LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afsluiten hypotheek Argenta

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Wie heeft er net als ik slechte ervaringen met het proberen afsluiten van een hypotheek met Argenta.
Sinds 1.5 jaar ben ik flexwerker (dit is noodgedwongen, mijn opdrachtgever werkt bijna niet anders).
Ik heb verbouwingsplannen en wilde mijn huidige hypotheek ophogen bij Argenta.
Na een week of 6 op en neer gebel, gemail enz. heb ik de strijd opgegeven.
Men wilde echt het naadje van de kous weten.
Inkomensopbouw van de laatste 4 weken. Jaaropgaves die teruggingen naar 2003 en nog een heleboel ander geneuzel.
Men hanteert daar een systeem dat 3 of 4 keer alles wordt doorgepluisd door Jantje, Mientje, Keesje en Pietje.
Echt om hopeloos van te worden.
Ik ben nu bezig met een andere geldverstrekker dan Argenta.
Ben er in ieder geval goed chagerijnig van :evil:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik wist niet dat de Bank Argenta ook hypotheek verstrekte, ik kan namelijk niets over hypotheek op hun site vinden.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Byob »

Ja dat doen ze inderdaad ook, en het staat niet op de site nee... vreemd...

Ik vraag me overigens af of een andere bank anders met het inkomen om zal gaan... Misschien dat het ergens anders iets minder moeizaam gaat, maar waarschijnlijk zullen ook zij de gegevens van meedere jaren willen zien....

In iedergeval succes!!!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja, ik heb van meer mensen gehoord dat het afsluiten van een hypotheek bij Argenta veel gedoe is. Een pensioentoezegging van het ABP is bijvoorbeeld niet genoeg, ze willen dan ook weer op je bankafschriften zien dat je pensioen gestort is.

Flexwerkers, tijdelijke contracten, allemaal lastig lastig lastig.

Zo filteren zij de slechte risico's eruit en kunnen ze een lage rente bieden. Take ik or leave it.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Xpert »

Argenta is gewoon een keurige geldverstrekker.

Omdat je geen vast inkomen hebt willen zij de mogelijkheid van een extra fiananciering bekijken maar dat willen zij wel een gemiddels inkomen weten over de afgelopen drie kalenderjaren. Het is dus niet zo gek als zij terug willen gaan tot aan 2003.

Maar waarom gaat het zo moeilijk???

Argenta overlegd helemaal niet met de klant rechtstreeks. Argenta verstrekt haar hypotheken alleen maar via aangewezen tussenpersonen. Zet je tussenpersoon het werk doen hij wordt er tenslotte voor betaald. Je tussenpersoon moet goed inventariseren welke gegevens Argenta wil inzien en dan bi jou aangeven welke bescheiden je moet aanleveren.

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Vind je dat? :shock:

Je opmerking dat Argenta via de tussenpersoon loopt is terecht.

Met 'ik' bedoel ik dan ook ik en mijn tussenpersoon.

Ik ben maar 6 WEKEN bezig geweest met het hele spelletje.
Ze hebben mijn huidig inkomen tot in den treure toegestuurd gekregen. Ik kan je garanderen dat ik geen flauw inkomen heb, en het gevraagde bedrag met gemak kan terugbetalen.
Die 1,5 jaar dat ik flexwerker ben, heb ik constant voor dezelfde werkgever bij dezelfde opdrachtgever gewerkt met een groeiend salaris.
Beeindiging van de werkzaamheden zit er voorlopig ook nog niet in, dus dat zit echt wel goed.
Als ik over 3 jaar (eigenlijk 4, we staan op de drempel van 2007) terug ga kijken, dan haalt dat het gemiddelde inkomen flink omlaag, mijn vrouw werkte toen ook nog maar dat inkomen stelt naar verhouding relatief weinig voor (sorry schat, het is nu eenmaal zo), dus die gegevens er ook bij gedaan, maar toch blijven emmeren en een uitsluitsel voor zich uit blijven schuiven.
Bovendien kwamen ze recent als geldverstrekker minder goed in het nieuws samen met nog 9 anderen, als het gaat over het verstrekken van hypotheken aan clienten in relatief minder goede buurten (de postcodecheck zal ik maar zeggen), flexwerkers enz.
Dus respectabel... ik heb mijn twijfels hierover.

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Piet,


Argenta is een belgische bank en is het

een groot probleem om in Belgie een hypotheek af te sluiten.
De belgen zijn niet gewend een hypotheek af te sluiten en zeker niet over langere looptijden van 20 of 30 jaar.
Ik woon in Belgie net over de grens en heb gewoon een hypotheek in Nederland,wilde bij argenta een nederlandse rekening hebben kon ook niet,is verder geen probleem alle andere nederlandse banken doen dat wel.

