LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] televisie
-
televisie
2weken geleden is mijn scart kabel kapot gegaan. Ik heb toen een nieuwe aangevraagd deze zou die woensdag geleverd worden(het was toen zaterdag) Woensdag weer gebeld werd verteld dat ik 5 werkdagen moest wachten. Dus virjdag weer gebeld werd mij verteld dat er een orderstoring was opnieuw bestelling gedaan weer 5werkdagen wachten. Die donderdag erop gebeld, werd mij verteld dat ik toch echt 5 werkdagen moest wachten en dat het zelfs over het weekend geleverd kon worden. Die maandag(5dec) weer gebeld verhaal gedaan, weer opnieuw besteld. Dinsdag 6dec weer gebeld gevraagd of ik op kon zeggen, was niet mogelijk vanwege een scartkabel. Dus ik erg gefrustreerd ik heb inmiddels al 2 weken geen televisie en er wordt geen oplossing geboden vanuit tele2. Bovendien ben ik helemaal niet over de klantenservice te spreken. Ze konden mij nog wel vertellen dat het naar een speciale service gestuurd kon worden (dit was voor klanten waarbij het al langere tijd misging met verzenden)
Al met al is dit wel een hele vervelende gang van zaken. Ik hoop dat jullie met dit verhaal iets kunnen doen? Ben hoogstwaarschijnlijk niet de enige gedupeerden met dit verhaal.!
Diep teleurgesteld in tele2 en zou momenteel het liefst mijn abonnement opzeggen.
Met vriendelijke groet,
Barbara van Kleef
Al met al is dit wel een hele vervelende gang van zaken. Ik hoop dat jullie met dit verhaal iets kunnen doen? Ben hoogstwaarschijnlijk niet de enige gedupeerden met dit verhaal.!
Diep teleurgesteld in tele2 en zou momenteel het liefst mijn abonnement opzeggen.
Met vriendelijke groet,
Barbara van Kleef
Re: televisie
Deze snap ik echt niet. Een scart kabel haal je toch gewoon zelf bij de supermarkt/electronicawinkel/audio-videowinkel? Daar heeft de provider toch géén bemoeienis mee?Barbaravank25 schreef:2weken geleden is mijn scart kabel kapot gegaan. Ik heb toen een nieuwe aangevraagd deze zou die woensdag geleverd worden(het was toen zaterdag)
Wat is precies uw klacht?
Anders Blokker, je telefoontje in de wachtrij was waarschijnlijk al duurder. Scartkabel heeft je provider ook geen bemoeienis mee behalve dat die waarschijnlijk bij je decoder geleverd was :
een scart kabel aangevraagd????
Hoe doe je dat? Want ik ga gewoon een winkel in en koop wat ik nodig heb.
Dus als ik het bij Ziggo aanvraag , dan verkopen ze dat?
Hoe doe je dat? Want ik ga gewoon een winkel in en koop wat ik nodig heb.
Dus als ik het bij Ziggo aanvraag , dan verkopen ze dat?
Een scartkabel kun je toch werkelijk bijna overal kopen zelfs
de Action verkoopt ze.
de Action verkoopt ze.
-
kan het zijn dat het een speciale scart is die nergens verkocht wordt?
SCART is een standaard, dus nee.kan het zijn dat het een speciale scart is die nergens verkocht wordt?
wel zijn er ik dacht 2 soorten , ligt aan het aantal stekkertjes er in , 13 of 10 was het geloof ikbprosman schreef: SCART is een standaard, dus nee.
-
Het blijkt te gaan om een exotische scartkabel, zie http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=426
Het kost minimaal twee maanden om zo'n kabeltje bij Tele2 te bemachtigen. Misschien is er een handige harrie in de buurt die de kabel voor je kan repareren. Scheelt een hoop ergernis.
Het kost minimaal twee maanden om zo'n kabeltje bij Tele2 te bemachtigen. Misschien is er een handige harrie in de buurt die de kabel voor je kan repareren. Scheelt een hoop ergernis.
ik geloof daar geen bal van , anders zou al die andere providers toch ook hun eiegen scarts moeten hebben ?Bob Schurkjens schreef:Het blijkt te gaan om een exotische scartkabel, zie http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=426
Dat is dus geen SCART kabel maar een kabel met aan één kant een SCART stekker
Wat is het exacte type van de decoder ?
Wat is het exacte type van de decoder ?
Laatst gewijzigd door bprosman op 07 dec 2011 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nee, na wat verder zoeken vind ik het ook een raar verhaal. Maar goed.
