKR-status kraaien zoals ik, maar goed dat neem je dan voor lief.

Gesloten