Rare bank wil wel in Nederland op de markt maar past zich niet aan.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Noble »

Gezien de toestroom (ex-giro-klanten..) zullen ze wel hun dienstenpakket gaan UITBREIDEN...

verbrugge.com
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2006 16:03

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door verbrugge.com »

Argenta is al enkele jaren actief op de Nederlandse hypothekenmarkt.


Kenmerk van Argenta is de vaak zeer scherpe rente en tegenwoordig ook prima premiestelling bij de spaarhypotheek.

Het nadeel van Argenta is dat zij ZEEEEER STRENG zijn in hun acceptatiebeleid.

Argenta is ook de enige bank (bij mijn weten) die ook om ze 'zoveel' jaren een nieuwe taxatie kunnen opeisen. Staat trouwens ook in de voorwaarden.

Echo99
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:37

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Echo99 »

Ach, ze hebben en marktaandeel van bijna 7% in Nederland. Dus ze zullen toch iets goed doen.

Jehjoa
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2006 14:59

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Ja de een vind dat moeilijk doen van een bank de ander vind dat de bank vasthoudt aan zijn eigen regels. Ik begrijp dat het heel vervelend is als het jezelf gebeurt, maar dat is het risico als je kiest voor een bank met hele lage rentes. Daar is meestal een reden voor. Argenta is heel streng inderdaad met zijn acceptatiebeleid (heeft argenta trouwens uitbesteed) in ruil daarvoor krijgen klanten een hele lage rente. Dat is de reden dat vertrekkers die flexibeler zijn meestal een hogere rente hebben. Het klinkt heel cru maar het is inderdaad take it or leave it.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja de een vind dat moeilijk doen van een bank de ander vind dat de bank vasthoudt aan zijn eigen regels.
Regels zijn niet erg, maar laat ze dan van tevoren weten. Krijg je een rijtje stukken die je aan moet leveren, ben je een tijdje verder en willen ze weer stukken hebben die eerst niet hoefde. Dát is de indruk die bestaat van Argenta.

Jehjoa
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 dec 2006 14:59

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Jehjoa »

Daar moet ik je gelijk in geven.

piet paaltjens
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2006 01:14

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door piet paaltjens »

Ik krijg steeds meer een citaat van Johan Cruijff in mijn hoofd als hierop terugkijk (als hij het al gezegd heeft).
"Elk nadeel heeft z'n voordeel", maar in dit geval draai ik het maar om: Elk voordeel heeft z'n nadeel en ook dat is logisch... :lol: :wink:

buurvrouwen
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:47

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door buurvrouwen »

:shock:
Laatst gewijzigd door buurvrouwen op 07 feb 2013 19:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Valentijn Pol
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 12:23

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door Valentijn Pol »

Goedemorgen allen op dit forum,

Ik heb ook nog wel een mooi voorbeeld om niet met deze bank in zee te gaan.

Wij zijn namelijk al vanaf augustus bezig om via een tussen persoon een hypotheek te verkrijgen bij Argenta.
Ze komen om de zoveel weken terug op bepaalde dingen zoals een werkgevers verklaring die dan niet goed blijkt te zijn.
Of dan zijn het weer de financieringen die niet kloppen ofzo, ik denk dan bij me zelf geef alles dan in een keer aan en laat er geen weken tussen zitten.
O ja er was ook nog een keer dat het terug kwam omdat de NHG een steekproef zou gedaan hebben, weer 2 weken verder.

Nu komt het mooiste, ze zeggen bij argenta nu al 4 weken dat de stukken naar de notaris zijn verstuurd maar dat is elke keer als wij bellen niet zo.
Mijn tussen persoon belt elke dag met argenta en die wordt gewoon genegeerd of er wordt gezegd,"ja het is nu echt verstuurd" maar het is niet verstuurd.

Het is natuurlijk een belgen bank, en we weten natuurlijk hoe het daar gaat met de regering dus ja..........

Ik zou dus iedereen afraden om daar een hypotheek af te sluiten en gewoon naar een normale bank gaan.

Kom nu niet met wij hebben gewoon een hypotheek bij hun............dat zal wel maar wij dus niet.
Zeg als bank gewoon we doen het niet of doe het gewoon, maar laat mensen niet maanden wachten en van het kastje naar de muur sturen.

Mvg V.Pol

job25
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012 14:15

Re: Afsluiten hypotheek Argenta

Ongelezen bericht door job25 »

Ik heb een hypotheek bij Argenta en zonder enig probleem als je tussenpersoon jou stukken in orde maakt is er niks aan de hand.

Erg nette organisatie en goede hypotheekrente op dit moment

Gesloten