Een scartkabel kost circa 2 euro in de winkel, dus weer een hoop gedoe om niets.
Een scartkabel kost circa 2 euro in de winkel, dus weer een hoop gedoe om niets.
Dan rest ons alleen excuus aan TS voor de voorbarige conclusies. Heb de betr. topics gelezen. Heb ook even gezocht bijv. bij Conrad maar niet gevonden. Sorry, TS!
Andere providers leveren geen Amino setopboxen, maar grotere waar een normale scart-scart kabel kan worden gebruikt. Amino's zijn veel kleinere. Als je daar een scart kabel insteekt trek je 'm omver .schiphol schreef:ik geloof daar geen bal van , anders zou al die andere providers toch ook hun eiegen scarts moeten hebben ?Bob Schurkjens schreef:Het blijkt te gaan om een exotische scartkabel, zie http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=426
Overigens zou iedere fatsoenlijke elektronicawinkel dit moeten kunnen leveren. Niet voor de 2 euro van een standaardkabel, maar wel gewoon uit voorraad. Helaas weten de meeste consumenten de weg naar speciaalzaken steeds minder te vinden.
-
Goh, dat je normale scartkabels in de winkel kan kopen was ik ook wel achter. Tuurlijk gaat dit niet om zo'n simpele kabel anders had ik dit bericht ook niet gepost. Het gaat om een speciale amino scartkabel van tele2! Ene kant is scart utieinde andere kant een rond uiteinde met 10 van die pinnetjes..! Dus ipv voorgaande reacties geef me liever reacties waar ik echt wat aan heb.
Wie denk je wel dat je bent eigenlijk? Wat een schoftige respons eigenlijk, je vraagt hier toch hulp? Had jij in je originele topic ook maar iets gezegd over dat het een speciaal soort kabel zou zijn? Nee toch?Barbaravank25 schreef:Dus ipv voorgaande reacties geef me liever reacties waar ik echt wat aan heb.
Als ik al iets gevonden zou hebben zou ik je nu echt helemaal niet meer helpen!
-
Als de reacties niet zo betweterig waren geweest had ik ook wel anders gereageerd. Tele 2 heeft me al genoeg gefrustreerd en dan kan je ook wel beseffen dat ik niet zit te wachten op betweterige opmerkingen. Ik denk dat iedereen wel weet dat je een normale scartkabel in de winkel kan kopen. Tele2 noemt de kabel ook gewoon een scart kabel vandaar.
Hi Barbara,
Ik ga je proberen te helpen...
HELAAAS heb ik zelf ook tele2. En ga uitzoeken of ik er vanaf kan komen want het is echt een HELE SLECHTE provider.
(Ik weet het niet zeker! maar,) Volgens mij is de kabel die je nodig hebt, een S-Video naar Scart kabel... S-video is hetgeen wat in dat decoder kastje gaat.
Mijn advies is om het kastje ff af te koppelen, en mee te nemen naar een speciaal zaak, waar ze wellicht S-video kabels hebben...
Het is geen standaard kabel, dus zo een winkel zal een "S-video to Scart" kabel niet hebben liggen. Wat je dan het beste kan doen is dit even in Google intypen. Er zijn namelijk online shops die specialle kabeltjes hebben, voor weinig.
Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen.
Succes,
Nog een zo'n ZEER ontevreden tele2 klant.
Ik ga je proberen te helpen...
HELAAAS heb ik zelf ook tele2. En ga uitzoeken of ik er vanaf kan komen want het is echt een HELE SLECHTE provider.
(Ik weet het niet zeker! maar,) Volgens mij is de kabel die je nodig hebt, een S-Video naar Scart kabel... S-video is hetgeen wat in dat decoder kastje gaat.
Mijn advies is om het kastje ff af te koppelen, en mee te nemen naar een speciaal zaak, waar ze wellicht S-video kabels hebben...
Het is geen standaard kabel, dus zo een winkel zal een "S-video to Scart" kabel niet hebben liggen. Wat je dan het beste kan doen is dit even in Google intypen. Er zijn namelijk online shops die specialle kabeltjes hebben, voor weinig.
Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen.
Succes,
Nog een zo'n ZEER ontevreden tele2 klant.
Voor 6 euro ben je klaar. 1 S-Videokabel , bijde zijde dus het zelfde , en een Scart-verloop-plug waar zowel Tulp als S-Video in kan en klaar is kees , is overal vrij verkrijgbaar.
Je moet het weten maar weet je voor in het vervolg.
Je moet het weten maar weet je voor in het vervolg.